Propozycja warto艣ci, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzaj膮cych przeku膰 w klient贸w

propozycja warto艣ci
USP Unique Selling Proposition

Propozycja warto艣ci, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzaj膮cych przeku膰 w klient贸w

Propozycja warto艣ci to nie jest slogan, nie jest to te偶 misja firmy. Jest to spos贸b w jaki informujesz przysz艂ych klient贸w, co czyni Ci臋 lepszym od wszystkich innych. A je艣li tego nie zrobisz tak jak nale偶y, to nie b臋d膮 to przyszli klienci, a niedoszli.

Twoja propozycja warto艣ci 艂膮czy to czego pragn膮, potrzebuj膮 i czego si臋 obawiaj膮 z zaletami i funkcjami Twojego produktu. Ale twoje Value Proposition to nie jest tylko lista cech鈥 Musi to by膰 doskona艂y storytelling i copywriting, kt贸ry przyci膮gnie uwag臋 odbiorc贸w, u偶ywaj膮c ich j臋zyka, j臋zyka korzy艣ci i jasno informujesz w kilku kr贸tkich, prostych zdaniach, dlaczego powinni kupowa膰 wla艣nie od ciebie, a nie od konkurencji.

艢wietna lub s艂aba propozycja warto艣ci mo偶e by膰 kluczowym czynnikiem decyduj膮cym o tym, czy klient zostanie na Twojej stronie i rozwa偶y zakup produktu, czy naci艣nie przycisk 鈥瀢stecz鈥, wi臋c z tego powodu jest to MEGA wa偶ne, aby艣 zrobi艂 to dobrze.

Dzia艂asz w biznesie, aby tworzy膰 warto艣膰.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest propozycja warto艣ci?

Propozycja warto艣ci to o艣wiadczenie o tym, co klienci zyskuj膮 z zakupu Twojego produktu. Jak ju偶 powiedzia艂em to nie jest slogan.

Setki firm z tej samej bran偶y mog膮 tworzy膰 produkty, kt贸re robi膮 to samo, ale nigdy nie powinny mie膰 takiej samej propozycji warto艣ci.

Propozycja warto艣ci to spos贸b, w jaki inteligentne firmy odr贸偶niaj膮 si臋 od konkurencji.

Propozycja warto艣ci to proste stwierdzenie, kt贸re podsumowuje, dlaczego klient ma wybra膰 Tw贸j produkt lub us艂ug臋. Informuje o wyra藕nych korzy艣ciach, jakie kto艣 otrzyma kiedy od Ciebie kupi. Ka偶da propozycja warto艣ci powinna odpowiada膰 wyzwaniu klienta i stanowi膰 argument dla Twojej firmy jako osoby rozwi膮zuj膮cej problemy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

UVP Unique Value Proposition

S艂owo kluczowe w definicji unikatowej propozycji warto艣ci brzmi 鈥瀢yj膮tkowo, unikatowo, unique鈥. Udane propozycje warto艣ci b臋d膮 koncentrowa膰 si臋 na tym, jak Twoja marka r贸偶ni si臋 od konkurencji i jakie us艂ugi oferujesz, kt贸rych nikt inny nie wykonuje.

Jak stworzy膰 unikaln膮 propozycj臋 warto艣ci

Chocia偶 koncepcja posiadania unikalnej propozycji warto艣ci mo偶e nie brzmie膰 jak nic nowego, 艂atwiej jest powiedzie膰 偶e musisz tak膮 mie膰 ni偶 rzeczywi艣cie j膮 wymy艣li膰. Jest to to偶same z terminem unikalny punkt sprzeda偶y (USP) na nasyconym rynku.

Wa偶ne jest, aby nie wybiera膰 unikalnej funkcji ze wzgl臋du na unikaln膮 cech臋. Wyj膮tkowo艣膰 Twojej marki, produktu i/lub us艂ug musi doda膰 warto艣膰 do 偶ycia Twoich klient贸w i ich do艣wiadczenia z Tob膮.

Pami臋taj, to, co sprawia, 偶e jeste艣 wyj膮tkowy, nie musi odnosi膰 si臋 do ka偶dej marki: po prostu musi wyr贸偶ni膰 Ci臋 w 艣wiadomo艣ci klienta. Oferuj膮c co艣, co jest lepsze ni偶 to, co sprzedaje Twoja konkurencja 鈥 i wyra藕nie okre艣laj膮c, co jest Twoim plusem鈥 klienci dzi臋ki temu stan膮 si臋 bardziej sk艂onni do zapami臋tania i kupienia od Ciebie.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Propozycja warto艣ci a slogan

Powiedzia艂em ju偶 dwa razy 偶e propozycja warto艣ci to nie jest slogan, ale slogan mo偶e by膰 propozycj膮 warto艣ci. 呕eby艣 zrozumia艂 oto przyk艂ady:

Slogan to kr贸tka, chwytliwa fraza sk艂adaj膮ca si臋 z 3-5 s艂贸w, kt贸ra towarzyszy nazwie i logo Twojej marki.

  • Just do it – Nike
  • I’m loving it – McDonald’s
  • Think different – apple
propozycja warto艣ci slogan value proposition

To jest slogan, najcz臋艣ciej po艂膮czenie logo z kr贸tkim has艂em, kt贸re w jasny spos贸b nie komunikuje propozycji warto艣ci.

Projektowanie propozycji warto艣ci

Tworzenie propozycji warto艣ci mo偶e wydawa膰 si臋 nudnym i trudny zadaniem, szczeg贸lnie je艣li dopiero zaczynasz dokszta艂ca膰 si臋 z marketingu, ale nie musi tak by膰. Dop贸ki rozumiesz swoj膮 grup臋 docelow膮 i masz jasne poj臋cie o tym, co oferuje Twoja marka, istniej膮 pewne modele, kt贸re u艂atwiaj膮 stworzenie doskona艂ej propozycji warto艣ci.

Dobrym pomys艂em jest rozpocz臋cie od stosunkowo ma艂ej grupy fokusowej ludzi u siebie w firmie jak i poza (aby pozna膰 perspektyw臋 klienta) w celu przeprowadzenia burzy m贸zg贸w i przetestowania propozycji warto艣ci produktu.

Powinno to anga偶owa膰 ludzi w Twojej firmie, a ka偶dy powinien mie膰 co艣 do powiedzenia w ko艅cowej wersji roboczej.

Gdy b臋dziesz zadowolony z finalnej wersji wa偶ne jest, aby przetestowa膰 swoj膮 propozycj臋 warto艣ci z prawdziwymi klientami. Testy A/B maj膮 kluczowe znaczenie dla stworzenia wysokiej jako艣ci propozycji warto艣ci. Powiniene艣 tak偶e wzi膮膰 pod uwag臋 uk艂ad swojej witryny i miejsce, w kt贸rym na ka偶dej stronie b臋dzie wy艣wietlana deklaracja warto艣ci.

Value proposition canvas 

Pomocna do rozpocz臋cia tworzenia deklaracji warto艣ci jest kanwy propozycji warto艣ci od firmy Strategyzer.

propozycja warto艣ci

To przydatne narz臋dzie pomo偶e w burzy m贸zg贸w i pomo偶e znale藕膰 powi膮zania mi臋dzy tym, czego chc膮 Twoi klienci, a tym, co masz do zaoferowania.

Pomocne pytania na tym etapie to te kt贸re zadajesz na temat swojego produktu i te kt贸re dotycza klienta.

Pytania o produkt:

  • Co to robi?
  • Jak to dzia艂a?
  • Jakie ma funkcje?
  • Jak wygl膮da u偶ywanie produktu?

Pytania odno艣nie klienta:

  • Jakie emocje sk艂oni艂yby Ci臋 do zakupu tego?
  • Jakie s膮 racjonalne powody zakupu?
  • Czy produkt ma jakie艣 ukryte potrzeby?
  • Jak klient obecnie radzi sobie z problemem, kt贸ry rozwi膮zuje ten produkt?

