Pytania sprzedażowe -czym są, jak zadawać krok po kroku+[1 BONUS]

Kontrola Jakości
Kontrola Jakości -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 marca, 2022
środki reklamy
Środki reklamy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 marca, 2022
Pytania sprzedażowe
Pytania sprzedażowe

Pytania sprzedażowe które musisz zadać żeby nie brzmieć jak typowy sprzedawca

Jednym z najczęstszych nieporozumień, jeśli chodzi o sprzedaż, jest to, że aby być dobrym sprzedawcą, musisz być najlepszym mówcą. I to było szczególnie przytaczane w czasach, tak plus minus 10-20 lat wstecz. Panowało przekonanie że jeśli jesteś dobry w rozmowach z ludźmi, powinieneś pracować w sprzedaży.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Obejrzyj wideo pt. Pytania Sprzedażowe Które Musisz Zadać Żeby Nie Brzmieć Jak Typowy Sprzedawca (5 najważniejszych):

I chociaż jest to do pewnego stopnia prawda, to najlepiej sprzedający niekoniecznie są najlepszymi rozmówcami. W rzeczywistości są najlepszymi słuchaczami. Ponieważ prawda jest taka, że ​​nikt nie chce słyszeć, jak sprzedawca mówi o tym, jak świetny jest lub jak świetny jest jego produkt lub usługa, prawda?

Po prostu nie ma to znaczenia dla osoby, a w niektórych przypadkach jest to trochę denerwujące. Więc co zrobimy, to odwrócimy scenariusz. W tym wpisie pokażę jak stać się lepszym słuchaczem, poznając pięć najpotężniejszych pytań sprzedażowych, aby ostatecznie słuchać, budować empatię i zawierać więcej transakcji.

…jak właśnie powiedziałem, najlepsi sprzedawcy będą najlepszymi słuchaczami i aby słuchać, musisz pozwolić, aby stan potencjalnego klienta mógł pozwolić aby spokojnie porozmawiać. A jak to robisz, chcesz zadawać mocne, intrygujące pytania. To nie są zwykłe pytania, które po prostu rzucasz. Będą to pytania, które prowadzą potencjalnego klienta przez cały proces sprzedaży, dzięki czemu możesz zrozumieć jego ból, zbudować empatię i zasadniczo rozwiązać jego problemy.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Najlepsze w używaniu tych pytań jest to, że są bardzo subtelne, są bardzo konwersacyjne i nie brzmisz jakbyś sprzedawał coś na siłę kiedy je zadasz. Pod koniec tego wpisu nie tylko nauczysz się pięciu najpotężniejszych pytań, które pomogą w procesie sprzedaży, ale także pokażę ci, jak stać się lepszym słuchaczem, PLUS jak zbudować więcej empatii i relacji wśród swoich potencjalnych klientów, a ostatecznie pomoże ci to zawrzeć więcej transakcji.

Pytania sprzedażowe
Pytania sprzedażowe

Pytanie sprzedażowe numer 1 (szanuję Twój czas)

W porządku, więc powiedziawszy to, przejdźmy do pytania numer jeden.

Ok, więc wyobraź sobie że jesteś w miejscu sprzedaży. Tam gdzie spotkasz się z potencjalnym klientem, osobiście lub rozmawiasz z nim przez telefon. Chodzi o to, że czasami zaczynasz od luźnej rozmowy, mówisz: hej , jak leci? A klient mówi, och, mam się dobrze bla, bla, bla, bla, bla, prawda?

A Ty mówisz o pogodzie, czy cokolwiek innego.

Teraz sytuacja może stać się trochę niezręczna, ponieważ czasami chcesz iść do przodu i rozpocząć spotkanie, ale boisz się je tak na prawdę rozpocząć lub nie chcesz brzmieć zbyt nachalnie jako sprzedawca. Co więc zrobić, aby rzeczywiście rozpocząć spotkanie sprzedażowe w miły, konwersacyjny sposób?

Aby rozwiązać ten problem, tutaj pojawia się pytanie numer jeden. Więc kiedy siedzisz twarzą w twarz lub rozmawiasz przez telefon z potencjalnym klientem, jeśli chcesz rozpocząć spotkanie, to wszystko, co masz do powiedzenia, yo:

hej, [Imię], mam szacunek dla twojego czas. Czy masz coś przeciwko, jeśli pójdziemy dalej i zaczniemy?

A klient, czy ktokolwiek, z kim rozmawiasz, oczywiście powie, jasne, chodźmy dalej i zacznijmy. To takie proste. I dlaczego to pytanie będzie niesamowicie potężne, chociaż wydaje się tak proste. Polega to na tym że zasadniczo kontrolujesz ramę całej rozmowy. I zasadniczo idzie to tak, jak chcesz.

Kierujesz aby porozmawiać dokładnie o tym, o czym chcesz rozmawiać na spotkaniu. I to jest sposób, aby druga osoba zgodziła się na kierunek, w którym chcesz ją obrać. A co najlepsze nie brzmisz jakbyś wpychał komuś produktu. Nie tylko to, ale także dodatkowo budujesz mikro zaangażowanie, prawda?

Zadajesz pytanie, potencjalny klient odpowiada, jasne, czemu nie? Chodźmy dalej i zacznijmy.

A potem przechodzisz do coraz większej liczby pytań. A im więcej potencjalny klient jest w stanie i chce odpowiedzieć na twoje pytania, tym więcej zaangażowania możesz mieć w trakcie rozmowy.

Więc przejdźmy dalej i przejdźmy do pytania numer dwa.

Pytania sprzedażowe

Pytanie sprzedażowe numer 2 (co cię skłoniło)

Więc kiedy zaczniesz spotkanie i powiesz „hej, chcę szanować twój czas, więc czy masz coś przeciwko, jeśli pójdziemy dalej i zaczniemy? Osoba powie, jasne, chodźmy dalej i zacznijmy. To, co chcesz zrobić, to zadać kolejne pytanie, aby dowiedzieć się, dlaczego dokładnie zgodzili się na spotkanie, które masz właśnie w tym momencie. Prostą rzeczą, którą możesz powiedzieć, jest:

hej, jestem po prostu ciekaw, co cię zainteresowało, aby wykonać telefon dzisiaj?

Niezależnie od tego, czy jest to rozmowa telefoniczna, czy spotkanie, chcesz po prostu zmienić słowa w zależności od sytuacji.

To będzie niezwykle mocne pytanie, ponieważ nie tylko jest to pytanie otwarte, w którym druga osoba może w zasadzie wszystko powiedzieć, ale w zasadzie dochodzi do przyczyny, dla której ktoś inwestuje swój czas, aby z tobą porozmawiać. Powodem, dla którego chcesz to zrobić, jest to, że próbujesz zidentyfikować problem, który ma potencjalny klient, osoba, której próbujesz sprzedać, i dostosować swoje rozwiązanie do tych problemów, aby kiedy nadejdzie czas, aby faktycznie sprzedać, cokolwiek sprzedajesz, jest to coś, czego potencjalny klient faktycznie potrzebuje.

Jeśli nie wiesz, dlaczego potencjalny klient jest na tym spotkaniu z tobą lub rozmawia z tobą, bardzo trudno jest mu cokolwiek sprzedać, ponieważ ludzie nie lubią jak się im sprzedaje, ale uwielbiają kupować. A jeśli nie rozumiesz, dlaczego chcą kupować, to nie będziesz sprzedawać. A najważniejszą rzeczą, której naprawdę szukasz, kiedy zadajesz pytanie, co cię zainteresowało dzisiejszym telefonem, jest to, że naprawdę szukasz punktu bólu.

Szukasz jednego poważnego problemu, który naprawdę rzuca się w oczy dla potencjalnego klienta. A jeśli jesteś w stanie rozwiązać ten problem, kupią twoje produkty i usługi. Więc kiedy pytam, hej, co cię zainteresowało dzisiaj aby wykonać ten telefon?

Osoba może powiedzieć, och, wiesz, chcieliśmy zrobić reklamy na Facebooku. Próbowaliśmy sami, ale po prostu straciliśmy na tym dużo pieniędzy. Po prostu nie wiemy, co robić. Więc chciałem dowiedzieć się trochę więcej od Ciebie. Czasami jest to dosłownie tak proste, kiedy ludzie mają wyraźny problem i po prostu mówią ci z góry i nie chcą tracić czasu.

A nawet jeśli nie, to jeśli dadzą ci małą wskazówkę o problemie, na przykład, och, wiesz, próbowaliśmy reklam na Facebooku, ale to nie zadziałało… To, co chcesz tam zrobić, to wziąć ten punkt bólu, niezależnie od tego, czy jest silny, czy nie. To nie ma znaczenia. Ale znajdujesz ten ból i chcesz zanurzyć się głębiej.

Tak więc zadanie pytania numer dwa, „co zainteresowało Cię dzisiaj, aby wykonać ten telefon”, w zasadzie nakreśliło dalsze ramy rozmowy.

Gdy zdobędziesz tę wskazówkę, to jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Więc kiedy potencjalny klient opowie Ci o bólu, wystarczy zadać więcej pytań, na przykład, och, to całkiem interesujące, czy możesz mi o tym powiedzieć trochę więcej? Inne pytanie, które możesz zadać, to: och, to interesujące, od jak dawna jest to problem?

Są to podstawowe pytania których możesz użyć, aby zagłębić się w ból potencjalnego klienta. A kiedy potencjalny klient czuje, że naprawdę słuchasz, będzie po prostu mówił o swoich problemach przez cały dzień.

W porządku, więc idąc dalej, przejdziemy do pytania trzeciego.

Zobacz, wpis pytania sprzedażowe na naszym partnerskim portalu.

Pytanie sprzedażowe numer 3 (punkt A i B)

Podczas całego procesu sprzedaży, zadajesz pytania, rozumiesz problem potencjalnego klienta, ale jest pewna kwestia, którą koniecznie musisz wyjaśnić, jeśli chcesz komuś sprzedać.

Musisz o tym myśleć w ten sposób. Masz punkt A i punkt B, okej. Punkt A to czyjaś aktualna sytuacja, w której się aktualnie znajduje. Punkt B to ich pożądana sytuacja, do której chcą się udać.

Na przykład jeśli sprzedajesz usługi dietetyczne, aby pomóc ludziom schudnąć bo ktoś może mieć nadwagę to właśnie taka jest ich obecna sytuacja.

A sytuacja pożądania jest taka, że ​​chcą schudnąć i być zdrowym.

Tak naprawdę mówisz tylko: hej, gdzie obecnie jesteś? A gdzie chcesz iść? Nadwaga, brak nadwagi. Zarabiać trochę pieniędzy, zarabiać dużo pieniędzy.

W zależności od produktów lub usług, wszystko, co robisz, to przenoszenie ich z punktu A do punktu B. Tak więc pytanie, które możesz użyć, aby rozpocząć tę rozmowę podczas tego spotkania sprzedażowego, jest takie.

Hej, , czy możesz dać mi wyobrażenie o tym, gdzie aktualnie się znajdujesz i dokąd chcesz się udać? Mam na myśli, że oczywiście będziesz miał już teraz więcej kontekstu, kiedy będziesz na spotkaniu sprzedażowym, ale to w zasadzie to chodzi o to gdzie aktualnie jesteś i dokąd chcesz się udać.

I bez względu na to, co sprzedajesz, bez względu na branżę, w której działasz, zawsze jest ten etap. Ludzie znajdują się obecnie w pewnym momencie swojego życia, niezależnie od tego, czy chodzi o ich zdrowie, biznes, finanse, relacje. I zawsze chcą to w jakiś sposób poprawić. A jeśli twój produkt lub usługa może pomóc im dotrzeć do punktu A do punktu B, o wiele łatwiej będzie im kupić to, co masz.

Ponieważ wartość jest jasna.

Jeśli kupią to, co sprzedajesz, dostaną się z punktu A do punktu B. A ty jesteś w zasadzie tylko pojazdem, który ich tam dowiezie.

Najważniejsze jest to, że naprawdę chcesz wyjaśnić różnice między punktem A i punktem B i upewnić się, że zarówno Ty, jak i klient rozumiecie, że istnieje separacja między tymi dwiema sytuacjami. Jeśli pod koniec spotkania sprzedażowego pokażesz im, że naprawdę możesz im pomóc dostać się do pożądanej sytuacji, będzie dla nich oczywiste, że kupią twoje produkty i usługi, bo to po prostu jasne, prawda?

Możesz pomóc im zdobyć to, czego chcą. A jeśli pobierasz opłatę za coś, co jest uczciwe w stosunku do wartości, którą zapewniasz, będzie to łatwa sprzedaż, jeśli możesz jasno zdefiniować punkt A i punkt B i pokazać im, jak możesz pomóc im przejść przez ten most.

Przechodząc dalej, idźmy do pytania numer cztery.

Pytanie sprzedażowe numer 4 (co Cię powstrzymuje przed samodzielnym)

No dobrze, tak jak powiedziałem wcześniej, masz ten punkt A, punkt B, obecną sytuację, pożądaną sytuację. Ale nie wystarczy pokazać im, że można ich przerzucić przez most.

Musisz zidentyfikować wszystko, co już powstrzymuje ich przed zrobieniem tego na własną rękę. Bo jeśli twój produkt lub usługa pomaga im przejść z punktu A do punktu B, ale myślą w swoich głowach, dlaczego miałbym płacić tej osobie, skoro mogłem to zrobić sam, nie kupią tego, co sprzedajesz.

Celem jest więc sprawienie, aby potencjalny klient poczuł, że nie może znaleźć się w pożądanej sytuacji bez Twojej pomocy. A wszystko, co musisz zrobić, to zapytać, co powstrzymuje Cię przed samodzielnym osiągnięciem celów?

Co powstrzymuje Cię przed samodzielnym osiągnięciem celów?

Jedyne, co robimy, to przenosimy punkt A do punktu B i zwiększamy odległość tak bardzo, jak to możliwe. Sprawiamy, że potencjalny klient czuje, że nie może sam znaleźć się w pożądanej sytuacji. Co więcej, stawiamy czoła tym wyzwaniom i próbujemy zrozumieć, dlaczego potencjalny klient nie może zrobić tego sam. Nie tylko poszerzamy dystans, ale także wprowadzamy blokery, których potencjalny klient już doświadcza, i uświadamiamy mu, że jest to trudne do zrobienia samemu, że potrzebuje jakiejś pomocy.

Więc kiedy potencjalny klient czuje, że chce osiągnąć swoje cele, ale nie może tego zrobić, ponieważ X, Y, Z i zaczynają wymyślać wszystkie te wymówki, dlaczego nie mogą tego zrobić sami.

Teraz przygotowujemy się, aby pokazać im, jak możemy pomóc im dotrzeć tam, gdzie chcą. I to prowadzi nas do pytania numer pięć.

Pytanie sprzedażowe numer 5 (czy mogę, co chcesz aby zrobił)

Więc jeśli chcesz zacząć prezentować swój produkt lub usługę, powinieneś najpierw poprosić o pozwolenie na faktyczną sprzedaż. Gdy poprosisz o pozwolenie, ludzie będą chętniej słuchać tego, co mówisz.

Więc wszystko, co musisz zrobić, to zadać proste pytanie.

Czy mogę przedstawić rozwiązanie?

Wydaje się, że to bardzo prostym pytaniem. I masz rację.

To bardzo proste pytanie, ale bardzo mocne.

Teraz w tym momencie, ponieważ potencjalny klient ma bardzo jasne pojęcie o tym, gdzie aktualnie się znajduje i ma pomysł, dokąd chce się udać, ale wie, że trudno jest dostać się do pożądanej sytuacji bez jakiejś pomocy, ponieważ mu się nie udało zrobić to w przeszłości.

Teraz naturalnie nastąpi to, że potencjalny klient poprosi cię o pomoc. I powie, co możesz zrobić, aby pomóc im dostać się tam, gdzie chcą. Czyli uzyskujesz pozwolenie na faktyczne przedstawienie swojego produktu lub usługi.

A kiedy już zrobisz swoją prezentację, będzie o wiele bardziej prawdopodobne, że wysłuchają tej prezentacji i poważnie zastanowią się, czy powinni kupić Twoje produkty lub usługi.

I tak zamiast sprzedawać na siłę, potencjalny klient dosłownie prosi cię o pomoc, a ty całkowicie odwracasz sytuację. Jest to naprawdę możliwe tylko dlatego, że podczas całego procesu sprzedaży zadałeś tak wiele pytań.

Obrałeś i kontrolowałeś całą sytuację, aż dotarłeś do tego momentu, w którym zadałeś pytanie sprzedażowe. I w tym momencie, wchodzisz w swoją prezentację.

Podsumowanie pytania sprzedażowe

Wszystko, co musisz zrobić, to zadać te pięć ważnych pytań podczas spotkania sprzedażowego. Pomoże ci to znacznie zwiększyć konwersje i pomoże ci stać się lepszym słuchaczem.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)