Strategia social media -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Obs艂uga social media
Obs艂uga social media -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
14 lutego, 2022
social media plan
Social media plan -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
15 lutego, 2022
Strategia social media
Strategia social media

Strategia social media

Media spo艂eczno艣ciowe sta艂y si臋 niezb臋dnym narz臋dziem dla wielu firm. Czy jednak firmy te w pe艂ni wykorzystuj膮 sieci spo艂eczno艣ciowe?

Samo utworzenie profilu i zamieszczanie losowych tre艣ci raz na jaki艣 czas ju偶 nie wystarcza. W艂a艣ciwie nigdy tak nie by艂o. Jednak wydaje si臋, 偶e wiele firm nie ma udokumentowanej strategii marketingowej w mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸ra przyniesie im sukces.

Na pierwszy rzut oka mo偶e si臋 to nie wydawa膰 wielkim problemem, ale brak jasnego planu dla medi贸w spo艂eczno艣ciowych i dobrze ustawionego przep艂ywu pracy cz臋sto oznacza utrat臋 mo偶liwo艣ci zobaczenia jakichkolwiek wynik贸w dzia艂a艅 marketingowych w social media.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Je艣li jednak po艣wi臋cisz sw贸j czas na robienie tego dobrze, mo偶esz 艂atwo stworzy膰 swoje cele i osi膮gn膮膰 je w mgnieniu oka. W tym wpisie dowiesz si臋, jak stworzy膰 strategi臋 social media.

Spis tre艣ci wpisu pt. „Strategia social media

Co to jest strategia social media?

Strategia social media, innymi s艂owy strategia medi贸w spo艂eczno艣ciowych, jest ostatecznie wnikliwym podsumowaniem wszystkiego, co planujesz zrobi膰 i masz nadziej臋 osi膮gn膮膰 na swoich profilach w social media. Stworzenie dobrze przemy艣lanej strategii dla Twojej firmy pod k膮tem obecno艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych jest bardzo korzystne. Im bardziej szczeg贸艂owy jest Tw贸j plan, tym lepsze b臋d膮 Twoje wyniki.

Je艣li Twoje profile spo艂eczno艣ciowe b臋d膮 dobrze sobie radzi膰 to wzro艣nie 艣wiadomo艣膰 Twojej marki, zdob臋dziesz wi臋cej klient贸w, Tw贸j dow贸d spo艂eczny stanie si臋 widoczny, a Twoja firma zyska wi臋ksz膮 wiarygodno艣膰. Wszystko to przyczynia si臋 do umocnienia Twojej pozycji na rynku jako profesjonalnej organizacji.

Teraz, gdy znasz odpowied藕 na pytanie 鈥瀋o to jest Strategia social media鈥, przyjrzyjmy si臋 wnikliwym informacjom.

Co nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 podczas tworzenia planu dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych?

Znaczenie social media dla biznesu (Social media marketing)

Czasy, w kt贸rych firmy korzysta艂y z medi贸w spo艂eczno艣ciowych wy艂膮cznie dla zabawy, s膮 ju偶 daleko za nami. Teraz wszystko sprowadza si臋 do budowania 艣wiadomo艣ci marki, osi膮gania zysk贸w, dostarczania dowod贸w spo艂ecznych i po prostu rozwijania firmy.

Platformy spo艂eczno艣ciowe maj膮 du偶y potencja艂, w kt贸ry firmy powinny chcie膰 zainwestowa膰, aby rozwija膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰. Bez zb臋dnych ceregieli zobaczmy, jak zrobi膰 skuteczn膮 strategi臋 social media. Zobacz Social media marketing

Strategia social media

Jak krok po kroku stworzy膰 strategi臋 social media

Sama wiedza, jak stworzy膰 plan dla medi贸w spo艂eczno艣ciowych, nie wystarczy, na pewno ju偶 to wiesz. Bez zb臋dnych ceregieli za chwil臋 zobaczysz najlepszy przepis na najdoskonalsz膮 strategi臋 social media, jak膮 kiedykolwiek znajdziesz. Gdy zrozumiesz, jak stworzy膰 skuteczny plan dla medi贸w spo艂eczno艣ciowych, znajdziesz si臋 na w艂a艣ciwej drodze do osi膮gni臋cia swoich cel贸w.

Cele komunikacji w social media:

Okre艣l sw贸j punkt wyj艣cia.


U艣wiadomienie sobie, gdzie jeste艣, je艣li chodzi o dzia艂ania marketingowe w mediach spo艂eczno艣ciowych, powinno by膰 pierwsz膮 rzecz膮, kt贸r膮 robisz. Zanim wymy艣lisz odpowiedni膮 strategi臋 na media spo艂eczno艣ciowe, przyjrzyj si臋 bli偶ej swoim profilom, a tak偶e profilom konkurencji. Pomo偶e Ci to zidentyfikowa膰, co dzia艂a, a co nie. Jak to dok艂adnie zrobi膰? Oto, co zalecamy przed rozpocz臋ciem planowania strategii w mediach spo艂eczno艣ciowych:

  • Przygotuj analiz臋 SWOT, aby okre艣li膰 mocne i s艂abe strony Twojej firmy, a tak偶e szanse i zagro偶enia
  • Przeprowad藕 analiz臋 PESTEL, aby zbada膰 i zrozumie膰, gdzie Ty i Twoja firma stoicie politycznie, ekonomicznie, spo艂ecznie, technologicznie, 艣rodowiskowo i prawnie.
  • Zbadaj swoich konkurent贸w, a tak偶e swoj膮 bran偶臋 i dowiedz si臋, jak Twoja firma mo偶e si臋 od nich wyr贸偶ni膰, aby by膰 wyj膮tkowa.
  • Przeprowad藕 audyt social media, aby sprawdzi膰, jak, gdzie i z jakimi wynikami komunikowa艂e艣 si臋 do tej pory 鈥 pozwoli to oceni膰 rozw贸j, mo偶liwo艣ci i wszystko, co mo偶na zrobi膰, aby poprawi膰 swoj膮 obecno艣膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Okre艣l swoj膮 grup臋 docelow膮.

Zrozumienie odbiorc贸w ma kluczowe znaczenie dla udanej strategii social media. W ko艅cu powiniene艣 tworzy膰 tre艣ci, kt贸re twoja grupa docelowa lubi, komentuje i udost臋pnia. Na szcz臋艣cie istnieje kilka sposob贸w na poznanie swoich odbiorc贸w.

  • Najpierw sprawd藕, z kim Twoje tre艣ci najbardziej rezonuj膮 i zobacz, czy ta grupa pasuje do idealnej grupy odbiorc贸w dla Twojej marki 鈥 dzi臋ki kwalifikowanym leadom szybko przekszta艂cisz swoich odbiorc贸w w klient贸w.
  • Zapoznaj si臋 z ankietami, raportami i statystykami, aby uzyska膰 wi臋cej informacji.
  • Wymy艣l kilka postaci (persony marketingowe), kt贸re b臋d膮 reprezentowa膰 t臋 idealn膮 publiczno艣膰. B臋dzie to w zasadzie szczeg贸艂owy opis konkretnych os贸b, z prawdziwymi pragnieniami i potrzebami, kt贸rych chcesz zmieni膰 w swoich fan贸w i obserwuj膮cych. Znajomo艣膰 persony przeci臋tnego obserwatora pozwoli Ci dostosowa膰 kampanie w mediach spo艂eczno艣ciowych do rzeczywistych oczekiwa艅 odbiorc贸w.

Analizuj konkurencj臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Aby stworzy膰 skuteczn膮 strategi臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych, musisz zrozumie膰 swoj膮 konkurencj臋. Jakiego rodzaju tre艣ci publikuj膮, jakiego tonu u偶ywaj膮 i jak cz臋sto publikuj膮?

Strategia social media

Po艣wi臋膰 troch臋 czasu na zapoznanie si臋 z konkurencj膮 i zobacz, czego mo偶esz si臋 od nich nauczy膰. Zwr贸膰 tak偶e uwag臋 na ich statystyki, takie jak zasi臋g i wska藕niki zaanga偶owania. B臋d膮 dobrym wska藕nikiem si艂y Twojej konkurencji, a tak偶e tego, jak du偶y mo偶e by膰 Tw贸j potencja艂, aby wej艣膰 z rozmachem na ten rynek.

Wykorzystaj te informacje, aby ulepszy膰 w艂asn膮 strategi臋.

Miej oko na strategie konkurencji po stworzeniu planu tre艣ci 鈥 bycie na bie偶膮co z ka偶dym krokiem, jaki podejmuj膮, pomo偶e Ci pozosta膰 na czele.

Ustal cele.

Inteligentne, szczeg贸艂owe cele pozwol膮 Ci tworzy膰 dobrze zorganizowane kampanie, mierzy膰 post臋py i w d艂u偶szej perspektywie optymalizowa膰 strategi臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Jak odr贸偶ni膰 cel w艂a艣ciwy od niejasnego? Sam zobacz r贸偶nic臋:

  • Zwi臋ksz臋 liczb臋 fan贸w na Facebooku.
  • Do ko艅ca roku zwi臋ksz臋 艣redni wska藕nik zaanga偶owania na post na moim profilu na tiktoku o 4%.

Istnieje bardzo przydatny model planowania cel贸w o nazwie SMART, kt贸ry pomo偶e Ci zaprojektowa膰 cele, je艣li chodzi o planowanie kampanii w mediach spo艂eczno艣ciowych. Zgodnie z tym modelem Twoje cele powinny by膰:

  • Konkretne 鈥 znacz膮ce i proste
  • Mierzalne 鈥 potrafisz zobaczy膰 i zbada膰 progres
  • Osi膮galne 鈥 mo偶liwe do osi膮gni臋cia
  • Odpowiednie 鈥 rozs膮dne, realistyczne, oparte na wynikach
  • Ograniczone czasowo 鈥 okre艣lone w czasie

Aby wszystko dzia艂a艂o:

  • Ustal swoje oczekiwania i konkretne cele wynikaj膮ce z planu marketingowego w mediach spo艂eczno艣ciowych. Co chcia艂by艣 osi膮gn膮膰 dzi臋ki swojej obecno艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych? Czy te cele s膮 zgodne z og贸ln膮 strategi膮 marketingow膮 Twojej marki?
  • Ustaw odpowiednie KPI w mediach spo艂eczno艣ciowych (kluczowe wska藕niki wydajno艣ci), kt贸re powinny zawsze towarzyszy膰 Twojej strategii marketingowej w mediach spo艂eczno艣ciowych.
  • Upewnij si臋, 偶e b臋dziesz w stanie osi膮gn膮膰 te cele.
  • Uwa偶aj na tak zwane puste metryki. S膮 to liczby, kt贸re mo偶esz 艂atwo 艣ledzi膰, ale nie znacz膮 wiele dla Twojej firmy 鈥 podobnie jak liczba obserwuj膮cych w mediach spo艂eczno艣ciowych. Przyk艂ady warto艣ciowych wska藕nik贸w KPI obejmuj膮: Wska藕nik zaanga偶owania w艣r贸d Twojej grupy docelowej; CPA: CPC, CPL i CPS; Zasi臋g; i ruch odsy艂aj膮cy do Twojej witryny.

Wybierz odpowiednie kana艂y komunikacji.

Media spo艂eczno艣ciowe to znacznie wi臋cej ni偶 tylko Facebook. Wybieraj膮c najlepsze platformy dla swojego biznesu, powiniene艣 przyjrze膰 si臋 zaletom ka偶dej z nich. Zasadniczo celem jest wyb贸r sieci spo艂eczno艣ciowych, z kt贸rych najcz臋艣ciej korzystaj膮 Twoi docelowi odbiorcy, a jednocze艣nie pasuj膮 do wizerunku Twojej marki. Gdy ju偶 zdecydujesz, kt贸re platformy zamierzasz uwzgl臋dni膰 w swojej strategii medi贸w spo艂eczno艣ciowych, nadszed艂 czas, aby zaplanowa膰 plan marketingowy w mediach spo艂eczno艣ciowych dla ka偶dej sieci spo艂eczno艣ciowej.

B膮d藕 tam, gdzie jest Twoja grupa docelowa. Niekoniecznie musi to by膰 Facebook lub Instagram 鈥 mo偶esz znale藕膰 swoich docelowych odbiorc贸w r贸wnie偶 w innych sieciach spo艂eczno艣ciowych. Sprawd藕 niekt贸re z innych najpopularniejszych platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych na 艣wiecie, takie jak Twitter, LinkedIn, Snapchat, Pinterest, YouTube, a nawet tiktok.

Zapoznaj si臋 z wymaganiami i unikalnymi funkcjami ka偶dej platformy. Na przyk艂ad niekt贸re sieci spo艂eczno艣ciowe oferuj膮 opcje przesy艂ania wideo na 偶ywo, podczas gdy inne pozwalaj膮 dobrze wykorzysta膰 grupy.

Pomy艣l o najlepszych kana艂ach komunikacyjnych i formatach tre艣ci dla ka偶dej platformy.

