Zawartość strony
Dynamiczny rozwój przeróżnych serwisów społecznościowych w ostatnich latach sprawił, że niektóre techniki sprzedaży czy jej mechanizmy uległy modyfikacji, a raczej adaptacji do nowych warunków. Dziś mało kto regularnie czyta codzienną prasę czy kolorowe magazyny.
Życie towarzyskie, handel, marketing i szeroko rozumiane budowanie marki niemal w całości przeniosło się do sieci. Wydawać by się mogło, że serwisy społecznościowe służą wyłącznie do podtrzymywania kontaktów i przeglądania zdjęć.
Nic bardziej mylnego!
To potężne narzędzie do skutecznej sprzedaży, budowania marki i lojalności klientów. Trzeba jednak wiedzieć jak z tych narzędzi korzystać oraz uzbroić się w cierpliwość, bowiem efektów nie zobaczymy od razu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Social selling to specyficzna metoda sprzedaży oparta o budowanie relacji i zaufania do sprzedawcy oraz samej marki.
To stopniowe zyskiwanie lojalności klientów dzięki udostępnianiu wartościowych treści w serwisach społecznościowych oraz takie prezentowanie produktu i jego benefitów, które w najbardziej optymalny sposób wpisują się w oczekiwania i preferencje potencjalnego nabywcy.
To, czego na pewno nie znajdziemy w social sellingu to nachalne nagabywanie, spam i bezpośrednie nakłanianie do zakupów.
Budowanie zaufania klienta odbywa się nie tylko poprzez właściwe zaprezentowanie zalet danego produktu czy usługi.
Tutaj chodzi o coś więcej: o pokazanie realnych korzyści, o odkrycie problemów potencjalnego klienta i przedstawienie mu możliwości rozwiązania tych problemów w sposób przystępny i nienatarczywy.
Dzięki stosowaniu social sellingu docieramy do większej grupy klientów, których nigdy nie udałoby się nam pozyskać poprzez marketing bezpośredni (np. e-mail reklamowy) oraz stopniowo budujemy zaufanie do marki i producenta.
Przedstawiając możliwość rozwiązania problemów klienta budujemy też wiarygodność i znacząco zmniejszamy dystans pomiędzy firmą, a jej potencjalnymi nabywcami.
Ponadto klient przez cały czas ma wrażenie, że to on sam trafił na produkt, a nie został do jego zakupu namówiony czy zachęcony.
Social selling to strategia sprzedaży, która wykorzystuje media społecznościowe jako kanał komunikacji i budowania relacji z potencjalnymi klientami. Celem social sellingu jest znalezienie i nawiązanie kontaktu z osobami, które mogą być zainteresowane produktami lub usługami oferowanymi przez dane przedsiębiorstwo, a następnie wspieranie ich w procesie decyzyjnym poprzez udzielanie odpowiednich informacji i odpowiednie budowanie relacji.
Social selling wykorzystuje media społecznościowe, takie jak LinkedIn, Twitter, Facebook, itd., jako narzędzie do nawiązywania i utrzymywania kontaktu z klientami. Sprzedawcy korzystają z tych kanałów, aby uzyskać dostęp do potencjalnych klientów, a następnie przedstawić swoje produkty lub usługi i pomóc im w podejmowaniu decyzji zakupowej.
W skrócie, social selling to sposób na wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania relacji z potencjalnymi klientami i wspierania ich w procesie decyzyjnym.
Jest to wskaźnik, który określa Twój potencjał sprzedażowy na platformie LinkedIn.
Jest to sprzedaż społecznościowa, lub inaczej sprzedaż w mediach społecznościowych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
O sukcesie efektywnej sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych decyduje znajomość klienta i jego potrzeb, a także nawyków, przyzwyczajeń i problemów, z jakimi się boryka.
W tym celu absolutnie kluczowa jest obecność w social mediach, systematycznie śledzenie stron czy grup tematycznych, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi uwagami, komentarzami, proszą o wsparcie i pytają o produkty.
Aby zainteresować klienta swoim produktem lub usługą trzeba być w ciągłym kontakcie z nim: interakcja jest tu kluczem do sukcesu! Należy więc odpisywać na wiadomości, komentować, polecać, uzasadniać swoje tezy i wchodzić w konstruktywne dyskusje z potencjalnymi nabywcami.
Aby jednak skutecznie działać trzeba sporo czasu i uwagi poświęcić na prześledzenie określonych grup i stron.
Dobrą praktyką jest prowadzenie bloga firmowego. Odpowiednie treści i dobra interakcja są świetną bazą do social sellingu.
Blog firmowy podnosi też wiarygodność firmy i buduje wrażenie dzielenia się wiedzą ekspercką.
Blog firmowy powinien umożliwiać również zadawanie pytań, a odpowiedzi na nie powinny pojawiać się bez zbędnej zwłoki.
Istnieje wiele powodów, dla których warto włączyć social selling do swojej strategii sprzedażowej. Oto kilka z nich:
W skrócie, social selling jest skuteczną strategią sprzedaży, która pozwala na dotarcie do odpowiednich odbiorców, budowanie trwałych relacji, zwiększenie świadomości marki, skrócenie czasu sprzedaży i zwiększenie zaufania do marki.
Metody i narzędzia używane w social sellingu zależą głównie od rodzaju mediów społecznościowych i celów biznesowych. Oto kilka popularnych metod i narzędzi używanych w social sellingu:
Te metody i narzędzia można dostosować do indywidualnych potrzeb i celów biznesowych. Ważne jest, aby regularnie publikować wartościowe treści i nawiązywać trwałe relacje z potencjalnymi klientami, co przyczyni się do sukcesu w social sellingu.
W swojej aktywności social sellingowej nie należy ograniczać się wyłącznie do Facebooka. Będąc aktywnymi na wielu płaszczyznach można zyskać znacząco więcej.
Dlatego warto, aby komunikować się z potencjalnymi klientami również za pośrednictwem Tweetera, Instagrama, Linkedina. Obecność na wielu platformach społecznościowych wymaga jednak pewnej dozy ostrożności.
Z uwagi na fakt, że potencjalni klienci mogą obserwować profile firmy w wielu miejscach należy bezwzględnie unikać publikowania tych samych treści wszędzie.
Dublowanie contentu wywoła bowiem efekt odwrotny do zamierzonego.
Obecność na wielu serwisach społecznościowych sprzyja też gromadzeniu feedbacku, czyli informacji zwrotnej od użytkowników, dzięki której jest możliwość wprowadzania zmian w ofercie, jej ulepszania lub rozszerzania oferty.
Social selling to stosunkowo nowe narzędzie do sprzedaży produktów i usług. Pojawiło się ono wraz z rozwojem na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat wielu serwisów społecznościowych.
To, co wyróżnia social selling na tle innych metod sprzedaży to fakt, że na efekt końcowy trzeba pracować długo i systematycznie, ale gra jest zdecydowanie warta świeczki.
Nie ma bowiem dziś lepszego narzędzia do zbudowania wiarygodności marki i pozyskania lojalności klientów.
Obecnie duża część życia (w tym decyzje zakupowe) przeniosły się do sieci, dlatego tak ważne jest aktywne utrzymywanie kontaktów z klientami właśnie w serwisach społecznościowych.
Social media to doskonałe narzędzie do sprzedaży, ponieważ pozwalają na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i zbudowanie z nimi relacji. Oto kilka wskazówek, jak sprzedawać dzięki social media:
Pamiętaj, że skuteczna sprzedaż na social media wymaga czasu i zaangażowania. Musisz stale dostosowywać swoją strategię do zmieniających się warunków i potrzeb swoich klientów.
Social Selling Index (SSI) to miara, która pomaga zrozumieć, jak skutecznie korzystasz ze swoich profili na platformach społecznościowych do sprzedaży. Aby sprawdzić swój Social Selling Index, wykonaj następujące kroki:
Pamiętaj, że Social Selling Index to tylko jedno narzędzie, które pomaga zrozumieć, jak skutecznie wykorzystujesz platformy społecznościowe do sprzedaży. Ważne jest również, aby dostosować swoją strategię sprzedaży do specyfiki każdej platformy i swojego biznesu, oraz regularnie monitorować swoje wyniki i dostosowywać swoje działania w celu uzyskania lepszych rezultatów.
Aby zwiększyć swój Social Selling Index i poprawić swoje umiejętności sprzedaży w mediach społecznościowych, warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników:
Pamiętaj, że Social Selling Index to tylko jedno narzędzie, które pomaga zrozumieć, jak skutecznie wykorzystujesz platformy społecznościowe do sprzedaży. Aby skutecznie sprzedawać w mediach społecznościowych, musisz stale dostosowywać swoją strategię do zmieniających się potrzeb i preferencji klientów oraz monitorować swoje wyniki i dostosowywać swoje działania w celu uzyskania lepszych rezultatów.
LinkedIn to jedna z najlepszych platform społecznościowych do prowadzenia social sellingu, ponieważ jest to platforma biznesowa, która skupia profesjonalistów z różnych branż. Poniżej przedstawiam kilka taktyk social selling na LinkedIn:
Pamiętaj, że kluczowym elementem social sellingu na LinkedIn jest budowanie wartościowych relacji biznesowych.
Social selling to nie jest sprzedaż bezpośrednia! Nie ma nic wspólnego z akwizycją, namawianiem, wywoływaniem presji czy nacisku.
Gdyby użyć języka potocznego można byłoby nazwać social selling odpowiednim przygotowaniem gruntu, po to by wyhodować piękne rośliny!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)