Zawartość strony
Media społecznościowe ciągle się zmieniają, a Ty dowiadujesz się o tym jako ostatni i wyprzedza Ciebie konkurencja. Ale teraz będzie inaczej ponieważ będziesz przygotowany.
To szalone, jak zmieniają się media społecznościowe każdego roku. Widzieliśmy już platformy, które zyskują mnóstwo zaangażowania bardzo szybko, albo tracą znaczenie w krótkim czasie, jak Snapchat. Zobacz jak wygląda historia TikTok, który po prostu eksplodował w ciągu zaledwie kilku lat. Nam jako marketerom trudno jest nadążyć za tymi wszystkimi zmieniającymi się algorytmami i sieciami społecznościowymi.
Ale są pewne trendy, które mogą się rozwijać po cichu, które staną się nową normą. Dzisiaj omówimy niektóre z tych trendów, abyście mogli poprawić swoje wyniki i przygotować się na sukcesy w nadchodzących miesiącach.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Filmy będą jeszcze krótsze. Znamy już krótkie formaty z youtube shorts? Ludzie nie tworzą short’ów, bo chcą, tworzą szorty, ponieważ ludzie którzy zarządzają tymi platformami wiedzą, że publika uwielbia oglądać krótkie 30-sekundowe lub jednominutowe filmy. Kiedy spojrzysz na to, jak filmy na TikTok odniosły sukces, to nagle Instagram wymyślił własną wersję jako reels, rolki.
Coraz więcej marketerów planuje wykorzystać moc krótkich filmów w 2022 roku. Jednym z powodów tego jest to, że krótkie filmy są krótkie, wciągające, łatwo przyswajalne i można je wykorzystać w wielu różnych kanałach mediów społecznościowych, takich jak Instagram, TikTok, Facebook , a nawet LinkedIn, w zależności od treści.
Kolejnym trendem jest to, że marketerzy i firmy będą musiały uczynić swoje reklamy społecznościowe bardziej wyrafinowanymi. Zastanów się, ile firm każdego roku rozpoczyna działalność w mediach społecznościowych, po prostu wyświetlając „byle jakie” reklamy. Badania przeprowadzone przez Hootsuite pokazują, że ponad połowa ankietowanych marketerów stara się o zwiększenie wydatków na media społecznościowe w 2022 roku. Oznacza to, że aby się wyróżnić, musisz być kreatywny i musisz wyróżnić swoją markę na tle konkurencji.
Pomyśl o tym w ten sposób.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jeśli przeszkadzasz w scrollowaniu ludziom w mediach społecznościowych, będziesz musiał dać im dobry powód, aby wysłuchali Twojej wiadomości. To jak wejście na imprezę i zacząć sprzedawać produkt.
Podczas gdy wszyscy inni po prostu chcą się bawić, rozmawiać i angażować się nawzajem, ty próbujesz coś sprzedać i to jest trudne. Dzięki reklamom społecznościowym możesz to zrobić, ale musisz być super kreatywny (jeśli chcesz się wyróżnić w 2022 roku).
Wiele firm nie docenia roli, jaką media społecznościowe mogą odgrywać w generowaniu przychodów. Większość z nich zazwyczaj prowadzi swoje media społecznościowe bez określonego kierunku lub strategii.
Problem polega na tym, że ludzie mają dziś wyższe oczekiwania, jeśli chodzi o profile w mediach społecznościowych marek, z którymi się angażują, niż oglądanie tylko grafik korporacyjnych. Chcą mieć sensowne interakcje z tymi markami. Chcą żeby firmy mogły szybko i sprawnie reagować i jeśli chcą zadzwonić do Twojej firmy, lub wysłać wiadomość na czacie lub nawet SMS-a to zawsze będzie zachowana ta komunikacja.
Kolejnym trendem jest różnorodność platform i omnichannel. Coraz trudniej jest polegać tylko na jednej platformie społecznościowej. Kiedyś byłeś na Facebooku. Później marki weszły na YouTube i Twitter. A później LinkedIn i TikTok.
Badanie przeprowadzone przez HubSpot wykazało, że 64% marketerów korzysta obecnie z trzech do pięciu różnych platform mediów społecznościowych.
Jest to więc trend, którego kontynuacji możesz oczekiwać w nadchodzących latach, ponieważ nie będziesz w stanie uzyskać wszystkich niesamowitych wyników, które osiągałeś, skupiając się tylko na jednym kanale.
Handel społecznościowy, inaczej social ecommerce to także ogromny trend.
Według Hootsuite sieci społecznościowe są teraz drugim po wyszukiwaniu w google najważniejszym kanałem badania marki online. Ale teraz, użytkownicy mediów społecznościowych mogą kupować bezpośrednio z profili mediów społecznościowych. A ten trend jest czymś, co będzie szybko rosło.
