Remarketing (nie tylko konwersja: kampania google ads, adwords i reklama facebook)

Marketing ksi膮偶ki o marketingu -co musisz przeczyta膰? [ranking i lista ksi膮偶ek]
16 listopada, 2022
Darmowe pozycjonowanie stron
Darmowe pozycjonowanie stron internetowych, jak wypozycjonowa膰 stron臋 w google za darmo
16 listopada, 2022
Remarketing
Remarketing

Na czym polega remarketing?

Wi臋kszo艣膰 os贸b, kt贸re wchodz膮 do sklepu internetowego nie dokonuje zakup贸w, a cz臋艣膰 tylko wype艂nia wirtualny koszyk, ale nie finalizuje rozpocz臋tej transakcji. Niekt贸re osoby rozpoczynaj膮 p艂atno艣膰, ale z r贸偶nych powod贸w jej nie ko艅cz膮.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Czym jest remarketing? Definicja.

Definicja, co to jest remarketing – to kampanie promocyjne wykorzystywane w celu powt贸rzenia przekazu reklamowego u偶ytkownikom, kt贸rzy odwiedzili poszczeg贸lne strony firmy/produktu i nie dokonali zamierzonej konwersji.

Wi臋c rozwi膮zaniem wszystkich tych problem贸w wymienionych na pocz膮tku tego artyku艂u, zwi膮zanych z niedoko艅czeniem zakup贸w/przes艂ania formularza jest remarketing, kt贸ry mo偶e znacznie podnie艣膰 sprzeda偶 produkt贸w. Jest on powszechnie wykorzystywany na ca艂ym 艣wiecie, a w ostatnich latach cieszy si臋 szczeg贸lnie du偶膮 popularno艣ci膮. Przy u偶yciu remarketingu mo偶na z powrotem zainteresowa膰 klienta i przypomnie膰 mu o swoich produktach. Je偶eli odpowiednio zaplanujesz swoj膮 strategi臋 to nie tylko zwi臋kszy si臋 ruch na stronie, ale nast膮pi r贸wnie偶 wzrost sprzeda偶y.

lejek content marketingowy sales funnel

Remarketing jest jednym ze sposob贸w dotarcia do klienta, kt贸ry ju偶 wcze艣niej odwiedzi艂 stron臋 lub mia艂 jak膮kolwiek styczno艣膰 z oferowanym produktem, ale nie sfinalizowa艂 zakupu. W takiej sytuacji wiele os贸b ju偶 odpuszcza, co jest bardzo du偶ym b艂臋dem. Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na fakt, 偶e klient, kt贸ry pocz膮tkowo by艂 zainteresowany ofert膮, mo偶e si臋 jeszcze skusi膰 na dany produkt, je偶eli odpowiednio si臋 go przekona.

remarketing na facebooku

Remarketing to taka druga szansa dla klienta, kt贸ry mo偶e ponownie skorzysta膰 z oferty serwisu. G艂贸wnym celem firmy korzystaj膮cej z remarketingu jest oczywi艣cie wzrost sprzeda偶y i nawi膮zanie d艂ugofalowej relacji z klientami. Odpowiednio dobrane reklamy powinny by膰 wy艣wietlane we w艂a艣ciwej kolejno艣ci i sekwencji, 偶eby skupi膰 uwag臋 odbiorcy. Wszystko jest opracowywane przez specjalist贸w od marketingu, kt贸rzy doskonale znaj膮 potrzeby klient贸w. 呕eby remarketing dzia艂a艂 poprawnie, strona musi by膰 wyposa偶ona we w艂a艣ciwy skrypt. Opr贸cz tego, trzeba te偶 zadba膰 o to, 偶eby wszystkie podstrony zawiera艂y ca艂kowicie odr臋bny kod.

