Reklama Snapchat ads w social media i marketing (snap ads manager)

Jak usun膮膰 snapa
Jak usun膮膰 snapa, lub reaktywowa膰 konto na snapchacie
1 stycznia, 2022
Marketing
Marketing, czym jest (definicja marketingu i rodzaje)
2 stycznia, 2022
Reklama Snapchat
Reklama Snapchat

Reklama Snapchat ads w social media i marketing (snap ads manager)

Umiej臋tno艣膰 korzystania z reklam Snapchat ads staje si臋 podstaw膮 strategii marek w mediach spo艂eczno艣ciowych. P艂atne reklamy na Snapie to jeden z najszybszych sposob贸w wp艂ywania na zasi臋g Twoich snap贸w. Ale jak to dzia艂a? Jakich rezultat贸w mo偶esz si臋 spodziewa膰?

W tym przewodniku znajdziesz wszystko, co musisz wiedzie膰 o Snapchat ads, aby Twoje kampanie dzia艂a艂y, wraz ze wskaz贸wkami i przyk艂adami od marek, kt贸re robi膮 to dobrze.
Jakie tematy poruszymy?

  • 聽聽Jak dzia艂aja Snapchat ads
  • 聽聽Czy Snapchat ads s膮 dla Ciebie odpowiednie?
  • 聽聽Ile kosztuje Snapchat ads?
  • 聽聽Rodzaje reklam Snapchata
  • 聽聽Jak tworzy膰 Snapchat ads
  • 聽聽Wskaz贸wki dotycz膮ce Snap ads
  • 聽聽Kampania reklamowa
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jak dzia艂aj膮 Snapchat ads

Reklamy Snapchat to 10-sekundowe pe艂noekranowe filmy w pionie, kt贸re pojawiaj膮 si臋 pomi臋dzy ogl膮daniem historii znajomych. U偶ytkownicy mog膮 przesuwa膰 palcem w g贸r臋, aby wej艣膰 w interakcj臋 z Twoj膮 reklam膮.
Jako reklamodawca mo偶esz ustawi膰 przesuni臋cie w g贸r臋, aby utworzy膰 link do witryny, obejrze膰 d艂u偶szy film, przeczyta膰 artyku艂 lub zainstalowa膰 aplikacj臋. Najbli偶szym por贸wnaniem jest reklama ig Story na Instagramie.
Podobnie jak reklamy na Facebooku, platforma reklamowa Snapchata jest samoobs艂ugowa. Ka偶dy mo偶e tworzy膰 reklamy, uruchamia膰 kampanie, monitorowa膰 skuteczno艣膰 i optymalizowa膰 kampanie w Snap Ads Manager.

Snapchat ads

Czy reklamy Snapchat s膮 dla Ciebie odpowiednie?

Reklamy na Snapchacie to dobry kana艂 dla marek e-commerce skierowanych do m艂odszych odbiorc贸w. Wed艂ug wewn臋trznych danych prawie 75% millenials贸w i pokolenia Z korzysta ze Snapchata i sp臋dza na platformie ponad 30 minut dziennie.
Inne korzy艣ci obejmuj膮 dotarcie do niewykorzystanego rynku, pot臋偶ne mo偶liwo艣ci kierowania faworyzuj膮cy marki e-commerce.

Niewykorzystany rynek

Wed艂ug statystyk marketingowych Snapchata, codziennie korzysta ze Snapchata 300 milion贸w os贸b. Chocia偶 prawd膮 jest, 偶e marketing na Instagramie ma wi臋kszy zasi臋g, poniewa偶 ponad 600 milion贸w os贸b codziennie ogl膮da Stories, reklama na mniejszych platformach, takich jak Snapchat, nadal ma przewag臋.
Reklama na znanych kana艂ach, takich jak Facebook czy Instagram, mo偶e by膰 dro偶sza. O uwag臋 konsumenta trzeba konkurowa膰 z innymi markami.
To powiedziawszy, Snapchat mo偶e by膰 ekscytuj膮cym, niewykorzystanym kana艂em reklamowym dla Twojej marki.

Dzi臋ki danym Snapchata mo偶esz kierowa膰 reklamy do u偶ytkownik贸w na podstawie ich danych demograficznych. Mo偶esz do nich dotrze膰 na podstawie ich zainteresowa艅 i zachowa艅 online i offline. Pod艂膮czenie w艂asnych danych to r贸wnie偶 opcja dotarcia.

W przypadku firm, kt贸re chc膮 dotrze膰 do m艂odszych odbiorc贸w, 84% u偶ytkownik贸w Snapchata ma mniej ni偶 35 lat. Ponadto 70% u偶ytkownik贸w Snapchata to kobiety. Wi臋c to mo偶e by膰 na twoj膮 korzy艣膰. Je艣li jednak Twoje produkty lub us艂ugi nie s膮 przeznaczone dla m艂odych ludzi lub kobiet, mo偶e to nie by膰 platforma dla Ciebie.
Reklamy Snapchat okaza艂y si臋 skuteczne w kategorii handlu detalicznego. U偶ytkownicy Snapchata s膮 o 60% bardziej sk艂onni do zakup贸w impulsowych, a 47% u偶ytkownik贸w Snapchata wysy艂a wiadomo艣ci do marek po dokonaniu zakupu. Platforma oferuje r贸wnie偶 interaktywne funkcje AR, aby widzowie mogli pr贸bowa膰 produkt贸w, takich jak makija偶.
  Reklamy Snap ads s膮 zwykle kolejnym krokiem, jaki robi wi臋kszo艣膰 marek e-commerce. Zapewniaj膮 dobry zwrot z nak艂ad贸w na reklam臋.
Moda, nowo艣ci i zakupy pod wp艂ywem impulsu dobrze dzia艂aj膮 z pomoc膮 reklam Snapchat ads. Je艣li jeste艣 mark膮 B2C (business to consumer), reklamy Snapchat mog膮 by膰 w艂a艣nie dla Ciebie.

Ile kosztuj膮 reklamy na Snapchacie?

Wy艣wietlanie reklam na Snapchacie zaczyna si臋 od kilku z艂otych dziennie. Reklamodawcy mog膮 ustawi膰 odpowiedni dla siebie bud偶et i dostosowywa膰 go w miar臋 post臋p贸w. Snapchat oferuje narz臋dzia takie jak Snap Publisher do tworzenia i edytowania reklam w kilka minut.
Snapchat pobiera op艂aty za 1000 wy艣wietle艅 (CPM), ale oferuje ustalanie stawek na podstawie celu, co pozwala zoptymalizowa膰 kampani臋 pod k膮tem okre艣lonego dzia艂ania, kt贸re wykona Snapchat, na przyk艂ad sfinalizowania zakupu lub pobrania aplikacji.
Rozpocz臋cie korzystania ze Snapchata jest bezp艂atne 鈥 wystarczy utworzy膰 konto Snapchat, otworzy膰 konto reklamowe i rozpocz膮膰 wy艣wietlanie reklam.
Ceny reklam Snapchat zmieniaj膮 si臋 w zale偶no艣ci od wielu czynnik贸w, w tym:

  •   Cel reklamowy
  •   Bud偶et
  •   Czas trwania kampanii
  •   Cel stawki
  •   Oferowana kwota

Rodzaje reklam Snapchata

Snapchat ma format reklamy dla ka偶dej firmy, du偶ej lub ma艂ej. Mo偶esz korzysta膰 z r贸偶nych format贸w reklam dostosowanych do cel贸w biznesowych takich jak zach臋canie do sprzeda偶y lub pobierania.
Przyjrzyjmy si臋 niekt贸rym typom reklam, kt贸re mo偶esz wy艣wietla膰:

  •   Pojedynczy obraz lub wideo
  •   Reklamy kolekcji
  •   Reklamy fabularne
  •   Soczewki/lens
  •   Filtry
  •   Reklamy dynamiczne

Pojedynczy obraz lub wideo

Reklamy z pojedynczym obrazem lub wideo to reklamy pe艂noekranowe, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 do wielu cel贸w. Wszystko, co musisz zrobi膰, to doda膰 za艂膮cznik, taki jak link do Twojej witryny lub pobrania aplikacji, a u偶ytkownik snapa mo偶e przesun膮膰 palcem w g贸r臋, aby podj膮膰 dzia艂anie. Pojawiaj膮 si臋 pomi臋dzy tre艣ciami, takimi jak Historie u偶ytkownik贸w, Wydawcy, Tw贸rcy i Nasze historie, lub po nich.
Kreacja mo偶e przybiera膰 r贸偶ne formy, takie jak filmy, zdj臋cia, GIF-y… Mo偶esz utworzy膰 reklam臋 o d艂ugo艣ci do trzech minut, ale poniewa偶 czas uwagi ludzi jest kr贸tki, najlepiej jest trzyma膰 j膮 do pi臋ciu sekund.
Specyfikacje i wymagania reklam:
  Typ pliku: .jpg, .png, .mp4 lub .mov  Proporcje obrazu: 9:16  Rozdzielczo艣膰: 1080 pikseli x 1920 pikseli  D艂ugo艣膰: 3-180 sekund  Za艂膮czniki: witryna, aplikacja, d艂ugi film lub AR  Nazwa marki: Do 25 znak贸w ze spacjami  Nag艂贸wek: do 34 znak贸w ze spacjami  Wezwanie do dzia艂ania: dodaj tekst wezwania do dzia艂ania. Snapchat zastosuje grafik臋 i umie艣ci w reklamie wezwanie do dzia艂ania.