Handel społecznościowy nie jest niczym nowym, ale w nowym roku zdominuje media społecznościowe. Konsumenci chcą działać i kupować w miejscach, w których już spędzają czas. Zobaczymy więcej marek testujących funkcjonalność zakupów na wszystkich platformach. Od przycisków sklepowych, przez transmisje na żywo, po reklamy i influencerów, sprzedaż społecznościowa będzie w czołówce inteligentnych strategii społecznościowych.
Marketing społecznościowy powróci do podstaw budowania relacji i obsługi klienta. Marketerzy wracają do korzystania z kanałów społecznościowych żeby dobrze komunikować się z odbiorcami i fanami. Zdajemy sobie sprawę, że organiczne zaangażowanie jest trudne, dlatego niestety ale pozostaje płatna reklama i dedykowana osoba do rozpoczynania konwersacji i odpowiadania.
Gorącym trendem w mediach społecznościowych w 2022 r. będzie wykorzystywanie pracowników jako promotorów i twórców oryginalnych treści (często widać to na linkedin, gdzie osoby mają nawet baner w tle z firmą w której pracują). Pracownicy są autentycznymi odbiorcami — znają Twoją firmę lepiej niż ktokolwiek inny. Firmy, które starają się przynosić korzyści wszystkim interesariuszom (ich pracownikom, klientom i społeczności), a nie tylko akcjonariuszom, mają zwykle dużo lepsze wyniki.
Badanie trendów w marketingu w mediach społecznościowych 2022 według hubspot daje nam kilka ciekawych informacji.
Najważniejsze ustalenia to:
Facebook jest najczęściej używaną platformą mediów społecznościowych i ma najwyższy zwrot z inwestycji (ROI), zaangażowanie i najwyższą jakość leadów.
Zabawne, interaktywne i powiązane treści, a także treści, które odzwierciedlają wartości marki, najlepiej sprawdzają się w mediach społecznościowych i w 2022 roku przyniosą wzrost inwestycji ze strony marketerów.
Krótkie filmy wideo to najpopularniejszy i najskuteczniejszy format mediów społecznościowych, który w 2022 r. zanotuje znaczny wzrost.
Jeśli chodzi o współpracę z influencerami, obserwujący to nie wszystko. Marketerzy kładą nacisk na jakość treści, wskaźniki zaangażowania i zgodność z wartościami przed rozważeniem liczby obserwujących.
Najpopularniejszymi grupami demograficznymi, do których kierują się marketerzy w mediach społecznościowych, są milenialsi (25-40), następnie pokolenie X (41-56), pokolenie Z (6-24), a na końcu pokolenie wyżu demograficznego (57-75).
Młodsi odbiorcy preferują krótsze treści wideo, które są zabawne, modne i odzwierciedlają wartości marki, podczas gdy wyżu demograficznego preferują treści interaktywne/edukacyjne, takie jak wywiady, podcasty, dyskusje ekspertów i/lub filmy na żywo.
Prawie dwie trzecie marketerów buduje społeczności w mediach społecznościowych, a liczba ta wzrośnie w 2022 roku. Marketerzy w mediach społecznościowych często szukają nowych lub wschodzących platform/funkcji, z których mogą skorzystać, a najważniejsze funkcje, w które zainwestowali w tym roku, to Twitter Spaces, YouTube Shorts i Instagram Shops.
Facebook jest najczęściej używany, ma najwyższy ROI i zaangażowanie ze wszystkich platform społecznościowych, a także najwyższej jakości leady.
YouTube zajmuje drugie miejsce pod względem wykorzystania, zaangażowania i zwrotu z inwestycji, ale jest to numer jeden, w który marketerzy planują zainwestować po raz pierwszy.
TikTok jest używany tylko przez jedną trzecią marketerów w mediach społecznościowych. Zgłaszany jest niski poziom zwrotu z inwestycji i zaangażowania w porównaniu z innymi platformami.
Twitter jest używany przez około połowę marketerów w mediach społecznościowych i zajmuje trzecie miejsce pod względem zaangażowania i zwrotu z inwestycji.
Instagram jest wykorzystywany przez 45% marketerów w mediach społecznościowych, zajmując czwarte miejsce pod względem wykorzystania, zwrotu z inwestycji i zaangażowania.
Jednak Instagram zajmuje drugie miejsce pod względem generowania leadów najwyższej jakości.
W ciągu ostatnich kilku lat LinkedIn stał się gospodarzem wielu działań marketingowych i eksperckich w obszarze B2B.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Trendy w social media to ogólne określenie na trendy, które pojawiają się na różnych platformach społecznościowych. Mogą dotyczyć tematów, takich jak moda, technologia, muzyka, język, filmy, reklamy, wykonawcy i wiele innych. Mogą też dotyczyć strategii, takich jak wykorzystanie określonych hashtagi, interakcja zebrana ze specjalnego wydarzenia lub kampanii, tworzenie postów związanych z aktywnością i jak wykorzystywać platformy społecznościowe do uzyskania założonych celów. Obecne trendy na social media obejmują udostępnianie danych i informacji, jak również wykorzystywanie zdjęć, wideo i live streaming i targetingowe reklamy.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)