Zawartość strony
Wśród wielu platform open source do tworzenia sklepów internetowych e-commerce, Prestashop jest jednym z najlepszych i najbardziej rozpowszechnionych narzędzi na świecie, z dobrymi możliwościami SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek).
W tym wpisie skupimy się na tym jak powinna wyglądać optymalizacja prestashop tak aby zwiększyć widoczność organiczną Twojego sklepu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Oto kilka sugestii, jak poprawić pozycjonowanie witryny i pozycjonowanie prestashop w wynikach wyszukiwania, aby każda podstrona zyskała możliwie jak najwięcej darmowego ruchu z google.
Nawet jeśli używasz już jednej domeny w swoim e-commerce seo Prestashop, musisz wybrać preferowaną wersję: tę z www lub bez.
Wyszukiwarki traktują 2 wersje jako 2 niezależne witryny. Znajdując te same treści, oznaczą je jako zduplikowane treści, a to doprowadzi do ukarania Twojego e-commerce gorszymi pozycjami.
Możesz rozwiązać ten problem, używając kanonicznych adresów URL i przekierowań do wybranej wersji.
Często jest to najbardziej zaniedbany element, ale wręcz przeciwnie, korzystanie z Dobrego Hostingu jest jednym z najważniejszych aspektów. Powolna strona internetowa nie tylko odstrasza użytkowników – potencjalnych nabywców – ale także szkodzi pozycji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania.
W sieci jest wielu konkurentów, którzy podobnie jak Ty, są zdecydowani pojawiać się w jak najwyżej wśród produktów i ofert.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jednym ze sposobów odróżnienia się od innych konkurentów może być specjalizacja w niszy określonego segmentu rynku, aby użytkownicy zainteresowani tymi produktami mogli łatwiej i szybciej Cię znaleźć podczas swoich poszukiwań.
Istnieje kilka narzędzi online ułatwiających ten proces, w tym Planer słów kluczowych (keyword planner)usługi Google Ads, dawniej google AdWords. Dzięki temu wybierzesz najlepsze frazy i słowa kluczowe.
Content marketing i angażujące treści są bardzo ważne dlatego opisy Twoich produktów muszą być: przydatne, kompletne, nie nudne.
Zoptymalizuj strony produktów, aby były uważane za interesujące przez użytkowników i wyszukiwarki: pisz uczciwie i dokładnie oraz skup się na 1-2 słowach kluczowych dla każdego artykułu.
Jeśli chcesz przeczytać więcej na ten temat, poświęć kilka minut na nasze artykuły na blogu jak pozyskiwać klientów i ruch w sklepie internetowym.
Twoja witryna e-commerce Prestashop może zawierać zduplikowane treści, lub podobne wersje tej samej treści dostępne z różnych adresów internetowych (URL).
Istnieje proste i szybkie rozwiązanie pozwalające uniknąć powielania treści i kar czy filtrów od google. W przypadku kanonicznych adresów URL strony, które wcześniej były uważane za „duplikaty treści” (różne adresy URL z tą samą treścią), są traktowane przez wyszukiwarki jako jedna strona.
Tytuły i Meta Description to najważniejsze tagi Twojego e-commerce i strtegii SEO PrestaShop: tytuły muszą dokładnie opisywać produkt; Meta Description musi być opisem rozszerzonej zawartości strony.
Tytuły i opisy meta pojawią się w wynikach wyszukiwania.
W tytule nie ma dokładnej liczby znaków do użycia: sugerujemy nie przekraczać 50-60 znaków oraz wpisać podstawowe i drugorzędne słowo kluczowe nawiązujące do treści tekstowej strony.
W przypadku metaopisu zalecana jest długość nie większa niż 250-300 znaków; musi to być prawdziwe podsumowanie tego, co użytkownicy znajdą na stronie i musi zawierać słowa kluczowe w sposób naturalny i niewymuszony. Jest to bardzo ważne dla seo prestashop.
Pamiętaj, fraza główna musi być zawarta w tagu title i nagłówek, h1 jak i h2. Szablon powinien być w pełni responsywny aby zmaksymalizować pozycjonowanie prestashop.
Adresy URL to adresy internetowe Twoich stron i powinny być zrozumiałe zarówno dla użytkowników jak i wyszukiwarek.
Przepisywanie adresów URL to natywna funkcja w SEO PrestaShop, którą można znaleźć w panelu administratora w sekcji Configure > Store Parameters > Traffic & SEO (moduł Prestashop 1.7) i druga wersja Preferences > SEO and URL (moduł Prestashop 1.6).
Zalecamy używanie zoptymalizowanych adresów URL dla Twojej witryny e-commerce, aby ułatwić jej użytkownikom i poprawić ich pozycję w wyszukiwarkach.
Oto informacja ze strony presty: Przyjazne adresy URL działają wyłącznie przy ustawieniach serwera, które pozwalają na przepisywanie adresów URL (poprzez Apache Web Server mod_rewrite na przykład). Upewnij się, że twój serwer posiada taką funkcję (zapytaj swojego dostawcę!) , ponieważ w przeciwnym razie może to sprawić, że twój sklep będzie całkowicie niedostępny dla Twoich klientów.
Adresy URL muszą być proste i dokładne, a także muszą odnosić się do zawartości strony.
Struktura każdego adresu URL powinna umożliwić użytkownikom i wyszukiwarkom zrozumienie, w którym miejscu w drzewie nawigacyjnym witryny e-commerce faktycznie znajduje się strona, również skutecznie wykorzystując słowa kluczowe (opis kategorii), jak w poniższym przykładzie:
https://www.uniqueseo.pl/słowo-kluczowe-kategorii/podkategoria/główne-słowo/
Im szybciej strona się ładuje, tym lepszy wynik uzyskasz z wyszukiwarek. A Twoi użytkownicy nie będą musieli zbyt długo czekać.
Zoptymalizuj obrazy swoich produktów, znajdując właściwy kompromis między jakością a wagą plików.
Możesz także użyć niektórych narzędzi internetowych, które kompresują obrazy, aby były lżejsze.
Pomoże Ci to nawet jeśli pozyskujesz ruch płatny z reklam ppc, czyli pay per click, ponieważ przy szybkiej domenie będziesz miał więcej konwersji.
Optymalizacja sklepu i seo prestashop samo w sobie jest dosyć trudne. Kilka lat temu io Google wybrała optymalizację mobilną jako jeden z głównych czynników wpływających na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
Weź pod uwagę, że użytkownicy najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety.
Z tych powodów sprawdź, czy Twój e-commerce wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach i czy użytkownicy mogą przeglądać strony, przeglądać produkty i dodawać je do koszyka, bez problemów realizować zamówienie.
Dane strukturalne są wprowadzane w kodzie każdej strony, dzięki czemu wyszukiwarki mogą pobrać więcej informacji o Twoich produktach (cena, rabat, recenzje itp.) i udostępnić je użytkownikom w ich badaniach w sieci.
Sprawdź, czy motyw Prestashop, którego używasz w swojej witrynie e-commerce, korzysta z danych strukturalnych.
Oprócz publikowania i promowania nowych produktów, stwórz bloga i zoptymalizuj go pod kątem wyszukiwarek.
Pisz oryginalne artykuły o swoich produktach: dołącz tytuł, które użytkownicy mogą wyszukiwać w wyszukiwarkach i skup się na 1-2 słowach kluczowych dla każdego artykułu na swoim blogu.
Wewnętrzne hiperłącze (linki wewnętrzne) łączy stronę witryny internetowej z inną stroną tej samej witryny.
Linki wewnętrzne, jeśli są dobrze zbudowane, pomagają robotom wyszukiwarek szybko i łatwo znaleźć najtrafniejsze strony w witrynie oraz pomagają użytkownikom znaleźć to, czego szukają.
Zalecamy używanie słów kluczowych do tworzenia wewnętrznego tekstu linku: odwiedzający i wyszukiwarki z łatwością rozpoznają treść tego linku.
Jeśli chodzi o SEO PrestaShop, czy generalnie pozycjonowanie to linkbuilding zawsze będzie odgrywał ważną rolę.
Udostępnianie w mediach społecznościowych jest koniecznością.
Udostępniaj swoje artykuły i produkty w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Pinterest i wszystkich innych.
Zachęć swoich klientów do dzielenia się (pozytywnymi) doświadczeniami po zakupach w Twojej witrynie.
Mapa witryny jest również doskonałym narzędziem dla użytkowników, którzy mogą łatwiej wyszukiwać zawartość, dla wyszukiwarek, które mogą przyspieszyć indeksowanie stron Twojej witryny e-commerce. Ma to również wpływ na pozycjonowanie prestashop seo.
Częste aktualizowanie mapy witryny o nowe produkty i wysyłanie jej do Google i innych wyszukiwarek to świetny sposób na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.
Widzisz już że przed Tobą sporo pracy jeśli interesuje Ciebie seo dla prestashop. Zawsze możesz zając się rozwijaniem biznesu i firmy a techniczne seo zostawić nam.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)