Ambient marketing (reklama ambientowa przykłady)

Zasady marketingu
Zasady marketingu online (skuteczny marketing w praktyce)
7 stycznia, 2022
instrumenty marketingu
Podstawowe instrumenty marketingu (nie tylko marketing mix)
7 stycznia, 2022
Ambient marketing
Ambient marketing

Ambient marketing (reklama ambientowa przykłady)

Ambient marketing to sposób promowania produktów lub usług z wykorzystaniem nietypowych lokalizacji lub przedmiotów i ich elementów na swoją korzyść jako kanału komunikacji. Obejmuje kreatywny przekaz reklamowy, interakcję z odbiorcami docelowymi i powinien oddziaływać na konsumentów na poziomie emocjonalnym.

Dlaczego marki powinny rozważyć ambient marketing?

Wielu konsumentów twierdzi, że różnorodność formatów reklamowych jest dla nich ważna. Wskazuje to, że współcześni marketerzy myślą nie tylko o tradycyjnych reklamach, ale także o niestandardowych sposobach promocji swojego produktu. Kiedy konwencjonalna reklama nie jest już wystarczająco zaskakująca, na ratunek przychodzi ambient marketing.
Termin „ambient media” pojawił się w Wielkiej Brytanii w latach 90. i został zdefiniowany jako reklama wizualna w nietypowych miejscach. Podczas tworzenia reklamy ambientowej należy zwrócić szczególną uwagę na kreatywność i zastosować nieszablonowe podejście, aby zapewnić głębszy kontakt z potencjalnymi i obecnymi klientami. Ważne jest, aby ludzie przechodzący obok zatrzymali się, spojrzeli na to i opowiedzieli znajomym o tym, co widzieli.

Reklama ambientowa

Reklamy ambientowe są uważane za skuteczniejszy sposób promocji produktu niż konwencjonalna reklama zewnętrzna. Badania wykazały, że reklamodawcy za pomocą billboardów przyciągają uwagę pasażera pojazdu przez około sześć sekund, podczas gdy kreatywna reklama ambientowa może zwiększyć ten wskaźnik nawet o 30 sekund lub nawet więcej. Pomaga również poprawić skuteczność reklamy i może być integralną częścią marketingu w mediach społecznościowych.
Z jednej strony marki mogą stworzyć nieszablonową reklamę i udostępnić ją w sieciach społecznościowych za pomocą hashtagu. Z drugiej strony ludzie, czyli zwykli odbiorcy mogą robić to samo, m.in publikując zdjęcia, nagrywać filmy z tą kreatywną reklamą i udostępniać ją w mediach społecznościowych za pomocą hashtagu marki, a tym samym budować świadomość marki.
Teraz, gdy już wiesz, dlaczego firmy powinny wykorzystywać reklamy ambientowe w swoich kampaniach, przyjrzyjmy się korzyściom płynącym z tego typu promocji marki.

Zalety ambient marketing

  • Przyciąga uwagę
  • Może stać się wirusowy
  • Niska cena
  • Nieinwazyjny
  • Dociera do szerszego grona odbiorców
  • Niezapomniany

Kreatywne reklamy ambientowe, które przekazują silny przekaz, mają unikalny design i pojawiają się w nieoczekiwanych miejscach, aby ludzie mówili o Twojej marce. Oto kilka korzyści płynących z korzystania z marketingu otoczenia w swojej kampanii.

Przyciąga uwagę

W naszym nowoczesnym świecie, w którym jest niesamowita ilość reklam, naprawdę trudno jest wyróżnić się, aby przyciągnąć potencjalnych klientów. Dlatego firmy powinny wymyślać coś zupełnie nowego i niepowtarzalnego.
Powszechnie wiadomo, że aby przyciągnąć uwagę ludzi, należy stworzyć pozytywne odczucia emocjonalne, zaskoczyć konsumentów i zbudować emocjonalny rollercoaster. Reklama ambientowa, może przyciągnąć uwagę, tworząc ciekawe przedmioty, nietypowe billboardy i przydatne przedmioty, po prostu umieszczając je w nieoczekiwanych miejscach.

