Analiza konkurencji SEO
Analiza konkurencji SEO i sklep internetowy. Jak szpiegowa膰 inne firmy w e-commerce (audyt i optymalizacja)
18 grudnia, 2022
Freemium
Model Freemium -jak Zbudowa膰 艢wietn膮 Firm臋 (1 darmowy model biznesowy, przyk艂ady, definicja)
18 grudnia, 2022

Jak Starbucks sta艂 si臋 gigantem (historia)

Budowanie marki Starbucks

Budowanie marki Starbucks

Transkrypt filmu pt Jak Starbucks Sta艂 Si臋 Gigantem, Ponad 32.000 Sklep贸w! Historia (Howard Schultz)

Starbucks historia

Starbucks, ameryka艅ska firma b臋d膮ca najwi臋ksz膮 sieci膮 kawiarni na 艣wiecie. Jej siedziba znajduje si臋 w Seattle w stanie Waszyngton. Jak wygl膮da艂a historia i najwa偶niejsze momenty dla firmy, a tak偶e czego ciekawego mo偶na si臋 dowiedzie膰 i wynie艣膰 dla swojego biznesu? O tym w dzisiejszym odcinku. Zapraszam!

Budowanie marki Starbucks
Budowanie marki Starbucks

Wi臋c jak wygl膮da艂y pocz膮tki

Starbucks zosta艂 za艂o偶ony przez Jerry’ego Baldwina, Gordona Bowkera i Zeva Siegla. Otworzyli sw贸j pierwszy sklep w 1971 roku w pobli偶u historycznego Pike Place Market w Seattle. Trzech za艂o偶ycieli Starbucksa 艂膮czy艂o dwie rzeczy: wszyscy wywodzili si臋 ze 艣rodowiska akademickiego i wszyscy uwielbiali kaw臋 i herbat臋. Zainwestowali i po偶yczyli troch臋 pieni臋dzy, aby otworzy膰 pierwszy sklep w Seattle i nazwali go 鈥濻tarbucks鈥 na cze艣膰 postaci z klasycznej powie艣ci Moby Dick.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Alfred Peet, przedsi臋biorca pal膮cy kaw臋, by艂 g艂贸wn膮 inspiracj膮 dla za艂o偶ycieli Starbucks. Peet by艂 holenderskim imigrantem, kt贸ry w latach pi臋膰dziesi膮tych zacz膮艂 importowa膰 do Stan贸w Zjednoczonych wy艣mienit膮 kaw臋 arabica. W 1966 otworzy艂 ma艂y sklep Peet’s Coffee and Tea w Berkeley w Kalifornii, kt贸ry specjalizowa艂 si臋 w imporcie najwy偶szej jako艣ci kaw i herbat. Sukces Peeta zach臋ci艂 za艂o偶ycieli Starbucks do oparcia swojego modelu biznesowego na sprzeda偶y wysokiej jako艣ci ziaren kawy i sprz臋tu, a Peet鈥檚 sta艂 si臋 pierwszym dostawc膮 ziaren zielonej kawy dla Starbucks. Nast臋pnie partnerzy zakupili u偶ywan膮 maszyn臋 do wypalania kawy, a Baldwin i Bowker eksperymentowali z technikami palenia Alfreda Peeta, aby stworzy膰 w艂asne mieszanki i smaki.

Na pocz膮tku lat 80. Starbucks otworzy艂 w Seattle cztery sklepy, kt贸re wyr贸偶nia艂y si臋 na tle konkurencji najwy偶szej jako艣ci 艣wie偶o palon膮 kaw膮. W 1980 roku Siegl postanowi艂 zaj膮膰 si臋 innymi zainteresowaniami i opu艣ci艂 pozosta艂ych dw贸ch wsp贸lnik贸w, Natomiast Baldwin obj膮艂 stanowisko prezesa firmy.

Ale wkr贸tce mia艂o si臋 co艣 zmieni膰, bo nasta艂a Era Howarda Schultza. W 1981 roku Howard Schultz, przedstawiciel handlowy Hammarplast, szwedzkiej firmy produkuj膮cej sprz臋t kuchenny i AGD, od kt贸rej Starbucks kupowa艂 ekspresy do kawy, zauwa偶y艂, jak du偶e by艂y zam贸wienia firmy, co sk艂oni艂o go do z艂o偶enia im wizyty. Schultz by艂 pod takim wra偶eniem, 偶e zdecydowa艂 si臋 na karier臋 w Starbucks i zosta艂 zatrudniony jako szef marketingu w 1982 roku. Schultz zauwa偶y艂, 偶e klienci czasami czuli si臋 nieswojo w sklepach z powodu braku wiedzy na temat dobrych kaw, wi臋c pracowa艂 z pracownikami sklepu nad rozwijaniem umiej臋tno艣ci sprzeda偶y przyjaznej dla klienta i stworzy艂 broszury, kt贸re u艂atwia艂y klientom poznanie produkt贸w firmy.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Najwi臋kszy pomys艂 Schultza na przysz艂o艣膰 Starbucksa pojawi艂 si臋 wiosn膮 1983 roku, kiedy firma wys艂a艂a go do Mediolanu na mi臋dzynarodowy pokaz artyku艂贸w gospodarstwa domowego. Podczas pobytu we W艂oszech by艂 pod wra偶eniem tamtejszych kawiarni i odkry艂, 偶e sam Mediolan mo偶e pochwali膰 si臋 1500 kawiarniami. Zainspirowany, pomy艣la艂 o zrobieniu czego艣 podobnego w Starbucks i przewidzia艂 przekszta艂cenie ma艂ej regionalnej firmy w krajow膮 sie膰 kawiarni poprzez szybk膮 rozbudow臋 sklepu. Jednak Baldwin i Bowker nie byli entuzjastycznie nastawieni do pomys艂u Schultza, poniewa偶 nie chcieli, aby Starbucks znacznie odbiega艂 od tradycyjnego modelu biznesowego. Chcieli, aby Starbucks pozosta艂 stricte sprzedawc膮 kawy i sprz臋tu, a nie przekszta艂ci艂 si臋 w kawiarni臋 serwuj膮c膮 espresso i cappuccino.

Widz膮c, 偶e nie b臋dzie w stanie przekona膰 Baldwina i Bowkera do przyj臋cia idei kawiarni, Schultz opu艣ci艂 Starbucks w 1985 roku i za艂o偶y艂 w艂asn膮 sie膰 kawiarni Il Giornale, kt贸ra odnios艂a natychmiastowy sukces, szybko rozszerzaj膮c si臋 na wiele miast. W marcu 1987 Baldwin i Bowker zdecydowali si臋 sprzeda膰 Starbucks, a Schultz szybko wykorzysta艂 Il Giornale do zakupu firmy przy wsparciu inwestor贸w. Po艂膮czy艂 wszystkie swoje dzia艂ania pod mark膮 Starbucks i zaanga偶owa艂 si臋 w koncepcj臋 kawiarni dla biznesu, z dodatkow膮 sprzeda偶膮 sprz臋tu i innych artyku艂贸w w sklepach.

Pod kierownictwem Schultza w ci膮gu czterech lat sie膰 kawiarni rozros艂a si臋 z mniej ni偶 20 sklep贸w do ponad 100. Starbucks wszed艂 w b艂yskawiczny okres ekspansji, kt贸ry trwa艂 po wej艣ciu firmy na gie艂d臋 w 1992 roku. W 1996 roku rozpocz膮艂 otwieranie sklep贸w poza Ameryk膮 P贸艂nocn膮 i Starbucks wkr贸tce sta艂 si臋 najwi臋ksz膮 sieci膮 kawiarni na 艣wiecie. Pod koniec dekady Starbucks mia艂 oko艂o 2500 lokalizacji w kilkunastu krajach. Schultz og艂osi艂 w 2000 roku, 偶e rezygnuje ze stanowiska dyrektora generalnego, ale pozostanie prezesem. Do 2007 roku sie膰 mog艂a pochwali膰 si臋 ponad 15 000 lokalizacji na ca艂ym 艣wiecie, ale pomimo otwierania nowych punkt贸w wyniki finansowe nie by艂y osza艂amiaj膮ce, wi臋c w styczniu 2008 roku Schultz powr贸ci艂 na stanowisko dyrektora generalnego.

Nadzorowa艂 zamkni臋cie 900 sklep贸w i wdro偶y艂 ambitn膮 strategi臋 zabezpieczania nowych 艣cie偶ek rozwoju, kt贸ra obejmowa艂a przej臋cie sieci piekarni i producent贸w systemu parzenia kawy oraz wprowadzenie marki kawy rozpuszczalnej. Nadzorowa艂 tak偶e zmiany w ofercie menu w sklepach Starbucks; Starbucks zacz膮艂 sprzedawa膰 jedzenie w swoich kawiarniach w 2003 roku. Te ruchy by艂y w du偶ej mierze udane, a do 2012 roku Starbucks odbi艂 si臋 finansowo. Schultz ponownie ust膮pi艂 ze stanowiska CEO i zosta艂 zast膮piony przez Kevina Johnsona w 2017 roku. Schultz nadal dzia艂a艂 w firmie, pe艂ni膮c funkcj臋 prezesa wykonawczego do 2018 roku, kiedy to zosta艂 zast膮piony przez Myrona Ullmana. Najwi臋kszy na 艣wiecie Starbucks, Starbucks Reserve Roastery, zosta艂 otwarty w Chicago w 2019 r. W 2021 r. Starbucks by艂 obecny w kilkudziesi臋ciu krajach na ca艂ym 艣wiecie i mia艂 ponad 32 000 sklep贸w.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Co to znaczy Starbucks?

Starbucks to sie膰 kawiarni szybkiej obs艂ugi, kt贸ra oferuje kaw臋, herbat臋, napoje i przek膮ski. Firma zosta艂a za艂o偶ona w 1971 roku w Seattle w stanie Waszyngton i obecnie jest jedn膮 z najbardziej rozpoznawalnych marek na 艣wiecie.

Co znaczy logo Starbucks?

Logo Starbucks jest symbolem jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na 艣wiecie. Logo sk艂ada si臋 z dw贸ch cz臋艣ci: kr膮g艂ego napisu 鈥濻tarbucks Coffee鈥 i kobiety ze statku morskiego. Nazwa 鈥濻tarbuck鈥 pochodzi z powie艣ci 偶eglarskiej 鈥濵oby Dick鈥. Logo symbolizuje mi艂o艣膰 do kawy, kt贸ra jest podstaw膮 marki Starbucks. Logo jest r贸wnie偶 symbolem wsp贸lnoty, kt贸ra tworzy si臋 wok贸艂 marki.

Jak powsta艂 Starbucks?

Starbucks zosta艂 za艂o偶ony w 1971 roku w Seattle przez trzech przyjaci贸艂: Jerry’ego Baldwina, Gordona Bowkera i Zev Siegla. Wszyscy trzej byli zafascynowani kaw膮 i postanowili otworzy膰 sklep, w kt贸rym b臋d膮 sprzedawa膰 wysokiej jako艣ci ziarna kawy. Nazwali go Starbucks, na cze艣膰 morskiego stwora z Moby Dicka. Sklep szybko sta艂 si臋 popularny w艣r贸d mieszka艅c贸w Seattle i wkr贸tce zacz膮艂 si臋 rozwija膰. W 1987 roku firma zosta艂a przej臋ta przez Howarda Schultza, kt贸ry zacz膮艂 rozszerza膰 dzia艂alno艣膰 Starbucksa na ca艂y 艣wiat. Obecnie Starbucks jest jedn膮 z najbardziej rozpoznawalnych marek na 艣wiecie.

Co oznacza Syrena ze Starbucksa?

Syrena ze Starbucksa to symbol i posta膰 z mitologii greckiej, kt贸ra jest oznak膮 pi臋kna, wdzi臋ku i wyj膮tkowo艣ci. Symbolizuje ona r贸wnie偶 wyj膮tkowo艣膰 i jako艣膰 produkt贸w Starbucksa.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)