Reklamy kolekcji

Reklamy kolekcji maj膮 cztery kafelki, kt贸re mo偶na dotkn膮膰, dzi臋ki czemu u偶ytkownik snapa mo偶e przegl膮da膰 i kupowa膰 Twoje produkty. Mo偶esz zaprezentowa膰 seri臋 produkt贸w, a je艣li kto艣 jest zainteresowany, po prostu klika, aby uzyska膰 wi臋cej informacji.
  Reklamy kolekcji s膮 idealne dla marek e-commerce, kt贸re chc膮 zapewni膰 bezproblemowe zakupy.
Specyfikacje i wymagania reklam:
  Typ pliku: .jpg, .png, .mp4 lub .mov  Proporcje obrazu: 9:16  Rozdzielczo艣膰: 1080 pikseli x 1920 pikseli  D艂ugo艣膰: 3-180 sekund  Za艂膮czniki: witryna, aplikacja, d艂ugi film lub obiektyw  Nazwa marki: Do 25 znak贸w ze spacjami  Nag艂贸wek: do 34 znak贸w ze spacjami  Wezwanie do dzia艂ania: dodaj tekst wezwania do dzia艂ania. Snapchat zastosuje grafik臋 i umie艣ci w reklamie wezwanie do dzia艂ania.
Reklamy kolekcji wymagaj膮 r贸wnie偶 obrazu miniatury, kt贸ry ma w艂asne specyfikacje:
  Typ pliku: .jpg lub .png (tylko obraz statyczny)  Rozdzielczo艣膰: 160 pikseli x 160 pikseli  Ka偶dy obraz miniatury wymaga adresu URL  Adresy URL mog膮 by膰 u偶ywane wielokrotnie

Reklamy fabularne

Reklamy narracyjne pozwalaj膮 dotrze膰 do docelowych odbiorc贸w w kanale Discover. Snapchaterzy mog膮 dotkn膮膰 Twojej reklamy i zobaczy膰 kolekcj臋 od trzech do 20 snap贸w. Mo偶esz pochwali膰 si臋 now膮 kolekcj膮 mody, premierami produkt贸w lub wydaniami specjalnymi.
Widzowie mog膮 te偶 przesuwa膰 palcem w g贸r臋, aby dalej zainteresowa膰 si臋 reklam膮 i osi膮gn膮膰 sw贸j cel, np. kupi膰 co艣 w Twojej witrynie.
Specyfikacje i wymagania reklam:
  Typ pliku: .jpg, .png, .mp4 lub .mov  Proporcje obrazu: 9:16  Rozdzielczo艣膰: 1080 pikseli x 1920 pikseli  D艂ugo艣膰: 3-180 sekund  Za艂膮czniki: witryna, aplikacja, d艂ugi film lub obiektyw  Nazwa marki: Do 25 znak贸w ze spacjami  Nag艂贸wek: do 34 znak贸w ze spacjami  Wezwanie do dzia艂ania: dodaj tekst wezwania do dzia艂ania. Snapchat zastosuje grafik臋 i umie艣ci w reklamie wezwanie do dzia艂ania.

Lens

Snapchat umo偶liwia tak偶e uruchamianie zapadaj膮cych w pami臋膰, interaktywnych reklam rzeczywisto艣ci rozszerzonej (AR) w Mened偶erze reklam. Dzi臋ki Lens Web Builder mo偶esz wybiera膰 spo艣r贸d setek obiekt贸w 3D, animacji i efekt贸w, aby zbudowa膰 w艂asny, markowy AR.
Gdy sko艅czysz, mo偶esz uruchomi膰 go jako reklam臋, aby bawi膰 si臋 i udost臋pnia膰 znajomym.
Te reklamy AR maj膮 wiele wskaz贸wek i ogranicze艅. Je艣li chcesz je uruchomi膰, zapoznaj si臋 ze specyfikacj膮, aby uruchomi膰 udan膮 reklam臋.

