Propozycja wartości, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzających przekuć w klientów

Clickup Ustawienia i recenzja (aplikacja clickup.com)
Clickup Ustawienia i recenzja (aplikacja clickup.com)
18 kwietnia, 2022
monday com logo
Monday aplikacja, opis, opinie, porównania, alternatywa CRM (recenzja monday.com)
23 kwietnia, 2022
propozycja wartości
USP Unique Selling Proposition

Propozycja wartości, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzających przekuć w klientów

Propozycja wartości to nie jest slogan, nie jest to też misja firmy. Jest to sposób w jaki informujesz przyszłych klientów, co czyni Cię lepszym od wszystkich innych. A jeśli tego nie zrobisz tak jak należy, to nie będą to przyszli klienci, a niedoszli.

Twoja propozycja wartości łączy to czego pragną, potrzebują i czego się obawiają z zaletami i funkcjami Twojego produktu. Ale twoje Value Proposition to nie jest tylko lista cech… Musi to być doskonały storytelling i copywriting, który przyciągnie uwagę odbiorców, używając ich języka, języka korzyści i jasno informujesz w kilku krótkich, prostych zdaniach, dlaczego powinni kupować wlaśnie od ciebie, a nie od konkurencji.

Świetna lub słaba propozycja wartości może być kluczowym czynnikiem decydującym o tym, czy klient zostanie na Twojej stronie i rozważy zakup produktu, czy naciśnie przycisk „wstecz”, więc z tego powodu jest to MEGA ważne, abyś zrobił to dobrze.

Działasz w biznesie, aby tworzyć wartość.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest propozycja wartości?

Propozycja wartości to oświadczenie o tym, co klienci zyskują z zakupu Twojego produktu. Jak już powiedziałem to nie jest slogan.

Setki firm z tej samej branży mogą tworzyć produkty, które robią to samo, ale nigdy nie powinny mieć takiej samej propozycji wartości.

Propozycja wartości to sposób, w jaki inteligentne firmy odróżniają się od konkurencji.

Propozycja wartości to proste stwierdzenie, które podsumowuje, dlaczego klient ma wybrać Twój produkt lub usługę. Informuje o wyraźnych korzyściach, jakie ktoś otrzyma kiedy od Ciebie kupi. Każda propozycja wartości powinna odpowiadać wyzwaniu klienta i stanowić argument dla Twojej firmy jako osoby rozwiązującej problemy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

UVP Unique Value Proposition

Słowo kluczowe w definicji unikatowej propozycji wartości brzmi „wyjątkowo, unikatowo, unique”. Udane propozycje wartości będą koncentrować się na tym, jak Twoja marka różni się od konkurencji i jakie usługi oferujesz, których nikt inny nie wykonuje.

Jak stworzyć unikalną propozycję wartości

Chociaż koncepcja posiadania unikalnej propozycji wartości może nie brzmieć jak nic nowego, łatwiej jest powiedzieć że musisz taką mieć niż rzeczywiście ją wymyślić. Jest to tożsame z terminem unikalny punkt sprzedaży (USP) na nasyconym rynku.

Ważne jest, aby nie wybierać unikalnej funkcji ze względu na unikalną cechę. Wyjątkowość Twojej marki, produktu i/lub usług musi dodać wartość do życia Twoich klientów i ich doświadczenia z Tobą.

Pamiętaj, to, co sprawia, że jesteś wyjątkowy, nie musi odnosić się do każdej marki: po prostu musi wyróżnić Cię w świadomości klienta. Oferując coś, co jest lepsze niż to, co sprzedaje Twoja konkurencja – i wyraźnie określając, co jest Twoim plusem– klienci dzięki temu staną się bardziej skłonni do zapamiętania i kupienia od Ciebie.

Propozycja wartości a slogan

Powiedziałem już dwa razy że propozycja wartości to nie jest slogan, ale slogan może być propozycją wartości. Żebyś zrozumiał oto przykłady:

Slogan to krótka, chwytliwa fraza składająca się z 3-5 słów, która towarzyszy nazwie i logo Twojej marki.

  • Just do it – Nike
  • I’m loving it – McDonald’s
  • Think different – apple
propozycja wartości slogan value proposition

To jest slogan, najczęściej połączenie logo z krótkim hasłem, które w jasny sposób nie komunikuje propozycji wartości.

Projektowanie propozycji wartości

Tworzenie propozycji wartości może wydawać się nudnym i trudny zadaniem, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz dokształcać się z marketingu, ale nie musi tak być. Dopóki rozumiesz swoją grupę docelową i masz jasne pojęcie o tym, co oferuje Twoja marka, istnieją pewne modele, które ułatwiają stworzenie doskonałej propozycji wartości.

Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od stosunkowo małej grupy fokusowej ludzi u siebie w firmie jak i poza (aby poznać perspektywę klienta) w celu przeprowadzenia burzy mózgów i przetestowania propozycji wartości produktu.

Powinno to angażować ludzi w Twojej firmie, a każdy powinien mieć coś do powiedzenia w końcowej wersji roboczej.

Gdy będziesz zadowolony z finalnej wersji ważne jest, aby przetestować swoją propozycję wartości z prawdziwymi klientami. Testy A/B mają kluczowe znaczenie dla stworzenia wysokiej jakości propozycji wartości. Powinieneś także wziąć pod uwagę układ swojej witryny i miejsce, w którym na każdej stronie będzie wyświetlana deklaracja wartości.

Value proposition canvas 

Pomocna do rozpoczęcia tworzenia deklaracji wartości jest kanwy propozycji wartości od firmy Strategyzer.

propozycja wartości

To przydatne narzędzie pomoże w burzy mózgów i pomoże znaleźć powiązania między tym, czego chcą Twoi klienci, a tym, co masz do zaoferowania.

Pomocne pytania na tym etapie to te które zadajesz na temat swojego produktu i te które dotycza klienta.

Pytania o produkt:

  • Co to robi?
  • Jak to działa?
  • Jakie ma funkcje?
  • Jak wygląda używanie produktu?

Pytania odnośnie klienta:

  • Jakie emocje skłoniłyby Cię do zakupu tego?
  • Jakie są racjonalne powody zakupu?
  • Czy produkt ma jakieś ukryte potrzeby?
  • Jak klient obecnie radzi sobie z problemem, który rozwiązuje ten produkt?

Propozycja wartości przykłady i wzory

Jeśli już w pełni zrozumiesz to, czego chcą/potrzebują Twoi klienci oraz w jaki sposób Twój produkt rozwiązuje ich problem, nadszedł czas, aby wymyślić wyjątkową propozycję wartości.

Przykład 1

„Dla [klienta docelowego], który [potrzebuje lub chce X], nasz [produkt/usługa] to [kategoria branży], która [korzyści]”

Przykład 2

„Pomagamy [X] zrobić [Y] przez [Z]”

Pomagamy klientom naszej kawiarni czuć się dobrze, napełniając ich kawą rzemieślniczą w przestrzeni skoncentrowanej na społeczności i dobrej zabawie.

W UniqueSEO pomagamy firmom lepiej rezonować z klientami, komunikując się w jasny sposób który zwiększa zaufanie do marki sprzedaż.

Przykład 3

Upewnij się, że przykłady propozycji wartości są jasne i zwięzłe, z dowodami na poparcie swoich twierdzeń. W tym celu powinieneś się zastanowić nad następującymi dwoma pytaniami:

  • Co sprawia, że jesteś wartościowy?
  • Jak możesz to udowodnić?

Pomysł ten polega na tym, że wykorzystując badania, testymoniale, dowody społeczne i referencje z powodu których ludzie powinni używać Twojej marki, przedstawisz siebie jako biznes bardziej przekonywujący niż konkurencja i dzięki temu zwiększasz konwersje sprzedaży.

Przykład 4

Kolejny przykład to model klient/problem/rozwiązanie (customer-problem-solution). Wyjaśniasz dokładnie, w jaki sposób Twój produkt lub usługa wnosi wartość dodaną. Więc musisz ustalić trzy rzeczy:

  • Klient [kto jest Twoim klientem docelowym?]
  • Problem [z jakim problemem obecnie boryka się klient?]
  • Rozwiązanie [jak rozwiążesz problem?]

Więcej przykładów UVP

Shopify

  • Shopify is everything you need to sell everywhere.
  • The platform commerce is built on
  • Anyone, anywhere, can start a business.
unikalna propozycja wartości przykład

Jak widzisz unikalna propozycja wartości kreuje ich jako jedyne rozwiązanie jeśli chcesz prowadzić ecomerce online.

Slack

Slack to narzędzie do współpracy dla zespołów z prostą, łatwą w użyciu platformą i możliwością wysyłania błyskawicznych wiadomości. Platforma jest równie lubiana przez zespoły korporacyjne i start-upy ze względu na jej zdolność do utrzymywania płynności pracy, bez względu na codzienne bariery lub złożoność projektu.

Wszystko, co robi firma, zależy od ich propozycji wartości: Slack oszczędza czas, omijając bariery komunikacyjne. Ich produkt ma na celu łagodzenie bólu związanego ze wspólną pracą online — a nawet sprawia, że jest to zabawne.

unikalna propozycja wartości przykład UVP
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Propozycja wartości, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzających przekuć w klientów

Podsumowanie

Nawet po zakończeniu tworzenia propozycji wartości, która wyraźnie rozwiązuje problemy klientów nie oznacza to, że Twoja praca jest zakończona!

Ważne jest, aby testować, testować, i jeszcze raz testować każdą propozycję wartości, aby upewnić się, że jest tak świetna, jak to tylko możliwe, i że ma najlepszą z pośród swoich konkurentów.

Co więcej, najlepsze propozycje wartości będą zmieniały się wraz z Twoją marką, produktami, klientami i trendami rynkowymi, więc być może będziesz musiał ponownie ocenić swoją propozycję wartości, aby sprawdzić, czy jest ona nadal ważna i istotna w miarę rozwoju Twojej firmy i społeczności.

Słuchając swoich klientów w czasie rzeczywistym, będziesz w stanie utrzymać odpowiedni i przekonujący UVP, który będzie konwertował tak długo, jak Twoja firma działa.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

Co sądzisz o dzisiejszym wpisie? A może znasz jeszcze jakieś ciekawe propozycje wartości? Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)