Aby urozmaici膰 swoje tre艣ci, powiniene艣 tworzy膰 unikalne posty dla ka偶dej sieci spo艂eczno艣ciowej, maj膮c na uwadze ich funkcje. Rozwa偶 w艂膮czenie tre艣ci generowanych przez u偶ytkownik贸w, film贸w na 偶ywo, historii i ankiet do swojej strategii tre艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych, 偶eby wymieni膰 tylko kilka. Mo偶liwo艣ci s膮 tu nieograniczone, ale zawsze powiniene艣 upewni膰 si臋, 偶e przynajmniej cz臋艣膰 Twoich tre艣ci rzeczywi艣cie wspiera Twoje og贸lne cele biznesowe. Na przyk艂ad mo偶esz zdecydowa膰, 偶e cz臋艣膰 Twoich tre艣ci ma na celu przyci膮gni臋cie ruchu do Twojego bloga, inna cz臋艣膰 wspiera generowanie lead贸w, a pozosta艂a cz臋艣膰 edukuje i dostarcza rozrywki publiczno艣ci. Jednak stosunek tutaj zale偶y wy艂膮cznie od Ciebie.

  • Zdecyduj, co chcesz przekaza膰. Co wydaje si臋 najbardziej atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej?
  • Okre艣l formaty tre艣ci, z kt贸rych b臋dziesz korzysta膰 i upewnij si臋, 偶e wszystkie s膮 dobrze zaprojektowane.
  • Okre艣l, jak cz臋sto b臋dziesz publikowa膰 w sieciach spo艂eczno艣ciowych.
  • Zdefiniuj atrybuty swojej marki, je艣li je posiadasz. Mog膮 to by膰 okre艣lone hashtagi, u偶ycie Twojego logo na ka偶dej wizualizacji, a nawet opracowanie konkretnego szablonu dla wszystkich Twoich post贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Strategia social media: wyznacz zadania.

Skuteczna strategia social media cz臋sto wymaga zmotywowanego zespo艂u. Wa偶ne jest nie tylko, aby mie膰 na pok艂adzie najlepszych ludzi, ale tak偶e m膮drze rozdziela膰 zadania mi臋dzy nimi, a nast臋pnie zapewni膰 bezproblemow膮 wsp贸艂prac臋, aby faktycznie wykona膰 te zadania bez wysi艂ku.

  • Zdefiniuj przep艂yw pracy w mediach spo艂eczno艣ciowych i nazwij konkretne zadania,
  • Zdecyduj, kto jest odpowiedzialny za jak膮 cz臋艣膰 ca艂ej strategii tre艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych (tj. tworzenie tekst贸w lub wizualizacji, zatwierdzanie i planowanie post贸w, moderowanie profilu),
  • Skorzystaj z dedykowanych narz臋dzi u艂atwiaj膮cych wsp贸艂prac臋 mi臋dzy cz艂onkami zespo艂u,
  • Dzi臋ki takim rozwi膮zaniom Twoja praca staje si臋 mniej z艂o偶ona i czasoch艂onna 鈥 zamiast wymienia膰 liczne e-maile, mo偶esz wykonywa膰 wszystkie swoje zadania w jednym miejscu, wygodnie dla wszystkich.

Wybierz odpowiednie narz臋dzie do zarz膮dzania mediami spo艂eczno艣ciowymi.

M贸wi膮c o narz臋dziach, na pewno b臋dziesz potrzebowa膰 nie tylko ich do zarz膮dzania zespo艂em, ale tak偶e og贸lnie profilami w mediach spo艂eczno艣ciowych, zw艂aszcza je艣li zarz膮dzasz kilkoma z nich. W rzeczywisto艣ci dobre narz臋dzia do zarz膮dzania mediami spo艂eczno艣ciowymi cz臋sto okazuj膮 si臋 niezb臋dne dla dzia艂a艅 marketingowych w mediach spo艂eczno艣ciowych.

