Zawartość strony
Założenie profesjonalnej strony internetowej wbrew pozorom wcale nie jest tak prostym zadaniem jakby to mogło wydawać się na pierwszy rzut oka. W pierwszej kolejności warto poważnie zastanowić się nad tym, czy wybrać stronę statyczną, czy też zdecydowanie lepszym wyborem będzie strona dynamiczna. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo, jakie są kluczowe różnice i co w rzeczywistości ma do zaoferowania strona statyczna a dynamiczna.
Statyczna strona internetowa definicja: to strona internetowa, która nie została wyposażona w CMS = System Zarządzania Treścią. Oznacza to, że teksty wpisujemy „na sztywno” w kod strony. Najczęściej do update’owania używa się specjalnych programów do wgrywania plików na serwer, np filezilla. Wprowadzanie zmian na stronie statycznej wymaga pomocy web dewelopera, lub jej wykonawcy, ponieważ trzeba edytować pliki strony.
Jest to pewien typ strony internetowej, na której treści można zmieniać w zależności od konfiguracji, przykładowo wpływają na to: rodzaj urządzenia, wybór przeglądarki, strefa czasowa, pora dnia oraz inne czynniki. Kolejnym plusem jest możliwość zastosowania dwukierunkowej komunikacji z użytkownikami.
Strony dynamiczne wyróżniają się tym, że poszczególne treści mogą się automatycznie zmieniać w zależności od danej konfiguracji. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że ta sama witryna internetowa może nieco inaczej wyglądać na różnych przeglądarkach internetowych albo na różnych urządzeniach.
Nowoczesne strony dynamiczne zaprojektowane zostały w taki sposób, aby zapewnić dwukierunkową komunikację z użytkownikami.
Dynamiczne witryny oparte są na autorskich albo publicznych systemach zarządzania treścią. Mowa tutaj między innymi o takich narzędziach jak WordPress, Drupal, czy Joomla.
W dużej mierze to właśnie dzięki specjalnemu panelowi można dokonywać zmian na stronie bez potrzeby programowania. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą zarządzać swoją witryną, ale niestety nie posiadają większej wiedzy w branży IT.
Drugim rozwiązaniem są strony statyczne, które w branży IT nazywane są również stronami płaskimi. Mowa tutaj o witrynach, które nie posiadają wbudowanego systemu CMS, dlatego też rzadko kiedy dokonuje się na nich zmian.
Wprowadzenie nawet najdrobniejszych zmian wiąże się z koniecznością napisania nowego kodu źródłowego i wgrania nowej wersji strony na serwer www.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Strony statyczne w większości przypadkach oparte są wyłącznie na języku HTML i arkuszu styli CSS. Strony statyczne nie opierają się na bazie danych i odpowiedzialne są wyłącznie za wyświetlanie odpowiednich treści.
Strony statyczne są najprostsze i najszybsze do utworzenia, dlatego też ich ceny są bardzo atrakcyjne. Pamiętać należy jednak o tym, że za wszelkie aktualizacje trzeba oczywiście dodatkowo zapłacić programiście.
Strony dynamiczne mają bardzo wiele zalet, dlatego też w dzisiejszych czasach cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Dla wielu użytkowników największym plusem jest to, że są one łatwiejsze i zdecydowanie szybsze w aktualizacji.
Z wprowadzeniem nowych treści poradzą sobie nawet osoby początkujące. Dzięki większej interakcji z użytkownikami strona www zdecydowanie lepiej spełniać będzie swoje zadania użytkowe.
Zwiększoną funkcjonalność można docenić przede wszystkim w rozbudowanych portalach i sklepach internetowych.
Jak wspomniano powyżej strony dynamiczne są bardziej złożone, dlatego też osoby początkujące mogą mieć problemy z ich wdrożeniem i prawidłowym skonfigurowaniem.
Przy źle zoptymalizowanych witrynach zwiększa się czas ładowania strony. Największym minusem stron dynamicznych jest oczywiście ich większa cena.
Mowa tutaj nie tylko o kosztach wykonania witryny, ale również o kosztach jej utrzymania.
Strony statyczne są zdecydowanie bardziej bezpieczne. Wynika to oczywiście z tego, że nie ma żadnego zaplecza po stronie serwera. Jest to idealne rozwiązanie dla użytkowników, którzy chcą uniezależnić się od zewnętrznych systemów.
Strony statyczne są bardzo szybkie, dlatego też czas ładowania się witryny jest dość krótki. Pamiętać należy o tym, że prędkość ładowania strony odgrywa coraz większą rolę w SEO, dlatego też nie można przejść obojętnie obok tego elementu.
Strony statyczne przypadną do gustu również tym osobom, które zwracają szczególną uwagę na cenę. Utworzenie prostej strony statycznej nie wymaga żadnych specjalistycznych umiejętności programistycznych i technicznych.
Dostępnych jest wiele narzędzie zewnętrznych, dzięki którym można stworzyć oryginalną stronę internetową w kilka minut.
Do największych zalet można zaliczyć łatwość zintegrowania formularzy i płatności. Brak systemu zarządzania treścią CMS wymaga oczywiście aktualizacji i zmian od programisty.
Z praktycznego punktu widzenia nie jest to najlepsze rozwiązanie w przypadku witryn, gdzie często dokonuje się zmiany.
Strony statyczne mniej angażują użytkowników i są mniej atrakcyjne, dlatego też można stracić wielu potencjalnych klientów. Koszty strony mogą wzrosnąć, gdy uwzględni się koszty aktualizacji.
Wybór konkretnego rozwiązania w dużym stopniu zależy tak naprawdę od potrzeb danego biznesu. Warto poznać zalety i wady obu modeli stron, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej będzie podjąć słuszną decyzję.
Strony dynamiczne są najlepszym wyborem wtedy, gdy planujemy dość częste aktualizacje i naszym celem jest stworzenie rozbudowanej witryny.
Przy prostych stronach wizytówkowych w zupełności wystarczą strony statyczne, które spełniać będą swoje podstawowe zadania.
Elegancka witryna internetowa jest najlepszą wizytówką każdej firmy, dlatego też warto postawić na oryginalny i ciekawy projekt, dzięki któremu wyróżnimy się spośród setek konkurencyjnych firm.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Strona statyczna kontra strona dynamiczna – co warto wybrać?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |