Propozycja warto艣ci, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzaj膮cych przeku膰 w klient贸w

Clickup Ustawienia i recenzja (aplikacja clickup.com)
Clickup Ustawienia i recenzja (aplikacja clickup.com)
18 kwietnia, 2022
monday com logo
Monday aplikacja, opis, opinie, por贸wnania, alternatywa CRM (recenzja monday.com)
23 kwietnia, 2022
propozycja warto艣ci
USP Unique Selling Proposition

Propozycja warto艣ci, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzaj膮cych przeku膰 w klient贸w

Propozycja warto艣ci to nie jest slogan, nie jest to te偶 misja firmy. Jest to spos贸b w jaki informujesz przysz艂ych klient贸w, co czyni Ci臋 lepszym od wszystkich innych. A je艣li tego nie zrobisz tak jak nale偶y, to nie b臋d膮 to przyszli klienci, a niedoszli.

Twoja propozycja warto艣ci 艂膮czy to czego pragn膮, potrzebuj膮 i czego si臋 obawiaj膮 z zaletami i funkcjami Twojego produktu. Ale twoje Value Proposition to nie jest tylko lista cech鈥 Musi to by膰 doskona艂y storytelling i copywriting, kt贸ry przyci膮gnie uwag臋 odbiorc贸w, u偶ywaj膮c ich j臋zyka, j臋zyka korzy艣ci i jasno informujesz w kilku kr贸tkich, prostych zdaniach, dlaczego powinni kupowa膰 wla艣nie od ciebie, a nie od konkurencji.

艢wietna lub s艂aba propozycja warto艣ci mo偶e by膰 kluczowym czynnikiem decyduj膮cym o tym, czy klient zostanie na Twojej stronie i rozwa偶y zakup produktu, czy naci艣nie przycisk 鈥瀢stecz鈥, wi臋c z tego powodu jest to MEGA wa偶ne, aby艣 zrobi艂 to dobrze.

Dzia艂asz w biznesie, aby tworzy膰 warto艣膰.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest propozycja warto艣ci?

Propozycja warto艣ci to o艣wiadczenie o tym, co klienci zyskuj膮 z zakupu Twojego produktu. Jak ju偶 powiedzia艂em to nie jest slogan.

Setki firm z tej samej bran偶y mog膮 tworzy膰 produkty, kt贸re robi膮 to samo, ale nigdy nie powinny mie膰 takiej samej propozycji warto艣ci.

Propozycja warto艣ci to spos贸b, w jaki inteligentne firmy odr贸偶niaj膮 si臋 od konkurencji.

Propozycja warto艣ci to proste stwierdzenie, kt贸re podsumowuje, dlaczego klient ma wybra膰 Tw贸j produkt lub us艂ug臋. Informuje o wyra藕nych korzy艣ciach, jakie kto艣 otrzyma kiedy od Ciebie kupi. Ka偶da propozycja warto艣ci powinna odpowiada膰 wyzwaniu klienta i stanowi膰 argument dla Twojej firmy jako osoby rozwi膮zuj膮cej problemy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

UVP Unique Value Proposition

S艂owo kluczowe w definicji unikatowej propozycji warto艣ci brzmi 鈥瀢yj膮tkowo, unikatowo, unique鈥. Udane propozycje warto艣ci b臋d膮 koncentrowa膰 si臋 na tym, jak Twoja marka r贸偶ni si臋 od konkurencji i jakie us艂ugi oferujesz, kt贸rych nikt inny nie wykonuje.

Jak stworzy膰 unikaln膮 propozycj臋 warto艣ci

Chocia偶 koncepcja posiadania unikalnej propozycji warto艣ci mo偶e nie brzmie膰 jak nic nowego, 艂atwiej jest powiedzie膰 偶e musisz tak膮 mie膰 ni偶 rzeczywi艣cie j膮 wymy艣li膰. Jest to to偶same z terminem unikalny punkt sprzeda偶y (USP) na nasyconym rynku.

Wa偶ne jest, aby nie wybiera膰 unikalnej funkcji ze wzgl臋du na unikaln膮 cech臋. Wyj膮tkowo艣膰 Twojej marki, produktu i/lub us艂ug musi doda膰 warto艣膰 do 偶ycia Twoich klient贸w i ich do艣wiadczenia z Tob膮.

Pami臋taj, to, co sprawia, 偶e jeste艣 wyj膮tkowy, nie musi odnosi膰 si臋 do ka偶dej marki: po prostu musi wyr贸偶ni膰 Ci臋 w 艣wiadomo艣ci klienta. Oferuj膮c co艣, co jest lepsze ni偶 to, co sprzedaje Twoja konkurencja 鈥 i wyra藕nie okre艣laj膮c, co jest Twoim plusem鈥 klienci dzi臋ki temu stan膮 si臋 bardziej sk艂onni do zapami臋tania i kupienia od Ciebie.

Propozycja warto艣ci a slogan

Powiedzia艂em ju偶 dwa razy 偶e propozycja warto艣ci to nie jest slogan, ale slogan mo偶e by膰 propozycj膮 warto艣ci. 呕eby艣 zrozumia艂 oto przyk艂ady:

Slogan to kr贸tka, chwytliwa fraza sk艂adaj膮ca si臋 z 3-5 s艂贸w, kt贸ra towarzyszy nazwie i logo Twojej marki.