  • Pomy艣l o swoich potrzebach. Najpierw okre艣l w艂asne cele i priorytety.
  • Zr贸b badania. Gdy ju偶 wiesz, czego szukasz, znalezienie narz臋dzi, kt贸re mog膮 zaspokoi膰 Twoje potrzeby, b臋dzie znacznie 艂atwiejsze. W rzeczywisto艣ci b臋dziesz mie膰 odpowiedni zestaw kryteri贸w do oceny alternatyw.
  • Przetestuj kilka r贸偶nych narz臋dzi, zanim zdecydujesz, kt贸re z nich b臋dzie najlepiej odpowiada膰 Twojej firmie.
  • Najprawdopodobniej wybrane przez Ciebie narz臋dzie umo偶liwia stworzenie w艂asnego kalendarza tre艣ci. Zr贸b dobry u偶ytek z tej funkcji.
  • Zaplanuj m膮drze tre艣膰. Wybierz optymalne czasy i cz臋stotliwo艣膰, kt贸re najlepiej pasuj膮 do Twojej grupy docelowej.
  • Zawsze planuj tre艣ci z wyprzedzeniem i miej otwarte oko na aktualne trendy i wydarzenia online, kt贸re mog膮 pasowa膰 do Twojej firmy 鈥 publikowanie popularnych tre艣ci z popularnymi hashtagami pozwoli Ci wyr贸偶ni膰 si臋 jeszcze bardziej.

Zmaksymalizuj sw贸j zasi臋g.

W dzisiejszych czasach samo publikowanie tre艣ci mo偶e nie wystarczy膰, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋. Na szcz臋艣cie istnieje kilka sposob贸w na maksymalizacj臋 zasi臋gu.

  • Zainwestuj w p艂atne kampanie. Mo偶esz 艂atwo zwi臋kszy膰 liczb臋 odbiorc贸w swoich post贸w i dotrze膰 do person marketingowych, do kt贸rych chcesz. Upewnij si臋, 偶e reklamy s膮 zoptymalizowane.
  • U偶yj retargetingu. Aby dotrze膰 ze swoim przekazem, rozwa偶 skierowanie reklamy do os贸b, kt贸re ju偶 znaj膮 Twoj膮 mark臋.
  • Po艂膮cz si艂y z influencerami. Znajd藕 osoby o podobnej grupie docelowej do Twojej, kt贸re publikuj膮 atrakcyjne tre艣ci i jednocze艣nie maj膮 znaczny zasi臋g.
  • Skorzystaj z innych metod marketingowych, aby uzupe艂ni膰 swoj膮 strategi臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Jak wspomniano wcze艣niej, plan medi贸w spo艂eczno艣ciowych powinien by膰 cz臋艣ci膮 og贸lnej strategii marketingowej, a tym samym przybli偶a膰 Ci臋 do osi膮gni臋cia cel贸w biznesowych. Je艣li to mo偶liwe, nie wk艂adaj jednak wszystkich jajek do jednego koszyka i zamiast tego wybieraj kampanie omnichannel.

Analizuj wyniki i stale optymalizuj swoj膮 strategi臋 marketingow膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Ustalenie, co dzia艂a, a co nie, powinno by膰 Twoim priorytetem od pierwszego dnia. Technicznie rzecz bior膮c, im wi臋cej 艣ledzisz i analizujesz, tym wi臋cej informacji mo偶esz uzyska膰 鈥 i w艂a艣nie dlatego powiniene艣 mie膰 oko na to, jak dobrze radzi sobie Twoja tre艣膰.

Zdecyduj, jak zamierzasz 艣ledzi膰 wyniki (mo偶esz na przyk艂ad skorzysta膰 z natywnych funkcji ka偶dej sieci spo艂eczno艣ciowej lub u偶y膰 narz臋dzia do zarz膮dzania mediami spo艂eczno艣ciowymi).
Staraj si臋 przez ca艂y czas zwi臋ksza膰 konwersje i ulepsza膰 swoj膮 strategi臋 dotycz膮c膮 tre艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych. Je艣li zauwa偶ysz, 偶e niekt贸re posty nie dzia艂aj膮 zgodnie z oczekiwaniami, spr贸buj dowiedzie膰 si臋, dlaczego.

Skonfiguruj wska藕niki KPI marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych dla swojej marki

Twoje kluczowe wska藕niki wydajno艣ci (KPI) marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych pomog膮 Ci 艣ledzi膰 sukces Twojej strategii w mediach spo艂eczno艣ciowych i mierzy膰 zwrot z inwestycji (ROI).

Niekt贸re typowe KPI obejmuj膮:

  • wska藕nik zaanga偶owania i/lub zasi臋g w Twojej grupie docelowej
  • ruch na stronie z r贸偶nych 藕r贸de艂, w tym social media
  • wsp贸艂czynniki konwersji od odwiedzaj膮cych media spo艂eczno艣ciowe
  • leady generowane z aktywno艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • przychody generowane z marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych

Wybierz KPI, kt贸re s膮 najwa偶niejsze dla Twojej marki i regularnie je 艣led藕. Pomo偶e Ci to okre艣li膰, czy Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych jest skuteczna.

Bez wska藕nik贸w KPI nie b臋dziesz wiedzia艂, do czego d膮偶ysz lub czy Twoje wysi艂ki rzeczywi艣cie co艣 zmieniaj膮. Dlatego zdecydowanie powiniene艣 znale藕膰 dla nich miejsce je艣li interesuje Ciebie dobra strategia social media.

Strategia social media 鈥 Szablon

Opracowanie strategii dla medi贸w spo艂eczno艣ciowych mo偶e wydawa膰 si臋 trudne do przetworzenia. Je艣li w tym momencie czujesz si臋 przyt艂oczony 鈥 nie martw si臋.

Wystarczy 偶e si臋 z nami skontaktujesz, a zrobimy to za Ciebie!

Social media od czego zacz膮膰 (czyli czego najpierw nie robi膰)

Brak jasnego celu

Zanim zaczniesz tworzy膰 jak膮kolwiek strategi臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych, musisz wiedzie膰, co chcesz osi膮gn膮膰. Chcesz zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki, zwi臋kszy膰 ruch na swojej stronie lub wygenerowa膰 wi臋cej lead贸w?

Znaj膮c sw贸j cel, mo偶esz tworzy膰 tre艣ci i kampanie, kt贸re do niego pasuj膮. Je艣li nie masz jasnego celu, nie ma sposobu, aby dowiedzie膰 si臋, jak skuteczne s膮 twoje wysi艂ki, a twoje wysi艂ki mog膮 zosta膰 zmarnowane.

Istnieje wiele r贸偶nych cel贸w, kt贸re mo偶esz mie膰 dla swojej strategii medi贸w spo艂eczno艣ciowych, ale niekt贸re z najcz臋stszych to:

  • Zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki
  • Zwi臋kszanie ruchu w witrynie
  • Generowanie wi臋kszej liczby lead贸w
  • Zwi臋kszenie lojalno艣ci i zaanga偶owania klient贸w
  • Wspieranie innych dzia艂a艅 marketingowych
  • Koncentrowanie si臋 na wska藕nikach pr贸偶no艣ci
  • Unikaj tzw. vanity metrics, czyli wska藕nik贸w kt贸re nic nie wnosz膮

Oto kilka przyk艂ad贸w vanity metrics:

  • liczba obserwuj膮cych, kt贸rych masz w kana艂ach medi贸w spo艂eczno艣ciowych
  • liczba polubie艅 i komentarzy, kt贸re otrzymujesz pod swoimi postami
  • ile razy Twoje tre艣ci s膮 udost臋pniane

Je艣li u偶ywasz kana艂贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych do marketingu, te wska藕niki nie s膮 najwa偶niejszymi rzeczami do mierzenia. Zamiast tego skoncentruj si臋 na KPI, kt贸re mog膮 zapewni膰 dok艂adny obraz tego, jak dobrze radz膮 sobie Twoje kampanie i czy s膮 op艂acalne pod wzgl臋dem przychod贸w.

Brak kierowania do odpowiednich odbiorc贸w

Wa偶ne jest, aby wiedzie膰, do kogo kierujesz swoj膮 strategi臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Tylko dlatego, 偶e masz du偶膮 liczb臋 obserwuj膮cych, nie oznacza to, 偶e ka偶dy z nich jest odpowiedni膮 grup膮 odbiorc贸w dla tego, co sprzedajesz lub dostarczasz.

Upewnij si臋, 偶e wiesz, kim s膮 Twoi odbiorcy docelowi i 偶e tworzysz dla nich atrakcyjne tre艣ci. Zwi臋kszy to szanse powodzenia Twojej strategii w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Zaniedbywanie innych kana艂贸w marketingowych

Wa偶ne jest, aby wiedzie膰, gdzie Twoi docelowi odbiorcy sp臋dzaj膮 wi臋kszo艣膰 czasu online. Je艣li nie korzystaj膮 aktywnie z kana艂贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych, mo偶esz zamiast tego skupi膰 si臋 na innych dzia艂aniach marketingowych.

Na przyk艂ad, je艣li du偶y procent Twojej grupy docelowej regularnie korzysta z Instagrama, bardziej sensowne by艂oby zainwestowanie czasu i zasob贸w w prowadzenie kampanii na Instagramie, ni偶 pr贸bowanie promowania swojej restauracji na tiktoku.

Nawet je艣li korzystasz z kana艂贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych do cel贸w marketingowych, nie oznacza to, 偶e s膮 one jedynymi, na kt贸re powiniene艣 zwraca膰 uwag臋 w swojej strategii.

Publikowanie bez planu i harmonogramu

Posiadanie planu lub harmonogramu tre艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych przed opublikowaniem czegokolwiek ma kluczowe znaczenie dla powodzenia Twojej strategii w mediach spo艂eczno艣ciowych. B臋dzie to oznacza膰, 偶e wszystkie Twoje posty b臋d膮 trafne, aktualne i sp贸jne z pozosta艂ymi dzia艂aniami marketingowymi. Oczywi艣cie powiniene艣 by膰 r贸wnie偶 przygotowany na wprowadzenie zmian w swojej strategii social media, gdy zajdzie taka potrzeba.

Je艣li nie masz planu ani harmonogramu, Twoje posty prawdopodobnie b臋d膮 rozsiane w chaosie i nie b臋d膮 zbyt skuteczne. Kalendarz tre艣ci mo偶e pom贸c Ci zachowa膰 porz膮dek i unikn膮膰 tego problemu.

Nie wykorzystujesz w pe艂ni potencja艂u medi贸w spo艂eczno艣ciowych

Publikowanie tre艣ci jest 艂atwe. Ale je艣li chcesz, aby Twoja strategia social media odnios艂a sukces, musisz p贸j艣膰 o krok dalej.

Dodaj warto艣膰, tworz膮c anga偶uj膮ce posty, kt贸re dostarczaj膮 ludziom przydatnych informacji lub porad na tematy, kt贸re ich interesuj膮. Mo偶esz tak偶e organizowa膰 konkursy, ankiety i rozdania, aby nawi膮za膰 kontakt z odbiorcami.

Pomo偶e Ci to stworzy膰 lojaln膮 spo艂eczno艣膰 obserwuj膮cych, kt贸rzy nie tylko 艣ledz膮 Ci臋, aby otrzymywa膰 aktualizacje o tym, co dzieje si臋 w Twojej firmie, ale tak偶e dlatego, 偶e lubi膮 kontaktowa膰 si臋 z Tob膮 online.

Przyk艂adowa strategia social media

Na przyk艂ad, je艣li u偶ywasz LinkedIn aby kierowa膰 ruchu do swojej witryny, mierzysz klikalno艣膰, lub jako艣膰 lead贸w. Je艣li Instagram s艂u偶y 艣wiadomo艣ci marki, mo偶esz 艣ledzi膰 liczb臋 wy艣wietle艅 relacji na Instagramie. A je艣li reklamujesz si臋 na Facebooku, koszt za klikni臋cie (CPC, CPS lub CPL) s膮 powszechnymi miernikami sukcesu.

Strategia social media w pigu艂ce

Gdy kto艣 zapyta Ci臋 鈥濩o to jest skuteczna strategia social media鈥, b臋dziesz wiedzia艂, jak odpowiedzie膰 na to pytanie. Chocia偶 opracowanie strategii w mediach spo艂eczno艣ciowych mo偶e pocz膮tkowo wydawa膰 si臋 trudne, w rzeczywisto艣ci jest to do艣膰 proste. Wiedza o tym, jak dzia艂a strategia social media i jak j膮 stworzy膰 jest bardzo korzystna dla firm, kt贸re chc膮 poprawi膰 swoj膮 obecno艣膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych i rozwija膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰.

Gdy dobrze to zaplanujesz i zdefiniujesz to przep艂yw pracy w mediach spo艂eczno艣ciowych i zarz膮dzanie wieloma profilami w mediach spo艂eczno艣ciowych przyjdzie naturalnie. W艂a艣nie dlatego powiniene艣 po艣wi臋ci膰 troch臋 czasu na wczesnych etapach, aby upewni膰 si臋, 偶e Twoja strategia social media jest w dobrym stanie, i musisz wybra膰 niezawodne narz臋dzia do zarz膮dzania mediami spo艂eczno艣ciowymi, kt贸re pomog膮 Ci uporz膮dkowa膰 tre艣ci na platformach spo艂eczno艣ciowych.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)