Remarketing

Ecommerce SEO
26 sierpnia, 2021
Techniki sprzedaży
27 sierpnia, 2021

Na czym polega remarketing?

Większość osób, które wchodzą do sklepu internetowego nie dokonuje zakupów, a część tylko wypełnia wirtualny koszyk, ale nie finalizuje rozpoczętej transakcji. Niektóre osoby rozpoczynają płatność, ale z różnych powodów jej nie kończą

Czym jest remarketing?

Rozwiązaniem wszystkich tych problemów jest remarketing, który może znacznie podnieść sprzedaż produktów. Jest on powszechnie wykorzystywany na całym świecie, a w ostatnich latach cieszy się szczególnie dużą popularnością. Przy użyciu remarketingu można z powrotem zainteresować klienta i przypomnieć mu o swoich produktach. Jeżeli odpowiednio zaplanujesz swoją strategię to nie tylko zwiększy się ruch na stronie, ale nastąpi również wzrost sprzedaży. Remarketing jest jednym ze sposobów dotarcia do klienta, który już wcześniej odwiedził stronę lub miał jakąkolwiek styczność z oferowanym produktem, ale nie sfinalizował zakupu. W takiej sytuacji wiele osób już odpuszcza, co jest bardzo dużym błędem. Warto zwrócić uwagę na fakt, że klient, który początkowo był zainteresowany ofertą, może się jeszcze skusić na dany produkt, jeżeli odpowiednio się go przekona. Remarketing to taka druga szansa dla klienta, który może ponownie skorzystać z oferty serwisu. Głównym celem firmy korzystającej z remarketingu jest oczywiście wzrost sprzedaży i nawiązanie długofalowej relacji z klientami. Odpowiednio dobrane reklamy powinny być wyświetlane we właściwej kolejności i sekwencji, żeby skupić uwagę odbiorcy. Wszystko jest opracowywane przez specjalistów od marketingu, którzy doskonale znają potrzeby klientów. Żeby remarketing działał poprawnie, strona musi być wyposażona we właściwy skrypt. Oprócz tego, trzeba też zadbać o to, żeby wszystkie podstrony zawierały całkowicie odrębny kod. W innym wypadku algorytm nie będzie mógł precyzyjnie dopasować reklamy do użytkownika. Algorytm działa w ten sposób, że wyświetla towar, który już wcześniej zwrócił uwagę użytkownika.

Zaplanowanie strategii

Skrypty są również określane jako “pliki cookies” lub “ciasteczka”. To właśnie one pozwalają zbierać dane o wyborach, które użytkownicy podejmują na stronie. To z tego powodu zaraz po wejściu na jakąś witrynę, jesteśmy proszeni o akceptację ciasteczek. Jeśli użytkownik zaakceptuje pliki cookies to automatycznie jest umieszczane na stronie ciasteczko oraz informacja, że dana witryna została już odwiedzona. Takie rozwiązanie sprawia, że nawet po opuszczeniu serwisu, wyświetlane są reklamy produktów, które wcześniej były interesujące. Każda długoterminowa strategia powinna zawierać remarketing, ponieważ podnosi to znacznie skuteczność e-biznesu. Warto zwrócić uwagę na fakt, że zdecydowana większość wchodzi na strony i nie dokonuje żadnych działań, które są oczekiwane przez właścicieli witryn. Oczywiście głównym celem jest kupno, ale można wymienić też ściągnięcie aplikacji oraz zapisanie się do newslettera. Reklamy mogą przyczynić się do spełnienia takiego celu. Pierwsze z czym kojarzy się remarketing to oczywiście Google Ads. Jest to również narzędzie wykorzystywane bardzo często przez marketingowców. Badania pokazują, że skuteczność Google Ads jest bardzo wysoka. Sieć Google pozwala dotrzeć do bardzo dużej liczby osób, które mogą być potencjalnymi klientami. Oprócz tego warto jeszcze wyróżnić Piksel, który również jest narzędziem do remarketingu i znajduje się na Facebooku.

Wybór kanału

Należy jednak mieć na uwadze, że inne platformy społecznościowe także pozwalają korzystać z takiego typu reklamy. Wybór kanału do remarketingu jest kluczowy, ale trzeba pamiętać, że kilka czynników jest istotnych. Przede wszystkim można tu wymienić rodzaj prowadzonego biznesu, rodzaj reklamy oraz budżet. Warto jednak wspomnieć też o miejscu, w którym skupia się większość adresatów reklamy. Należy mieć na uwadze, że w każdym serwisie kreacja kampanii wygląda trochę inaczej. Różne są też możliwości, dlatego warto dokładnie się wszystkiemu przyjrzeć. W każdym wypadku jednak trzeba będzie określić prawidłową grupę docelową. Chodzi o to, żeby ją odpowiednio zawęzić, ponieważ wtedy reklama ma szansę dotrzeć do naprawdę zainteresowanych osób. Do wyznaczenia grupy docelowej przydać się mogą dane demograficzne oraz informacje o produktach, które klienci dodawali do koszyków. Dla działu marketingowego duże zmaczenie mają też informacje o przeglądanych przez użytkowników podstronach. Do przygotowania remarketingowych reklam najlepiej użyć animacji i banerów stworzonych przez prawdziwych specjalistów. Szczególnie ważna jest jakość takich materiałów, ponieważ odbiorcy w dzisiejszych czasach są bardzo wymagający i zwykła reklama ich już nie interesuje. Przydatne mogą być również formaty wideo, które mogą nieco wzbogacić całość. Osoby, które tworzą kampanię w Google Ads powinny pamiętać, że można użyć też ulepszonego narzędzia stworzonego specjalnie do przygotowywania graficznych reklam.

Rodzaje remarketingu

Takie rozwiązanie sprawia, że można bardzo szybko i całkowicie za darmo stworzyć baner pod daną kampanię. Można w tym celu wykorzystać materiały, w tym zdjęcia, które już znajdują się na stronie. Można wyróżnić remarketing standardowy oraz remarketing dynamiczny. Ten ostatni polega na tym, że internautom ukazują się reklamy ostatnio przeglądanych produktów i usług. Jeżeli chodzi o remarketing standardowy to użytkownikom wyświetlają się reklamy aplikacji oraz witryn ostatnio przeglądanych. Ciekawym rozwiązaniem są też listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, czyli reklama, która dociera do osób, które już wcześniej odwiedziły stronę, ale w dalszym ciągu szukają określonego towaru w wyszukiwarce internetowej Google. Dlatego tak ważne są słowa kluczowe, które pomagają dobrze wypozycjonować witrynę i ją trochę wybić. Na szczególną uwagę zasługuje także remarketing wideo, który dotyczy użytkowników mających kontakt z filmami ze sklepu. Takim osobom będą się potem wyświetlać reklamy na serwisie YouTube oraz innych stronach, które są prowadzone przez określonych partnerów Google. Dużą skutecznością charakteryzuje się także remarketing listy klientów. Na uwagę zasługuje fakt, że zdecydowana większość użytkowników internetu twierdzi, że reklamy są denerwujące oraz uciążliwe.

Skuteczność remarketingu

Należy jednak pamiętać, że jest to wina złego dopasowania reklam do odbiorców. Według przeprowadzonych ankiet przez HubSpot Research aż 77% ankietowanych wolałoby wyposażyć się we wtyczki filtrujące reklamy, niż używać AdBlocka, który reklamy całkowicie blokuje. Oznacza to, że ludzie w rzeczywistości są zainteresowani reklamami, tylko ich zbyt duża ilość sprawia, że niektóre osoby mogą poczuć się przytłoczone. Oznacza to, że płatna reklama nie ma wcale takiej złej sławy, a jednocześnie dostarcza wiele cennych i wartościowych informacji internautom. Dlatego jak najbardziej opłaca się poświęcić trochę czasu, żeby odpowiednio dopasować reklamy do użytkowników. Firma marketingowa Blue Corona przeprowadziła badania, według których użytkownicy, którzy obserwują remarketingowe reklamy, są aż o 60% bardziej chętni do konwersji na danej stronie. Należy jednak mieć na uwadze, że zdecydowana większość osób nie podejmuje żadnych działań, a jedynie 2% osób decyduje się na konwersję. Remarketing pozwala to zmienić i sprawić, że proporcje się odwrócą, a większość wejść na stronę będzie kończyć się zakupem. Warto też zaznaczyć, że kampanie remarketingowe w serwisach takich jak Facebook pozwalają dotrzeć nawet do milionów klientów. Na uwagę zasługują także listy marketingowe, dzięki którym można jeszcze bardziej zawęzić grupę docelową i trafić do faktycznie zainteresowanych osób.

Personalizacja strony

Reklamy są prawidłowo ukierunkowane dzięki odpowiedniej personalizacji, która sprawia, że określone produkty zostają w myślach klientów. Trzeba jednak pamiętać, że włączenie reklam oraz prosta konfiguracja nie wystarczy, żeby remarketing był skuteczny. Cały czas trzeba działać według dobrych praktyk, które nie odstraszą odbiorcy. Podstawowa zasada to wyświetlanie reklamy u wszystkich osób, które odwiedziły wcześniej stronę. Należy jednak pilnować, żeby banery nie wyświetlały się za często, ponieważ może to znacząco zmniejszyć konwersję. Przede wszystkim trzeba się wczuć w rolę odbiorcy i na tej podstawie przygotowywać reklamy. Jeżeli reklamy będą się wyświetlać zbyt często to użytkownik może się poczuć przytłoczony i całkowicie zniechęcony. Działając w ten sposób na pewno nie uda się nic sprzedać. Przydatny jest tak zwany capping, którzy trzeba jednak odpowiednio ustawić. Jest to narzędzie, które wskazuje ile razy w ciągu dnia lub tygodnia ma się wyświetlać konkretna reklama. Korzystając z tego można wszystko lepiej zorganizować i zaplanować kolejne ruchy. Przy krótszej ścieżce zakupowej może to być nawet 4 – 5 razy dziennie, natomiast przy dłuższej (zakup nieruchomości) optymalne będzie 2 – 3 razy. Wykonanie baneru można zlecić profesjonalnemu grafikowi lub samodzielnie stworzyć grafikę przy użyciu dostępnych narzędzi.

Przygotowanie reklamy

Należy jednak pamiętać, że bez odpowiedniego doświadczenia i umiejętności jest to dosyć ciężkie, dlatego lepiej zlecić to specjalistom. W kreacji koniecznie musi się znaleźć tak zwane CTA, czyli call to action. Jest to wezwanie do działania, którym może być przykładowo zakup produktu. Niezwykle skuteczne jest docieranie do odbiorców w różnym czasie od zakupu i tworzenie osobnych list remarketingowych dla użytkowników, którzy byli na stronie 30 dni temu, a także dla tych, którzy byli pół roku wcześniej. Szansa, że wrócą na stronę jest mała, ale remarketing może sprawić, że ponownie będą zainteresowani ofertą sklepu. Dla listy remarketingowej można też ustalać wyższe stawki z większym prawdopodobieństwem konwersji. Umożliwia to dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, a także zdecydowanie lepszą prezentację reklamy. Właściciele sklepów internetowych mogą dzięki remarketingowi jeszcze raz pozyskać klienta, który już wcześniej odwiedził e-commerce. Można go w ten sposób skłonić do finalizacji zakupu. Należy jednak przestrzegać dobrych praktyk remarketingu, ponieważ tylko wtedy strategia może przynieść oczekiwane efekty. Na uwagę zasługuje fakt, że kampanii jest naprawdę wiele.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)