Propozycja warto艣ci przyk艂ady i wzory

Je艣li ju偶 w pe艂ni zrozumiesz to, czego chc膮/potrzebuj膮 Twoi klienci oraz w jaki spos贸b Tw贸j produkt rozwi膮zuje ich problem, nadszed艂 czas, aby wymy艣li膰 wyj膮tkow膮 propozycj臋 warto艣ci.

Przyk艂ad 1

鈥濪la [klienta docelowego], kt贸ry [potrzebuje lub chce X], nasz [produkt/us艂uga] to [kategoria bran偶y], kt贸ra [korzy艣ci]鈥

Przyk艂ad 2

鈥濸omagamy [X] zrobi膰 [Y] przez [Z]鈥

Pomagamy klientom naszej kawiarni czu膰 si臋 dobrze, nape艂niaj膮c ich kaw膮 rzemie艣lnicz膮 w przestrzeni skoncentrowanej na spo艂eczno艣ci i dobrej zabawie.

W UniqueSEO pomagamy firmom lepiej rezonowa膰 z klientami, komunikuj膮c si臋 w jasny spos贸b kt贸ry zwi臋ksza zaufanie do marki sprzeda偶.

Przyk艂ad 3

Upewnij si臋, 偶e przyk艂ady propozycji warto艣ci s膮 jasne i zwi臋z艂e, z dowodami na poparcie swoich twierdze艅. W tym celu powiniene艣 si臋 zastanowi膰 nad nast臋puj膮cymi dwoma pytaniami:

  • Co sprawia, 偶e jeste艣 warto艣ciowy?
  • Jak mo偶esz to udowodni膰?

Pomys艂 ten polega na tym, 偶e wykorzystuj膮c badania, testymoniale, dowody spo艂eczne i referencje z powodu kt贸rych ludzie powinni u偶ywa膰 Twojej marki, przedstawisz siebie jako biznes bardziej przekonywuj膮cy ni偶 konkurencja i dzi臋ki temu zwi臋kszasz konwersje sprzeda偶y.

Przyk艂ad 4

Kolejny przyk艂ad to model klient/problem/rozwi膮zanie (customer-problem-solution). Wyja艣niasz dok艂adnie, w jaki spos贸b Tw贸j produkt lub us艂uga wnosi warto艣膰 dodan膮. Wi臋c musisz ustali膰 trzy rzeczy:

  • Klient [kto jest Twoim klientem docelowym?]
  • Problem [z jakim problemem obecnie boryka si臋 klient?]
  • Rozwi膮zanie [jak rozwi膮偶esz problem?]

Wi臋cej przyk艂ad贸w UVP

Shopify

  • Shopify is everything you need to sell everywhere.
  • The platform commerce is built on
  • Anyone, anywhere, can start a business.
unikalna propozycja warto艣ci przyk艂ad

Jak widzisz unikalna propozycja warto艣ci kreuje ich jako jedyne rozwi膮zanie je艣li chcesz prowadzi膰 ecomerce online.

Slack

Slack to narz臋dzie do wsp贸艂pracy dla zespo艂贸w z prost膮, 艂atw膮 w u偶yciu platform膮 i mo偶liwo艣ci膮 wysy艂ania b艂yskawicznych wiadomo艣ci. Platforma jest r贸wnie lubiana przez zespo艂y korporacyjne i start-upy ze wzgl臋du na jej zdolno艣膰 do utrzymywania p艂ynno艣ci pracy, bez wzgl臋du na codzienne bariery lub z艂o偶ono艣膰 projektu.

Wszystko, co robi firma, zale偶y od ich propozycji warto艣ci: Slack oszcz臋dza czas, omijaj膮c bariery komunikacyjne. Ich produkt ma na celu 艂agodzenie b贸lu zwi膮zanego ze wsp贸ln膮 prac膮 online 鈥 a nawet sprawia, 偶e jest to zabawne.

unikalna propozycja warto艣ci przyk艂ad UVP
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Propozycja warto艣ci, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzaj膮cych przeku膰 w klient贸w

Podsumowanie

Nawet po zako艅czeniu tworzenia propozycji warto艣ci, kt贸ra wyra藕nie rozwi膮zuje problemy klient贸w nie oznacza to, 偶e Twoja praca jest zako艅czona!

Wa偶ne jest, aby testowa膰, testowa膰, i jeszcze raz testowa膰 ka偶d膮 propozycj臋 warto艣ci, aby upewni膰 si臋, 偶e jest tak 艣wietna, jak to tylko mo偶liwe, i 偶e ma najlepsz膮 z po艣r贸d swoich konkurent贸w.

Co wi臋cej, najlepsze propozycje warto艣ci b臋d膮 zmienia艂y si臋 wraz z Twoj膮 mark膮, produktami, klientami i trendami rynkowymi, wi臋c by膰 mo偶e b臋dziesz musia艂 ponownie oceni膰 swoj膮 propozycj臋 warto艣ci, aby sprawdzi膰, czy jest ona nadal wa偶na i istotna w miar臋 rozwoju Twojej firmy i spo艂eczno艣ci.

S艂uchaj膮c swoich klient贸w w czasie rzeczywistym, b臋dziesz w stanie utrzyma膰 odpowiedni i przekonuj膮cy UVP, kt贸ry b臋dzie konwertowa艂 tak d艂ugo, jak Twoja firma dzia艂a.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie? A mo偶e znasz jeszcze jakie艣 ciekawe propozycje warto艣ci? Napisz w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jakie wyr贸偶niamy propozycje warto艣ci dla klienta?

1. Przewaga jako艣ci: oferowanie wy偶szej jako艣ci produkt贸w i us艂ug w stosunku do konkurencji, aby m贸c stworzy膰 przewag臋 i umo偶liwi膰 klientom korzystanie z lepszych ofert.
2. Warto艣膰 dodana: dostarczanie warto艣ci dodanej w postaci dodatkowych us艂ug, produkt贸w lub informacji, aby przyci膮gn膮膰 klient贸w.
3. Niska cena: oferowanie niskich cen w por贸wnaniu z konkurencj膮, aby przyci膮gn膮膰 klient贸w.
4. Wy偶sze wsparcie techniczne: udzielanie wsparcia technicznego klientom, aby zaspokaja膰 ich potrzeby oraz udoskonala膰 produkty i us艂ugi.
5. Wi臋ksze bezpiecze艅stwo: oferowanie bezpiecznych us艂ug i produkt贸w, aby zminimalizowa膰 ryzyko w przypadku awarii lub innych zagro偶e艅.
6. Przyjazna obs艂uga klienta: zapewnianie przyjaznego i profesjonalnego personelu do obs艂ugi klient贸w, aby poprawi膰 wra偶enia i komfort podczas korzystania z oferty.

Co to Value Proposition Canvas?

Value Proposition Canvas jest narz臋dziem strategicznym, kt贸re pomaga firmom i organizacjom artyku艂owa膰, tworzy膰 i przekazywa膰 zorientowan膮 na klienta propozycj臋 warto艣ci. Jest to wizualne narz臋dzie, kt贸re dzieli ca艂膮 propozycj臋 warto艣ci na dwie cz臋艣ci: profil klienta i map臋 warto艣ci. Profil klienta pomaga identyfikowa膰 potrzeby klient贸w, motywowa膰 profile klient贸w i zdobywa膰 informacje o klientach. Mapa warto艣ci pomaga zidentyfikowa膰 segmenty klient贸w, produkty i us艂ugi, punkty styku i kana艂y klient贸w w celu zaanga偶owania profili klient贸w. Value Proposition Canvas pomaga r贸wnie偶 zidentyfikowa膰 problemy klient贸w, korzy艣ci, zadania, kt贸re klienci pr贸buj膮 wykona膰, oraz same propozycje warto艣ci. To narz臋dzie pomaga firmom skoncentrowa膰 wysi艂ki i zasoby marketingowe oraz opracowa膰 strategie i kampanie zorientowane na klienta, kt贸re zwi臋kszaj膮 zaanga偶owanie i lojalno艣膰 klient贸w.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 556

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Propozycja warto艣ci, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzaj膮cych przeku膰 w klient贸w
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej