Szukasz aktualne wymiary grafik na fb? Poniżej rozmiary grafiki na Facebooku, dalej omówione bardziej szczegółowo:
Wszystkie rozmiary tutaj są zaktualizowane na obecny rok i zweryfikowane pod względem poprawności.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Największą różnorodność rozmiarów obrazów i grafik na Facebooku znajdziesz poniżej, oraz dalej:
Rodzaj zdjęcia | Aktualne wymiary grafik na Facebooku |
Zdjęcie w tle (cover photo) – do 100KB | 820×312 px |
Zdjęcie profilowe | 170 x 170 px |
Pionowe zdjęcia – dla postów w pionie (format 3:2) | 640×960 px |
Poziome zdjęcia – post w poziomie | 1200×900 px |
Reklamowa karuzelowa | 600×600 px |
Facebook Ads / Open Graph / Lead Ads | 1200×628 px |
Polubienia strony (page likes) | 1200×444 px |
Grafika na fanpage | 1200×900 px |
Facebook Stories / Instagram Stories | 900×1600 px |
Okładka notatki | 1200×445 px |
Wydarzenia na Facebooku – okładka wydarzenia | 1200×628 px |
Grupa na Facebooku – zdjęcie w tle | 1640×856 px (format 1.91:1) |
Zawartość strony
Social media to wspaniałe narzędzie do rozwoju biznesu. Twój fanpage to Twoja wizytówka i musi się dobrze wyświetlać na wszystkich urządzeniach. Więc wybieraj dobrze. Przecież chcesz aby każdy kto widzi mógł polubić Twoja reklamę, a nie żeby mu się źle wyświetlała. Rozmiarów jest sporo i zależy czy jest to zdjęcie, karuzela, stories itp (820 x 312, 170 x 170, 1200 x 628, 640 x 360 i inne, ale o tym dalej).
Tworzenie bardzo angażujących grafik na Facebooka nie jest łatwym zadaniem.
Skoro ciężko pracujesz, aby tworzyć kreatywne obrazy, które będą stanowić przesłanie dotyczące Twojej marki, produktów i usług lub ofert to nie chcesz aby na finiszu coś było poprzycinane!
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Przed przesłaniem obrazu upewnij się, że utworzyłeś grafikę zgodną z różnymi zalecanymi rozmiarami przesyłanymi według Facebooka.
Trudno to śledzić – ponieważ Facebook ma inne wymagania dla każdego ze swoich obrazów, w tym na przykład zdjęcia profilowe, udostępnione linki, miniatury i posty sponsorowane.
Zdjęcia profilowe na Facebooku dodawane są jako kwadraty. Zdjęcia te są wyświetlane w postaci okręgów. Dodając zdjęcie, upewnij się, że kluczowe elementy na zdjęciu profilowym są widoczne i nic nie zostało przycięte.
Dodając grafikę, musisz pamiętać, że zostanie ona zeskalowana do wymiaru 170×170 pikseli na desktopie, 128 na 128 na smartfonie i 36 na 36 pikseli na innych telefonach.
Możesz dodać większe zdjęcie, pamiętaj jednak o kompresji. Jeżeli na zdjęciu profilowych chcesz dodać logo lub tekst, pamiętaj, że lepszą jakość uzyskasz zapisując zdjęcie w formacie PNG niż JPEG czy inne.
Zdjęcie profilowe strony będzie przycinane do okrągłej ramki w reklamach i postach, ale osoby odwiedzające stronę będą je nadal widzieć w kształcie kwadratu. Poniższy przykład ilustruje, jak będzie wyglądać zdjęcie profilowe strony po przycięciu.
cytat z przewodnika na oficjalnym koncie fb
Wymiary grafik rekomendowane przez fb: 820×312 px. Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik sRGB JPG o wymiarach 851 x 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.
Zdjęcie w tle musi być lżejsze niż inne media wrzucane na Facebooka, a jego widoczność ogranicza się do 820×312 pikseli. Nie oznacza to, że musisz przesłać zdjęcie w dokładnie takich wymiarach. Bez problemu możesz użyć innych proporcji, a przyciąć je dopiero po zalogowaniu na stronę. Pamiętaj jednak, że im mniejsze wymiary zdjęcia tym waży ono mniej, a więc większe prawdopodobieństwo, że nie zostanie skompresowane przy uploadzie.
Wideo w tle powinno mieć rozmiar 820 x 462 px.
Warto eksperymentować z rozdzielczością filmu i zwiększać ją, zachowując powyższe proporcje.Film w tle powinien trwać od 15 do 90 sekund.
Zalecam wykorzystanie tutaj prostych komunikatów tekstowych, ponieważ domyślnie wideo odtwarza się bez dźwięku.
Automatycznie włączenie dźwięku widoczne jest tylko na niektórych stronach przedstawiających zwiastun kinowej produkcji.
Należy również pamiętać, że wideo wyświetlane jest tylko na komputerach. Użytkownicy mobilni widzą wybraną przez nas miniaturę/stopklatkę.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Facebook sugeruje, aby zdjęcia miały proporcję 2:1.
Zgodnie z informacją podaną na stronie pomocy, najlepszy efekt zapewnią zdjęcia lub filmy o wymiarach 1200 na 628 pikseli (współczynnik ok. 2:1).
Jeśli zdecydujesz się na film to zalecana długość wynosi od 30 sekund do maksymalnie 5 minut.
Uwaga: Po dodaniu do wydarzenia głównego zdjęcia lub filmu nie można zmienić rozmiaru tych elementów. Jeżeli wydarzenie jest publiczne, każdy może zobaczyć zdjęcia i filmy.
Zdjęcia i filmy umieszczone na stronach wydarzeń prywatnych są widoczne jedynie dla osób zaproszonych.
Wymiary grafik rekomendowane przez portal: 820×462 px.
Choć Facebook wyświetla coverowe grafiki grupy w rozmiarze 820×462 px, sam podaje prawie dwa razy mniejszy rekomendowany rozmiar.
Zdjęcie pionowe najlepiej wygląda na smartfonach, ponieważ wypełnia całą przestrzeń w newsfeedzie i dzięki temu skupia uwagę użytkownika na dłużej.
Zalecane wymiary pionowego posta to 800 x 1000 pikseli.
Może być też większy – wtedy trzeba tylko pamiętać o kompresji i przed publikacją sprawdzić, czy Facebook nie rozpikselował grafiki po jej załadowaniu.
Wymiary grafik do Facebook Stories / Instagram Stories powinny wynosić 1080 x 1920 px – w przypadku pełnoekranowego wideo (w pionie). Warto jednak pamiętać, że sprawdza się on wyłącznie przy plikach wideo, zdjęcia w tym rozmiarze są przycinane w Aktualnościach.
Zastosowanie ma tutaj wykorzystanie formatu 16:9 w przypadku filmów poziomych, 9:16 w przypadku filmów pionowych lub 1:1 w kreacjach kwadratowych. Proponowane wymiary to 1920 na 1080 pikseli, 1080 na 1920 lub kwadrat o boku 1080. Maksymalny rozmiar pliku, który można dodać to 4GB.
Zdjęcie poziome to chyba najczęstszy format zdjęć na Facebooku, zarówno na profilach osobistych i firmowych. Rekomendowany rozmiar i zarazem aktualny wymiar grafik tego typu wynosi 1200 na 900 pikseli. Podobnie jak w większości przypadków – nie zapominaj o kompresji i zapisaniu grafiki w formacie PNG.
Zdjęcie kwadratowe (post kwadratowy) to kolejna opcja formatu zdjęć na Facebooku, a rekomendowane wymiary grafik do kwadratowych postów to 1080 x 1080 px.
Możecie eksperymentować również z wykorzystywaniem większych wymiarów grafik (np. 1200 x 1200 px), dzięki czemu być może uzyskacie lepsze wyświetlanie na niektórych monitorach.
Wymiary grafik notatki (cover – okładka notatki) – wyróżnienie czy też okładka notatki powinna zostać przygotowana w rozmiarze 1200 x 445 px.
Więc ile tekstu powinno znajdować się na grafice reklamowej?
Każda reklama, która wyświetla się na Facebooku, jest poddana procedurze zatwierdzania. W trosce o ich estetykę, a co za tym idzie lepsze wrażenia odbiorców, Facebook ustalił, że ilość tekstu na grafice nie powinna przekraczać 20% całości.
Aktualizacja z 2020: Od września Facebook zniósł wymóg mówiący o nieprzekraczaniu 20% tekstu na grafice. Dzięki temu promowanie infografik będzie zdecydowanie prostsze.
Mam nadzieję że wytyczne przydadzą Ci się w pracy, na koniec jeszcze jedna prośba. Gdyby coś się zmieniło daj nam znać w komentarzu a zaktualizujemy wymiary grafik na fb tak szybko jak to możliwe 🙂
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie interesuje jako dodatek w przyszłości do wpisu pt wymiary grafik na fb /Facebooku?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii tworzenia interesujących obrazów.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)