Zawartość strony
W wielu branżach, przy obecnych cenach kliknięć kierując od razu zimny ruch do produktu po prostu nie da się zarobić.
Trzeba mieć wdrożony model upsell i cross sale. Czyli sprzedaż dodatkową i krzyżową.
W ecommerce rekomendacje produktów odpowiadają za średnio 9-35% przychodów. Nie ma powodu, dla którego upselling i cross-selling nie miałyby działać dla Ciebie.
W tym poście wyjaśnimy:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Upselling i cross-selling to podstawy sprzedaży.
Upsell przykład:
Kup ode mnie kilogram kurczaka, a za 10 złotych zaoferuję ci kilogram kurczaka tym razem organicznego: dodatkowy kilogram kurczaka lepszej jakości to dodatkowa sprzedaż, czyli właśnie upsell.
Cross sell przykład:
Kup ode mnie 1 kg kurczaka, a za 5 zł dorzucę zestaw przypraw na grila: przyprawy to sprzedaż krzyżowa czyli cross-sell.
Upsell to strategia sprzedaży lepszej, droższej wersji produktu, który klient już posiada (lub kupuje). Wersja lepsza to na przykład:
Cross-sell to strategia sprzedaży produktów powiązanych z tym, który klient już posiada (lub kupuje). Takie produkty zazwyczaj należą do różnych kategorii, ale będą się uzupełniać, jak środki do czyszczenia i szczotki lub baterie do pilota.
Istnieje inna popularna technika sprzedaży znana jako sprzedaż wiązana (ang bundling). Sprzedaż wiązana jest pochodną sprzedaży krzyżowej i dodatkowej. Łączysz główny produkt i inne produkty pomocnicze za cenę niższą niż cena liczona osobno za pojedyncze produkty.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Ktoś kupuje telefon za 3000 zł. Szkiełko ochronne kosztuje 100 zł, obudowa 200 zł, tripod do robienia zdjęć 500 zł. Łącznie 3800zł jeśli ktoś chciałby kupić osobno te produkty. Ale Ty stosując bundling, łączysz je razem za 3500zł.
Sprzedaż wiązana jest dość często stosowana wraz z rabatem w celu zwiększenia postrzeganej wartości oferty.
Istnieje pewna odmiana bundlingu, tzw „pure bundling”. Jest to sytuacja kiedy produkty są dostępne tylko w pakietach i nie można ich kupić osobno.
Po prostu przetestuj wszystkie opcje 🙂
Upselling i cross-selling są często postrzegane jako nieetyczne praktyki które mają na celu wyciśnięcie więcej z klienta.
Ale tak nie jest. Cross sell i upsell powinniśmy stosować aby pomoc klientowi. Jeśli kupuje ekspres do kawy to zaoferuj mu w tańszej cenie filtry, które i tak będzie musiał wymienić za jakiś czas.
Tu tak na prawdę chodzi o formułowanie rekomendacji, które mogą lepiej odpowiadać aktualnym potrzebom klienta i pomagać mu w dokonaniu wyboru, będąc w pełni poinformowanym o dostępnych opcjach.
Klienci kupują produkty i usługi, aby rozwiązać problem (może poza zakupami impulsywnymi, ale to historia na inny wpis).
Klienci więc są świadomi problemu, ale mogą nie być świadomi najlepszego jego rozwiązania.
Gdyby Henry Ford słuchał ludzi to nie wynalazł by samochodu produkowanego na taśmie dla masowego klienta (bo przecież były konie).
Steve Jobs powiedział, że „ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz”.
Dobrze wykonana sprzedaż dodatkowa lub cross-selling pomaga klientowi znaleźć większą wartość, niż się spodziewał.
Cross sell i upsell zwiększają średnią wartość zamówienia, generując przychód i zysk przy zerowych dodatkowych kosztach. Wydałeś już sporo na marketing i coraz to droższe kliknięcia, aby przyciągnąć klienta do swojego sklepu, więc maksymalizacja wartości zamówienia jest kluczem do wysokiego ROAS/ROI.
Jednym z najczęstszych sposobów na sprzedaż upsell jest zaproponowanie kolejnego wyższego modelu.
Oto kilka sugestii dotyczących sprzedaży dodatkowej:
Skorzystaj z technik sprzedaży krzyżowej na stronie płatności, aby zwiększyć prawdopodobieństwo zakupów impulsowych:
Oczywiście warto zautomatyzować system do pokazywania odpowiednich produktów upsale crossale. Produkty powinny być kategoryzowane, a powiązane produkty powinny być oznakowane, aby umożliwić automatyzację.
Upsell i cross-sell sprawdzają się, gdy jesteś w stanie ułatwić proces decyzyjny klienta.
Zmniejszenie złożoności i zawężanie możliwości wyboru może zwiększyć przychody nawet o 50% i obniżyć koszty o 19-41%.
Oto, czego nie powinieneś robić:
Twoja możliwość sprzedaży krzyżowej nie kończy się, gdy klient już zapłaci. W rzeczywistości doświadczenie po zakupie jest kluczowym momentem na ścieżce klienta, o którym zapomina zbyt wiele firm e-Commerce. Nie wysyłaj tylko faktury/paragonu i produktu. Skorzystaj z okazji, aby rozwijać lojalność i składać specjalne oferty.
Korzystaj z wiadomości e-mail, stron potwierdzających i innych komunikatów po zakupie, aby oferować klientowi dalsze produkty, zachęty i wartość.
Up-selling to technika sprzedaży, która polega na zaoferowaniu klientowi bardziej zaawansowanego, droższego lub ulepszonego produktu lub usługi, niż ten, który pierwotnie zamierzał kupić. Celem up-sellingu jest zwiększenie wartości zamówienia i maksymalizacja zysków.
Przykłady up-sellingu to:
Up-selling to popularna technika stosowana w wielu branżach, takich jak handel detaliczny, e-commerce, turystyka, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne i wiele innych. Warto jednak pamiętać, że zbyt nachalne up-selling może odstraszyć klientów, dlatego ważne jest, aby proponowane ulepszenia lub produkty były rzeczywiście wartościowe i dostosowane do potrzeb klienta.
Cross-selling to strategia sprzedaży, która polega na zaoferowaniu klientowi produktów uzupełniających lub powiązanych z produktem, który pierwotnie zamierzał kupić. Celem cross-sellingu jest zwiększenie wartości koszyka i maksymalizacja zysków.
Przykłady cross-sellingu to:
Cross-selling jest stosowany w wielu branżach, takich jak handel detaliczny, e-commerce, turystyka, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne i wiele innych. Warto jednak pamiętać, że zbyt nachalne próby sprzedaży mogą odstraszyć klientów, dlatego proponowane produkty powinny być wartościowe i dostosowane do potrzeb klienta.
Techniki sprzedaży dodatkowej i sprzedaży krzyżowej to potężne strategie, które mogą pomóc klientom szybciej podejmować lepsze decyzje.
Aby dowiedzieć się, które z nich działają dla Twoich klientów, nie powinieneś polegać na zgadywaniu. Testuj A/B różne strategie sprzedaży dodatkowej i sprzedaży krzyżowej dla wielu segmentów odwiedzających, aby określić, co działa dla każdego z nich, dzięki czemu możesz wdrożyć tę, która zapewnia maksymalną poprawę sprzedaży.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Upsell cross sale, czym się różnią i jak zastosować je w sprzedaży, aby zwiększyć zyski?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 333
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)