alians strategiczny
Alians strategiczny szybka przewaga nad konkurencj膮 (藕r贸d艂o przewagi rynkowej)
11 kwietnia, 2022
Reklama por贸wnawcza
Reklama por贸wnawcza – definicja, rodzaje, aspekty prawne (nieuczciwa konkurencja, ustawa UOKiK)
11 kwietnia, 2022

Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)

Strategia zbierania 艣mietanki
Strategia zbierania 艣mietanki

Na czym polega strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)

W ostatnich latach dosy膰 du偶ym zainteresowaniem cieszy si臋 strategia zbierania 艣mietanki. Jest to jedna z dost臋pnych strategii cenowych, a jej nazwa brzmi naprawd臋 uroczo.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Czym jest strategia zbierania 艣mietanki?

Cen臋 produktu mo偶na w rzeczywisto艣ci kszta艂towa膰 w ka偶dych warunkach, dzi臋ki czemu mo偶emy wykorzysta膰 maksimum jego potencja艂u.

Jest to strategia ustalania cen produkt贸w, kt贸ra polega na tym, 偶e na samym pocz膮tku produkty sprzedawane s膮 za mo偶liwie najwy偶sz膮 cen臋, natomiast p贸藕niej stopniowo cena jest obni偶ana.

Gdy pojawia si臋 konkurencja to przedsi臋biorstwo automatycznie obni偶a cen臋, 偶eby przyci膮gn膮膰 do siebie wi臋cej klient贸w. Oczywi艣cie jest to dosy膰 ryzykowne dzia艂anie, dlatego trzeba zachowa膰 szczeg贸ln膮 ostro偶no艣膰 i dobrze wyczu膰 rynek. W ten spos贸b przynajmniej w pewnym stopniu zaspokojony jest pocz膮tkowy popyt klient贸w.

Nazwa strategii pochodzi od zbierania poszczeg贸lnych warstw 艣mietanki, kt贸ra gromadzi si臋 na mleku. Dok艂adnie tak samo kolejne segmenty klient贸w zgarniane s膮 przez firm臋.

System identyfikacji wizualnej

Na szczeg贸ln膮 uwag臋 zas艂uguje fakt, 偶e gdy na rynku pojawia si臋 nowy rodzaj produktu to strategia zbierania 艣mietanki jest stosowana dosy膰 cz臋sto.

Uzyskanie jak najwi臋kszego dochodu jest g艂贸wnym celem zastosowania tej strategii.

Najlepiej wykorzysta膰 czas, gdy konkurencja nie zd膮偶y艂a wej艣膰 jeszcze na rynek, poniewa偶 wtedy popyt jest zdecydowanie najwi臋kszy. Po osi膮gni臋ciu pocz膮tkowych cel贸w mo偶na nieco obni偶y膰 ceny, 偶eby zainteresowa膰 pozosta艂ych kupuj膮cych.

Dzi臋ki temu firma pozostanie ca艂y czas konkurencyjna dla na艣ladowc贸w, kt贸rzy dopiero co weszli na rynek. Gdy produkt ju偶 jest troch臋 na rynku to s艂upki sprzeda偶y zaczynaj膮 stopniowo spada膰.

Gdy inne firmy zobacz膮 mar偶e, kt贸re s膮 sztucznie zawy偶one to z pewno艣ci膮 b臋d膮 chcia艂y wej艣膰 na rynek i wykorzysta膰 t臋 szans臋.

Stosowanie strategii cenowej

W przypadku ta艅szych artyku艂贸w, takich jak przedmioty gospodarstwa domowego ta strategia sprawdza si臋 najlepiej. Czynnikiem, kt贸ry ma decyduj膮cy wp艂yw na wyb贸r produktu przez klienta jest oczywi艣cie cena.

W celu nadrobienia inwestycji w rozw贸j taka strategia jest cz臋sto wykorzystywana przez przedsi臋biorstwa.

Strategia zbierania 艣mietanki b臋dzie skuteczna w sytuacji, gdy jest du偶o potencjalnych klient贸w zainteresowanych zakupem produktu po wysokiej cenie. Mo偶na te偶 wykorzysta膰 sytuacj臋, gdy wysoka cena nie przyci膮ga konkurencji, a tak偶e gdy wysoka cena jest odbierana jako przejaw bardzo wysokiej jako艣ci.

Cena ma wp艂yw na percepcj臋 kupuj膮cego szczeg贸lnie w sytuacji, gdy nowy produkt wchodzi na rynek. Pierwsi u偶ytkownicy s膮 sk艂onni wyda膰 wi臋cej pieni臋dzy na produkt.

Kluczow膮 rol臋 odgrywa tak偶e marketing szeptany, kt贸ry wed艂ug specjalist贸w jest najlepsz膮 metod膮 promocji.

Mo偶emy wyr贸偶ni膰 strategi臋 szybkiego zbierania 艣mietanki oraz strategi臋 wolnego zbierania 艣mietanki.

Strategia szybkiego zbierania polega na tym, 偶e wysoka cena jest ustalana przez firm臋 przy du偶ych inwestycjach w dzia艂alno艣膰 marketingow膮 i promocyjn膮.

Zalety strategii zbierania 艣mietanki

Promocja jest w tym przypadku bardzo wa偶na, poniewa偶 nale偶y w jaki艣 spos贸b zach臋ci膰 klienta do zakupu produktu, kt贸ry dopiero wszed艂 lub wejdzie na rynek.

Jest to idealne rozwi膮zanie w sytuacji, gdy ma艂o os贸b ma 艣wiadomo艣膰 istnienia produktu. Za takie produkty niekt贸rzy klienci s膮 w stanie zap艂aci膰 naprawd臋 du偶o.

Firma powinna regularnie walczy膰 o swoj膮 mark臋 i budowa膰 wizerunek, poniewa偶 konkurencja jest niezwykle du偶a.

Rozw贸j technologiczny sprawi艂, 偶e obecnie mo偶emy korzysta膰 z rozwi膮za艅, o kt贸rych kiedy艣 by艣my nawet nie pomy艣leli. W przypadku powolnej strategii zbierania 艣mietanki firma ustala dosy膰 wysok膮 cen臋 za produkt, a jednocze艣nie nie prowadzi aktywnej kampanii promocyjnej.

Taka odmiana strategii sprawdzi si臋 najlepiej w przedsi臋biorstwach, kt贸re chc膮 zwi臋kszy膰 zyski ze sprzeda偶y produkt贸w.

Chodzi tutaj przede wszystkim o ustalenie wysokiej mar偶y i unikni臋cie koszt贸w promocji, kt贸re mog膮 by膰 naprawd臋 wysokie.

Istniej膮 r贸偶ne strategie cenowe, a wyb贸r konkretnej zale偶y od przyj臋tych cel贸w finansowych. Strategie cenowe dotycz膮 przede wszystkim sposob贸w wprowadzania nowych produkt贸w na rynek.

System identyfikacji wizualnej
Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)

Sytuacja na rynku

Firma musi ca艂y czas obserwowa膰 sytuacj臋 na rynku i reagowa膰 we w艂a艣ciwym momencie. Strategia zbierania 艣mietanki sprawdzi si臋 idealnie w momencie wprowadzania produktu na rynek.

Specjalnie ustala si臋 wysok膮 cen臋 produktu, 偶eby klienci, kt贸rzy nie s膮 wra偶liwi na t臋 cen臋 go zakupili.

Jest to bardzo skuteczne w sytuacji, gdy rynek jest ma艂y, a tak偶e gdy trzeba szybko wprowadzi膰 produkt do obiegu oraz odrobi膰 koszty produkcji. Strategia szybkiego zbierania 艣mietanki wykorzystuje przede wszystkim dzia艂ania promocyjne oraz wysok膮 cen臋.

Najwa偶niejsze to jak najszybciej zdoby膰 udzia艂 w rynku, a tak偶e postawi膰 si臋 konkurencji. Wysoka cena z nisk膮 promocj膮 jest dobra w przypadku, gdy konkurencja nie jest zbyt silna.

Podsumowanie

Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e model skimmingu cenowego powinien by膰 stosowany tylko przez kr贸tki okres. Trzeba te偶 mie膰 na uwadze, 偶e klienci mog膮 zawsze zwr贸ci膰 si臋 do ta艅szych konkurent贸w, dlatego obni偶ka ceny nie mo偶e nast膮pi膰 zbyt p贸藕no.

Ryzyko utraty sprzeda偶y i przychod贸w niestety zawsze istnieje.

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Strategia zbierania 艣mietanki (strategie ustalania cen, price skimming)?

Daj zna膰 w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 456

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)