Wizja firmy, jak napisać skuteczną wizję przedsiębiorstwa?

Ransomware -co to jest i jak się przed tym chronić?
12 lipca, 2022
Brand awareness – jak możesz zmierzyć siłę marki
13 lipca, 2022
Wizja firmy

Wizja firmy, jak ją określić?

Wizja firmy, to przede wszystkim określenie jej wyobrażenia w przyszłości. Nie należy jednak snuć planów, które są nieosiągalne lub na ten moment trudne do zrealizowania.

Musimy mieć pewność, że rzeczywiście będziemy w stanie wprowadzić w życie zmiany, które będą przyczyniały się do zrealizowania wizji w pełni lub przynajmniej częściowo.

Tylko taka wizja stanie się celem, do którego będziemy stopniowo dążyć, aby przedsiębiorstwo miało szansę się rozwijać i tym samym zyskiwać o wiele mocniejsze miejsce w przyszłości.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Na czym skupić się, kiedy wybieramy wizję firmy?

Przede wszystkim warto określić cel, do którego będziemy dążyć, ale także skupić się na tych cechach, które zostaną opisane w wizji. Wiele firm skupia się na innowacyjności, a jeszcze inne skupiają się na tym, aby jak najlepiej realizować już istniejące zamówienia, eliminując błędy i ewentualne niedociągnięcia.

Tym sposobem możemy mieć pewność, że przedsiębiorstwo będzie stopniowo rozwijać się, a także przede wszystkim osiągać wyższe i bardziej szanowane miejsce na rynku.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Wizja firmy, kiedy łatwo ją realizować?

Wizja firmy jest łatwa do zrealizowania tylko wtedy, kiedy zostaną postawione cele, które są osiągalne.

Musimy wziąć pod uwagę nie tylko środki, jakie mamy do dyspozycji, ale także zasoby ludzkie, które mogą okazać się niezbędne do realizacji wizji firmy.

Należy skupić się na tym, jak chcemy, aby dana firma wyglądała za kilka, a nawet kilkanaście lat i to właśnie do tego dążyć.

Możemy mieć pewność, że umiejętnie określona i opisana wizja firmy, będzie dla nas motorem do działania i to właśnie tym sposobem uda nam się zrobić wszystko, aby przedsiębiorstwo miało szansę wyglądać tak, jak tego chcemy.

Środki na realizację wizji firmy

W wielu przypadkach, kiedy określamy wizję firmy, to do jej realizacji potrzebujemy odpowiedniej wysokości środków. Musimy wziąć pod uwagę nie tylko wysokość środków, które na ten moment mamy, ale także sprawdzić, czy nie będzie możliwości uzyskania dotacji, aby jak najszybciej poradzić sobie z realizacją wizji firmy.

Szczególnie że możemy to zrobić, kiedy krok po kroku opiszemy, jakie są nasze oczekiwania względem przedsiębiorstwa, ale także, czego oczekujemy od swoich pracowników, aby jak najszybciej poradzić sobie z realizacją postawionych i opisanych w wizji celów.

Opisanie filozofii przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo ma do zrealizowania określoną misję i to właśnie do niej dąży, aby mieć poczucie, że rzeczywiście idzie w dobrym kierunku.

Filozofia firmy, to nie tylko cele do zrealizowania, ale także wartości, jakimi się kieruje, a także kwestie dotyczące zarządzania i traktowania pracowników.

To wszystko należy bezpośrednio opisać w wizji firmy, aby była kompletna i pozwalała osiągnąć takie efekty, jakie są przez nas w przyszłości oczekiwane.

Jest to bardzo ważne, bo nie tylko dzięki temu pracownicy mają szansę dowiedzieć się, jakie wymagania ma wobec nich pracodawca, ale także, jakimi wartościami kierować się, aby praca w przedsiębiorstwie była kompletna i idąca z misją firmy, która została postawiona przez właścicieli.

Dlaczego warto określać misję firmy i jej wizję w przyszłości?

Wizja firmy, a także określenie jej dokładnej filozofii sprawia, że nie tylko pracownicy mają szansę przekonać się, czy chcą pracować w danym miejscu, ale także, czy podołają postawionym przed nimi obowiązkom.

Osoby zajmujące się zarządzaniem w przedsiębiorstwie mają szansę natomiast, dostosować swoje metody, aby były zgodne z oczekiwaniami pracodawcy, a także wartościami, jakie są priorytetowe w firmie.

Jest to bardzo ważne, aby całość funkcjonowała prawidłowo i abyśmy nie musieli obawiać się, że w przyszłości wizja firmy będzie niemożliwa do zrealizowania.

Wyróżnianie się na tle konkurencyjnych firm

Na rynku jest bardzo wiele firm, które z pozoru nie różnią się od siebie. Jednak możemy wybić się na ich tle, kiedy stworzymy misję firmy, która będzie na tyle odmienna, że zwróci uwagę nie tylko klientów, ale także osób, z którymi dane przedsiębiorstwo będzie współpracować w przyszłości.

Jest to bardzo ważne, aby nie musieć martwić się o rozwój firmy i o to, że mimo wielu podobnych firm na rynku, to właśnie nasza będzie miała szansę stać się lepsza, bardziej zauważalna i kierująca się zupełnie innymi wartościami.

Kto może napisać wizję firmy?

Najlepiej tym zadaniem zajmą się właściciele firmy, ale także osoby pracujące w danym przedsiębiorstwie. Każda osoba może bowiem wnieść zupełnie inne pomysły, które przyczynią się do tego, że firma wzniesie się na zdecydowanie wyższe i bardziej znaczące miejsce na rynku.

Nic więc dziwnego, że to właśnie nad opisaniem wizji firmy poświęcamy najwięcej czasu, bo to tutaj opisujemy wartości, nowe pomysły, ale także nasze osobiste wyobrażenia na temat przedsiębiorstwa. To one mają stać się celem, do którego będziemy dążyć, aby dana firma miała szansę się rozwijać i wyglądać dokładnie tak, jak tego chcemy.

Przy określaniu celu, należy także opisać czas, jaki upłynie według nas, aby mógł on stać się rzeczywistością.

Jakie mamy kluczowe elementy deklaracji misji?

  • Do najważniejszych należą:
  • Wartość – zarówno dla klientów, jak i pracowników
  • Inspiracja – Dlaczego inni mieliby chcieć u nas pracować
  • Wiarygodność – pokaż, że jest to realne i rozsądne
  • Specyfika – niech będzie to powiązane ściśle z tym co robisz

Misja i wizja firmy przykłady

Przykłady misji firmy:

  • Chcemy dawać światu orzeźwienie.
  • Misją firmy Microsoft jest zapewnienie każdemu człowiekowi i każdej organizacji na świecie możliwości, dzięki którym uda im się osiągnąć więcej.
  • Chcemy inspirować i wywoływać uśmiech szczęścia.
  • Chcemy się wyróżniać poprzez budowanie trwałych wartości.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Wizja firmy, jak napisać skuteczną wizję przedsiębiorstwa?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)