Social media branding (SMB) -dlaczego branding w mediach spo艂eczno艣ciowych jest tak wa偶ny?
30 lipca, 2022
Kampania promocyjna -co to jest, ustawienia krok po kroku +[1 BONUS]
30 lipca, 2022

Reputacja marki -co to brand reputation management?

Reputacja marki

Reputacja marki -co to brand reputation management?

Zacznijmy od podstaw鈥 Czym jest marka?

Marka to symbol, znak, logo, nazwa, s艂owo lub zdanie, kt贸rych firma u偶ywa do odr贸偶nienia swoich produkt贸w i us艂ug od produkt贸w i us艂ug konkurencji. Te sposoby prezentowania firmy, marki, poprzez logo i system wizualny s膮 chronione prawnie za pomoc膮 znak贸w towarowych 鈥 jest to pierwszy i najwa偶niejszy krok w ochronie marki.

Zak艂adaj膮c, 偶e stworzy艂e艣 mark臋 i masz j膮 legalnie zarejestrowan膮; zastan贸wmy si臋 teraz Co to jest reputacja marki?

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Co to jest brand reputation, czyli zarz膮dzanie reputacj膮 marki?

M贸wi膮c pro艣ciej, reputacja marki to postrzeganie marki przez konsument贸w. Mo偶na wyrobi膰 sobie opini臋 na temat jako艣ci produktu lub us艂ugi firmy, wsparcia sprzeda偶y, obs艂ugi skarg/zapyta艅 i in.

Reputacja marki jest r贸wnie偶 definiowana jako stopie艅, w jakim obietnica marki jest s艂yszana i rozumiana przez 艣wiat.

Marka nie jest ju偶 tym, co m贸wimy konsumentom, 偶e jest; to raczej to, co m贸wi膮 o nas konsumenci.

Przejd藕my teraz do drugiego pytania, dlaczego reputacja marki zyska艂a na znaczeniu w ci膮gu ostatnich kilku lat?

Podczas gdy najwy偶sze kierownictwo prowadzi, buduje i zarz膮dza reputacj膮; reputacja marki jest w艂asno艣ci膮 r贸偶nych interesariuszy 鈥 pracownik贸w, udzia艂owc贸w, prawnik贸w, medi贸w, rz膮du.

Ta w艂asno艣膰 reputacji marki przez r贸偶nych interesariuszy jest jednym z powod贸w, dla kt贸rych firmy musz膮 mie膰 鈥瀙rocedury zarz膮dzania reputacj膮 marki鈥.

Drugim powodem jest technologia; co doprowadzi艂o do wiadomo艣ci i marketingu w czasie rzeczywistym, 艂膮czno艣ci mobilnej, udost臋pniania tre艣ci w r贸偶nych mediach spo艂eczno艣ciowych.

Trzecim i ostatnim powodem jest utrata kontroli nad komunikacj膮 po jej udost臋pnieniu w przestrzeni cyfrowej. Po udost臋pnieniu tre艣ci online firma traci kontrol臋 nad rozmow膮 i polega na fanach, wp艂ywowych osobach i wsp贸艂pracownikach, kt贸rzy steruj膮 rozmow膮 w ich imieniu.

Jak zarz膮dza膰 reputacj膮 marki szczeg贸lnie w erze cyfrowej?

Bior膮c pod uwag臋 ten scenariusz nieprzewidywalno艣ci w czasie rzeczywistym, technologii mobilnej i posiadania reputacji przez r贸偶nych interesariuszy, firma musi wdro偶y膰 swoj膮 strategi臋 zarz膮dzania reputacj膮 online i zarz膮dza膰 ni膮.

Aby lepiej to wyja艣ni膰, om贸wimy 4 stopniowy model, co mog膮 zacz膮膰 wykonywa膰 firmy, je艣li nie maj膮 jeszcze opracowanej strategi brand management, a w internecie zdarzy艂o si臋 co艣 co mo偶e zaszkodzi膰 naszemu wizerunkowi. Na przyk艂ad fa艂szywe opinie, czy dzia艂ania konkurencji:

  • Krok1: Interwencje u 藕r贸d艂a; interakcje jeden na jednego za po艣rednictwem medi贸w cyfrowych: identyfikowanie 藕r贸de艂, z kt贸rych emanowa艂y te wiadomo艣ci, i podejmowanie rozm贸w, kt贸re to wywo艂a艂y bezpo艣rednio u 藕r贸d艂a.
  • Krok 2: 艢rodek zaradczy – oficjalne wezwanie do zaprzestania.
  • Krok 3: Bezstronne poparcie 鈥 g艂os ekspert贸w za po艣rednictwem telewizji, medi贸w cyfrowych i drukowanych: rozpowszechnianie prawdy w kana艂ach medialnych i przeciwdzia艂anie fa艂szywym wiadomo艣ciom za pomoc膮 weryfikacji przez ekspert贸w; poniewa偶 konsument ko艅cowy ufa ekspertowi w stosunku do jakiejkolwiek innej osoby.
  • Krok 4: Reasekuracja w mediach 鈥 g艂os marki w telewizji, cyfrowej i drukowanej. Mo偶esz wystosowa膰 kontrkampani臋.

Dzi艣 milczenie na temat fa艂szywych wiadomo艣ci nie jest ju偶 opcj膮 鈥 pami臋taj, 偶e to negatywne/nieoczekiwane tre艣ci staj膮 si臋 wirusowe cz臋艣ciej ni偶 tre艣ci pozytywne. K艂amstwo powtarzane wielokrotnie mo偶e by膰 postrzegane jako prawda i jak raz mocno zakorzeni si臋 w umys艂ach konsument贸w, nie mo偶na go usun膮膰.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Teraz, gdy zdali艣my sobie spraw臋 z wagi zarz膮dzania reputacj膮 online, jak post臋pujemy? Odpowiedzi膮 jest bycie proaktywnym, a nie reaktywnym.

Widzieli艣my wystarczaj膮co du偶o przyk艂ad贸w reaktywnego zarz膮dzania kryzysowego. Je艣li odpu艣cisz problem na pocz膮tku, to im dalej w las tym wi臋ksze wydatki na kampanie wizerunkowe Ciebie czekaj膮.

Bycie proaktywnym polega na wyposa偶aniu pracownik贸w w umiej臋tno艣ci, spos贸b my艣lenia i narz臋dzia, aby aktywnie zwraca膰 uwag臋 na mo偶liwe zagro偶enia lub wyzwania i przekszta艂ca膰 je w okazj臋 do budowania zaufania i dobrej woli dla organizacji.

Poni偶ej wymienimy ramy, kt贸re pomog膮 Ci stworzy膰 i wdro偶y膰 system zarz膮dzania reputacj膮 online i skutecznie zarz膮dza膰 kryzysem w wizerunkowym firmie.

  1. Stw贸rz kultur臋, kt贸ra przyjmuje proaktywne nastawienie, umo偶liwia zespo艂owi podejmowanie inicjatyw i poszukiwanie mo偶liwo艣ci budowania relacji/zaufania z interesariuszami. Jaka jest jedna rzecz, kt贸r膮 mo偶esz proaktywnie zrobi膰 ju偶 dzi艣, aby zminimalizowa膰 obecne ryzyko ju偶 teraz? Kr贸tko m贸wi膮c, patrz, s艂uchaj, ucz si臋.
  2. Poznaj swoich interesariuszy 鈥 gdzie s膮? Jakich urz膮dze艅 u偶ywaj膮 na co dzie艅? Gdzie wol膮 konsumowa膰 swoje media? O czym oni rozmawiaj膮?
  3. Pozw贸l technologii pracowa膰 dla Ciebie 鈥 wsp贸艂pracuj z firmami technologicznymi, influencerami, agencj膮 reklamow膮 (zapraszamy do nas: UniqueSEO), aby tworzy膰 historie marek, kt贸re prowokuj膮 rozmowy i rozwijaj膮 g艂臋bsze wi臋zi emocjonalne.
  4. Posiadaj system do zarz膮dzania r贸偶nymi etapami zarz膮dzania kryzysowego.

Pami臋taj, 偶e celem zarz膮dzania reputacj膮 marki jest proaktywne budowanie rezerwy pozytywnych do艣wiadcze艅 ka偶dego dnia. Aby w razie nieoczekiwanego kryzysu mo偶na by艂o wykorzysta膰 swoj膮 obecn膮 pozycj膮 i zaufaniem.

Podsumowanie brand management’u

Podsumowuj膮c, ka偶dy kryzys daje nam mo偶liwo艣膰 odbudowania zaufania/reputacji. Mam jednak nadziej臋, 偶e po przeczytaniu tego artyku艂u b臋dziesz proaktywnie budowa膰 reputacj臋 swojej marki ka偶dego dnia i dzi臋ki temu b臋dziesz przygotowany na ka偶dy najgorszy scenariusz lub nieoczekiwany kryzys.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)