Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zawartość strony
Umiejętność korzystania z reklam Snapchat ads staje się podstawą strategii marek w mediach społecznościowych. Płatne reklamy na Snapie to jeden z najszybszych sposobów wpływania na zasięg Twoich snapów. Ale jak to działa? Jakich rezultatów możesz się spodziewać?
W tym przewodniku znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć o Snapchat ads, aby Twoje kampanie działały, wraz ze wskazówkami i przykładami od marek, które robią to dobrze.
Jakie tematy poruszymy?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklamy Snapchat to 10-sekundowe pełnoekranowe filmy w pionie, które pojawiają się pomiędzy oglądaniem historii znajomych. Użytkownicy mogą przesuwać palcem w górę, aby wejść w interakcję z Twoją reklamą.
Jako reklamodawca możesz ustawić przesunięcie w górę, aby utworzyć link do witryny, obejrzeć dłuższy film, przeczytać artykuł lub zainstalować aplikację. Najbliższym porównaniem jest reklama ig Story na Instagramie.
Podobnie jak reklamy na Facebooku, platforma reklamowa Snapchata jest samoobsługowa. Każdy może tworzyć reklamy, uruchamiać kampanie, monitorować skuteczność i optymalizować kampanie w Snap Ads Manager.
Reklamy na Snapchacie to dobry kanał dla marek e-commerce skierowanych do młodszych odbiorców. Według wewnętrznych danych prawie 75% millenialsów i pokolenia Z korzysta ze Snapchata i spędza na platformie ponad 30 minut dziennie.
Inne korzyści obejmują dotarcie do niewykorzystanego rynku, potężne możliwości kierowania faworyzujący marki e-commerce.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Według statystyk marketingowych Snapchata, codziennie korzysta ze Snapchata 300 milionów osób. Chociaż prawdą jest, że marketing na Instagramie ma większy zasięg, ponieważ ponad 600 milionów osób codziennie ogląda Stories, reklama na mniejszych platformach, takich jak Snapchat, nadal ma przewagę.
Reklama na znanych kanałach, takich jak Facebook czy Instagram, może być droższa. O uwagę konsumenta trzeba konkurować z innymi markami.
To powiedziawszy, Snapchat może być ekscytującym, niewykorzystanym kanałem reklamowym dla Twojej marki.
Dzięki danym Snapchata możesz kierować reklamy do użytkowników na podstawie ich danych demograficznych. Możesz do nich dotrzeć na podstawie ich zainteresowań i zachowań online i offline. Podłączenie własnych danych to również opcja dotarcia.
W przypadku firm, które chcą dotrzeć do młodszych odbiorców, 84% użytkowników Snapchata ma mniej niż 35 lat. Ponadto 70% użytkowników Snapchata to kobiety. Więc to może być na twoją korzyść. Jeśli jednak Twoje produkty lub usługi nie są przeznaczone dla młodych ludzi lub kobiet, może to nie być platforma dla Ciebie.
Reklamy Snapchat okazały się skuteczne w kategorii handlu detalicznego. Użytkownicy Snapchata są o 60% bardziej skłonni do zakupów impulsowych, a 47% użytkowników Snapchata wysyła wiadomości do marek po dokonaniu zakupu. Platforma oferuje również interaktywne funkcje AR, aby widzowie mogli próbować produktów, takich jak makijaż.
Reklamy Snap ads są zwykle kolejnym krokiem, jaki robi większość marek e-commerce. Zapewniają dobry zwrot z nakładów na reklamę.
Moda, nowości i zakupy pod wpływem impulsu dobrze działają z pomocą reklam Snapchat ads. Jeśli jesteś marką B2C (business to consumer), reklamy Snapchat mogą być właśnie dla Ciebie.
Wyświetlanie reklam na Snapchacie zaczyna się od kilku złotych dziennie. Reklamodawcy mogą ustawić odpowiedni dla siebie budżet i dostosowywać go w miarę postępów. Snapchat oferuje narzędzia takie jak Snap Publisher do tworzenia i edytowania reklam w kilka minut.
Snapchat pobiera opłaty za 1000 wyświetleń (CPM), ale oferuje ustalanie stawek na podstawie celu, co pozwala zoptymalizować kampanię pod kątem określonego działania, które wykona Snapchat, na przykład sfinalizowania zakupu lub pobrania aplikacji.
Rozpoczęcie korzystania ze Snapchata jest bezpłatne — wystarczy utworzyć konto Snapchat, otworzyć konto reklamowe i rozpocząć wyświetlanie reklam.
Ceny reklam Snapchat zmieniają się w zależności od wielu czynników, w tym:
Snapchat ma format reklamy dla każdej firmy, dużej lub małej. Możesz korzystać z różnych formatów reklam dostosowanych do celów biznesowych takich jak zachęcanie do sprzedaży lub pobierania.
Przyjrzyjmy się niektórym typom reklam, które możesz wyświetlać:
Reklamy z pojedynczym obrazem lub wideo to reklamy pełnoekranowe, które można wykorzystać do wielu celów. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać załącznik, taki jak link do Twojej witryny lub pobrania aplikacji, a użytkownik snapa może przesunąć palcem w górę, aby podjąć działanie. Pojawiają się pomiędzy treściami, takimi jak Historie użytkowników, Wydawcy, Twórcy i Nasze historie, lub po nich.
Kreacja może przybierać różne formy, takie jak filmy, zdjęcia, GIF-y… Możesz utworzyć reklamę o długości do trzech minut, ale ponieważ czas uwagi ludzi jest krótki, najlepiej jest trzymać ją do pięciu sekund.
Specyfikacje i wymagania reklam:
Typ pliku: .jpg, .png, .mp4 lub .mov Proporcje obrazu: 9:16 Rozdzielczość: 1080 pikseli x 1920 pikseli Długość: 3-180 sekund
Załączniki: witryna, aplikacja, długi film lub AR Nazwa marki: Do 25 znaków ze spacjami Nagłówek: do 34 znaków ze spacjami Wezwanie do działania: dodaj tekst wezwania do działania. Snapchat zastosuje grafikę i umieści w reklamie wezwanie do działania.
Reklamy kolekcji mają cztery kafelki, które można dotknąć, dzięki czemu użytkownik snapa może przeglądać i kupować Twoje produkty. Możesz zaprezentować serię produktów, a jeśli ktoś jest zainteresowany, po prostu klika, aby uzyskać więcej informacji.
Reklamy kolekcji są idealne dla marek e-commerce, które chcą zapewnić bezproblemowe zakupy.
Specyfikacje i wymagania reklam:
Typ pliku: .jpg, .png, .mp4 lub .mov Proporcje obrazu: 9:16 Rozdzielczość: 1080 pikseli x 1920 pikseli Długość: 3-180 sekund Załączniki: witryna, aplikacja, długi film lub obiektyw Nazwa marki: Do 25 znaków ze spacjami Nagłówek: do 34 znaków ze spacjami Wezwanie do działania: dodaj tekst wezwania do działania. Snapchat zastosuje grafikę i umieści w reklamie wezwanie do działania.
Reklamy kolekcji wymagają również obrazu miniatury, który ma własne specyfikacje:
Typ pliku: .jpg lub .png (tylko obraz statyczny) Rozdzielczość: 160 pikseli x 160 pikseli Każdy obraz miniatury wymaga adresu URL Adresy URL mogą być używane wielokrotnie
Reklamy narracyjne pozwalają dotrzeć do docelowych odbiorców w kanale Discover. Snapchaterzy mogą dotknąć Twojej reklamy i zobaczyć kolekcję od trzech do 20 snapów. Możesz pochwalić się nową kolekcją mody, premierami produktów lub wydaniami specjalnymi.
Widzowie mogą też przesuwać palcem w górę, aby dalej zainteresować się reklamą i osiągnąć swój cel, np. kupić coś w Twojej witrynie.
Specyfikacje i wymagania reklam:
Typ pliku: .jpg, .png, .mp4 lub .mov Proporcje obrazu: 9:16 Rozdzielczość: 1080 pikseli x 1920 pikseli Długość: 3-180 sekund
Załączniki: witryna, aplikacja, długi film lub obiektyw Nazwa marki: Do 25 znaków ze spacjami Nagłówek: do 34 znaków ze spacjami Wezwanie do działania: dodaj tekst wezwania do działania. Snapchat zastosuje grafikę i umieści w reklamie wezwanie do działania.
Snapchat umożliwia także uruchamianie zapadających w pamięć, interaktywnych reklam rzeczywistości rozszerzonej (AR) w Menedżerze reklam. Dzięki Lens Web Builder możesz wybierać spośród setek obiektów 3D, animacji i efektów, aby zbudować własny, markowy AR.
Gdy skończysz, możesz uruchomić go jako reklamę, aby bawić się i udostępniać znajomym.
Te reklamy AR mają wiele wskazówek i ograniczeń. Jeśli chcesz je uruchomić, zapoznaj się ze specyfikacją, aby uruchomić udaną reklamę.
Filtry geograficzne to nakładki, które pojawiają się, gdy użytkownik zrobi zdjęcie i przesunie palcem w lewo lub w prawo. Ludzie mogą dodawać je do swoich zdjęć, aby wyróżnić okolice, parki, restauracje, sklepy i nie tylko. Reklamy te są zwykle kierowane do aktywnych użytkowników w określonej lokalizacji, ale można je zawęzić według parametrów, takich jak zainteresowania, płeć i wiek.
Wymagania dotyczące reklam:
Typ pliku: .png Rozdzielczość: 1080 pikseli x 2340 pikseli Obowiązkowy tekst, logo i zastrzeżenia prawne nie mogą być umieszczane w promieniu 310 pikseli od górnej lub dolnej części płótna. Widoczne logo marki lub nazwa marki
Większość platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i TikTok, daje markom możliwość wyświetlania dynamicznych reklam. Reklamy te automatycznie promują Twoje produkty użytkownikom na podstawie ich działań lub wyświetleń stron w Twojej witrynie. Na przykład, jeśli ktoś porzuci koszyk na Twojej stronie, Snapchat wygeneruje reklamę dla tej osoby i wyświetli ją na urządzeniu mobilnym.
Reklamy dynamiczne wyglądają dokładnie tak, jak zwykłe reklamy Snapchat. Jedyna różnica polega na tym, że reklama jest wysyłana do osób, które już weszły w interakcję z Twoją marką.
Snapchat oferuje dwa formaty reklam dynamicznych: pojedynczy obraz i kolekcję. Są one tworzone przy użyciu elementów z katalogu produktów i wstępnie ustawionych szablonów, a nie są tworzone za każdym razem ręcznie.
Jeśli wiesz, jak korzystać z Menedżera reklam Facebooka, Menedżer reklam Snapchat jest podobny. Jeśli nie korzystałeś z żadnego wcześniej, jesteś we właściwym miejscu żeby się nauczyć.
Aby tworzyć reklamy Snapchat, musisz najpierw zarejestrować konto Snapchat. Gdy to zrobisz, przejdź do Menedżera reklam Snapchata.
Zacznij od przejścia do lewego górnego rogu, gdzie jest napisane Utwórz reklamy.
Następnie wybierz sposób, w jaki chcesz utworzyć swoją pierwszą przystawkę reklamową. Możesz wybrać opcję Natychmiastowe tworzenie lub Zaawansowane tworzenie.
Błyskawiczne tworzenie pozwala szybko utworzyć jedną reklamę. Zaawansowane tworzenie zapewnia większą kontrolę. Możesz tworzyć wiele reklam w swojej kampanii i budować ścieżki.
W tym samouczku omówimy bardziej zaawansowaną konfigurację. Więc kliknij Zaawansowane tworzenie.
Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji o celu. Zastanów się, czego oczekujesz od ludzi, gdy zobaczą Twoją reklamę.
Przejdźmy przez cele, których prawdopodobnie będziesz używać jako firma e-commerce:
Zwróć uwagę, jak te cele są podzielone na główne kategorie: świadomość, rozważanie i konwersje. Dzieje się tak, ponieważ klienci prawdopodobnie przejdą te trzy fazy przed dokonaniem zakupu.
Te trzy fazy tworzą tak zwany lejek marketingowy. Celem jest przeniesienie klientów przez lejek. Prawdopodobnie nigdy nie przejdą od razu od świadomości do zakupu. Musimy pielęgnować naszą publiczność.
Wybierając cel, zastanów się, gdzie znajdują się klienci na Twojej ścieżce i odpowiednio utwórz reklamy. Jeśli Snapchat ads jest dla Ciebie nową platformą, zacznij od pielęgnowania klientów na poziomie świadomości, a następnie retargetowania odbiorców, którzy wchodzą w interakcję z Twoją reklamą uświadamiającą, i pokazuj im reklamę z celem do rozważenia.
Następnie zechcesz ponownie skierować reklamy do klientów, którzy w znaczący sposób weszli w interakcję z Twoją reklamą jako cel rozważenie zakupu, i wyświetlić im reklamę konwersji. Czy widzisz, jak przesuwamy klienta w dół lejka? Możesz to zrobić za pomocą trzech lub więcej zestawów osobnych reklam.
Następnie nadaj swojej kampanii nazwę. Wymyśl konwencję nazewnictwa, która ma dla Ciebie sens. Ułatw sobie zrozumienie, o co chodzi w kampanii, na pierwszy rzut oka, aby zachować porządek.
Następnie masz możliwość utworzenia testu dzielonego A/B. W tym miejscu możesz przetestować dwie zmienne obok siebie w identycznych kampaniach, aby zobaczyć, która zmienna prowadzi do lepszych wyników.
Wybierając limit dziennych wydatków, nie wydasz więcej niż to, co wpisałeś. W dowolnym momencie możesz zwiększyć, zmniejszyć lub usunąć limit wydatków.
Snap Pixel pomaga zmierzyć wpływ kampanii i zobaczyć, jakie działania podejmują użytkownicy w Twojej witrynie po obejrzeniu reklamy.
Możesz pobrać fragment kodu z Menedżera reklam i opublikować go w swojej witrynie, jeśli chcesz. Jest to pomocne przy tworzeniu reklam retargetingowych w przyszłości.
Przewiń w dół, a będziesz mieć możliwość wyboru formatu reklamy, typu reklamy i załącznika.
Następnie wybierz miejsce docelowe reklamy. Zobaczysz opcję uruchomienia automatycznego umieszczania, dzięki której Snapchat pomoże wyświetlać Twoje reklamy większej liczbie osób w wielu miejscach docelowych, w których prawdopodobnie będą one najskuteczniejsze.
Następnie określ, komu chcesz pokazać Twoje reklamy. Możesz wybrać określone lokalizacje i dane demograficzne, na które chcesz kierować reklamy. Snapchat pozwala również wybrać docelową grupę demograficzną według lokalizacji oraz zaawansowane filtry, takie jak zawód lub zainteresowania.
Możesz również doprecyzować swoją grupę docelową, wybierając predefiniowaną grupę docelową. Są to gotowe grupy odbiorców korzystające ze Snapchata i danych innych firm, których możesz używać do łączenia się z ludźmi na podstawie ich zainteresowań i zachowań. Możesz również uzyskać szczegółowe informacje, kierując reklamy na określone systemy operacyjne, takie jak Apple iOS lub Android.
Przewiń w dół. Tutaj możesz potwierdzić, ile chcesz wydać, jak długo będzie trwać kampania i jaką strategię określasz.
Jeśli nie masz pewności, ile wydać na reklamę na Snapchacie, zacznij nisko. Zawsze możesz zwiększyć budżet, jeśli reklama jest skuteczna.
Na następnym ekranie zobaczysz opcję zaprojektowania reklamy. Prześlij swoje wizualizacje, dodaj nazwę marki, tekst nagłówka, wezwanie do działania i wszelkie dodatkowe wymagane informacje. Te pola mogą się zmieniać w zależności od celu kampanii reklamowej.
Po prawej stronie edytora będziesz mógł zobaczyć, jak będzie wyglądać Twoja reklama.
Gdy wszystko wygląda dobrze, przejrzyj swoje informacje na następnym ekranie. Dodaj adres firmy i informacje o płatności, a następnie kliknij Opublikuj kampanię w prawym dolnym rogu.
Od wyboru kanałów po zastanawianie się, co opublikować, wypełnij puste pola, aby zastanowić się, jak najlepiej wykorzystać media społecznościowe, aby osiągnąć swoje cele marketingowe.
Teraz, gdy już wiesz, jak utworzyć kampanię reklamową w Menedżerze reklam, oto kilka wskazówek dotyczących Snapa, które pomogą w konwersji Twoich reklam.
Przenoszenie odbiorców przez ścieżkę z reklamami retargetingowymi może mieć wyższy współczynnik konwersji niż wyświetlanie tylko jednej reklamy. Retargeting ma miejsce wtedy, gdy wyświetlasz odbiorcom kolejną reklamę lub sekwencję reklam na podstawie interakcji, jaką podjęli z poprzednią reklamą.
Snapchat nazywa tego typu odbiorców Odbiorcami angażującymi w reklamę. To strategia retargetingu, która ogranicza się do działań, które ludzie podejmują tylko w reklamach Snapchata.
Przyjrzyjmy się, jak możesz stworzyć sekwencję reklam i efektywnie wykorzystać retargeting.
Zniżki i bezpłatna wysyłka to ogólnie świetny sposób, aby ludzie, którzy są na płocie, ostatecznie dokonali zakupu.
Chociaż kuszące jest, aby wziąć reklamę, którą stworzyłeś dla Instagrama i wrzucić ją na Snapchata, nie jest to coś, co zalecamy. Baza użytkowników Instagrama różni się od Snapchata — ma tendencję do przyciągania szerszej, ogólnej publiczności. Wykorzystaj niszową generację Z i publiczność kobiet na Snapchacie, tworząc wysoce dopasowane wiadomości.
Jeśli jesteś ograniczony budżetem, upewnij się, że go dobrze rozkładasz. Bycie bardzo aktywnym w styczniu, a następnie całkowitym opadnięciem od kwietnia do maja, nie jest dobre.
Oczywiście, jeśli Twoja marka ma konkretne powody, by intensywniej reklamować się w pewnym momencie roku lub ma strategię reklamowania w stylu sprinterskim, zdecyduj się na to. Każda marka jest inna, ale ogólną zasadą jest, aby Cię zatrzymać.
Stwórz pełną strukturę lejka, tak jak w przypadku reklam na Facebooku lub dowolnej płatnej platformy społecznościowej.
Wskazówki dotyczące tworzenia treści reklam dla Snap:
Twórz treści, które są zabawne i ekscytujące w 80% przypadków. Pozostałe 20% powinno być przeznaczone na promowanie Twoich produktów. Ludzie otwierają aplikację Snapchat, aby dzielić się rzeczami ze znajomymi. Nikt nie idzie na Snapchat myśląc: „Hej, chcę dziś zobaczyć świetną reklamę”.
Jak więc stworzyć reklamę, którą ludzie lubią oglądać? Zachowaj autentyczność.
Współpracuj z twórcami treści i mikroinfluencerami aby były autentyczne dla użytkownika.
Spróbuj spojrzeć na treści organiczne w mediach społecznościowych i dostosuj je do swojej marki i przekazu. Rozważ amatorski wygląd. Pomiń światła i studio dla swoich reklam.
Przed stworzeniem reklamy zadaj sobie pytanie: „Jak sprawić, by ludzie śmiali się, lub byli zaciekawieni czy zszokowani”, a nie tylko „Jak mogę sprawić, by ktoś kupił mój produkt?”.
Zasady reklamowe Snapchat:
Nie ma wątpliwości, że reklamy Snapchat są tego warte dla marek e-commerce. Zarówno duzi, jak i mali sprzedawcy detaliczni i marketerzy mogą skorzystać z możliwości zakupów mobilnych, wyświetlając reklamy komercyjne i zachęcając ludzi do przeglądania i kupowania na swoich telefonach.
Pamiętaj, że sukces reklam na Snapchacie zależy od autentyczności. Spraw, aby Twoje reklamy wyglądały naturalnie. Użyj retargetingu, aby przenieść ludzi przez ścieżkę. Testuj i optymalizuj na podstawie danych reklam. Wkrótce zaczniesz zauważać wzrost liczby potencjalnych klientów i sprzedaży w swojej witrynie dzięki reklamom Snap ads.
Gotowy do stworzenia swojego biznesu? Rozpocznij z UniqueSEO!
Reklamy Snapchat to 10-sekundowe pełnoekranowe pionowe filmy, które pojawiają się pomiędzy oglądaniem historii użytkownika. Snapchaterzy muszą po prostu przesunąć palcem w górę, aby wejść w interakcję z Twoją reklamą.
Reklamy Snapchat działają dobrze, jeśli kierujesz reklamy do pokolenia Z lub milenialsów. Możesz kierować reklamy na niewykorzystany rynek zaangażowanych użytkowników i korzystać z zaawansowanych funkcji kierowania. Snapchat faworyzuje również marki detaliczne, oferując formaty reklam, które zachęcają konsumentów do przeglądania i kupowania produktów.
Snapchat jest popularny wśród młodszego pokolenia. Prawie sześciu na dziesięciu wszystkich użytkowników ma od 13 do 24 lat.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)