Zawartość strony
Żyjemy w czasach, w których niemal każda firma ma swoją stronę internetową. Zakładają je także osoby prywatne, które chcą dzielić się ze światem swoją wiedzą, doświadczeniem i pokazywać swoje hobby. Niektórzy nawet wykorzystują strony www do tego, by dzielić się swoimi przemyśleniami i prowadzić rodzaj elektronicznego dziennika.
Jednak nie wszyscy właściciele stron internetowych wiedzą, że powinno się je testować, by zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenie z korzystania ze strony. Dlaczego to takie ważne?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Test strony internetowej powinno się przeprowadzić jeszcze przed uruchomieniem strony. W jego ramach powinno się sprawdzić wiele czynników:
Oprócz tego bardzo ważne jest też testowanie witryn pod kątem konwersji i tego, jak strona internetowa działa na użytkownika, czyli potencjalnego klienta.
Testy strony można przeprowadzić także później, kiedy jest ona już używana, ale to te przed uruchomieniem witryny mogą dać najwięcej informacji na jej temat i równocześnie mogą zapewnić wystarczająco dużo czasu na ewentualne poprawki i wprowadzenie usprawnień.
Te pierwsze testy strony internetowej powinny więc być najdokładniejsze i w razie potrzeby powtórzone wielokrotnie po wprowadzaniu kolejnych poprawek, aż do osiągnięcia zadowalającego wyniku.
Zacznijmy od tego, że test strony internetowej pokazuje, ewentualne błędy oraz to jak szybko ładuje się witryna i jej poszczególne elementy. Dzięki niemu wiadomo, co szczególnie obniża tę prędkość.
Można też wyznaczyć, w jaki sposób błędy wpływają na ostateczny wygląd strony oraz wygodę korzystania z niej. Nie można mieć wątpliwości, że witryny, które są źle zaprojektowane — są powolne, przyciski prowadzą donikąd, do tego są nieczytelne i niedostosowane do różnych wielkości ekranu zniechęcają użytkowników. Większość z nich po prostu nie ma czasu i ochoty na to, by żmudnie i powoli szukać konkretnych informacji.
Jeśli nie znajdą ich od razu, to wyłączają daną stronę i szukają innej. Badania dowodzą, że twórca w internecie ma tylko kilkanaście sekund na przykucie uwagi odbiorcy. Z tego powodu tak ważne jest, by strona była wolna od błędów i wczytywała się możliwie szybko.
To najlepszy sposób na to, by zatrzymać użytkownika na dłużej. Równocześnie trzeba podkreślić również, że powinno to zostać docenione przez algorytmy wyszukiwarki, które zwykle wyżej pozycjonują stronę o większej wartości dla użytkowników.
Testowanie stron internetowych jest dość złożonym zadaniem. Często zajmują się nim profesjonalni testerzy, którzy kontrolują różne elementy witryny zgodnie z opracowaną przez siebie listą kontrolną.
Do tego celu wykorzystywane są liczne narzędzia, które dokonują pomiarów i sprawdzają funkcjonalność konkretnych rozwiązań zastosowanych na stronie.
Tester musi czuwać nad tym, by badania zostały przeprowadzone w odpowiedniej kolejności, zgodnie ze sztuką oraz musi wiedzieć, jak analizować wyniki testów. To dzięki nim możliwe jest wyciąganie konkretnych wniosków oraz proponowanie rozwiązań, które mogą usunąć błędy lub też zmniejszyć ich negatywny skutek na wrażenie użytkowników oraz sprawność samej strony.
Trzeba jednak zaznaczyć, że wiele narzędzi do testowania stron internetowych jest ogólnodostępna i darmowa. Pozwala to niemal każdemu na przetestowanie swojej strony przynajmniej w pewnym zakresie oraz wyciągnięcie własnych wniosków jeszcze przed kontaktem z profesjonalistą.
Bardzo ważnym rodzajem testowania stron internetowych jest sprawdzanie ich użyteczności pod kątem generowania odpowiedniej konwersji.
Takie testy przeprowadza się, porównując ze sobą kilka wariantów strony i sprawdzając, który z nich cechował się najwyższą konwersją. Prostą wersją takiego testu jest test A/B. W tym wariancie użytkownikowi wyświetlana jest jedna z dwóch wersji strony.
Osoba przeprowadzająca test może na tej podstawie ocenić, która wersja strony lepiej sprawdza się w praktyce i ma wyższą konwersję. Dzięki temu dalsze prace można przeprowadzać już nad tą bardziej atrakcyjną wersją strony, a nie nad obiema. W tym wypadku jednak wiadomo jedynie, która wersja strony użytkownikom bardziej przypadła do gustu.
Nie wiemy jednak jakie elementy wpłynęły na pozytywny lub negatywny odbiór i nie jesteśmy w stanie przygotować na tej podstawie trzeciego wariantu strony, który byłby złożony wyłącznie z elementów o wysokiej konwersji. Innym rozwiązaniem są testy wielowariantowe.
Jest to zdecydowanie bardziej rozbudowana wersja testów A/B. Polega ona na przygotowaniu wielu wersji strony, ale w każdej z nich zmienia się tylko jeden element np. font, grafika, wielkość liter.
Następnie sprawdza się, które rozwiązania miały najwyższą konwersję i nową stronę tworzy się wyłącznie przy ich wykorzystaniu.
Co sądzisz o wpisie pt. Test strony internetowej, funkcjonalność i szybkość wczytywania (prędkość)? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |