Zawartość strony
Ambush marketing odnosi się do sytuacji, kiedy reklamodawca, który nie jest oficjalnym sponsorem wydarzenia, próbuje wykorzystać to na swoją korzyść i stara się skojarzyć z wydarzeniem bez ponoszenia opłat za sponsoring.
Mówi się często na to nieetyczny marketing. Więc mimo tego , że firmie wykorzystującej niestosowne sztuczki, które działają na szkodę innych marek i nie grożą im żadne kary finansowe, to nie warto go stosować, ponieważ może zaszkodzić wizerunkowi w dłuższej perspektywie.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
To najprościej mówiąc podszywanie się pod inną markę. Jest to próba skorzystania z tego że niejako podłączamy się pod inną firmę, bez wydatków reklamowych.
Skoro już wiemy, czym jest ambush marketing, przyjrzyjmy się niektórym zaletom tego typu kampanii reklamowych.
Kampanie marketingowe ambushmogą być bardzo sprytne.
To co od razu rzuca się w oczy w ambush marketing to bezczelność i kreatywna elastyczność.
Ponieważ większość kampanii marketingowych bezpośrednio odpowiada lub w inny sposób wykorzystuje istniejącą kampanię bliskiego konkurenta, to muszą one być niezwykle kreatywne. Obejmuje to wszystko, od wizualnych aspektów po dowcipne gry słowne. W rezultacie kampanie ambush marketingowe często o wiele bardziej zapadają w pamięć niż typowa reklama właśnie dlatego, że są zabawne.
Jednym z najwcześniejszych znanych przykładów ambush marketingu był spór, który wybuchł między MasterCard i Visa podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku, które odbyły się w mieście Albertville w południowo-wschodniej Francji.
Po zapłaceniu 20 milionów dolarów, Visa była oficjalnym sponsorem płatności za pomocą kart kredytowych Igrzysk Zimowych w 1992 roku.
Nawet jeśli jedna reklama jest „lepsza” od innej, zabawniejsza lub mądrzejsza reklama często będzie o wiele bardziej zapadająca w pamięć.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Inną korzyścią płynącą z marketingu nieetycznego jest to, że dobrze wykonany może pomóc markom w eksponowaniu nowych atrybutów i wartości swojego brandu, które konsumenci niekoniecznie muszą już kojarzyć z danym reklamodawcą.
Niestety Ambush Marketing nie jest dobrą strategią marketingową dla większości firm. Związane z tym koszty mogą być zaporowo drogie dla wszystkich, z wyjątkiem najbogatszych marek.
Natomiast z drugiej stony strategie leżące u podstaw ambush marketingu jako koncepcji można łatwo zastosować w kampaniach reklamowych online, od kampanii PPC w sieci wyszukiwania po głównie kampanie wizualne w social media np. na Facebooku.
Mamy nadzieję, że ten post dał Ci inspirację do wymyślania nowych podejść do reklam.
Ambush marketing to forma marketingu, w której marka lub firma promuje swoje produkty lub usługi w związku z danym wydarzeniem, bez oficjalnego zaangażowania się w to wydarzenie jako sponsor lub partner. Oto kilka przykładów ambush marketingu:
Warto jednak pamiętać, że ambush marketing jest podejrzewany o naruszanie praw autorskich i może być uznany za nielegalny. Wiele krajów wprowadziło odpowiednie przepisy, które mają zapobiegać takim praktykom.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Ambush marketing – co to jest i na czym polega? (definicja + przykłady)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)