Reklama natywna definicja native advertising – co to jest?

Pozycjonowanie stron Trójmiasto
Spadający ruch na stronie, dlaczego Twoja witryna spada w Google
28 kwietnia, 2022
Reklama społeczna
Reklama społeczna co to jest i jakie ma korzyści?
28 kwietnia, 2022
Reklama natywna definicja native adverising
Reklama natywna definicja native adverising

Reklama natywna definicja native advertising – co to jest?

Więc czym jest reklama natywna?

Otóż nie ulega żadnym wątpliwościom, że branża marketingu przeznaczona jest dla osób wyjątkowo kreatywnych i potrafiących przyciągnąć uwagę odbiorców.

Tworzenie reklam to zajęcie, którym z reguły parają się pracownicy wyróżniający się niestandardowym sposobem myślenia. W obecnych czasach potencjalny odbiorca bombardowany jest zewsząd różnego rodzaju reklamami.

To sprawia, że w pewien sposób staje się na nie uodporniony i nie przyciągają one jego uwagi. Od pewnego czasu szczególnie popularna stała się reklama natywna, która wywołuje wiele emocji i kontrowersji.

Czy zmiany w reklamie, które są przez nią nieuchronnie wprowadzane, idą w dobrym kierunku?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Reklama natywna – co to?

Z angielskiego native advertising. Jest to pojęcie, które z pewnością nie jest obce żadnemu twórcy reklam. Niestety, osoby mniej obeznane ze środowiskiem bardzo często mogą mylić reklamę natywną z lokowaniem produktu bądź też artykułem sponsorowanym. Wysokiej jakości reklama natywna nie ma nic wspólnego z powyższymi produktami.

Niestety, stereotypy które są o niej rozprzestrzeniane sprawiają, że wiele osób ma do niej negatywne nastawienie. Dlatego też każda osoba, która chce na poważnie zająć się marketingiem, powinna poszerzyć swoją wiedzę, korzystając z ogólnie dostępnych źródeł.

Z racji tego, że reklama natywna z roku na rok staje się coraz bardziej popularna i zyskuje szerokie grono wielbicieli, z pewnością warto się nią zainteresować.

Reklama natywna a content marketing

Reklama natywna ma za zadanie przekazanie treści do odbiorcy, jednak w sposób wyjątkowo delikatny i mało inwazyjny. Subtelnie przedstawia ona usługę lub też produkt, jednak to nie aspekt reklamowy w niej dominuje.

Odbiorca, który czyta reklamę natywną, przyciągany jest przez wysokiej jakości treść, a sam przekaz reklamowy dociera do niego mimochodem.

Wszystko dlatego, że w dzisiejszych czasach większość reklam staje się bardzo natarczywa i często przynosi efekt odwrotny od oczekiwanego. Odbiorcy są zirytowani intensywnymi spotami reklamowymi czy też wyskakującymi banerami. Można mieć wątpliwości czy tego typu reklamy spełniają założone cele.

Native ads

Odbiorca, który styka się z reklamą natywną, odnosi wrażenie, że jej zadaniem jest przekazanie mu ważnych i interesujących informacji. Natomiast wzmianka na temat reklamowanej usługi lub też firmy jest wpleciona w tekst tak zgrabnie, że podkreśla tylko jego sens.

Sens reklamy natywnej polega na tym, że nawet jeśli wspomnienie o reklamowanym produkcie zostanie z niej usunięte, wciąż będzie mogła ona funkcjonować jako wysokojakościowa treść z interesującym przekazem.

To właśnie odróżnia reklamę natywną od artykułu sponsorowanego – w jego przypadku usunięcie informacji o reklamowanym produkcie sprawi, że sam artykuł staje się bezwartościowy i traci znaczenie.

Śmiało można więc powiedzieć, że reklama natywna jest w opozycji dla agresywnych przekazów reklamowych. Jej początków można dopatrywać się w pierwszej połowie XX wieku, jednak obecnie przybiera ona nieco odmienioną i nowoczesną formę.

Wszystko dlatego, że twórcy reklam dysponują obecnie rozbudowanymi i nowoczesnymi narzędziami, które gwarantują im więcej możliwości tworzenia skutecznych, innowacyjnych reklam.

Czym się różni artykuł natywny, a artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany bardzo przypomina artykuł natywny. Oba te artykuły mają zaprezentować odbiorcy pewne informacje, przy czym równocześnie zawierają przekaz reklamowy.

Artykuł sponsorowany, to tekst sprzedażowy o firmie. Mówi zazwyczaj o jej produktach lub usługach. Z kolei artykuł natywny, skupia się na dostarczeniu odbiorcy wartościowych i poszukiwanych treści,

Reklama natywna – nie tylko tekst

Osoby, które zastanawiają się, jaką formę może przybierać reklama natywna, powinny wiedzieć, że niekoniecznie odnosi się ona tylko do artykułów. Coraz częściej przybiera postać obrazu, wideo czy też infografiki.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że granica pomiędzy lokowaniem produktu, a reklamą natywną bywa bardzo cienka. Różnice są na tyle subtelne, że ich wskazanie sprawia trudności nawet specjalistom od marketingu.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Dlaczego reklama natywna budzi kontrowersje?

Reklama natywna jest formą reklamy, która ma swoich zagorzałych zwolenników i przeciwników. Osoby, które są za jej stosowaniem wskazują, że jest ona strzałem w dziesiątkę w przypadku klientów, którzy nie lubią, kiedy wprost im się coś nakazuje.

Coraz większa liczba odbiorców ceni sobie wysokiej jakości treści, które są nieodłączną częścią reklamy natywnej. Z kolei te osoby, które są przeciwne takiej formie reklamy, zgodnie twierdzą, że kojarzy im się ona ze swego rodzaju oszustwem.

Wszystko dlatego, że robi ona wrażenie zwykłego artykułu, a w rzeczywistości stanowi element sprytnie zaplanowanych działań marketingowych.

Każdy odbiorca musi sam sobie zadać następujące pytanie – czy reklama natywna jest fałszywą mistyfikacją czy też wyjątkowo inteligentną formą reklamy.

Wydaje się, że prawda bliższa jest tej drugiej opcji – odbiorcy reklamy natywnej mogą czerpać z niej podwójne korzyści. Przede wszystkim, dostają wartościową i wysokojakościową treść, a dodatkowo mają szansę poznać nowy, interesujący produkt.

Podsumowując, śmiało można powiedzieć, że reklama natywna z pewnością będzie się rozwijać w następnych latach. Może się okazać, że reklama, którą odbiorca czyta z nieskrywaną przyjemnością, to przyszłość marketingu.

W końcu chodzi o to, by to odbiorca samodzielnie podejmował decyzje zakupowe, będąc jedynie delikatnie na nie nakierowanym przez subtelny przekaz reklamowy.

Reklama natywna przykłady

  • Artykuł sponsorowany,
  • Lokowanie produktu,
  • Posty sponsorowany na Facebooku i innych platformach social media jeśli wyglądają jak treści opublikowane przez użytkownika,
  • Content marketing,
  • Większość baner ads jeśli nie wyglądają jak nachalne reklamy w stylu „to my kup u nas teraz”, ale gdy wyglądają jak zdjęcie wkomponowane w artykuł
  • Treści video,
  • Ulotki wkładane w książki lub gazety.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Reklama natywna definicja native advertising – co to jest??

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)