W innym wypadku algorytm nie b臋dzie m贸g艂 precyzyjnie dopasowa膰 reklamy do u偶ytkownika. Algorytm dzia艂a w ten spos贸b, 偶e wy艣wietla towar, kt贸ry ju偶 wcze艣niej zwr贸ci艂 uwag臋 u偶ytkownika.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Zaplanowanie strategii remarketingowej

Skrypty s膮 r贸wnie偶 okre艣lane jako „pliki cookies” lub „ciasteczka”. To w艂a艣nie one pozwalaj膮 zbiera膰 dane o wyborach, kt贸re u偶ytkownicy podejmuj膮 na stronie.

To z tego powodu zaraz po wej艣ciu na jak膮艣 witryn臋, jeste艣my proszeni o akceptacj臋 ciasteczek. Je艣li u偶ytkownik zaakceptuje pliki cookies to automatycznie jest umieszczane na stronie ciasteczko oraz informacja, 偶e dana witryna zosta艂a ju偶 odwiedzona.

Takie rozwi膮zanie sprawia, 偶e nawet po opuszczeniu serwisu, wy艣wietlane s膮 reklamy produkt贸w, kt贸re wcze艣niej by艂y interesuj膮ce. Ka偶da d艂ugoterminowa strategia powinna zawiera膰 remarketing, poniewa偶 podnosi to znacznie skuteczno艣膰 e-biznesu. Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na fakt, 偶e zdecydowana wi臋kszo艣膰 wchodzi na strony i nie dokonuje 偶adnych dzia艂a艅, kt贸re s膮 oczekiwane przez w艂a艣cicieli witryn.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Oczywi艣cie g艂贸wnym celem jest kupno, ale mo偶na wymieni膰 te偶 艣ci膮gni臋cie aplikacji oraz zapisanie si臋 do newslettera. Reklamy mog膮 przyczyni膰 si臋 do spe艂nienia takiego celu. Pierwsze z czym kojarzy si臋 remarketing to oczywi艣cie Google Ads. Jest to r贸wnie偶 narz臋dzie wykorzystywane bardzo cz臋sto przez marketingowc贸w. Badania pokazuj膮, 偶e skuteczno艣膰 Google Ads jest bardzo wysoka. Sie膰 Google pozwala dotrze膰 do bardzo du偶ej liczby os贸b, kt贸re mog膮 by膰 potencjalnymi klientami.

Opr贸cz tego warto jeszcze wyr贸偶ni膰 Piksel, kt贸ry r贸wnie偶 jest narz臋dziem do remarketingu i znajduje si臋 na Facebooku.

Wyb贸r kana艂u remarketingowego

Nale偶y jednak mie膰 na uwadze, 偶e inne platformy spo艂eczno艣ciowe tak偶e pozwalaj膮 korzysta膰 z takiego typu reklamy. Wyb贸r kana艂u do remarketingu jest kluczowy, ale trzeba pami臋ta膰, 偶e kilka czynnik贸w jest istotnych. Przede wszystkim mo偶na tu wymieni膰 rodzaj prowadzonego biznesu, rodzaj reklamy oraz bud偶et. Warto jednak wspomnie膰 te偶 o miejscu, w kt贸rym skupia si臋 wi臋kszo艣膰 adresat贸w reklamy. Nale偶y mie膰 na uwadze, 偶e w ka偶dym serwisie kreacja kampanii wygl膮da troch臋 inaczej.

R贸偶ne s膮 te偶 mo偶liwo艣ci, dlatego warto dok艂adnie si臋 wszystkiemu przyjrze膰. W ka偶dym wypadku jednak trzeba b臋dzie okre艣li膰 prawid艂ow膮 grup臋 docelow膮. Chodzi o to, 偶eby j膮 odpowiednio zaw臋zi膰, poniewa偶 wtedy reklama ma szans臋 dotrze膰 do naprawd臋 zainteresowanych os贸b. Do wyznaczenia grupy docelowej przyda膰 si臋 mog膮 dane demograficzne oraz informacje o produktach, kt贸re klienci dodawali do koszyk贸w. Dla dzia艂u marketingowego du偶e zmaczenie maj膮 te偶 informacje o przegl膮danych przez u偶ytkownik贸w podstronach.

Do przygotowania remarketingowych reklam najlepiej u偶y膰 animacji i baner贸w stworzonych przez prawdziwych specjalist贸w. Szczeg贸lnie wa偶na jest jako艣膰 takich materia艂贸w, poniewa偶 odbiorcy w dzisiejszych czasach s膮 bardzo wymagaj膮cy i zwyk艂a reklama ich ju偶 nie interesuje. Przydatne mog膮 by膰 r贸wnie偶 formaty wideo, kt贸re mog膮 nieco wzbogaci膰 ca艂o艣膰. Osoby, kt贸re tworz膮 kampani臋 w Google Ads powinny pami臋ta膰, 偶e mo偶na u偶y膰 te偶 ulepszonego narz臋dzia stworzonego specjalnie do przygotowywania graficznych reklam.

Rodzaje remarketingu

Takie rozwi膮zanie sprawia, 偶e mo偶na bardzo szybko i ca艂kowicie za darmo stworzy膰 baner pod dan膮 kampani臋. Mo偶na w tym celu wykorzysta膰 materia艂y, w tym zdj臋cia, kt贸re ju偶 znajduj膮 si臋 na stronie. Mo偶na wyr贸偶ni膰 remarketing standardowy oraz remarketing dynamiczny. Ten ostatni polega na tym, 偶e internautom ukazuj膮 si臋 reklamy ostatnio przegl膮danych produkt贸w i us艂ug.

Je偶eli chodzi o remarketing standardowy to u偶ytkownikom wy艣wietlaj膮 si臋 reklamy aplikacji oraz witryn ostatnio przegl膮danych. Ciekawym rozwi膮zaniem s膮 te偶 listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, czyli reklama, kt贸ra dociera do os贸b, kt贸re ju偶 wcze艣niej odwiedzi艂y stron臋, ale w dalszym ci膮gu szukaj膮 okre艣lonego towaru w wyszukiwarce internetowej Google. Dlatego tak wa偶ne s膮 s艂owa kluczowe, kt贸re pomagaj膮 dobrze wypozycjonowa膰 witryn臋 i j膮 troch臋 wybi膰.

Na szczeg贸ln膮 uwag臋 zas艂uguje tak偶e remarketing wideo, kt贸ry dotyczy u偶ytkownik贸w maj膮cych kontakt z filmami ze sklepu. Takim osobom b臋d膮 si臋 potem wy艣wietla膰 reklamy na serwisie YouTube oraz innych stronach, kt贸re s膮 prowadzone przez okre艣lonych partner贸w Google. Du偶膮 skuteczno艣ci膮 charakteryzuje si臋 tak偶e remarketing listy klient贸w. Na uwag臋 zas艂uguje fakt, 偶e zdecydowana wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w internetu twierdzi, 偶e reklamy s膮 denerwuj膮ce oraz uci膮偶liwe.

Skuteczno艣膰 remarketingu

Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e jest to wina z艂ego dopasowania reklam do odbiorc贸w. Wed艂ug przeprowadzonych ankiet przez HubSpot Research a偶 77% ankietowanych wola艂oby wyposa偶y膰 si臋 we wtyczki filtruj膮ce reklamy, ni偶 u偶ywa膰 AdBlocka, kt贸ry reklamy ca艂kowicie blokuje. Oznacza to, 偶e ludzie w rzeczywisto艣ci s膮 zainteresowani reklamami, tylko ich zbyt du偶a ilo艣膰 sprawia, 偶e niekt贸re osoby mog膮 poczu膰 si臋 przyt艂oczone. Oznacza to, 偶e p艂atna reklama nie ma wcale takiej z艂ej s艂awy, a jednocze艣nie dostarcza wiele cennych i warto艣ciowych informacji internautom.

Dlatego jak najbardziej op艂aca si臋 po艣wi臋ci膰 troch臋 czasu, 偶eby odpowiednio dopasowa膰 reklamy do u偶ytkownik贸w. Firma marketingowa Blue Corona przeprowadzi艂a badania, wed艂ug kt贸rych u偶ytkownicy, kt贸rzy obserwuj膮 remarketingowe reklamy, s膮 a偶 o 60% bardziej ch臋tni do konwersji na danej stronie.

Nale偶y jednak mie膰 na uwadze, 偶e zdecydowana wi臋kszo艣膰 os贸b nie podejmuje 偶adnych dzia艂a艅, a jedynie 2% os贸b decyduje si臋 na konwersj臋. Remarketing pozwala to zmieni膰 i sprawi膰, 偶e proporcje si臋 odwr贸c膮, a wi臋kszo艣膰 wej艣膰 na stron臋 b臋dzie ko艅czy膰 si臋 zakupem. Warto te偶 zaznaczy膰, 偶e kampanie remarketingowe w serwisach takich jak Facebook pozwalaj膮 dotrze膰 nawet do milion贸w klient贸w. Na uwag臋 zas艂uguj膮 tak偶e listy marketingowe, dzi臋ki kt贸rym mo偶na jeszcze bardziej zaw臋zi膰 grup臋 docelow膮 i trafi膰 do faktycznie zainteresowanych os贸b.

Personalizacja strony remarketingowej

Reklamy s膮 prawid艂owo ukierunkowane dzi臋ki odpowiedniej personalizacji, kt贸ra sprawia, 偶e okre艣lone produkty zostaj膮 w my艣lach klient贸w. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e w艂膮czenie reklam oraz prosta konfiguracja nie wystarczy, 偶eby remarketing by艂 skuteczny. Ca艂y czas trzeba dzia艂a膰 wed艂ug dobrych praktyk, kt贸re nie odstrasz膮 odbiorcy.

Podstawowa zasada to wy艣wietlanie reklamy u wszystkich os贸b, kt贸re odwiedzi艂y wcze艣niej stron臋. Nale偶y jednak pilnowa膰, 偶eby banery nie wy艣wietla艂y si臋 za cz臋sto, poniewa偶 mo偶e to znacz膮co zmniejszy膰 konwersj臋. Przede wszystkim trzeba si臋 wczu膰 w rol臋 odbiorcy i na tej podstawie przygotowywa膰 reklamy. Je偶eli reklamy b臋d膮 si臋 wy艣wietla膰 zbyt cz臋sto to u偶ytkownik mo偶e si臋 poczu膰 przyt艂oczony i ca艂kowicie zniech臋cony. Dzia艂aj膮c w ten spos贸b na pewno nie uda si臋 nic sprzeda膰.

Przydatny jest tak zwany capping, kt贸rzy trzeba jednak odpowiednio ustawi膰. Jest to narz臋dzie, kt贸re wskazuje ile razy w ci膮gu dnia lub tygodnia ma si臋 wy艣wietla膰 konkretna reklama. Korzystaj膮c z tego mo偶na wszystko lepiej zorganizowa膰 i zaplanowa膰 kolejne ruchy. Przy kr贸tszej 艣cie偶ce zakupowej mo偶e to by膰 nawet 4 – 5 razy dziennie, natomiast przy d艂u偶szej (zakup nieruchomo艣ci) optymalne b臋dzie 2 – 3 razy. Wykonanie baneru mo偶na zleci膰 profesjonalnemu grafikowi lub samodzielnie stworzy膰 grafik臋 przy u偶yciu dost臋pnych narz臋dzi.

