Strategia marketingowa na facebooku i w social media

Jak promować sklep internetowy
Jak promować sklep internetowy (10x reklamować)
27 września, 2021
Pozyskiwanie klientów zagranicznych
Pozyskiwanie klientów zagranicznych (export, usługi, produkty)
28 września, 2021
Strategia marketingowa na facebooku
Strategia marketingowa na facebooku

Strategia marketingowa na facebooku i w social media

Czego się nauczysz?

  1.   Publikuj aktualizacje informacyjne- komunikacja
  2.   Udostępnij linki
  3.   Twórz infografiki
  4.   Ponownie udostępniaj treści branżowe
  5.   Uruchom oferty specjalne
  6.   Odwołaj się do swojego konta gdzie indziej
  7.   Odwołaj się do swojego profilu w swojej lokalizacji
  8.   Użyj komunikatora na Facebooku
  9.   Odpowiadaj na wątki komentarzy
  10.   Polub treści Twoich obserwatorów
  11.   Twórz reklamy na Facebook ads

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Gotowy aby Twoja strategia marketingowa na facebooku weszła na kolejny level?

Chociaż Facebook to tylko jedna z wielu opcji marketingu w mediach społecznościowych, istnieje wiele sposobów na promowanie swojej firmy na platformie.

Możesz publikować interesujące posty, udostępniać inne informacje branżowe, wykorzystywać reklamy na Facebooku, instagram, możesz przyciągać ruch do swojej witryny i nie tylko. Przy odpowiedniej strategii marketing na Facebooku może być skutecznym wyborem dla każdej firmy.

Na tej stronie porozmawiamy o tym, dlaczego marketing na Facebooku działa i o najlepszych strategiach marketingowych na Facebooku, które Twoja firma może wykorzystać do tworzenia świadomości marki oraz zwiększania przychodów i sprzedaży. Jeśli chcesz porozmawiać ze specjalistą ds. mediów społecznościowych przed rozpoczęciem dalszej lektury, możesz skontaktować się z nami w zakładce kontakt.

1. Publikuj aktualizacje informacyjne- komunikacja

Posty mają kluczowe znaczenie dla strategii marketingowej Facebooka dla biznesu. Zapewniają stałą treść dla Twoich obserwujących i utrzymują ich na bieżąco z Twoją firmą.

Niezależnie od tego, czy jesteś dystrybutorem ciężkiego sprzętu, czy prowadzisz piekarnię, aktualizacje to świetny sposób, aby Twoi klienci byli na bieżąco z Twoją firmą.

Aktualizacje mogą zawierać informacje o godzinach świątecznych dla Twojej firmy, zabawiać odbiorców, informować fanów o nowym produkcie lub ogłaszać wyprzedaże i wydarzenia.

Gdy przekazujesz aktualizacje swoim obserwatorom, informujesz ich, że jesteś aktywny na swoim koncie i zachęcasz ich do angażowania się w Twoją firmę poprzez polubienie, komentowanie lub odwiedzanie Twojej witryny.

2. Udostępniaj linki do postów na blogu i zawartości witryny

Jednak nie ma tylko jednego rodzaju postu, który powinieneś publikować. Istnieje wiele opcji rodzaju udostępnianych postów, a każdy z nich może zapewnić użytkownikom coś wyjątkowego.

Posty na blogu są nie tylko świetne dla strategii content marketingowej Twojej witryny, ale także świetnie nadają się do udostępniania na Facebooku. Twój fanpage wtedy żyje!

Gdy udostępnisz linki do swoich ostatnich postów na blogu, Twoi obserwatorzy na Facebooku będą mieli szansę odwiedzić Twoją witrynę i je przeczytać – tworząc bardziej stały ruch w Twojej witrynie. Wiedzą dzięki temu czym jest Twój produkt i usługa. Więc pamiętaj że profil firmowy to cały czas dobre narzędzie.

Możesz nawet zyskać obserwujących z postów na blogu na Twojej stronie na Facebooku – zwłaszcza jeśli są często udostępniane przez Twoich znajomych.

Kiedy udostępniasz swoje posty na blogu na Facebooku, zawsze powinieneś dołączyć do linku obraz, aby przyciągnął uwagę użytkowników przewijających swoje kanały informacyjne. Konwersja wtedy znacząco wzrasta. I jest to strategia komunikacji którą polecamy.

Gotowy na więcej aby Twoja strategia marketingowa na facebooku działała jeszcze lepiej?

3. Stwórz infografikę, którą udostępnisz

Infografiki to jeden z najlepszych rodzajów postów do udostępniania na Facebooku. Tego typu grafiki przyjmują złożone pomysły i tematy i przedstawiają je w angażujący, łatwy do zrozumienia sposób jednocześnie realizując Twój cel biznesowy.
Użytkownicy często lubią patrzeć na infografiki, ponieważ są interesujące wizualnie i przyciągają ich wzrok podczas przewijania swojego kanału.

Zdobycie wiedzy z infografiki zajmuje również znacznie mniej czasu niż z przeczytania całego artykułu na ten temat.Infografiki można również łatwo udostępniać, co może przyciągnąć jeszcze więcej użytkowników do Twojego konta na Facebooku, a ostatecznie do Twojej witryny i sklepu.

Bez względu na to, w jakiej branży jest Twoja firma, udostępnianie wiadomości i artykułów na jej temat swoim obserwatorom może być pomocnym dodatkiem do Twojej strategii mediów społecznościowych na Facebooku.

Udostępniając informacje o swojej branży z wiarygodnych źródeł, Twoi obserwatorzy zaczną polegać na Tobie, jeśli chodzi o ważne informacje branżowe.

Dzieląc się własnymi treściami informacyjnymi i treściami innych znanych liderów branży, staniesz się punktem odniesienia dla potencjalnych i obecnych klientów. Więc jest to strategia social media którą powinieneś używać do komunikacji marki na facebooku.

5. Uruchom oferty specjalne

Każdy kocha specjalne oferty.

Możesz udostępniać kupony, kody rabatowe, konkursy i inne oferty w ramach swojej strategii marketingowej na Facebooku, aby zwiększyć zaangażowanie klientów w Twoje treści.

Na przykład możesz bezpłatnie udostępnić kupon lub poprosić znajomych, aby najpierw udostępnili Twój post, aby odblokować specjalną ofertę za pośrednictwem poczty e-mail. Dzięki temu znajomi Twoich znajomych również zobaczą Twoje treści, a znajomy, który udostępnił Twój post, będzie zadowolony ze swojego kuponu!

6. Odwołaj się do swojego konta na Facebooku na innych platformach

Aby jak najlepiej wykorzystać marketing na Facebooku, potencjalni klienci muszą wiedzieć, że masz konto.

Oznacza to, że zawsze, gdy masz szansę wspomnieć o swoim profilu na Facebooku w swoich treściach lub na swojej stronie internetowej, powinieneś to zrobić.

Wykorzystaj przyciski udostępniania społecznościowego w swoich postach na blogu, stronach artykułów i infografikach, aby użytkownicy mogli udostępniać Twoje treści jednym kliknięciem.

Możesz także odwoływać się do swojej strony w biuletynach e-mailowych i podpisach e-mailowych pracowników oraz zachęcać subskrybentów do śledzenia Cię w celu uzyskania aktualizacji.

7. Odwołaj się do swojej strony w fizycznej witrynie sklepowej

Jedną z najlepszych strategii marketingowych na Facebooku jest łączenie Twojej obecności w Internecie z fizyczną obecnością, wspominając swoją stronę na Facebooku w sklepie fizycznym.

Dzięki tej technice marketingowej możesz zachęcić ludzi do obserwowania Cię na Facebooku a możesz to łatwo zrobić dołączając CTA na dole swoich paragonów, nalepkami w witrynach zachęcającymi do obserwowania czy plakatami w stylu (daj follow, zyskaj rabat).

Z tymi krokami Twoja strategia marketingowa na facebooku rozpędza się coraz bardziej, zobacz resztę zaleceń!

8. Użyj komunikatora Facebook, messenger

Facebook to jedna z najlepszych platform do prowadzenia rozmów z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Możesz wybierać która grupa odbiorców najlepiej reaguje w stosunku do Twojej marki i możesz rozmawiać o konkretnych potrzebach klientów za pomocą komunikatora na Facebooku i odpowiadać na pytania w wątkach komentarzy.

Komunikator na Facebooku to świetna okazja do bezpośredniej rozmowy z klientami online. Możesz zachęcić użytkowników do skontaktowania się z Tobą za pośrednictwem komunikatora, jeśli mają jakiekolwiek pytania dotyczące Twoich produktów lub ogólnie Twojej firmy.

Możesz nawet użyć funkcji messengera jako rodzaju obsługi klienta, która pozwala klientom skontaktować się z Tobą i uzyskać bezpośrednią odpowiedź.

To także świetna opcja dla tych, którzy nie chcą rozmawiać przez telefon z przedstawicielem.

Facebook zapewnia również możliwość tworzenia kampanii Messenger, których celem jest tworzenie rozmów z docelowymi odbiorcami.

Jeśli jednak oferujesz lub zachęcasz do tej opcji, pamiętaj, aby odpowiadać na wiadomości w odpowiednim czasie.

9. Komentarze


Wątki komentarzy zapewniają inny sposób nawiązywania kontaktu z klientami.

Na przykład, jeśli użytkownik pozytywnie komentuje zdjęcie jednego z Twoich najnowszych produktów, powinieneś wchodzić z nim w interakcję, dziękując mu za zainteresowanie i podekscytowanie. W ten sposób pokazujesz użytkownikom, że dbasz o swoich klientów.

Z drugiej strony, jeśli znajdziesz negatywny komentarz, możesz przeprosić za zaistniałą sytuację i zachęcić użytkownika do skontaktowania się z Tobą za pośrednictwem komunikatora, aby porozmawiać o problemie. Kiedy spotykasz się z negatywnymi komentarzami, pokazuje to, że zależy Ci na szczęściu swoich klientów.

10. Polub treści Twoich obserwujących

Poświęć również trochę czasu na przejrzenie postów, w których oznaczono Twoją firmę, abyś mógł je polubić i zobaczyć, jak użytkownicy rozmawiają o Twojej firmie.

Dzięki temu możesz podziękować klientom za publikowanie informacji o Twojej firmie, a nawet sprawić, że będą chcieli to robić częściej. Jest to niezwykle korzystne, ponieważ użytkownicy ufają postom swoich znajomych i rodziny bardziej niż postom firm i marek.

11. Twórz reklamy na Faceboou, fb ads

Reklamy na Facebooku to świetny sposób na poznanie klientów tam, gdzie już szukają. Persona może być bardzo dobrze określona i stargetowana.

Możesz stworzyć własną kampanię reklamową Facebook PPC lub kampanię reklamową typu pay-per-click, korzystając z wbudowanego Menedżera reklam Facebooka.

Możesz kierować reklamy na podstawie osobistych zainteresowań, zachowań zakupowych i danych demograficznych, żeby wymienić tylko kilka.
Reklamy to fantastyczna technika działania na facebooku, ponieważ są niezwykle przydatne w przyciąganiu użytkowników do Twojej strony i generowaniu zaangażowania w Twoje posty.

Czy to najlepszy sposób żeby zrealizować swoje cele marketingowe i target sprzedażowy?

Jednym z najprostszych sposobów wyjaśnienia, dlaczego dokładnie działa marketing na Facebooku, jest po prostu liczba osób, które z niego korzystają.

Kiedy połączysz ciekawe, trafne posty z zaawansowanymi opcjami targetowania Facebooka, możesz dotrzeć do ogromnej części grupy docelowej bez większego wysiłku i przy skromnym budżecie. Jest to skuteczna strategia budowania marki w social media dająca mierzalny plan działania.

Czy jesteś gotowy, aby ulepszyć swoją strategię działań w social media i obecność na Facebooku?

Facebook nie jest już tylko platformą dla użytkowników, którzy chcą pozostać w kontakcie ze swoimi przyjaciółmi i rodziną. To także świetne miejsce do promowania firmy online, nawiązywania kontaktów i interakcji z klientami oraz zwiększania świadomości marki.
Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć marketing swojej firmy na Facebooku i uzyskać więcej korzyści ze swojej strategii mediów społecznościowych na Facebooku, to skontaktuj się z nami, UniqueSEO MarketingLab.

Mamy pełny zespół marketerów mediów społecznościowych, którzy będą pracować nad stworzeniem niestandardowej strategii komunikacji marketingowej i zoptymalizują dotychczasowe działania dla Twojej firmy. Będziemy pisać posty, aby uzyskać maksymalne zaangażowanie, udostępniać zawartość witryny, a nawet konfigurować kampanie reklamowe, aby generować najlepsze możliwe wyniki.
Współpracowaliśmy z klientami z wielu branż i nie możemy się doczekać współpracy z Tobą!

Niech Twoja strategia marketingowa na facebooku będzie najlepsza w Twojej niszy!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać bezpłatną wycenę!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)