Analityk internetowy (web analyst) -Co robi i ile zarabia? (przykłady, definicja, zarobki, oferta)


Analityk internetowy (web analyst) -Co robi i ile zarabia?
Zawartość strony
Analitycy sieci Web będą wykorzystują swoje umiejętności analityczne, aby pobierać i badać dane z witryn internetowych, począwszy od zachowań odwiedzających witrynę po wydajność serwerów czy szybkość stron.
Analityk internetowy w zależności od firmy w której pracuje zajmuje się także marketingiem i reklamą, np. analizuje statystyki SEO, prowadzi badanie contentu i tworzy plan słów kluczowych. Osoby te zwracają szczególną uwagę na trendy w projektowaniu i marketingu online, aby poprawiać funkcjonalność strony internetowej i ogólną podróż klienta.

Co zwykle robi analityk internetowy?
Optymalizacja UX, UI a także zwiększanie czasu trwania sesji
Sposoby na wydłużenie czasu trwania sesji obejmują optymalizację interfejsu użytkownika i zapewnienie czytelności i łatwości przyswajania treści.
Po przeprowadzeniu analizy danych, jeśli analityk internetowy uzna, że czas trwania sesji jest zbyt krótki na różnych podstronach, to przekazuje spostrzeżenia dla reszty działu marketingu, aby zająć się ta kwestią. Opcji zaradzenia jest kilka np. praca nad ux, ui, split testy, MVT itp.
Ich ogólnym celem jest zapewnienie, że odwiedzający pozostaną w witrynie przez długi czas; ostatecznie ulegając przekształcaniu w klientów.
Solidna znajomość języków projektowania stron internetowych
Analitycy sieci Web, wdrażają i projektują aplikacje internetowe opracowane w różnych językach, w tym HTML, JavaScript, SQL, PHP oraz współpracują ze źródłami danych, takimi jak bazy danych MS SQL, MySQL, Access i Oracle.
Poprawa wydajności witryny
Analitycy internetowi mają solidną wiedzę na temat zachowania odwiedzających online.
Analitycy sieci Web wykorzystują analizę danych do rozwiązywania problemów z projektem witryny, aby poprawić wrażenia użytkownika, zwiększyć liczbę odsłon i zmienić lady z witryny w klientów.
Analitycy sieci Web zapewniają, że szybkość ładowania strony, czas spędzony w witrynie i liczba odsłon na wizytę są odpowiednio zoptymalizowane. Z drugiej strony także mierzą wskaźniki biznesowe, takie jak sprzedaż i potencjalni klienci.
Jest tego jeszcze sporo, ale jak już wspomniałem wszystko zależy w jakiej firmie będziesz zatrudniony.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Ważne dane dla analityka internetowego
- Ruch
- Współczynnik odrzuceń
- Współczynnik wyjścia, bounce rate, porzuceń
- Średni czas spędzony w całej witrynie
- Średni czas spędzony na danej stronie
- Średni czas trwania sesji
- Długość ładowania strony (page speed)
Wynagrodzenie analityka internetowego -ile zarabia
Więc ile zarabia analityk internetowy?
Portal wynagrodzenia donosi że miesięcznie mediana na stanowisku web analyst wynosi 5620 PLN brutto. Co drugi analityk internetowy otrzymuje zarobki w widełkach od 4920 PLN do 8490 PLN. Natomiast 25% najgorzej wynagradzanych analityków internetowych zarabia poniżej 4920 PLN brutto.
Umiejętności świetnego analityka internetowego
Praca jako analityk internetowy nigdy nie jest łatwa i zawsze stanowi wyzwanie!
Rozwój marketingu opartego na danych wymaga wysoko wykwalifikowanych analityków internetowych. Oto najważniejsze z nich:
Myślenie biznesowe
Zawsze zaczynaj od pytania lub „problemu biznesowego”. Zagłębianie się w dowolne narzędzie analityki internetowej bez wcześniejszego wyznaczania celów to dosłownie strata czasu.
Twoja analiza danych staje się znacznie bardziej efektywna, jeśli wiesz, co jest słabym ogniwem. Zadaj różnym ludziom wiele pytań, od klientów, po odwiedzających za pomocą ankiet badając satysfakcję, po dział obsługi klienta.
Umiejętności rozwiązywania problemów
Świetny analityk sieciowy jest skoncentrowany na liczbach ale też wie, jak rozwiązywać trudne pytania biznesowe.
To jedna z najważniejszych umiejętności do rozwijania. Przygotuj się na wiele pytań od klientów, szefów i wszystkich innych osób, z którymi masz do czynienia.
Naucz się czerpać wnioski z danych i przedstawiać je w logiczny i przekonujący sposób.
Samo badanie danych jest OK, ale będziesz dostawać też zapytania „to co zrobić dalej?”.
Umiejętności wizualizacji danych
Obraz mówi więcej niż 1000 słów. W większości przypadków obraz mówi więcej niż liczby. Upewnij się, że nauczysz się prezentować dane w sensowny sposób. Poznaj swoich odbiorców i dopasuj odpowiednią strategię.
Zrozumienie jak działa marketing
Na swoją skrzynkę dostajemy sporo CV z zapytaniem o pracę. Niestety większość osób jest w ogóle nieprzygotowana. Nie wiedzą nawet jak działają platformy reklamowe.
Więc moje pytanie brzmi:
Jak analizować i optymalizować kanały ruchu, nie wiedząc, jak działają?
Nie musisz być ekspertem w każdej dziedzinie. Jednak znajomość podstaw wszystkich dyscyplin marketingu online sprawia, że jesteś znacznie bardziej wartościowy. Poświęć kilka godzin tygodniowo na udoskonalenie swojego zestawu umiejętności marketingowych w świecie digital.
Kursy marketingu internetowego od Rafała znajdziesz tutaj.
Umiejętności adaptacyjne
Zmiany w cookies, GA3 na GA4, update ios… w marketingu cały czas coś się dzieje. Więc naucz się pracować z więcej niż jednym narzędziem, aby łatwo dostosować się do każdej sytuacji, w której możesz się znaleźć.
Poszerz swoje doświadczenie o narzędzia do analizy jakościowej, użyteczności i analizy konkurencji, a będziesz dawał lepsze rezultaty klientowi!
Silne umiejętności komunikacyjne
Potrzebujesz umiejętności interpretowania złożonych lub technicznych koncepcji szerokiemu gronu odbiorców:
- Znajdź problem do rozwiązania
- Przekop się przez dane i uzyskaj unikalne informacje
- Wybierz najlepszy sposób prezentacji danych
- Przekaż swoją wiadomość
- Zmieniaj i wdrażaj rozwiązania
- Ponownie testuj!
Z doświadczenia wiem, że wielu analityków internetowych musi popracować nad tą umiejętnością. Robiąc to, stajesz się lepszy!

Umiejętności techniczne
Kodowanie nie jest Twoim zadaniem. W większości przypadków zaplecze techniczne nie jest wymagane. Jednak to znacznie ułatwia pracę.
Musisz komunikować się z różnymi działami. Jeśli „mówisz” językiem programistów, jest to na pewno duża pomoc.
Wyposaż się w podstawowe umiejętności HTML i JavaScript.
Cierpliwość
Analityk internetowy to osoba która z reguły szybko myśli.
Niestety dane do analizy generują się powoli.
Podsumowanie

A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Analityk internetowy (web analyst) -Co robi i ile zarabia?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: