Social selling w Polsce [sprzedaż w mediach społecznościowych]

Agencje mediowe
Agencje mediowe, jak działają i czym są?
15 kwietnia, 2022
Cross selling
Cross selling, sprzedaż krzyżowa (maksymalizowanie zysków)
15 kwietnia, 2022
Social selling
Social selling

Czym jest Social selling [sprzedaż w mediach społecznościowych]

Dynamiczny rozwój przeróżnych serwisów społecznościowych w ostatnich latach sprawił, że niektóre techniki sprzedaży czy jej mechanizmy uległy modyfikacji, a raczej adaptacji do nowych warunków. Dziś mało kto regularnie czyta codzienną prasę czy kolorowe magazyny.

Życie towarzyskie, handel, marketing i szeroko rozumiane budowanie marki niemal w całości przeniosło się do sieci. Wydawać by się mogło, że serwisy społecznościowe służą wyłącznie do podtrzymywania kontaktów i przeglądania zdjęć.

Nic bardziej mylnego!

To potężne narzędzie do skutecznej sprzedaży, budowania marki i lojalności klientów. Trzeba jednak wiedzieć jak z tych narzędzi korzystać oraz uzbroić się w cierpliwość, bowiem efektów nie zobaczymy od razu.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest social selling?

Social selling to specyficzna metoda sprzedaży oparta o budowanie relacji i zaufania do sprzedawcy oraz samej marki.

To stopniowe zyskiwanie lojalności klientów dzięki udostępnianiu wartościowych treści w serwisach społecznościowych oraz takie prezentowanie produktu i jego benefitów, które w najbardziej optymalny sposób wpisują się w oczekiwania i preferencje potencjalnego nabywcy.

To, czego na pewno nie znajdziemy w social sellingu to nachalne nagabywanie, spam i bezpośrednie nakłanianie do zakupów.

Agencja i agencje

Budowanie zaufania klienta odbywa się nie tylko poprzez właściwe zaprezentowanie zalet danego produktu czy usługi.

Tutaj chodzi o coś więcej: o pokazanie realnych korzyści, o odkrycie problemów potencjalnego klienta i przedstawienie mu możliwości rozwiązania tych problemów w sposób przystępny i nienatarczywy.

Dzięki stosowaniu social sellingu docieramy do większej grupy klientów, których nigdy nie udałoby się nam pozyskać poprzez marketing bezpośredni (np. e-mail reklamowy) oraz stopniowo budujemy zaufanie do marki i producenta.

Przedstawiając możliwość rozwiązania problemów klienta budujemy też wiarygodność i znacząco zmniejszamy dystans pomiędzy firmą, a jej potencjalnymi nabywcami.

Ponadto klient przez cały czas ma wrażenie, że to on sam trafił na produkt, a nie został do jego zakupu namówiony czy zachęcony.

Co to jest Social selling Index

Jest to wskaźnik, który określa Twój potencjał sprzedażowy na platformie LinkedIn.

Social selling po polsku

Jest to sprzedaż społecznościowa, lub inaczej sprzedaż w mediach społecznościowych.

Co decyduje o sukcesie social sellingu?

O sukcesie efektywnej sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych decyduje znajomość klienta i jego potrzeb, a także nawyków, przyzwyczajeń i problemów, z jakimi się boryka.

W tym celu absolutnie kluczowa jest obecność w social mediach, systematycznie śledzenie stron czy grup tematycznych, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi uwagami, komentarzami, proszą o wsparcie i pytają o produkty.

Aby zainteresować klienta swoim produktem lub usługą trzeba być w ciągłym kontakcie z nim: interakcja jest tu kluczem do sukcesu! Należy więc odpisywać na wiadomości, komentować, polecać, uzasadniać swoje tezy i wchodzić w konstruktywne dyskusje z potencjalnymi nabywcami.

Aby jednak skutecznie działać trzeba sporo czasu i uwagi poświęcić na prześledzenie określonych grup i stron.

Dobrą praktyką jest prowadzenie bloga firmowego. Odpowiednie treści i dobra interakcja są świetną bazą do social sellingu.

Blog firmowy podnosi też wiarygodność firmy i buduje wrażenie dzielenia się wiedzą ekspercką.

Blog firmowy powinien umożliwiać również zadawanie pytań, a odpowiedzi na nie powinny pojawiać się bez zbędnej zwłoki.

Im więcej platform społecznościowych – tym lepiej!

W swojej aktywności social sellingowej nie należy ograniczać się wyłącznie do Facebooka. Będąc aktywnymi na wielu płaszczyznach można zyskać znacząco więcej.

Dlatego warto, aby komunikować się z potencjalnymi klientami również za pośrednictwem Tweetera, Instagrama, Linkedina. Obecność na wielu platformach społecznościowych wymaga jednak pewnej dozy ostrożności.

Z uwagi na fakt, że potencjalni klienci mogą obserwować profile firmy w wielu miejscach należy bezwzględnie unikać publikowania tych samych treści wszędzie.

Dublowanie contentu wywoła bowiem efekt odwrotny do zamierzonego.

Obecność na wielu serwisach społecznościowych sprzyja też gromadzeniu feedbacku, czyli informacji zwrotnej od użytkowników, dzięki której jest możliwość wprowadzania zmian w ofercie, jej ulepszania lub rozszerzania oferty.

Social selling to stosunkowo nowe narzędzie do sprzedaży produktów i usług. Pojawiło się ono wraz z rozwojem na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat wielu serwisów społecznościowych.

To, co wyróżnia social selling na tle innych metod sprzedaży to fakt, że na efekt końcowy trzeba pracować długo i systematycznie, ale gra jest zdecydowanie warta świeczki.

Nie ma bowiem dziś lepszego narzędzia do zbudowania wiarygodności marki i pozyskania lojalności klientów.

Obecnie duża część życia (w tym decyzje zakupowe) przeniosły się do sieci, dlatego tak ważne jest aktywne utrzymywanie kontaktów z klientami właśnie w serwisach społecznościowych.

System identyfikacji wizualnej
Social selling [sprzedaż w mediach społecznościowych]

Podsumowanie

Social selling to nie jest sprzedaż bezpośrednia! Nie ma nic wspólnego z akwizycją, namawianiem, wywoływaniem presji czy nacisku.

Gdyby użyć języka potocznego można byłoby nazwać social selling odpowiednim przygotowaniem gruntu, po to by wyhodować piękne rośliny!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)