Zawartość strony
Propozycja wartości to nie jest slogan, nie jest to też misja firmy. Jest to sposób w jaki informujesz przyszłych klientów, co czyni Cię lepszym od wszystkich innych. A jeśli tego nie zrobisz tak jak należy, to nie będą to przyszli klienci, a niedoszli.
Twoja propozycja wartości łączy to czego pragną, potrzebują i czego się obawiają z zaletami i funkcjami Twojego produktu. Ale twoje Value Proposition to nie jest tylko lista cech… Musi to być doskonały storytelling i copywriting, który przyciągnie uwagę odbiorców, używając ich języka, języka korzyści i jasno informujesz w kilku krótkich, prostych zdaniach, dlaczego powinni kupować wlaśnie od ciebie, a nie od konkurencji.
Świetna lub słaba propozycja wartości może być kluczowym czynnikiem decydującym o tym, czy klient zostanie na Twojej stronie i rozważy zakup produktu, czy naciśnie przycisk „wstecz”, więc z tego powodu jest to MEGA ważne, abyś zrobił to dobrze.
Działasz w biznesie, aby tworzyć wartość.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Propozycja wartości to oświadczenie o tym, co klienci zyskują z zakupu Twojego produktu. Jak już powiedziałem to nie jest slogan.
Setki firm z tej samej branży mogą tworzyć produkty, które robią to samo, ale nigdy nie powinny mieć takiej samej propozycji wartości.
Propozycja wartości to sposób, w jaki inteligentne firmy odróżniają się od konkurencji.
Propozycja wartości to proste stwierdzenie, które podsumowuje, dlaczego klient ma wybrać Twój produkt lub usługę. Informuje o wyraźnych korzyściach, jakie ktoś otrzyma kiedy od Ciebie kupi. Każda propozycja wartości powinna odpowiadać wyzwaniu klienta i stanowić argument dla Twojej firmy jako osoby rozwiązującej problemy.
Słowo kluczowe w definicji unikatowej propozycji wartości brzmi „wyjątkowo, unikatowo, unique”. Udane propozycje wartości będą koncentrować się na tym, jak Twoja marka różni się od konkurencji i jakie usługi oferujesz, których nikt inny nie wykonuje.
Chociaż koncepcja posiadania unikalnej propozycji wartości może nie brzmieć jak nic nowego, łatwiej jest powiedzieć że musisz taką mieć niż rzeczywiście ją wymyślić. Jest to tożsame z terminem unikalny punkt sprzedaży (USP) na nasyconym rynku.
Ważne jest, aby nie wybierać unikalnej funkcji ze względu na unikalną cechę. Wyjątkowość Twojej marki, produktu i/lub usług musi dodać wartość do życia Twoich klientów i ich doświadczenia z Tobą.
Pamiętaj, to, co sprawia, że jesteś wyjątkowy, nie musi odnosić się do każdej marki: po prostu musi wyróżnić Cię w świadomości klienta. Oferując coś, co jest lepsze niż to, co sprzedaje Twoja konkurencja – i wyraźnie określając, co jest Twoim plusem– klienci dzięki temu staną się bardziej skłonni do zapamiętania i kupienia od Ciebie.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Powiedziałem już dwa razy że propozycja wartości to nie jest slogan, ale slogan może być propozycją wartości. Żebyś zrozumiał oto przykłady:
Slogan to krótka, chwytliwa fraza składająca się z 3-5 słów, która towarzyszy nazwie i logo Twojej marki.
To jest slogan, najczęściej połączenie logo z krótkim hasłem, które w jasny sposób nie komunikuje propozycji wartości.
Tworzenie propozycji wartości może wydawać się nudnym i trudny zadaniem, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz dokształcać się z marketingu, ale nie musi tak być. Dopóki rozumiesz swoją grupę docelową i masz jasne pojęcie o tym, co oferuje Twoja marka, istnieją pewne modele, które ułatwiają stworzenie doskonałej propozycji wartości.
Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od stosunkowo małej grupy fokusowej ludzi u siebie w firmie jak i poza (aby poznać perspektywę klienta) w celu przeprowadzenia burzy mózgów i przetestowania propozycji wartości produktu.
Powinno to angażować ludzi w Twojej firmie, a każdy powinien mieć coś do powiedzenia w końcowej wersji roboczej.
Gdy będziesz zadowolony z finalnej wersji ważne jest, aby przetestować swoją propozycję wartości z prawdziwymi klientami. Testy A/B mają kluczowe znaczenie dla stworzenia wysokiej jakości propozycji wartości. Powinieneś także wziąć pod uwagę układ swojej witryny i miejsce, w którym na każdej stronie będzie wyświetlana deklaracja wartości.
Pomocna do rozpoczęcia tworzenia deklaracji wartości jest kanwy propozycji wartości od firmy Strategyzer.
To przydatne narzędzie pomoże w burzy mózgów i pomoże znaleźć powiązania między tym, czego chcą Twoi klienci, a tym, co masz do zaoferowania.
Pomocne pytania na tym etapie to te które zadajesz na temat swojego produktu i te które dotycza klienta.
Pytania o produkt:
Pytania odnośnie klienta:
Jeśli już w pełni zrozumiesz to, czego chcą/potrzebują Twoi klienci oraz w jaki sposób Twój produkt rozwiązuje ich problem, nadszedł czas, aby wymyślić wyjątkową propozycję wartości.
„Dla [klienta docelowego], który [potrzebuje lub chce X], nasz [produkt/usługa] to [kategoria branży], która [korzyści]”
„Pomagamy [X] zrobić [Y] przez [Z]”
Pomagamy klientom naszej kawiarni czuć się dobrze, napełniając ich kawą rzemieślniczą w przestrzeni skoncentrowanej na społeczności i dobrej zabawie.
W UniqueSEO pomagamy firmom lepiej rezonować z klientami, komunikując się w jasny sposób który zwiększa zaufanie do marki sprzedaż.
Upewnij się, że przykłady propozycji wartości są jasne i zwięzłe, z dowodami na poparcie swoich twierdzeń. W tym celu powinieneś się zastanowić nad następującymi dwoma pytaniami:
Pomysł ten polega na tym, że wykorzystując badania, testymoniale, dowody społeczne i referencje z powodu których ludzie powinni używać Twojej marki, przedstawisz siebie jako biznes bardziej przekonywujący niż konkurencja i dzięki temu zwiększasz konwersje sprzedaży.
Kolejny przykład to model klient/problem/rozwiązanie (customer-problem-solution). Wyjaśniasz dokładnie, w jaki sposób Twój produkt lub usługa wnosi wartość dodaną. Więc musisz ustalić trzy rzeczy:
Shopify
Jak widzisz unikalna propozycja wartości kreuje ich jako jedyne rozwiązanie jeśli chcesz prowadzić ecomerce online.
Slack
Slack to narzędzie do współpracy dla zespołów z prostą, łatwą w użyciu platformą i możliwością wysyłania błyskawicznych wiadomości. Platforma jest równie lubiana przez zespoły korporacyjne i start-upy ze względu na jej zdolność do utrzymywania płynności pracy, bez względu na codzienne bariery lub złożoność projektu.
Wszystko, co robi firma, zależy od ich propozycji wartości: Slack oszczędza czas, omijając bariery komunikacyjne. Ich produkt ma na celu łagodzenie bólu związanego ze wspólną pracą online — a nawet sprawia, że jest to zabawne.
Nawet po zakończeniu tworzenia propozycji wartości, która wyraźnie rozwiązuje problemy klientów nie oznacza to, że Twoja praca jest zakończona!
Ważne jest, aby testować, testować, i jeszcze raz testować każdą propozycję wartości, aby upewnić się, że jest tak świetna, jak to tylko możliwe, i że ma najlepszą z pośród swoich konkurentów.
Co więcej, najlepsze propozycje wartości będą zmieniały się wraz z Twoją marką, produktami, klientami i trendami rynkowymi, więc być może będziesz musiał ponownie ocenić swoją propozycję wartości, aby sprawdzić, czy jest ona nadal ważna i istotna w miarę rozwoju Twojej firmy i społeczności.
Słuchając swoich klientów w czasie rzeczywistym, będziesz w stanie utrzymać odpowiedni i przekonujący UVP, który będzie konwertował tak długo, jak Twoja firma działa.
Co sądzisz o dzisiejszym wpisie? A może znasz jeszcze jakieś ciekawe propozycje wartości? Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
1. Przewaga jakości: oferowanie wyższej jakości produktów i usług w stosunku do konkurencji, aby móc stworzyć przewagę i umożliwić klientom korzystanie z lepszych ofert.
2. Wartość dodana: dostarczanie wartości dodanej w postaci dodatkowych usług, produktów lub informacji, aby przyciągnąć klientów.
3. Niska cena: oferowanie niskich cen w porównaniu z konkurencją, aby przyciągnąć klientów.
4. Wyższe wsparcie techniczne: udzielanie wsparcia technicznego klientom, aby zaspokajać ich potrzeby oraz udoskonalać produkty i usługi.
5. Większe bezpieczeństwo: oferowanie bezpiecznych usług i produktów, aby zminimalizować ryzyko w przypadku awarii lub innych zagrożeń.
6. Przyjazna obsługa klienta: zapewnianie przyjaznego i profesjonalnego personelu do obsługi klientów, aby poprawić wrażenia i komfort podczas korzystania z oferty.
Value Proposition Canvas jest narzędziem strategicznym, które pomaga firmom i organizacjom artykułować, tworzyć i przekazywać zorientowaną na klienta propozycję wartości. Jest to wizualne narzędzie, które dzieli całą propozycję wartości na dwie części: profil klienta i mapę wartości. Profil klienta pomaga identyfikować potrzeby klientów, motywować profile klientów i zdobywać informacje o klientach. Mapa wartości pomaga zidentyfikować segmenty klientów, produkty i usługi, punkty styku i kanały klientów w celu zaangażowania profili klientów. Value Proposition Canvas pomaga również zidentyfikować problemy klientów, korzyści, zadania, które klienci próbują wykonać, oraz same propozycje wartości. To narzędzie pomaga firmom skoncentrować wysiłki i zasoby marketingowe oraz opracować strategie i kampanie zorientowane na klienta, które zwiększają zaangażowanie i lojalność klientów.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)