Filtry

Filtry geograficzne to nak艂adki, kt贸re pojawiaj膮 si臋, gdy u偶ytkownik zrobi zdj臋cie i przesunie palcem w lewo lub w prawo. Ludzie mog膮 dodawa膰 je do swoich zdj臋膰, aby wyr贸偶ni膰 okolice, parki, restauracje, sklepy i nie tylko. Reklamy te s膮 zwykle kierowane do aktywnych u偶ytkownik贸w w okre艣lonej lokalizacji, ale mo偶na je zaw臋zi膰 wed艂ug parametr贸w, takich jak zainteresowania, p艂e膰 i wiek.
Wymagania dotycz膮ce reklam:
  Typ pliku: .png  Rozdzielczo艣膰: 1080 pikseli x 2340 pikseli  Obowi膮zkowy tekst, logo i zastrze偶enia prawne nie mog膮 by膰 umieszczane w promieniu 310 pikseli od g贸rnej lub dolnej cz臋艣ci p艂贸tna.  Widoczne logo marki lub nazwa marki

Reklamy dynamiczne

Wi臋kszo艣膰 platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych, takich jak Facebook, Instagram i TikTok, daje markom mo偶liwo艣膰 wy艣wietlania dynamicznych reklam. Reklamy te automatycznie promuj膮 Twoje produkty u偶ytkownikom na podstawie ich dzia艂a艅 lub wy艣wietle艅 stron w Twojej witrynie. Na przyk艂ad, je艣li kto艣 porzuci koszyk na Twojej stronie, Snapchat wygeneruje reklam臋 dla tej osoby i wy艣wietli j膮 na urz膮dzeniu mobilnym.
  Reklamy dynamiczne wygl膮daj膮 dok艂adnie tak, jak zwyk艂e reklamy Snapchat. Jedyna r贸偶nica polega na tym, 偶e reklama jest wysy艂ana do os贸b, kt贸re ju偶 wesz艂y w interakcj臋 z Twoj膮 mark膮.
Snapchat oferuje dwa formaty reklam dynamicznych: pojedynczy obraz i kolekcj臋. S膮 one tworzone przy u偶yciu element贸w z katalogu produkt贸w i wst臋pnie ustawionych szablon贸w, a nie s膮 tworzone za ka偶dym razem r臋cznie.

Jak tworzy膰 reklamy Snapchat

Je艣li wiesz, jak korzysta膰 z Mened偶era reklam Facebooka, Mened偶er reklam Snapchat jest podobny. Je艣li nie korzysta艂e艣 z 偶adnego wcze艣niej, jeste艣 we w艂a艣ciwym miejscu 偶eby si臋 nauczy膰.
Aby tworzy膰 reklamy Snapchat, musisz najpierw zarejestrowa膰 konto Snapchat. Gdy to zrobisz, przejd藕 do Mened偶era reklam Snapchata.
Zacznij od przej艣cia do lewego g贸rnego rogu, gdzie jest napisane Utw贸rz reklamy.

Nast臋pnie wybierz spos贸b, w jaki chcesz utworzy膰 swoj膮 pierwsz膮 przystawk臋 reklamow膮. Mo偶esz wybra膰 opcj臋 Natychmiastowe tworzenie lub Zaawansowane tworzenie.

B艂yskawiczne tworzenie pozwala szybko utworzy膰 jedn膮 reklam臋. Zaawansowane tworzenie zapewnia wi臋ksz膮 kontrol臋. Mo偶esz tworzy膰 wiele reklam w swojej kampanii i budowa膰 艣cie偶ki.
W tym samouczku om贸wimy bardziej zaawansowan膮 konfiguracj臋. Wi臋c kliknij Zaawansowane tworzenie.

1. Wybierz cel

Pierwszym krokiem jest podj臋cie decyzji o celu. Zastan贸w si臋, czego oczekujesz od ludzi, gdy zobacz膮 Twoj膮 reklam臋.

Przejd藕my przez cele, kt贸rych prawdopodobnie b臋dziesz u偶ywa膰 jako firma e-commerce:

  • Wizyty w witrynie (Website Visits) 鈥 Dzi臋ki celowi ruchu mo偶esz kierowa膰 ludzi do wybranej witryny, takiej jak strona docelowa lub strona produktu.
  • Po艂膮czenia i wiadomo艣ci (Calls & Texts) 鈥 kontakt telefoniczny i SMS u偶ytkownik贸w z firm膮. 
  • Zainstalowanie aplikacji (App Installs) 鈥 zach臋ca u偶ytkownik贸w do pobrania Twojej aplikacji.
  • Ponowne korzystanie z aplikacji (App Visits) 鈥 ma sk艂oni膰 u偶ytkownik贸w do powrotu do aplikacji.
  • Promowanie lokalnych miejsc (Promote Local Place) 鈥 buduje 艣wiadomo艣膰 o pobliskiej firmie i zach臋ca Snapchatter贸w do wizyty.
  • Reklamy zwi臋kszaj膮ce 艣wiadomo艣膰 pomog膮 budowa膰 艣wiadomo艣膰 marki lub produktu w艣r贸d nowych klient贸w.
  • Zaanga偶owanie – Cel zaanga偶owania sprawia, 偶e 鈥嬧媤i臋cej u偶ytkownik贸w anga偶uje si臋 w Twoj膮 reklam臋.
  • Wy艣wietlenia wideo b臋d膮 promowa膰 Twoj膮 reklam臋 wideo.
  • Konwersje w witrynie b臋d膮 艣ledzi膰 znacz膮ce interakcje w Twojej witrynie, takie jak zakupy.
  • Sprzeda偶 katalogowa wy艣wietli katalog Twoich produkt贸w.

Zwr贸膰 uwag臋, jak te cele s膮 podzielone na g艂贸wne kategorie: 艣wiadomo艣膰, rozwa偶anie i konwersje. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 klienci prawdopodobnie przejd膮 te trzy fazy przed dokonaniem zakupu.

  •   W fazie 艣wiadomo艣ci klient dopiero poznaje Twoj膮 mark臋, us艂ug臋 lub produkt.
  •   W fazie rozwa偶ania klient dowiaduje si臋 wi臋cej o Twojej ofercie i rozwa偶a dokonanie zakupu.
  •   W fazie konwersji klient dokonuje zakupu lub podejmuje dzia艂anie, kt贸re uwa偶a za warto艣ciowe.

Te trzy fazy tworz膮 tak zwany lejek marketingowy. Celem jest przeniesienie klient贸w przez lejek. Prawdopodobnie nigdy nie przejd膮 od razu od 艣wiadomo艣ci do zakupu. Musimy piel臋gnowa膰 nasz膮 publiczno艣膰.
Wybieraj膮c cel, zastan贸w si臋, gdzie znajduj膮 si臋 klienci na Twojej 艣cie偶ce i odpowiednio utw贸rz reklamy. Je艣li Snapchat ads jest dla Ciebie now膮 platform膮, zacznij od piel臋gnowania klient贸w na poziomie 艣wiadomo艣ci, a nast臋pnie retargetowania odbiorc贸w, kt贸rzy wchodz膮 w interakcj臋 z Twoj膮 reklam膮 u艣wiadamiaj膮c膮, i pokazuj im reklam臋 z celem do rozwa偶enia.
Nast臋pnie zechcesz ponownie skierowa膰 reklamy do klient贸w, kt贸rzy w znacz膮cy spos贸b weszli w interakcj臋 z Twoj膮 reklam膮 jako cel rozwa偶enie zakupu, i wy艣wietli膰 im reklam臋 konwersji. Czy widzisz, jak przesuwamy klienta w d贸艂 lejka? Mo偶esz to zrobi膰 za pomoc膮 trzech lub wi臋cej zestaw贸w osobnych reklam.

2. Nazwij swoj膮 kampani臋

Nast臋pnie nadaj swojej kampanii nazw臋. Wymy艣l konwencj臋 nazewnictwa, kt贸ra ma dla Ciebie sens. U艂atw sobie zrozumienie, o co chodzi w kampanii, na pierwszy rzut oka, aby zachowa膰 porz膮dek.

Nast臋pnie masz mo偶liwo艣膰 utworzenia testu dzielonego A/B. W tym miejscu mo偶esz przetestowa膰 dwie zmienne obok siebie w identycznych kampaniach, aby zobaczy膰, kt贸ra zmienna prowadzi do lepszych wynik贸w.

3. Wybierz dat臋 rozpocz臋cia i zako艅czenia oraz zdecyduj o bud偶ecie

Wybieraj膮c limit dziennych wydatk贸w, nie wydasz wi臋cej ni偶 to, co wpisa艂e艣. W dowolnym momencie mo偶esz zwi臋kszy膰, zmniejszy膰 lub usun膮膰 limit wydatk贸w.

4. Stw贸rz sw贸j zestaw reklam

Snap Pixel pomaga zmierzy膰 wp艂yw kampanii i zobaczy膰, jakie dzia艂ania podejmuj膮 u偶ytkownicy w Twojej witrynie po obejrzeniu reklamy.
Mo偶esz pobra膰 fragment kodu z Mened偶era reklam i opublikowa膰 go w swojej witrynie, je艣li chcesz. Jest to pomocne przy tworzeniu reklam retargetingowych w przysz艂o艣ci.
Przewi艅 w d贸艂, a b臋dziesz mie膰 mo偶liwo艣膰 wyboru formatu reklamy, typu reklamy i za艂膮cznika.
Nast臋pnie wybierz miejsce docelowe reklamy. Zobaczysz opcj臋 uruchomienia automatycznego umieszczania, dzi臋ki kt贸rej Snapchat pomo偶e wy艣wietla膰 Twoje reklamy wi臋kszej liczbie os贸b w wielu miejscach docelowych, w kt贸rych prawdopodobnie b臋d膮 one najskuteczniejsze.
Nast臋pnie okre艣l, komu chcesz pokaza膰 Twoje reklamy. Mo偶esz wybra膰 okre艣lone lokalizacje i dane demograficzne, na kt贸re chcesz kierowa膰 reklamy. Snapchat pozwala r贸wnie偶 wybra膰 docelow膮 grup臋 demograficzn膮 wed艂ug lokalizacji oraz zaawansowane filtry, takie jak zaw贸d lub zainteresowania.
Mo偶esz r贸wnie偶 doprecyzowa膰 swoj膮 grup臋 docelow膮, wybieraj膮c predefiniowan膮 grup臋 docelow膮. S膮 to gotowe grupy odbiorc贸w korzystaj膮ce ze Snapchata i danych innych firm, kt贸rych mo偶esz u偶ywa膰 do 艂膮czenia si臋 z lud藕mi na podstawie ich zainteresowa艅 i zachowa艅. Mo偶esz r贸wnie偶 uzyska膰 szczeg贸艂owe informacje, kieruj膮c reklamy na okre艣lone systemy operacyjne, takie jak Apple iOS lub Android.
Przewi艅 w d贸艂. Tutaj mo偶esz potwierdzi膰, ile chcesz wyda膰, jak d艂ugo b臋dzie trwa膰 kampania i jak膮 strategi臋 okre艣lasz.
Je艣li nie masz pewno艣ci, ile wyda膰 na reklam臋 na Snapchacie, zacznij nisko. Zawsze mo偶esz zwi臋kszy膰 bud偶et, je艣li reklama jest skuteczna.

5. Zbuduj swoj膮 reklam臋

Na nast臋pnym ekranie zobaczysz opcj臋 zaprojektowania reklamy. Prze艣lij swoje wizualizacje, dodaj nazw臋 marki, tekst nag艂贸wka, wezwanie do dzia艂ania i wszelkie dodatkowe wymagane informacje. Te pola mog膮 si臋 zmienia膰 w zale偶no艣ci od celu kampanii reklamowej.
Po prawej stronie edytora b臋dziesz m贸g艂 zobaczy膰, jak b臋dzie wygl膮da膰 Twoja reklama.
Gdy wszystko wygl膮da dobrze, przejrzyj swoje informacje na nast臋pnym ekranie. Dodaj adres firmy i informacje o p艂atno艣ci, a nast臋pnie kliknij Opublikuj kampani臋 w prawym dolnym rogu.
Od wyboru kana艂贸w po zastanawianie si臋, co opublikowa膰, wype艂nij puste pola, aby zastanowi膰 si臋, jak najlepiej wykorzysta膰 media spo艂eczno艣ciowe, aby osi膮gn膮膰 swoje cele marketingowe.

Wskaz贸wki dotycz膮ce reklam na Snapchacie ads

Teraz, gdy ju偶 wiesz, jak utworzy膰 kampani臋 reklamow膮 w Mened偶erze reklam, oto kilka wskaz贸wek dotycz膮cych Snapa, kt贸re pomog膮 w konwersji Twoich reklam.

U偶yj reklam retargetingowych

Przenoszenie odbiorc贸w przez 艣cie偶k臋 z reklamami retargetingowymi mo偶e mie膰 wy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji ni偶 wy艣wietlanie tylko jednej reklamy. Retargeting ma miejsce wtedy, gdy wy艣wietlasz odbiorcom kolejn膮 reklam臋 lub sekwencj臋 reklam na podstawie interakcji, jak膮 podj臋li z poprzedni膮 reklam膮.
Snapchat nazywa tego typu odbiorc贸w Odbiorcami anga偶uj膮cymi w reklam臋. To strategia retargetingu, kt贸ra ogranicza si臋 do dzia艂a艅, kt贸re ludzie podejmuj膮 tylko w reklamach Snapchata.
Przyjrzyjmy si臋, jak mo偶esz stworzy膰 sekwencj臋 reklam i efektywnie wykorzysta膰 retargeting.

  •   Twoja pierwsza reklama mo偶e by膰 siedmiosekundowym filmem przedstawiaj膮cym wyj膮tkowe cechy Twojego produktu i spos贸b jego wykorzystania. To by艂aby Twoja pierwsza reklama zwi臋kszaj膮ca 艣wiadomo艣膰 marki.
  •   Wtedy mo偶esz ponownie kierowa膰 reklamy na osoby, kt贸re przesun臋艂y si臋 w g贸r臋 lejka. Mo偶esz wzi膮膰 pod uwag臋 zaanga偶owanych odbiorc贸w lub drug膮 faz臋 艣cie偶ki, wy艣wietlaj膮c im reklam臋, kt贸ra m贸wi o tym co Twoja marka robi dobrze.
  •   Odbiorcy, kt贸rzy weszli w interakcj臋 z t膮 drug膮 reklam膮, zostali nast臋pnie przeniesieni do fazy konwersji na 艣cie偶ce, w kt贸rej mo偶na im wy艣wietli膰 reklam臋 z wyprzeda偶膮 i bezp艂atn膮 dostaw膮.

Zni偶ki i bezp艂atna wysy艂ka to og贸lnie 艣wietny spos贸b, aby ludzie, kt贸rzy s膮 na p艂ocie, ostatecznie dokonali zakupu.

Nie u偶ywaj ponownie tre艣ci IG Story

Chocia偶 kusz膮ce jest, aby wzi膮膰 reklam臋, kt贸r膮 stworzy艂e艣 dla Instagrama i wrzuci膰 j膮 na Snapchata, nie jest to co艣, co zalecamy. Baza u偶ytkownik贸w Instagrama r贸偶ni si臋 od Snapchata 鈥 ma tendencj臋 do przyci膮gania szerszej, og贸lnej publiczno艣ci. Wykorzystaj niszow膮 generacj臋 Z i publiczno艣膰 kobiet na Snapchacie, tworz膮c wysoce dopasowane wiadomo艣ci.

B膮d藕 sp贸jny ze swoimi tre艣ciami na Snapchacie

Je艣li jeste艣 ograniczony bud偶etem, upewnij si臋, 偶e go dobrze rozk艂adasz. Bycie bardzo aktywnym w styczniu, a nast臋pnie ca艂kowitym opadni臋ciem od kwietnia do maja, nie jest dobre.
Oczywi艣cie, je艣li Twoja marka ma konkretne powody, by intensywniej reklamowa膰 si臋 w pewnym momencie roku lub ma strategi臋 reklamowania w stylu sprinterskim, zdecyduj si臋 na to. Ka偶da marka jest inna, ale og贸ln膮 zasad膮 jest, aby Ci臋 zatrzyma膰
Stw贸rz pe艂n膮 struktur臋 lejka, tak jak w przypadku reklam na Facebooku lub dowolnej p艂atnej platformy spo艂eczno艣ciowej.
Wskaz贸wki dotycz膮ce tworzenia tre艣ci reklam dla Snap:

  •   Skoncentruj si臋 na jednym kluczowym przes艂aniu.
  •   Mocne przes艂anie od samego pocz膮tku. Musisz przyci膮gn膮膰 uwag臋 widz贸w w ci膮gu pierwszej sekundy, w przeciwnym razie stracisz tego u偶ytkownika.
  •   Nie d艂u偶ej ni偶 20 sekund na Twoje kreacje.
  •   Stw贸rz intryg臋, aby zwi臋kszy膰 ruch, ale podaj wystarczaj膮co du偶o kontekstu w samym filmie, aby zapewni膰, 偶e generujesz wysokiej jako艣ci ruch.
  • Spraw, by Twoje reklamy wygl膮da艂y naturalnie.

Tw贸rz tre艣ci, kt贸re s膮 zabawne i ekscytuj膮ce w 80% przypadk贸w. Pozosta艂e 20% powinno by膰 przeznaczone na promowanie Twoich produkt贸w. Ludzie otwieraj膮 aplikacj臋 Snapchat, aby dzieli膰 si臋 rzeczami ze znajomymi. Nikt nie idzie na Snapchat my艣l膮c: 鈥濰ej, chc臋 dzi艣 zobaczy膰 艣wietn膮 reklam臋鈥.
Jak wi臋c stworzy膰 reklam臋, kt贸r膮 ludzie lubi膮 ogl膮da膰? Zachowaj autentyczno艣膰.
  Wsp贸艂pracuj z tw贸rcami tre艣ci i mikroinfluencerami aby by艂y autentyczne dla u偶ytkownika.
Spr贸buj spojrze膰 na tre艣ci organiczne w mediach spo艂eczno艣ciowych i dostosuj je do swojej marki i przekazu. Rozwa偶 amatorski wygl膮d. Pomi艅 艣wiat艂a i studio dla swoich reklam.
Przed stworzeniem reklamy zadaj sobie pytanie: 鈥濲ak sprawi膰, by ludzie 艣miali si臋, lub byli zaciekawieni czy zszokowani鈥, a nie tylko 鈥濲ak mog臋 sprawi膰, by kto艣 kupi艂 m贸j produkt?鈥.

Zacznij budowa膰 swoj膮 kampani臋 reklamow膮 Snapchata ad ju偶 dzi艣

Nie ma w膮tpliwo艣ci, 偶e reklamy Snapchat s膮 tego warte dla marek e-commerce. Zar贸wno duzi, jak i mali sprzedawcy detaliczni i marketerzy mog膮 skorzysta膰 z mo偶liwo艣ci zakup贸w mobilnych, wy艣wietlaj膮c reklamy komercyjne i zach臋caj膮c ludzi do przegl膮dania i kupowania na swoich telefonach.
Pami臋taj, 偶e sukces reklam na Snapchacie zale偶y od autentyczno艣ci. Spraw, aby Twoje reklamy wygl膮da艂y naturalnie. U偶yj retargetingu, aby przenie艣膰 ludzi przez 艣cie偶k臋. Testuj i optymalizuj na podstawie danych reklam. Wkr贸tce zaczniesz zauwa偶a膰 wzrost liczby potencjalnych klient贸w i sprzeda偶y w swojej witrynie dzi臋ki reklamom Snap ads.
Gotowy do stworzenia swojego biznesu? Rozpocznij z UniqueSEO!

Reklamy Snapchat ADS鈥 cz臋sto zadawane pytania

Co to jest reklama Snapchata?

Reklamy Snapchat to 10-sekundowe pe艂noekranowe pionowe filmy, kt贸re pojawiaj膮 si臋 pomi臋dzy ogl膮daniem historii u偶ytkownika. Snapchaterzy musz膮 po prostu przesun膮膰 palcem w g贸r臋, aby wej艣膰 w interakcj臋 z Twoj膮 reklam膮.

Czy reklamy Snapchat ads s膮 tego warte?

Reklamy Snapchat dzia艂aj膮 dobrze, je艣li kierujesz reklamy do pokolenia Z lub milenials贸w. Mo偶esz kierowa膰 reklamy na niewykorzystany rynek zaanga偶owanych u偶ytkownik贸w i korzysta膰 z zaawansowanych funkcji kierowania. Snapchat faworyzuje r贸wnie偶 marki detaliczne, oferuj膮c formaty reklam, kt贸re zach臋caj膮 konsument贸w do przegl膮dania i kupowania produkt贸w.

Jaka grupa wiekowa najcz臋艣ciej korzysta ze Snapchata (snapchat analytics)?

Snapchat jest popularny w艣r贸d m艂odszego pokolenia. Prawie sze艣ciu na dziesi臋ciu wszystkich u偶ytkownik贸w ma od 13 do 24 lat.

Jakie reklamy s膮 na Snapchacie?

  •   Pojedynczy obraz lub wideo
  •   Reklamy kolekcji
  •   Reklamy fabularne
  •   Soczewki, lens AR
  •   Filtry
  •   Snap ads
  •   Reklamy dynamiczne
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)