Przykładowy mail – jak napisać + [wzór wiadomości email]

Opisy kategorii seo
Przykładowy mail

Jak napisać e-mail? Wzór i przykładowy mail

Dla większości z nas e-mail jest najpopularniejszą formą komunikacji biznesowej, czy tej mniej formalnej z kolegą. Z wielu powodów ważne jest, aby zrobić to dobrze. Chociaż e-maile zwykle nie są tak formalne jak listy, nadal muszą być profesjonalne, aby przedstawiać dobry wizerunek Ciebie i Twojej firmy jeśli mówimy o biznesie. Tak samo wśród znajomych, nie chcesz aby uważali że jesteś niechlujny.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak napisać formalną wiadomość e-mail

Wykonaj te pięć prostych kroków, aby upewnić się, że Twoje e-maile są idealne i profesjonalne ukazują Ciebie w pozytywnym świetle.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Zacznij od powitania

Zawsze otwieraj e-mail z pozdrowieniami, takimi jak „Drogi Panie”, „Szanowna Pani”. Jeśli Twoja relacja z czytelnikiem jest formalna, użyj jego nazwiska (np. „Drogi Panie Kowalski”). Jeśli związek jest bardziej swobodny i mniej formalny, możesz po prostu powiedzieć „Cześć Aniu”. Jeśli nie znasz nazwiska osoby, do której piszesz, użyj: „Proszę przekierować tę wiadomość do osoby z działu XYZ” lub „Szanowny Panie/Szanowna Pani”.

Podziękuj odbiorcy

Jeśli odpowiadasz na zapytanie klienta, powinieneś zacząć od podziękowania. Na przykład, jeśli ktoś ma pytanie dotyczące Twojej firmy, możesz powiedzieć „Dziękujemy za skontaktowanie się z firmą UniqueSEO”. Jeśli ktoś odpowiedział na jeden z Twoich e-maili, nie zapomnij powiedzieć „Dziękuję za szybką odpowiedź” lub „Dziękuję za kontakt”. Podziękowanie czytelnikowi uspokoi go i sprawi, że będziesz wydawał się bardziej uprzejmy.

Określ swój cel

Jeśli rozpoczynasz komunikację e-mailową, zacznij od określenia swojego celu. Na przykład „Piszę, aby zapytać o …” lub „Piszę w odniesieniu do …”.

Jasno określ swój cel na wczesnym etapie e-maila, a następnie przejdź do głównego tekstu wiadomości. Pamiętaj, że ludzie chcą szybko czytać e-maile, więc używaj krótkich i jasnych zdań. Będziesz także musiał zwracać szczególną uwagę na gramatykę, ortografię i interpunkcję, aby zaprezentować profesjonalny wizerunek siebie i swojej firmy.

Dodaj swoje uwagi końcowe

Zanim zakończysz e-mail, uprzejmie jest jeszcze raz podziękować czytelnikowi i dodać ewentualne uwagi końcowe. Możesz zacząć od „Dziękuję za cierpliwość i współpracę” lub „Dziękuję za uwagę”, a następnie: „Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości, nie wahaj się dać mi znać” i „Nie mogę się doczekać odpowiedzi od Ciebie”.

Zakończ odpowiednią frazą

Ostatnim krokiem jest dopisanie odpowiedniego zamknięcia z Twoim imieniem i nazwiskiem. „Pozdrawiam”, „Z poważaniem” i „Dziękuję”. Te zwroty są profesjonalne. Unikaj zakończeń , takich jak „na zdrowie”, chyba że jesteś dobrym przyjacielem czytelnika. Na koniec, zanim naciśniesz przycisk wysyłania, jeszcze raz przejrzyj i sprawdź pisownię wiadomości e-mail, aby upewnić się, że jest naprawdę idealna!

Wybierz bardzo dobrą platformę e-mail marketingu

My osobiście polecamy:

FAQ

Co to jest email

Email jest to wiadomość wysyłana pomiędzy dwoma użytkownikami internetu. Służy w różnych celach. Może to być zadanie pytania, przyjacielska konwersacja, wymiana poglądów, poproszenie o ofertę, czy email marketing. Korespondencja email jest popularna zkilku powodów:

  • jest tania (wręcz darmowa)
  • jest szybka
  • jest łatwa

Jak prawidłowo napisać e-mail?

Istnieje kilka podstawowych zasad pisania emaili:

  • email musi być precyzyjny i krótki
  • musi być zwięzły, czyli dokładnie musimy opisać informację i cel
  • dobrze sformułuj temat, aby odbiorca mógł odnaleźć taką wiadomość w przyszłości w łatwy sposób na swojej skrzynce
  • oficjalny email powinien wyglądać jak notatka służbowa
  • pamiętaj, że to co napisane w internecie zostaje na zawsze więc nie pisz czegoś za co mógłbyś się wstydzić
  • pisząc formalny email nie używaj emotikonów
  • styl wypowiedzi musi być dostosowany do adresata wiadomości
  • najbezpieczniej nie znając osoby jest rozpocząć wiadomość email tradycyjnym: „Szanowny Panie” lub „Szanowna Pani”
  • zachowaj czytelne formatowanie z odstępami i spacją
  • adresata wiadomości wpisz dopiero przed samym sfinalizowanie emaila, tak aby przez przypadek nie przesłać draftu na brudno
  • na końcu dodaj CTA, czyli działanie jakiego oczekujesz od adresata

Jak rozpocząć wiadomość email?

„W kontaktach o charakterze oficjalnym i półoficjalnym przyjęło się list rozpoczynać formułą Witam, Dzień dobry lub inną, podobną. Nie są one zgodne z tradycyjnymi polskimi zwyczajami prowadzenia korespondencji i nadal budzą wątpliwości niektórych osób. Co więcej, wprowadzają dystans do komunikacji, nie zawsze wiec są pożądane. W związku z tym, gdy wysyłamy listy do osób preferujących tradycyjne sposoby i zasady komunikacji, powinniśmy używać formuł powszechnie akceptowalnych, np. Panie Redaktorze lub Szanowny Panie Profesorze. Można też w ogóle zrezygnować z nagłówka, jeśli pisze się do dobrego znajomego lub jeśli dany list jest kolejnym z serii listów, jakie wymieniamy z daną osobą” (Polszczyzna na co dzień 2006: 317).

E-mail – przykład

Szanowni Państwo,

zgodnie z naszą rozmową telefoniczną przesyłamy wskazówki do tworzenia profili w mediach społecznościowych wraz z opisem podstawowych zadań i komunikatów zgodnych z założeniami marki. Tak jak ustaliliśmy termin wykonania przypada na dzień 16.09.2023 r., a same profile będą tworzone przez Państwa pracownika odpowiedzialnego za komunikację z klientem.

Bardzo proszę o przesłanie gotowego raportu na nasz adres: przykład@uniqueseo.pl

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.

Z poważaniem

Rafał Szrajnert

RS Holding Sp. z o.o.
ul. Przykład 1
10-010 Warszawa
tel.: +48 123 123 123

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Przykładowy mail – jak napisać + [wzór wiadomości email]?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 113

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Przykładowy mail – jak napisać + [wzór wiadomości email]
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej