Reklama społeczna co to jest i jakie ma korzyści?

Reklama natywna definicja native adverising
Reklama natywna definicja native advertising – co to jest?
28 kwietnia, 2022
Jak założyć startup
Jak założyć startup (akcelerator, dofinansowanie na etacie?)
29 kwietnia, 2022
Reklama społeczna
Reklama społeczna

Reklama społeczna co to jest i jakie ma korzyści?

Bardzo często ludzie nie myślą, co robią. Podejmują działania bez większego zastanowienia.

Mimo tego, że obok nas – wszędzie dzieją się tragedie, wielu ludzi w ogóle tego nie dostrzega i zajmuje się wyłącznie swoimi sprawami.

Często mają wysoki status materialny i nawet przez myśl im nie przejdzie, że są ludzie, którzy mają o wiele ciężej, gorzej w życiu i potrzebują ich pomocy.

Reklama społeczna właśnie ma służyć temu, aby w dosadny sposób uświadamiać o problemach, które otaczają nas wszystkich każdego dnia. Jest po to, aby otworzyć umysły na cierpienie innych.

Porusza też inne ważne tematy, warto dowiedzieć się o niej więcej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym jest reklama społeczna?

Reklama społeczna jest to rodzaj reklamy, który ma na celu wywołanie pozytywnych postaw w społeczeństwie. Najczęściej w tego typu reklamie poruszane są tematy ciężkie, o których na co dzień może większość ludzi nie myśli i tak np. wypadki, choroby, śmierć, uzależnienia czy aborcja.

Niezwykle często publikowanie tego typu reklam wzbudza u odbiorców emocje, takie jak smutek czy inne negatywne uczucia. Reklama społeczna różni się znacząco od reklamy komercyjnej, ponieważ próbuje sprzedać idee, a nie produkt, i co więcej, ma charakter perswazyjny. To znaczy, że reklama społeczna ma na celu wpływ na odbiorcę, aby zachęcić do zmiany jego postawy na pożądaną społecznie.

Jak mówi statut FKS: „Reklama społeczna to jedna z form komunikatu polegająca na uświadamianiu problemu społecznego i wezwania do określonego działania pro społecznego”.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Reklama społeczna ma to do siebie, że często ostrzega nas przed czymś, ale z zasady ma funkcje informującą. Nadawca tego przekazu ma na celu niesienie pomocy innym. Każdy człowiek jest pełnoprawnym członkiem społeczeństwa – oto dewiza reklamy społecznej.

Co więcej, należy żyć w solidarności społecznej, jak i należy pomagać innym członkom naszego społeczeństwa. Reklama społeczna porusza bardzo ważne tematy, są one niezwykle ważne dla społeczeństwa – pobudzają do rozważań oraz głębokich refleksji.

Istnienie tejże reklamy pokazuje, że dosłownie każdy człowiek potrafi zachęcić ludzi do niesienia pomocy innym ludziom oraz często uświadamiają społeczeństwo o istnieniu danych problemów, które otaczają nas wszystkich każdego dnia.

Społeczny charakter reklamy ma to do siebie, że nadawcy bardzo często ściśle ze sobą współpracują, natomiast w reklamach komercyjnych nadawcy najczęściej ze sobą konkurują.

Reklama społeczna przykłady

Przykłady reklamy społecznej:

  • Kampanie promujące czytelnictwo („Polska Czyta Dzieciom”)
  • Kampanie przeciwko prowadzeniu auta pod wpływem alkoholu („Piłeś – nie jedź!”)
  • Kampanie przeciw paleniu papierosów
  • Kampanie promujące zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną

Rodzaje reklamy społecznej

Wyróżniamy dwa typy reklam społecznych, biorąc pod uwagę ich cel:

  • reklama społeczna, która na celu ma zmianę postawy czy zachowania, zachęcająca do działań o charakterze prospołecznym, np. sprzątanie miasta
  • reklama społeczna, która na celu ma ukazanie problemów społecznych, uwrażliwienie na te problemy odbiorców, dodatkowo promowanie, norm, wartości i wzorów zachowań pożądanych społecznie

Reklama społeczna, a komercyjna

Reklama społeczna różni się od reklamy komercyjnej faktem, że w przypadku tej pierwszej próbujemy sprzedać ideę, a nie produkt, Dodatkowo reklama społeczna najczęściej ma charakter perswazyjny, ponieważ jej celem jest przekonanie odbiorcy do zmiany postawy na społecznie pożądaną.

Odmienność reklamy społecznej względem tradycyjnej

Reklama tradycyjna najczęściej nie sięga w zakamarki ludzkich umysłów skłaniając ich tym samym do głębszej refleksji. Pytanie brzmi: Co stanowi o odmienności reklamy społecznej względem tejże tradycyjnej? I są to między innymi takie aspekty jak:

  • rodzaj korzyści – trudno dostrzec je na pierwszy rzut oka. Są to korzyści mające charakter odroczony, ponieważ trudno naocznie i stosunkowo szybko je dostrzec. Często taka reklama pojawia się kilka razy i dopiero za którymś razem widzimy jej głębszy sens. Jest skomplikowana, złożona – ale kiedy odbiorca zorientuje się jak ważny ma przekaz, wtedy ma ona pełen sens,
  • niezwykła złożoność postaw, które promuje – można śmiało stwierdzić, że są o niebo mocniej skomplikowane w porównaniu do postaw konsumenckich, mają najczęściej źródła w zwyczajach, religii, tradycji czy wychowaniu. Można się z nich wiele dowiedzieć, ale i nauczyć. Trafiają do każdego typu odbiorcy w sposób odczuwalny, ponieważ ich złożoność sprawia, że nie da się przejść obok nich obojętnie,
  • wartość zmiany postawy – o wiele bardziej niż w choćby reklamie komercyjnej, w społecznej założenia do zmiany, jaka ma się dokonać u odbiorców reklamy jest o wiele bardziej ambitna np. często chodzi wręcz o zmianę podejścia po prostu z negatywnego na pozytywny,
  • budżet jest niestety o wiele mniejszy niż w przypadku tradycyjnej reklamy, komercyjnej. Mimo że jest tu do czynienia z przekazem o wiele istotniejszym niż ma to miejsce w przypadku zwykłej reklamy promującej po prostu produkt – abyśmy go zapamiętali i w dalszej kolejności po prostu zakupili w sklepie,
  • charakter przekazu – nie chodzi tutaj o to aby wzbudzić emocje pozytywne, przeciwnie, mogą budzić niepokój, mogą szokować czy wzbudzać smutek. Ważne aby szła za uczuciem odpowiednia refleksja.
  • intencje przypisane nadawcy- nie każdy reaguje równo na taką samą rzecz. Zakłada się, że większość przypadków odbiorców będzie mieć intencje pozytywne, nawet altruistyczne, jednak zależy to od samego odbiorcy, który na komunikaty o policji czy organizacji rządowej – raczej niekoniecznie spojrzy przychylnym okiem. To już kwestia przekonań i często tego co wyniosło się z domu czy ze szkoły.

Wpływ reklamy społecznej na przeciętnego człowieka

Reklama społeczna to coś więcej. Więcej niż rutyna, powtarzalność czy puste, bez wyrazu ikony. Wzbudza w odbiorcy przeświadczenie, że może sprawić aby świat był po prostu lepszy. Reklama społeczna może uczyć – wpływać na umysły zarówno ludzi dojrzałych jak i tych, którzy te dojrzałość dopiero kreują. Właśnie dlatego tego typu reklamy są tak ważne dla całego społeczeństwa, potrafią nie tylko dzielić, ale przede wszystkim łączyć.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Reklama społeczna co to jest i jakie ma korzyści?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)