Zawartość strony
W ostatnich latach dosyć dużym zainteresowaniem cieszy się strategia zbierania śmietanki. Jest to jedna z dostępnych strategii cenowych, a jej nazwa brzmi naprawdę uroczo.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Cenę produktu można w rzeczywistości kształtować w każdych warunkach, dzięki czemu możemy wykorzystać maksimum jego potencjału.
Jest to strategia ustalania cen produktów, która polega na tym, że na samym początku produkty sprzedawane są za możliwie najwyższą cenę, natomiast później stopniowo cena jest obniżana.
Gdy pojawia się konkurencja to przedsiębiorstwo automatycznie obniża cenę, żeby przyciągnąć do siebie więcej klientów. Oczywiście jest to dosyć ryzykowne działanie, dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność i dobrze wyczuć rynek. W ten sposób przynajmniej w pewnym stopniu zaspokojony jest początkowy popyt klientów.
Nazwa strategii pochodzi od zbierania poszczególnych warstw śmietanki, która gromadzi się na mleku. Dokładnie tak samo kolejne segmenty klientów zgarniane są przez firmę.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że gdy na rynku pojawia się nowy rodzaj produktu to strategia zbierania śmietanki jest stosowana dosyć często.
Uzyskanie jak największego dochodu jest głównym celem zastosowania tej strategii.
Najlepiej wykorzystać czas, gdy konkurencja nie zdążyła wejść jeszcze na rynek, ponieważ wtedy popyt jest zdecydowanie największy. Po osiągnięciu początkowych celów można nieco obniżyć ceny, żeby zainteresować pozostałych kupujących.
Dzięki temu firma pozostanie cały czas konkurencyjna dla naśladowców, którzy dopiero co weszli na rynek. Gdy produkt już jest trochę na rynku to słupki sprzedaży zaczynają stopniowo spadać.
Gdy inne firmy zobaczą marże, które są sztucznie zawyżone to z pewnością będą chciały wejść na rynek i wykorzystać tę szansę.
W przypadku tańszych artykułów, takich jak przedmioty gospodarstwa domowego ta strategia sprawdza się najlepiej. Czynnikiem, który ma decydujący wpływ na wybór produktu przez klienta jest oczywiście cena.
W celu nadrobienia inwestycji w rozwój taka strategia jest często wykorzystywana przez przedsiębiorstwa.
Strategia zbierania śmietanki będzie skuteczna w sytuacji, gdy jest dużo potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem produktu po wysokiej cenie. Można też wykorzystać sytuację, gdy wysoka cena nie przyciąga konkurencji, a także gdy wysoka cena jest odbierana jako przejaw bardzo wysokiej jakości.
Cena ma wpływ na percepcję kupującego szczególnie w sytuacji, gdy nowy produkt wchodzi na rynek. Pierwsi użytkownicy są skłonni wydać więcej pieniędzy na produkt.
Kluczową rolę odgrywa także marketing szeptany, który według specjalistów jest najlepszą metodą promocji.
Możemy wyróżnić strategię szybkiego zbierania śmietanki oraz strategię wolnego zbierania śmietanki.
Strategia szybkiego zbierania polega na tym, że wysoka cena jest ustalana przez firmę przy dużych inwestycjach w działalność marketingową i promocyjną.
Promocja jest w tym przypadku bardzo ważna, ponieważ należy w jakiś sposób zachęcić klienta do zakupu produktu, który dopiero wszedł lub wejdzie na rynek.
Jest to idealne rozwiązanie w sytuacji, gdy mało osób ma świadomość istnienia produktu. Za takie produkty niektórzy klienci są w stanie zapłacić naprawdę dużo.
Firma powinna regularnie walczyć o swoją markę i budować wizerunek, ponieważ konkurencja jest niezwykle duża.
Rozwój technologiczny sprawił, że obecnie możemy korzystać z rozwiązań, o których kiedyś byśmy nawet nie pomyśleli. W przypadku powolnej strategii zbierania śmietanki firma ustala dosyć wysoką cenę za produkt, a jednocześnie nie prowadzi aktywnej kampanii promocyjnej.
Taka odmiana strategii sprawdzi się najlepiej w przedsiębiorstwach, które chcą zwiększyć zyski ze sprzedaży produktów.
Chodzi tutaj przede wszystkim o ustalenie wysokiej marży i uniknięcie kosztów promocji, które mogą być naprawdę wysokie.
Istnieją różne strategie cenowe, a wybór konkretnej zależy od przyjętych celów finansowych. Strategie cenowe dotyczą przede wszystkim sposobów wprowadzania nowych produktów na rynek.
Firma musi cały czas obserwować sytuację na rynku i reagować we właściwym momencie. Strategia zbierania śmietanki sprawdzi się idealnie w momencie wprowadzania produktu na rynek.
Specjalnie ustala się wysoką cenę produktu, żeby klienci, którzy nie są wrażliwi na tę cenę go zakupili.
Jest to bardzo skuteczne w sytuacji, gdy rynek jest mały, a także gdy trzeba szybko wprowadzić produkt do obiegu oraz odrobić koszty produkcji. Strategia szybkiego zbierania śmietanki wykorzystuje przede wszystkim działania promocyjne oraz wysoką cenę.
Najważniejsze to jak najszybciej zdobyć udział w rynku, a także postawić się konkurencji. Wysoka cena z niską promocją jest dobra w przypadku, gdy konkurencja nie jest zbyt silna.
Trzeba jednak pamiętać, że model skimmingu cenowego powinien być stosowany tylko przez krótki okres. Trzeba też mieć na uwadze, że klienci mogą zawsze zwrócić się do tańszych konkurentów, dlatego obniżka ceny nie może nastąpić zbyt późno.
Ryzyko utraty sprzedaży i przychodów niestety zawsze istnieje.
Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Strategia zbierania śmietanki (strategie ustalania cen, price skimming)?
Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 456
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |