Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming -przyk艂ady, definicja)

Strategia zbierania 艣mietanki
Strategia zbierania 艣mietanki

Na czym polega strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)

W ostatnich latach dosy膰 du偶ym zainteresowaniem cieszy si臋 strategia zbierania 艣mietanki. Jest to jedna z dost臋pnych strategii cenowych, a jej nazwa brzmi naprawd臋 uroczo.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest strategia zbierania 艣mietanki?

Jest to metoda stosowana g艂贸wnie przy wprowadzaniu na rynek unikatowych i innowacyjnych produkt贸w.

Strategia zbierania 艣mietanki polega na ustaleniu zawy偶onych cen w kr贸tkim okresie.

Cen臋 produktu mo偶na w rzeczywisto艣ci kszta艂towa膰 w ka偶dych warunkach, dzi臋ki czemu mo偶emy wykorzysta膰 maksimum jego potencja艂u.

Jest to strategia ustalania cen produkt贸w, kt贸ra polega na tym, 偶e na samym pocz膮tku produkty sprzedawane s膮 za mo偶liwie najwy偶sz膮 cen臋, natomiast p贸藕niej stopniowo cena jest obni偶ana.

Gdy pojawia si臋 konkurencja to przedsi臋biorstwo automatycznie obni偶a cen臋, 偶eby przyci膮gn膮膰 do siebie wi臋cej klient贸w. Oczywi艣cie jest to dosy膰 ryzykowne dzia艂anie, dlatego trzeba zachowa膰 szczeg贸ln膮 ostro偶no艣膰 i dobrze wyczu膰 rynek. W ten spos贸b przynajmniej w pewnym stopniu zaspokojony jest pocz膮tkowy popyt klient贸w.

Nazwa strategii pochodzi od zbierania poszczeg贸lnych warstw 艣mietanki, kt贸ra gromadzi si臋 na mleku. Dok艂adnie tak samo kolejne segmenty klient贸w zgarniane s膮 przez firm臋.

System identyfikacji wizualnej

Na szczeg贸ln膮 uwag臋 zas艂uguje fakt, 偶e gdy na rynku pojawia si臋 nowy rodzaj produktu to strategia zbierania 艣mietanki jest stosowana dosy膰 cz臋sto.

Uzyskanie jak najwi臋kszego dochodu jest g艂贸wnym celem zastosowania tej strategii.

Najlepiej wykorzysta膰 czas, gdy konkurencja nie zd膮偶y艂a wej艣膰 jeszcze na rynek, poniewa偶 wtedy popyt jest zdecydowanie najwi臋kszy. Po osi膮gni臋ciu pocz膮tkowych cel贸w mo偶na nieco obni偶y膰 ceny, 偶eby zainteresowa膰 pozosta艂ych kupuj膮cych.

Dzi臋ki temu firma pozostanie ca艂y czas konkurencyjna dla na艣ladowc贸w, kt贸rzy dopiero co weszli na rynek. Gdy produkt ju偶 jest troch臋 na rynku to s艂upki sprzeda偶y zaczynaj膮 stopniowo spada膰.

Gdy inne firmy zobacz膮 mar偶e, kt贸re s膮 sztucznie zawy偶one to z pewno艣ci膮 b臋d膮 chcia艂y wej艣膰 na rynek i wykorzysta膰 t臋 szans臋.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Stosowanie strategii cenowej

W przypadku ta艅szych artyku艂贸w, takich jak przedmioty gospodarstwa domowego ta strategia sprawdza si臋 najlepiej. Czynnikiem, kt贸ry ma decyduj膮cy wp艂yw na wyb贸r produktu przez klienta jest oczywi艣cie cena.

W celu nadrobienia inwestycji w rozw贸j taka strategia jest cz臋sto wykorzystywana przez przedsi臋biorstwa.

Strategia zbierania 艣mietanki b臋dzie skuteczna w sytuacji, gdy jest du偶o potencjalnych klient贸w zainteresowanych zakupem produktu po wysokiej cenie. Mo偶na te偶 wykorzysta膰 sytuacj臋, gdy wysoka cena nie przyci膮ga konkurencji, a tak偶e gdy wysoka cena jest odbierana jako przejaw bardzo wysokiej jako艣ci.

Cena ma wp艂yw na percepcj臋 kupuj膮cego szczeg贸lnie w sytuacji, gdy nowy produkt wchodzi na rynek. Pierwsi u偶ytkownicy s膮 sk艂onni wyda膰 wi臋cej pieni臋dzy na produkt.

Kluczow膮 rol臋 odgrywa tak偶e marketing szeptany, kt贸ry wed艂ug specjalist贸w jest najlepsz膮 metod膮 promocji.

Mo偶emy wyr贸偶ni膰 strategi臋 szybkiego zbierania 艣mietanki oraz strategi臋 wolnego zbierania 艣mietanki.

Strategia szybkiego zbierania polega na tym, 偶e wysoka cena jest ustalana przez firm臋 przy du偶ych inwestycjach w dzia艂alno艣膰 marketingow膮 i promocyjn膮.

Zalety strategii zbierania 艣mietanki

Promocja jest w tym przypadku bardzo wa偶na, poniewa偶 nale偶y w jaki艣 spos贸b zach臋ci膰 klienta do zakupu produktu, kt贸ry dopiero wszed艂 lub wejdzie na rynek.

Jest to idealne rozwi膮zanie w sytuacji, gdy ma艂o os贸b ma 艣wiadomo艣膰 istnienia produktu. Za takie produkty niekt贸rzy klienci s膮 w stanie zap艂aci膰 naprawd臋 du偶o.

Firma powinna regularnie walczy膰 o swoj膮 mark臋 i budowa膰 wizerunek, poniewa偶 konkurencja jest niezwykle du偶a.

Rozw贸j technologiczny sprawi艂, 偶e obecnie mo偶emy korzysta膰 z rozwi膮za艅, o kt贸rych kiedy艣 by艣my nawet nie pomy艣leli. W przypadku powolnej strategii zbierania 艣mietanki firma ustala dosy膰 wysok膮 cen臋 za produkt, a jednocze艣nie nie prowadzi aktywnej kampanii promocyjnej.

Taka odmiana strategii sprawdzi si臋 najlepiej w przedsi臋biorstwach, kt贸re chc膮 zwi臋kszy膰 zyski ze sprzeda偶y produkt贸w.

Chodzi tutaj przede wszystkim o ustalenie wysokiej mar偶y i unikni臋cie koszt贸w promocji, kt贸re mog膮 by膰 naprawd臋 wysokie.

Istniej膮 r贸偶ne strategie cenowe, a wyb贸r konkretnej zale偶y od przyj臋tych cel贸w finansowych. Strategie cenowe dotycz膮 przede wszystkim sposob贸w wprowadzania nowych produkt贸w na rynek.

System identyfikacji wizualnej
Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)

Sytuacja na rynku

Firma musi ca艂y czas obserwowa膰 sytuacj臋 na rynku i reagowa膰 we w艂a艣ciwym momencie. Strategia zbierania 艣mietanki sprawdzi si臋 idealnie w momencie wprowadzania produktu na rynek.

Specjalnie ustala si臋 wysok膮 cen臋 produktu, 偶eby klienci, kt贸rzy nie s膮 wra偶liwi na t臋 cen臋 go zakupili.

Jest to bardzo skuteczne w sytuacji, gdy rynek jest ma艂y, a tak偶e gdy trzeba szybko wprowadzi膰 produkt do obiegu oraz odrobi膰 koszty produkcji. Strategia szybkiego zbierania 艣mietanki wykorzystuje przede wszystkim dzia艂ania promocyjne oraz wysok膮 cen臋.

Najwa偶niejsze to jak najszybciej zdoby膰 udzia艂 w rynku, a tak偶e postawi膰 si臋 konkurencji. Wysoka cena z nisk膮 promocj膮 jest dobra w przypadku, gdy konkurencja nie jest zbyt silna.

Na czym polega strategia cenowa?

Strategia cenowa to spos贸b, w jaki organizacja decyduje o cenie swoich produkt贸w lub us艂ug, bior膮c pod uwag臋 r贸偶ne czynniki, takie jak koszty, warto艣膰 dla klienta, konkurencja i cele biznesowe. Celem strategii cenowej jest uzyskanie maksymalnej zyskowno艣ci, zaspokojenie potrzeb klient贸w i zapewnienie przewagi konkurencyjnej.

Strategie cenowe mo偶na podzieli膰 na kilka kategorii, w tym:

  • Ceny skupione: ustawienie sta艂ej, niezmiennej ceny dla wszystkich produkt贸w lub us艂ug.
  • Ceny elastyczne: dostosowywanie ceny w zale偶no艣ci od sezonowo艣ci, popytu i innych czynnik贸w.
  • Ceny promocyjne: ustawianie ni偶szej ceny w celu zwi臋kszenia sprzeda偶y i zwi臋kszenia rozpoznawalno艣ci marki.
  • Ceny premium: ustawianie wy偶szej ceny dla produkt贸w lub us艂ug oferuj膮cych wy偶sz膮 warto艣膰 i jako艣膰.

Organizacje powinny wybiera膰 strategi臋 cenow膮, kt贸ra najlepiej odpowiada ich celom biznesowym i pozycji na rynku. Wa偶ne jest r贸wnie偶, aby regularnie monitorowa膰 i dostosowywa膰 strategi臋 cenow膮, bior膮c pod uwag臋 zmiany w rynku i potrzeby klient贸w.

Podsumowanie

Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e model skimmingu cenowego powinien by膰 stosowany tylko przez kr贸tki okres. Trzeba te偶 mie膰 na uwadze, 偶e klienci mog膮 zawsze zwr贸ci膰 si臋 do ta艅szych konkurent贸w, dlatego obni偶ka ceny nie mo偶e nast膮pi膰 zbyt p贸藕no.

Ryzyko utraty sprzeda偶y i przychod贸w niestety zawsze istnieje.

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)?

Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Co to strategia cen presti偶owych?

Strategia cen presti偶owych to podej艣cie do sprzeda偶y, w kt贸rym produkt jest oferowany za wysok膮 cen臋, aby uwypukli膰 jego warto艣膰 i presti偶. Celem takiej strategii jest ustanowienie pozycji luksusowej i wyj膮tkowej dla produktu, co ma za zadanie przyci膮gn膮膰 do niego klient贸w zamo偶nych i poszukuj膮cych produkt贸w o najwy偶szej jako艣ci. W tej strategii, wysoka cena jest uwa偶ana za dodatkow膮 warto艣膰, kt贸ra potwierdza jako艣膰 i wyj膮tkowo艣膰 produktu.

Na czym polega strategia skimming?

Strategia skimming (czyli „odparowywanie”) to podej艣cie do sprzeda偶y, w kt贸rym produkt jest wprowadzany na rynek z wysok膮 cen膮, aby maksymalizowa膰 zyski w okresie pocz膮tkowej adopcji produktu. Celem tej strategii jest zdobycie jak najwi臋kszego zysku przed obni偶eniem ceny, kiedy konkurencja wchodzi na rynek i pojawiaj膮 si臋 ta艅sze alternatywy.
Strategia skimming mo偶e by膰 stosowana w przypadku produkt贸w innowacyjnych i nowatorskich, kt贸re s膮 nowo艣ci膮 na rynku i ciesz膮 si臋 du偶ym zainteresowaniem. W takim przypadku, wysoka cena jest uzasadniona jako nagroda za pierwsze艅stwo i innowacyjno艣膰 produktu.
Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e strategia skimming mo偶e by膰 ryzykowna, poniewa偶 mo偶e prowadzi膰 do niskiej adopcji produktu i wysokiej lojalno艣ci klient贸w w stosunku do konkurencji, kt贸ra oferuje ta艅sze alternatywy. Dlatego te偶, wa偶ne jest dok艂adne okre艣lenie grupy docelowej i jej gotowo艣ci do zap艂acenia za produkt za wysok膮 cen臋.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 456

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming -przyk艂ady, definicja)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej