SEO PrestaShop pozycjonowanie sklepu i optymalizacja

SEO prestaShop
PrestaShop

SEO prestaShop pozycjonowanie sklepu i optymalizacja

Wśród wielu platform open source do tworzenia sklepów internetowych e-commerce, Prestashop jest jednym z najlepszych i najbardziej rozpowszechnionych narzędzi na świecie, z dobrymi możliwościami SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek).

W tym wpisie skupimy się na tym jak powinna wyglądać optymalizacja prestashop tak aby zwiększyć widoczność organiczną Twojego sklepu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Pozycjonowanie sklepu prestashop

Oto kilka sugestii, jak poprawić pozycjonowanie witryny i pozycjonowanie prestashop w wynikach wyszukiwania, aby każda podstrona zyskała możliwie jak najwięcej darmowego ruchu z google.

moduł presta shop wtyczka sklep internetowy

1. Wybierz jedną domenę referencyjną

Nawet jeśli używasz już jednej domeny w swoim e-commerce seo Prestashop, musisz wybrać preferowaną wersję: tę z www lub bez.

Wyszukiwarki traktują 2 wersje jako 2 niezależne witryny. Znajdując te same treści, oznaczą je jako zduplikowane treści, a to doprowadzi do ukarania Twojego e-commerce gorszymi pozycjami.

Możesz rozwiązać ten problem, używając kanonicznych adresów URL i przekierowań do wybranej wersji.

SEO prestaShop

2. Użyj odpowiedniej usługi hostingowej dla swojego projektu SEO PrestaShop

Często jest to najbardziej zaniedbany element, ale wręcz przeciwnie, korzystanie z Dobrego Hostingu jest jednym z najważniejszych aspektów. Powolna strona internetowa nie tylko odstrasza użytkowników – potencjalnych nabywców – ale także szkodzi pozycji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania.

3. Używaj niszowych i dochodowych słów kluczowych

W sieci jest wielu konkurentów, którzy podobnie jak Ty, są zdecydowani pojawiać się w jak najwyżej wśród produktów i ofert.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jednym ze sposobów odróżnienia się od innych konkurentów może być specjalizacja w niszy określonego segmentu rynku, aby użytkownicy zainteresowani tymi produktami mogli łatwiej i szybciej Cię znaleźć podczas swoich poszukiwań.

Istnieje kilka narzędzi online ułatwiających ten proces, w tym Planer słów kluczowych (keyword planner)usługi Google Ads, dawniej google AdWords. Dzięki temu wybierzesz najlepsze frazy i słowa kluczowe.

pozycjonowanie prestashop

4. Napisz fantastyczne treści

Content marketing i angażujące treści są bardzo ważne dlatego opisy Twoich produktów muszą być: przydatne, kompletne, nie nudne.

Zoptymalizuj strony produktów, aby były uważane za interesujące przez użytkowników i wyszukiwarki: pisz uczciwie i dokładnie oraz skup się na 1-2 słowach kluczowych dla każdego artykułu.

Jeśli chcesz przeczytać więcej na ten temat, poświęć kilka minut na nasze artykuły na blogu jak pozyskiwać klientów i ruch w sklepie internetowym.

5. Unikaj powielania treści

Twoja witryna e-commerce Prestashop może zawierać zduplikowane treści, lub podobne wersje tej samej treści dostępne z różnych adresów internetowych (URL).

Istnieje proste i szybkie rozwiązanie pozwalające uniknąć powielania treści i kar czy filtrów od google. W przypadku kanonicznych adresów URL strony, które wcześniej były uważane za „duplikaty treści” (różne adresy URL z tą samą treścią), są traktowane przez wyszukiwarki jako jedna strona.

6. Zoptymalizuj swoje metadane dla każdej strony

Tytuły i Meta Description to najważniejsze tagi Twojego e-commerce i strtegii SEO PrestaShop: tytuły muszą dokładnie opisywać produkt; Meta Description musi być opisem rozszerzonej zawartości strony.

Tytuły i opisy meta pojawią się w wynikach wyszukiwania.

W tytule nie ma dokładnej liczby znaków do użycia: sugerujemy nie przekraczać 50-60 znaków oraz wpisać podstawowe i drugorzędne słowo kluczowe nawiązujące do treści tekstowej strony.

W przypadku metaopisu zalecana jest długość nie większa niż 250-300 znaków; musi to być prawdziwe podsumowanie tego, co użytkownicy znajdą na stronie i musi zawierać słowa kluczowe w sposób naturalny i niewymuszony. Jest to bardzo ważne dla seo prestashop.

Pamiętaj, fraza główna musi być zawarta w tagu title i nagłówek, h1 jak i h2. Szablon powinien być w pełni responsywny aby zmaksymalizować pozycjonowanie prestashop.

7. Używaj przyjaznych adresów URL w SEO PrestaShop

Adresy URL to adresy internetowe Twoich stron i powinny być zrozumiałe zarówno dla użytkowników jak i wyszukiwarek.

Przepisywanie adresów URL to natywna funkcja w SEO PrestaShop, którą można znaleźć w panelu administratora w sekcji Configure > Store Parameters > Traffic & SEO (moduł Prestashop 1.7) i druga wersja Preferences > SEO and URL (moduł Prestashop 1.6).

Zalecamy używanie zoptymalizowanych adresów URL dla Twojej witryny e-commerce, aby ułatwić jej użytkownikom i poprawić ich pozycję w wyszukiwarkach.

Oto informacja ze strony presty: Przyjazne adresy URL działają wyłącznie przy ustawieniach serwera, które pozwalają na przepisywanie adresów URL (poprzez Apache Web Server mod_rewrite na przykład). Upewnij się, że twój serwer posiada taką funkcję (zapytaj swojego dostawcę!) , ponieważ w przeciwnym razie może to sprawić, że twój sklep będzie całkowicie niedostępny dla Twoich klientów.

8. Użyj słów kluczowych w swoich adresach URL

Adresy URL muszą być proste i dokładne, a także muszą odnosić się do zawartości strony.

Struktura każdego adresu URL powinna umożliwić użytkownikom i wyszukiwarkom zrozumienie, w którym miejscu w drzewie nawigacyjnym witryny e-commerce faktycznie znajduje się strona, również skutecznie wykorzystując słowa kluczowe (opis kategorii), jak w poniższym przykładzie:

https://www.uniqueseo.pl/słowo-kluczowe-kategorii/podkategoria/główne-słowo/

9. Przyspiesz swój e-commerce

Im szybciej strona się ładuje, tym lepszy wynik uzyskasz z wyszukiwarek. A Twoi użytkownicy nie będą musieli zbyt długo czekać.

Zoptymalizuj obrazy swoich produktów, znajdując właściwy kompromis między jakością a wagą plików.

Możesz także użyć niektórych narzędzi internetowych, które kompresują obrazy, aby były lżejsze.

Pomoże Ci to nawet jeśli pozyskujesz ruch płatny z reklam ppc, czyli pay per click, ponieważ przy szybkiej domenie będziesz miał więcej konwersji.

10. Użyj motywu zoptymalizowanego dla urządzeń mobilnych

Optymalizacja sklepu i seo prestashop samo w sobie jest dosyć trudne. Kilka lat temu io Google wybrała optymalizację mobilną jako jeden z głównych czynników wpływających na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Weź pod uwagę, że użytkownicy najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety.
Z tych powodów sprawdź, czy Twój e-commerce wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach i czy użytkownicy mogą przeglądać strony, przeglądać produkty i dodawać je do koszyka, bez problemów realizować zamówienie.

11. Użyj Structured Data – Dane uporządkowane schema.org

Dane strukturalne są wprowadzane w kodzie każdej strony, dzięki czemu wyszukiwarki mogą pobrać więcej informacji o Twoich produktach (cena, rabat, recenzje itp.) i udostępnić je użytkownikom w ich badaniach w sieci.

Sprawdź, czy motyw Prestashop, którego używasz w swojej witrynie e-commerce, korzysta z danych strukturalnych.

12. Często publikuj nowe treści, ma to wpływ na prestashop seo

Oprócz publikowania i promowania nowych produktów, stwórz bloga i zoptymalizuj go pod kątem wyszukiwarek.

Pisz oryginalne artykuły o swoich produktach: dołącz tytuł, które użytkownicy mogą wyszukiwać w wyszukiwarkach i skup się na 1-2 słowach kluczowych dla każdego artykułu na swoim blogu.

13. Zwiększ liczbę hiperłączy na swoich stronach

Wewnętrzne hiperłącze (linki wewnętrzne) łączy stronę witryny internetowej z inną stroną tej samej witryny.
Linki wewnętrzne, jeśli są dobrze zbudowane, pomagają robotom wyszukiwarek szybko i łatwo znaleźć najtrafniejsze strony w witrynie oraz pomagają użytkownikom znaleźć to, czego szukają.

Zalecamy używanie słów kluczowych do tworzenia wewnętrznego tekstu linku: odwiedzający i wyszukiwarki z łatwością rozpoznają treść tego linku.

Jeśli chodzi o SEO PrestaShop, czy generalnie pozycjonowanie to linkbuilding zawsze będzie odgrywał ważną rolę.

14. Korzystaj z sieci społecznościowych

Udostępnianie w mediach społecznościowych jest koniecznością.

Udostępniaj swoje artykuły i produkty w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Pinterest i wszystkich innych.

Zachęć swoich klientów do dzielenia się (pozytywnymi) doświadczeniami po zakupach w Twojej witrynie.

15. Mapa strony w formacie xml

Mapa witryny jest również doskonałym narzędziem dla użytkowników, którzy mogą łatwiej wyszukiwać zawartość, dla wyszukiwarek, które mogą przyspieszyć indeksowanie stron Twojej witryny e-commerce. Ma to również wpływ na pozycjonowanie prestashop seo.

Częste aktualizowanie mapy witryny o nowe produkty i wysyłanie jej do Google i innych wyszukiwarek to świetny sposób na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie prestashop seo, czyli optymalizacja sklepu internetowego pod google

Widzisz już że przed Tobą sporo pracy jeśli interesuje Ciebie seo dla prestashop. Zawsze możesz zając się rozwijaniem biznesu i firmy a techniczne seo zostawić nam.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
SEO PrestaShop pozycjonowanie sklepu i optymalizacja
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej