UGC -co to jest user generated content?

Instagram influencer

Dzisiaj omówimy temat jakim jest UGC, czyli user generated content. Czym był i czym się staje. A także czy wyprze influencerów.

Co to jest UGC? Definicja.

UGC definicja – to skrót od angielskiej nazwy User Generated Content, czyli treści generowane przez użytkowników (także consumer-generated media – CGM).

Pierwotnie był to treść tworzona najczęściej przez zadowolonego klienta. Czyli jeśli coś mi się podobało, to mogłem dodać zdjęcie na social media, lub nagrać krótkie stories, na przykład z ulubioną kawą.

Z biegiem lat zmieniło się jednak znaczenie UGC i teraz poprzez content tworzony przez użytkowników, rozumie się reklamy, które wyglądają jakby nakręciła je zwykłą osoba smartfonem.

Może to być treść tworzona przez wewnętrzny dział marketingu w firmie, agencję, lub opłaconego influencera.

Rzeczywiście, z tego typu treści obserwuje się obecnie większe zainteresowanie od ludzi. Czyli więcej klikają w reklamę, i kupują w porównaniu do typowych treści korporacyjnych.

Czyli wideo które widać, ze jest kręcone poprzez profesjonalną ekipę.

Ale zastrzegam… nie jest to regułą.

Musisz przetestować u siebie indywidualnie.

Więc widzisz już jaką transformację przeszło UGC.

Oryginalnie tworzony przez wiernych fanów, a teraz posty sponsorowane tworzone przez influencerów.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dlaczego treści UGC są teraz tak popularne?

Odpowiedź jest prosta.

TikTok, który zapoczątkował nowy trend w przeglądaniu krótkich filmików kręcony z telefonu.

A częste używanie treści UGC w reklamach może tłumaczyć dlaczego tyle osób tworzy reklamy chodząc ze smartfonem w lesie, zamiast na tle wynajętych aut.

*nie będę przytaczał, ale wielu internetowych coachy i osób które sprzedają kursy tak robi. Chyba powinienen tego kiedyś spróbować 😉

Ślepota banerowa, a user generated content

Kolejny plus przemawiający za UGC to ślepota banerowa, czyli ignorowanie postów i filmów które wyglądają jak reklama.

Warto załapać się na ten trend, ponieważ wiele marek i agencji nie potrafi tworzyć dobrych materiałów UGC, a ich filmy wciąż wyglądają korporacyjnie i od razu ma się wrażenie, że osoba nie mówi, a czyta z promptera.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co przemawia za użyciem UGC?

UGC jest świetny, ponieważ jeśli opanujesz tę sztukę, to nauczysz się tworzyć treści, które będą miały spory zasięg organiczny, i dopiero po czasie kiedy algorytm przestanie je samoistnie promować, możesz zacząć używać płatnych reklam.

W efekcie potęgujesz zasięgi niższym kosztem.

Czy UGC oznacza koniec influencer marketingu?

Nie wydaje mi się.

Influencerzy mają dodatkowo swoje zasięgi i zbudowaną więź emocjonalną z odbiorcami.

Istnieje tutaj duża różnica, kiedy produkt zachwala i opowiada osoba, której nie znamy, a taka którą lubimy.

Idealnym połączeniem więc wydaje się możliwość używania w reklamach materiału UGC, który stworzył influencer.

Tylko pamiętaj, że jeśli poprosisz influencera o sponsorowany post, lub stories, to w umowie musicie zastrzec, czy Ty możesz dalej tego materiału używać do reklam.

Czy da się dużo zarabiać tworząc treści UGC dla marek?

Nie wydaje mi się. Próg wejścia jest dosyć niski. Wystarczy smartfon, który i tak każdy posiada. Plus dobra znajomość edycji wideo, ale to nie jest wyższa matematyka.

Szybkie cięcia, dynamika, napisy, emotikony.

Za wyprodukowanie takiego filmu nie weźmiesz więcej jak kilkaset złotych. Tylko zaznaczam, jeśli nie jesteś znanym influencerem. Mówimy o sytuacji, że siedzisz w domu i chcesz zajmować się obsługą social mediów dla jakiś firm.

Wyższa cena obowiązuje także jeśli tworzysz bardziej zaawansowane produkcje do których musisz zakupić dodatkowe materiały stockowe i licencje na muzykę.

Natomiast gdybyś chciał się tym zająć to:

  • Na początku musisz stworzyć swoje portfolio
  • Musisz zastosować manual outreach do firm, czyli poszukać indywidualnie klientów

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!