Reklama aplikacji mobilnej (koszt reklamy i zarobki z wyświetlania reklam, przykłady, oferta, cennik)

Reklama aplikacji mobilnej (koszt reklamy i zarobki z wyświetlania reklam, przykłady, oferta, cennik)

API Interfejs programowania aplikacji (application programming interface) Reklama aplikacji

Reklama aplikacji mobilnej (koszt reklamy i zarobki z wyświetlania reklam)

Hasło reklama aplikacji może oznaczać 3 zamiary:

  • firmę, która chce reklamować swoje produkty/usługi jak za pomocą np. reklamy Facebook, albo Google Ads, ale tym razem jako umiejscowienie wybiera aplikację
  • firmę, która stworzyła aplikację i chce ją reklamować, żeby użytkownicy mogli ją pobierać
  • reklamy w aplikacji, w tym przypadku właściciel może wyświetlać reklamy. Trochę w stylu jakbyś miał kanał na YouTube i przed Twoimi filmami pojawiały się adsy.

Z tego powodu omówimy dzisiaj wszystkie 3 tematy.

I przy okazji:

Zajmujemy się reklamami w aplikacji (czyli przykładowo jeśli chcesz promować swoje produkty ze sklepu, lub usługi), a także reklamą aplikacji (jeśli jesteś deweloperem/firmą i chcesz aby inni pobierali apkę).

Co to jest aplikacja?

Zazwyczaj, gdy ludzie mówią o aplikacjach, mają na myśli samodzielne programy, które uzyskują dostęp do Internetu bez korzystania z przeglądarki internetowej (chociaż wiele z nich oferuje również funkcje offline).

Aplikacje mogą działać na urządzeniach mobilnych, laptopach i komputerach stacjonarnych. Większość klientów pobiera aplikacje ze sklepów (np. Google Play, lub Appstore) lub bezpośrednio ze stron firmowych.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak reklamować aplikację?

Jeśli chcesz wypromować swoją aplikacją to zastosuj jak najwięcej z poniższych wskazówek.

SEO i pozycjonowanie

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) pomaga potencjalnym użytkownikom znaleźć Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Oczywiście SEO nie jest tym co kilka lat temu i nie polega na tym, abyś umieścił odpowiednie słowa kluczowe na swojej stronie docelowej.

Obecnie musisz mieć dobrze sporządzony plan contentowy, aby pokryć tematykę aplikacji i niszy w której działasz.

Czyli musisz pisać treści na dwa tematy.

I pamiętaj, żeby na swoich landing page umieszczać widoczny link, który umożliwi użytkownikom pobranie Twojej aplikacji na wybrane przez nich urządzenie.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, oto bardzo dobry przewodnik po SEO.

Reklama aplikacji w Google Ads

Kup reklamy w wyszukiwarce Google. SEO wymaga dużo czasu, pracy i stałej optymalizacji pod kolejne słowa kluczowe, więc niektóre kampanie marketingowe aplikacji powinny być nastawione na płatny ruch w wynikach wyszukiwania.

W większości przypadków oznacza to kupowanie wyświetleń z różnych wyszukiwarek.

cel kampanii google ads
Zdjęcie Google Ads – promowanie aplikacji: zwiększ liczbę instalacji Twojej aplikacji, zaangażowań i wcześniejszych rejestracji na nią

Reklama aplikacji na Facebooku i w innych social mediach

Większość systemów reklamowych social media oferuje promowanie aplikacji, aby ludzie ją instalowali na własnych telefonach. Obecnie najpopularniejsze są instalacje aplikacji ana facebooku i tiktok.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Wdróż strategię optymalizacji pod SEO w sklepie z aplikacjami.

Oprócz wykorzystywania klasycznej wyszukiwarki, tzw. SERP, docieraj do użytkowników aplikacji w miejscu, z którego już pobierają nowe aplikacje, i zainwestuj w optymalizację widoczności w sklepie z aplikacjami (ASO – app store optimization).

Aby zdobyć widoczność w sklepie z aplikacjami, proś aktywnych użytkowników o recenzje aplikacji.

Wysyłaj powiadomienia push, które przekierują ich do sklepu z aplikacjami, aby zostawić recenzję i opublikować wiele obrazów przedstawiających sposób korzystania z aplikacji — w tym zrzuty ekranu i filmy. Zaktualizuj nazwę aplikacji, ikonę i opis aplikacji, słowami które zawierają frazy kluczowe.

Uruchom płatne promocje w sklepach z aplikacjami – Google play i App store.

Jedną z lepszych strategii promocji aplikacji jest zwiększenie liczby reklam w sklepie z aplikacjami. Możesz ulepszyć widoczność swojej strony sklepu z aplikacjami, kupując płatną promocję w tych systemach.

Pomoże to szybko zdobyć nowych użytkowników. Po uzyskaniu sporej bazy użytkowników możesz przestać płacić za reklamy i skupić się bardziej na utrzymaniu klientów i organicznym pozyskiwaniu użytkowników poprzez marketing rekomendacji o działania naturalne.

Zastosuj marketing w mediach społecznościowych.

Jest to rozwinięcie jednego z poprzednich punktów odnośnie reklam na instalacje aplikacji, ponieważ istnieją jeszcze inne sposoby.

Możesz zastosować szerszą promocję swojej firmy, stosując „zwykłe” kampanie.

Sieci społecznościowe mają zwykle wiele informacji o swoich użytkownikach, w tym lokalizacje geograficzne, dane demograficzne i zainteresowania. Z tego powodu niektórzy marketerzy postrzegają marketing w mediach społecznościowych jako bardzo precyzyjny.

Gdy reklamujesz swoją aplikację w mediach społecznościowych, zadbaj o profesjonalny i aktualny wygląd wszystkich odpowiednich stron.

Za pomocą reklam twórz obraz „że jesteś w porządku i twoja aplikacja jest bardzo pomocna”.

Wtedy do takich grup możesz już stosować bezpośredni marketing na instalacje apki.

Stwórz plan content marketingowy.

Marketing treści polega na tworzeniu użytecznych, wartościowych treści dla Twojej potencjalnej bazy użytkowników, co przyciąga ich do Twojej witryny.

Wartościowe treści mogą przybierać różne formy, jak na przykład podcasty, artykuły, infografiki czy filmy instruktażowe, lub webinary, które udostępniają przydatne informacje.

Zatrudnij influencerów.

Marketing społecznościowy może być skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności Twojej aplikacji wśród potencjalnych klientów, ale bardzo dobrze działa jego odmiana czyli influencer marketing.

Możesz zapłacić stałą opłatę za promowanie informacji lub prowizję od wszystkich poleconych kont, które generują instalacje.

Spodobały Ci się te rady jak promować aplikacje mobilne, aby użytkownicy je pobierali?

Jeśli tak to teraz zmieńmy tematykę i omówmy: jak można zarabiać wyświetlając reklamy w swojej aplikacji?

Na czym polega zarabianie na reklamach w aplikacji?

Reklama w aplikacji to strategia reklamy mobilnej wykorzystywana do zwiększania przychodów poprzez marketing w aplikacjach. Umożliwiając reklamodawcom promowanie swoich produktów i usług użytkownikom aplikacji. W takim przypadku wydawcy aplikacji generują przychody, które zapewniają, że ich aplikacje można z kolei pobrać bezpłatnie (ponieważ zarabiają na reklamach).

Reklamodawcy mobilni, którzy korzystają z tej metody, często stosują strategie PPC (płatności za kliknięcie). Pomagają one w dotarciu do określonych odbiorców.

Reklamy banerowe są zwykle dostępne jako CPM (koszt za milę) lub CPC (koszt za kliknięcie). A ze względu na obfitość banerów reklamowych wiele osób sugeruje, że ich popularność może spadać.

Modele cenowe reklam w aplikacji

Ze względu na szeroką gamę formatów reklamowych w przypadku reklamy mobilnej w aplikacji istnieje wiele rodzajów rozliczania się. Poniżej najważniejsze:

  • eCPM: efektywny koszt wyświetlenia 1000 jest wspólnym mianownikiem dla wszystkich stawek i dzieli całkowity koszt przez całkowitą liczbę wyświetleń.
  • CPM – Koszt za tysiąc wyświetleń: Niska cena dla reklamodawców i świetna dla wydawców, ponieważ muszą wyświetlać reklamę 1000 razy, aby otrzymać zapłatę.
  • CPA – koszt działania: wysokie stawki CPA są skuteczne dla wydawców, którzy chcą uzyskać wyniki w krótkim czasie. I jest to strategia niskiego ryzyka dla reklamodawców.
  • CPI – koszt instalacji: korzystny dla wydawców, a reklamodawcy płacą tylko za zaangażowanych użytkowników aplikacji.
  • CPV – koszt obejrzenia: to korzyść dla reklamodawców, ponieważ płacą tylko za obejrzane filmy. Wydawcy muszą je tylko pokazać, aby otrzymać zapłatę.
  • CPC – Koszt kliknięcia: Idealny dla reklamodawców, którzy płacą tylko wtedy, gdy ktoś kliknie ich reklamę. Wydawcy mogą czasami poprosić o wyższe stawki za kliknięcie.

Jakie są korzyści z wyświetlania reklam w aplikacji?

Reklama w aplikacji ma ogromną przewagę nad reklamą na stronach internetowych. Np raport Smaato sugeruje, że aplikacje mają trzykrotnie wyższe współczynniki konwersji niż witryny mobilne.

Jak reklamować aplikacje?

Musisz:

  • Zaplanować strategię marketingową.
  • Utworzyć stronę internetową i działać online.
  • Wykorzystać technologię mediów społecznościowych.
  • Uruchomić reklamy PPC na swoją stronę internetową.
  • Wykorzystaj partnerstwa i efektywne public relations.
  • Udział w konferencjach i targach. 7
  • Przeprowadzenie badań rynkowych i budowanie opinii.
  • Wykorzystać marketing.
  • Wykorzystać influencer marketing z zaangażowanymi osób.
  • Stworzyć programy afiliacyjne.

Jak zachęcić do zainstalowania aplikacji?

  • Zaznacz w swojej aplikacji korzyści płynące z jej instalacji. Uwzględnij w nich czas i wygodę, jakie da użytkownikom.
  • Wyświetlaj obrazowe zapowiedzi nowych funkcji i odświeżonych wersji aplikacji.
  • Zaoferuj zniżki i specjalne oferty dla użytkowników instalujących aplikację.
  • Stwórz w swojej aplikacji grafikę i interfejs użytkownika, które budzą zainteresowanie.
  • Przypomnij użytkownikom, dlaczego Twoja aplikacja jest lepsza od pozostałych, porównując ją z ich konkurentami.
  • Zorganizuj konkursy.
  • Umożliwiaj bezpłatne korzystanie z aplikacji lub jej części na początkowym etapie.
  • Wyślij do swoich potencjalnych użytkowników linki oceniające Twoją aplikację.
  • Stwórz kampanie w internecie, w których wyjaśnisz, dlaczego należy zainstalować Twoją aplikację.

Plan marketingowy aplikacji mobilnej

  1. Identyfikacja celów marketingowych:
    1. Udostępnienie aplikacji na rynku, aby uzyskać jak najwięcej pobrań i aktywnych użytkowników.
    2. Promowanie aplikacji, aby potencjalni i obecni użytkownicy mieli świadomość i znali jej możliwości.
    3. Zbudowanie społeczności użytkowników poprzez stworzenie zaangażowania wokół aplikacji.
  2. Wybór grup docelowych:
    1. Możliwi użytkownicy, którzy potrzebują odpowiedniej aplikacji mobilnej do wykonywania różnych zadań.
    2. Osoby, które szukają aplikacji wymagającej leszego zaangażowania lub rozrywki.
  3. Tworzenie strategii marketingowej:
    1. Reklama na platformach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram), a także interesujące treści wideo.
    2. Udostępnienie wersji demonstracyjnej dla testowania i recenzowania.
    3. Przeprowadzanie konkursów i promocji dla użytkowników oraz prezentacja aplikacji na forach internetowych.
    4. Tworzenie partnerskich programów afiliacyjnych dla innych firm.
    5. Monitorowanie konkurencji i sukcesywne aktualizowanie aplikacji.
    6. Pozyskiwanie profesjonalnych recenzentów i twórców treści.
    7. Publikowanie informacji o aplikacji w gazetach, programach radiowych i wszelkich innych mediach.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak reklamować aplikacje w Google Ads?

Zaloguj się na swoje konto Google Ads

Kampania Performance Max Google

Kliknij +plus aby stworzyć nową kampanię.

Jako cel kampanii wybierz promowanie aplikacji

cel kampanii google ads

Wypełnij dalej kolejne kroki i podłącz swoje konto do Google Play.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 114

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!