Social media branding (SMB) -dlaczego branding w mediach społecznościowych jest tak ważny?
30 lipca, 2022
Kampania promocyjna -co to jest, ustawienia krok po kroku +[1 BONUS]
30 lipca, 2022

Reputacja marki -co to brand reputation management?

Reputacja marki

Reputacja marki -co to brand reputation management?

Zacznijmy od podstaw… Czym jest marka?

Marka to symbol, znak, logo, nazwa, słowo lub zdanie, których firma używa do odróżnienia swoich produktów i usług od produktów i usług konkurencji. Te sposoby prezentowania firmy, marki, poprzez logo i system wizualny są chronione prawnie za pomocą znaków towarowych — jest to pierwszy i najważniejszy krok w ochronie marki.

Zakładając, że stworzyłeś markę i masz ją legalnie zarejestrowaną; zastanówmy się teraz Co to jest reputacja marki?

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co to jest brand reputation, czyli zarządzanie reputacją marki?

Mówiąc prościej, reputacja marki to postrzeganie marki przez konsumentów. Można wyrobić sobie opinię na temat jakości produktu lub usługi firmy, wsparcia sprzedaży, obsługi skarg/zapytań i in.

Reputacja marki jest również definiowana jako stopień, w jakim obietnica marki jest słyszana i rozumiana przez świat.

Marka nie jest już tym, co mówimy konsumentom, że jest; to raczej to, co mówią o nas konsumenci.

Przejdźmy teraz do drugiego pytania, dlaczego reputacja marki zyskała na znaczeniu w ciągu ostatnich kilku lat?

Podczas gdy najwyższe kierownictwo prowadzi, buduje i zarządza reputacją; reputacja marki jest własnością różnych interesariuszy — pracowników, udziałowców, prawników, mediów, rządu.

Ta własność reputacji marki przez różnych interesariuszy jest jednym z powodów, dla których firmy muszą mieć „procedury zarządzania reputacją marki”.

Drugim powodem jest technologia; co doprowadziło do wiadomości i marketingu w czasie rzeczywistym, łączności mobilnej, udostępniania treści w różnych mediach społecznościowych.

Trzecim i ostatnim powodem jest utrata kontroli nad komunikacją po jej udostępnieniu w przestrzeni cyfrowej. Po udostępnieniu treści online firma traci kontrolę nad rozmową i polega na fanach, wpływowych osobach i współpracownikach, którzy sterują rozmową w ich imieniu.

Jak zarządzać reputacją marki szczególnie w erze cyfrowej?

Biorąc pod uwagę ten scenariusz nieprzewidywalności w czasie rzeczywistym, technologii mobilnej i posiadania reputacji przez różnych interesariuszy, firma musi wdrożyć swoją strategię zarządzania reputacją online i zarządzać nią.

Aby lepiej to wyjaśnić, omówimy 4 stopniowy model, co mogą zacząć wykonywać firmy, jeśli nie mają jeszcze opracowanej strategi brand management, a w internecie zdarzyło się coś co może zaszkodzić naszemu wizerunkowi. Na przykład fałszywe opinie, czy działania konkurencji:

  • Krok1: Interwencje u źródła; interakcje jeden na jednego za pośrednictwem mediów cyfrowych: identyfikowanie źródeł, z których emanowały te wiadomości, i podejmowanie rozmów, które to wywołały bezpośrednio u źródła.
  • Krok 2: Środek zaradczy – oficjalne wezwanie do zaprzestania.
  • Krok 3: Bezstronne poparcie — głos ekspertów za pośrednictwem telewizji, mediów cyfrowych i drukowanych: rozpowszechnianie prawdy w kanałach medialnych i przeciwdziałanie fałszywym wiadomościom za pomocą weryfikacji przez ekspertów; ponieważ konsument końcowy ufa ekspertowi w stosunku do jakiejkolwiek innej osoby.
  • Krok 4: Reasekuracja w mediach — głos marki w telewizji, cyfrowej i drukowanej. Możesz wystosować kontrkampanię.

Dziś milczenie na temat fałszywych wiadomości nie jest już opcją — pamiętaj, że to negatywne/nieoczekiwane treści stają się wirusowe częściej niż treści pozytywne. Kłamstwo powtarzane wielokrotnie może być postrzegane jako prawda i jak raz mocno zakorzeni się w umysłach konsumentów, nie można go usunąć.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Teraz, gdy zdaliśmy sobie sprawę z wagi zarządzania reputacją online, jak postępujemy? Odpowiedzią jest bycie proaktywnym, a nie reaktywnym.

Widzieliśmy wystarczająco dużo przykładów reaktywnego zarządzania kryzysowego. Jeśli odpuścisz problem na początku, to im dalej w las tym większe wydatki na kampanie wizerunkowe Ciebie czekają.

Bycie proaktywnym polega na wyposażaniu pracowników w umiejętności, sposób myślenia i narzędzia, aby aktywnie zwracać uwagę na możliwe zagrożenia lub wyzwania i przekształcać je w okazję do budowania zaufania i dobrej woli dla organizacji.

Poniżej wymienimy ramy, które pomogą Ci stworzyć i wdrożyć system zarządzania reputacją online i skutecznie zarządzać kryzysem w wizerunkowym firmie.

  1. Stwórz kulturę, która przyjmuje proaktywne nastawienie, umożliwia zespołowi podejmowanie inicjatyw i poszukiwanie możliwości budowania relacji/zaufania z interesariuszami. Jaka jest jedna rzecz, którą możesz proaktywnie zrobić już dziś, aby zminimalizować obecne ryzyko już teraz? Krótko mówiąc, patrz, słuchaj, ucz się.
  2. Poznaj swoich interesariuszy — gdzie są? Jakich urządzeń używają na co dzień? Gdzie wolą konsumować swoje media? O czym oni rozmawiają?
  3. Pozwól technologii pracować dla Ciebie — współpracuj z firmami technologicznymi, influencerami, agencją reklamową (zapraszamy do nas: UniqueSEO), aby tworzyć historie marek, które prowokują rozmowy i rozwijają głębsze więzi emocjonalne.
  4. Posiadaj system do zarządzania różnymi etapami zarządzania kryzysowego.

Pamiętaj, że celem zarządzania reputacją marki jest proaktywne budowanie rezerwy pozytywnych doświadczeń każdego dnia. Aby w razie nieoczekiwanego kryzysu można było wykorzystać swoją obecną pozycją i zaufaniem.

Podsumowanie brand management’u

Podsumowując, każdy kryzys daje nam możliwość odbudowania zaufania/reputacji. Mam jednak nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu będziesz proaktywnie budować reputację swojej marki każdego dnia i dzięki temu będziesz przygotowany na każdy najgorszy scenariusz lub nieoczekiwany kryzys.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)