Ambient marketing może stać się wirusowy

Jeśli Twoja reklama wpływa emocjonalnie na ludzi, ma charakterystyczne cechy i wartość praktyczną, przez co może łatwo stać się wirusowa. W świecie ukształtowanym przez technologię ludzie mogą z łatwością robić zdjęcia, nagrywać filmy i udostępniać je w mediach społecznościowych, takich jak Twitter, YouTube, Instagram, tiktok i Facebook. W ten sposób możesz poszerzyć swoją publiczność. Nie oznacza to, że możesz natychmiast zwiększyć sprzedaż, ale możesz przynajmniej zwiększyć rozpoznawalność marki.

Niska cena

Reklama ambientowa polega na wykorzystaniu niekonwencjonalnych metod promocyjnych do zaangażowania odbiorców. Oznacza to, że wdrożenie takiej reklamy w strategię marketingową nie będzie Cię dużo kosztować.

Nieinwazyjny

Jedną z głównych zalet reklam ambientowych jest to, że jasno przekazują przesłanie marki i nie wchodzą w przestrzeń osobistą klientów. Jeśli jednak uda Ci się zaintrygować ludzi, mogą opowiedzieć innym o Twojej marce. Ich przyjaciele i koledzy są bardziej skłonni do zakupu produktu z własnej woli.

Dociera do szerszego grona odbiorców

Zazwyczaj marketerzy wybierają popularne miejsca lub ruchliwe ulice, aby umieścić swoje reklamy ambientowe. Im więcej ludzi to zobaczy, tym lepiej dla marki. Za pomocą tego rodzaju marketingu możesz dotrzeć nie tylko do swoich klientów, ale także do potencjalnych klientów lub osób, które właśnie przez przypadek widzą Twoją reklamę i marketing. Obiekt, który przekazuje Twój przekaz marketingowy, może budować świadomość marki wśród różnych odbiorców.

Niezapomniany Ambient Marketing

Reklamy ambientowe pozwalają ludziom zobaczyć Twoją markę z zupełnie nowej strony. Takie kampanie wywołują silne emocje poprzez eksperymentalne techniki promocji, dzięki którym konsumenci zapamiętają markę. Czasami ta forma reklamy może nawet wywoływać emocje, takie jak szok lub strach, aby zdobyć świadomość marki.

Marketing partyzancki

Marketing partyzancki to rodzaj marketingu który pojawił się w latach 90. i pozostaje popularny wśród wielu firm. Marketing partyzancki to szczególna odmiana marketingu wirusowego, czasami określa się jako guerilla marketing. Zadaniem jest promowanie usług lub produktów poprzez dosyć niekonwencjonalne metody, które mają na celu szybkie utrwalenie marki, usługi, lub produktu w świadomości docelowych odbiorców. Sama forma promocji może być kontrowersyjna, humorystyczna lub nawet dramatyczna.

Marketing partyzancki a ambient marketing

Na pierwszy rzut oka obie te koncepcje mogą wydawać się podobne, aczkolwiek to co odróżnia klasyczny guerilla marketing i ambient to najczęściej budżet i sposób w jaki pojawia się logo marki, czyli jego ekspozycja.
Ciekawe pomysły stosuje IKEA ambient marketing w swoich przekazach.

Marketing nieustannie ewoluuje, zmieniają się również preferencje klientów w zakresie reklamy, a marketerowi coraz trudniej jest zadowolić swoją grupę docelową. Dlatego bardzo ważne jest, aby marki myślały nieszablonowo. Ambient marketing to niestandardowa reklama: kreatywność, umiejętność przykuwania uwagi, zaskoczenia, wywoływania pozytywnych emocji.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)