Przygotowanie reklamy do remarketingu

Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e bez odpowiedniego do艣wiadczenia i umiej臋tno艣ci jest to dosy膰 ci臋偶kie, dlatego lepiej zleci膰 to specjalistom. W kreacji koniecznie musi si臋 znale藕膰 tak zwane CTA, czyli call to action. Jest to wezwanie do dzia艂ania, kt贸rym mo偶e by膰 przyk艂adowo zakup produktu. Niezwykle skuteczne jest docieranie do odbiorc贸w w r贸偶nym czasie od zakupu i tworzenie osobnych list remarketingowych dla u偶ytkownik贸w, kt贸rzy byli na stronie 30 dni temu, a tak偶e dla tych, kt贸rzy byli p贸艂 roku wcze艣niej. Szansa, 偶e wr贸c膮 na stron臋 jest ma艂a, ale remarketing mo偶e sprawi膰, 偶e ponownie b臋d膮 zainteresowani ofert膮 sklepu.

Dla listy remarketingowej mo偶na te偶 ustala膰 wy偶sze stawki z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem konwersji. Umo偶liwia to dotarcie do wi臋kszej liczby potencjalnych klient贸w, a tak偶e zdecydowanie lepsz膮 prezentacj臋 reklamy. W艂a艣ciciele sklep贸w internetowych mog膮 dzi臋ki remarketingowi jeszcze raz pozyska膰 klienta, kt贸ry ju偶 wcze艣niej odwiedzi艂 e-commerce. Mo偶na go w ten spos贸b sk艂oni膰 do finalizacji zakupu. Nale偶y jednak przestrzega膰 dobrych praktyk remarketingu, poniewa偶 tylko wtedy strategia mo偶e przynie艣膰 oczekiwane efekty. Na uwag臋 zas艂uguje fakt, 偶e kampanii jest naprawd臋 wiele.

Pami臋taj 偶e zawsze jest lepiej spersonalizowa膰 wiadomo艣膰, aby kierowa膰 pod jak najlepiej wyselekcjonowane grupy. System reklamowy w google ads (dawniej google adwords), czy FB ads wsp贸艂gra z google analytics. Metoda jak tego dokona膰 jest wiele, tagi utm, bezpo艣rednia analityka pozwala sprawdzi膰 wszystkie najwa偶niejsze wska藕niki.

Kampanie remarketingowe google ads, adwords

Pami臋taj 偶e ustawiaj膮c reklam臋 na komputerze powiniene艣 wy艣wietli膰 podgl膮d mobilny bo wi臋kszo艣膰 ruchu pochodzi w艂a艣nie z smartfon贸w.

Wi臋c zar贸wno remarketing google ads, jak i remarketing na facebooku i innych platformach dzia艂a podobnie. Przekaz reklamowy musi by膰 dopracowany do kampanii remarketingowej. Czyli pracujesz r贸wnie偶 nad tym aby grupa odbiorc贸w by艂a responsywna. A skoro o tym mowa to kampania remarketingowa, mo偶e si臋 sk艂ada膰 z remarketingu dynamicznego do Twojej strony i Twoich produkt贸w.

Oczywi艣cie opcji kierowania jest wiele, np listy odbiorc贸w kt贸rzy odwiedzili Twoj膮 stron臋 internetow膮 lub Ci kt贸rzy porzucili koszyk w Twojej witrynie. Dzi臋ki temu osoba z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem dokona zakupu.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

FAQ – najcz臋艣ciej zadawane pytania odno艣nie remarketingu

Jak dzia艂a remarketing?

Remarketing to wy艣wietlanie reklam osobom, kt贸re by艂y na naszej stronie, ale nie wykona艂y zamierzonego zadania. Remarketing dynamiczny mo偶e na przyk艂ad wy艣wietla膰 u偶ytkownikom konkretne produkty kt贸re ogl膮da艂y.

Ile kosztuje remarketing?

Klikni臋cia w ramach remarketingu zale偶膮 od wielko艣ci grupy docelowej. Im mniejsza grupa tym stawka za klikni臋cie jest wi臋ksza. Natomiast je艣li chodzi o bud偶et remarketingowy w por贸wnaniu do bud偶etu na zimny ruch znacz膮co si臋 r贸偶ni. Bud偶et remarketingowy to z regu艂y pomi臋dzy 10-40%.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)