  • Just do it – Nike
  • I’m loving it – McDonald’s
  • Think different – apple
propozycja warto艣ci slogan value proposition

To jest slogan, najcz臋艣ciej po艂膮czenie logo z kr贸tkim has艂em, kt贸re w jasny spos贸b nie komunikuje propozycji warto艣ci.

Projektowanie propozycji warto艣ci

Tworzenie propozycji warto艣ci mo偶e wydawa膰 si臋 nudnym i trudny zadaniem, szczeg贸lnie je艣li dopiero zaczynasz dokszta艂ca膰 si臋 z marketingu, ale nie musi tak by膰. Dop贸ki rozumiesz swoj膮 grup臋 docelow膮 i masz jasne poj臋cie o tym, co oferuje Twoja marka, istniej膮 pewne modele, kt贸re u艂atwiaj膮 stworzenie doskona艂ej propozycji warto艣ci.

Dobrym pomys艂em jest rozpocz臋cie od stosunkowo ma艂ej grupy fokusowej ludzi u siebie w firmie jak i poza (aby pozna膰 perspektyw臋 klienta) w celu przeprowadzenia burzy m贸zg贸w i przetestowania propozycji warto艣ci produktu.

Powinno to anga偶owa膰 ludzi w Twojej firmie, a ka偶dy powinien mie膰 co艣 do powiedzenia w ko艅cowej wersji roboczej.

Gdy b臋dziesz zadowolony z finalnej wersji wa偶ne jest, aby przetestowa膰 swoj膮 propozycj臋 warto艣ci z prawdziwymi klientami. Testy A/B maj膮 kluczowe znaczenie dla stworzenia wysokiej jako艣ci propozycji warto艣ci. Powiniene艣 tak偶e wzi膮膰 pod uwag臋 uk艂ad swojej witryny i miejsce, w kt贸rym na ka偶dej stronie b臋dzie wy艣wietlana deklaracja warto艣ci.

Value proposition canvas 

Pomocna do rozpocz臋cia tworzenia deklaracji warto艣ci jest kanwy propozycji warto艣ci od firmy Strategyzer.

propozycja warto艣ci

To przydatne narz臋dzie pomo偶e w burzy m贸zg贸w i pomo偶e znale藕膰 powi膮zania mi臋dzy tym, czego chc膮 Twoi klienci, a tym, co masz do zaoferowania.

Pomocne pytania na tym etapie to te kt贸re zadajesz na temat swojego produktu i te kt贸re dotycza klienta.

Pytania o produkt:

  • Co to robi?
  • Jak to dzia艂a?
  • Jakie ma funkcje?
  • Jak wygl膮da u偶ywanie produktu?

Pytania odno艣nie klienta:

  • Jakie emocje sk艂oni艂yby Ci臋 do zakupu tego?
  • Jakie s膮 racjonalne powody zakupu?
  • Czy produkt ma jakie艣 ukryte potrzeby?
  • Jak klient obecnie radzi sobie z problemem, kt贸ry rozwi膮zuje ten produkt?

Propozycja warto艣ci przyk艂ady i wzory

Je艣li ju偶 w pe艂ni zrozumiesz to, czego chc膮/potrzebuj膮 Twoi klienci oraz w jaki spos贸b Tw贸j produkt rozwi膮zuje ich problem, nadszed艂 czas, aby wymy艣li膰 wyj膮tkow膮 propozycj臋 warto艣ci.

Przyk艂ad 1

鈥濪la [klienta docelowego], kt贸ry [potrzebuje lub chce X], nasz [produkt/us艂uga] to [kategoria bran偶y], kt贸ra [korzy艣ci]鈥

Przyk艂ad 2

鈥濸omagamy [X] zrobi膰 [Y] przez [Z]鈥

Pomagamy klientom naszej kawiarni czu膰 si臋 dobrze, nape艂niaj膮c ich kaw膮 rzemie艣lnicz膮 w przestrzeni skoncentrowanej na spo艂eczno艣ci i dobrej zabawie.

W UniqueSEO pomagamy firmom lepiej rezonowa膰 z klientami, komunikuj膮c si臋 w jasny spos贸b kt贸ry zwi臋ksza zaufanie do marki sprzeda偶.

Przyk艂ad 3

Upewnij si臋, 偶e przyk艂ady propozycji warto艣ci s膮 jasne i zwi臋z艂e, z dowodami na poparcie swoich twierdze艅. W tym celu powiniene艣 si臋 zastanowi膰 nad nast臋puj膮cymi dwoma pytaniami:

  • Co sprawia, 偶e jeste艣 warto艣ciowy?
  • Jak mo偶esz to udowodni膰?

Pomys艂 ten polega na tym, 偶e wykorzystuj膮c badania, testymoniale, dowody spo艂eczne i referencje z powodu kt贸rych ludzie powinni u偶ywa膰 Twojej marki, przedstawisz siebie jako biznes bardziej przekonywuj膮cy ni偶 konkurencja i dzi臋ki temu zwi臋kszasz konwersje sprzeda偶y.

Przyk艂ad 4

Kolejny przyk艂ad to model klient/problem/rozwi膮zanie (customer-problem-solution). Wyja艣niasz dok艂adnie, w jaki spos贸b Tw贸j produkt lub us艂uga wnosi warto艣膰 dodan膮. Wi臋c musisz ustali膰 trzy rzeczy:

  • Klient [kto jest Twoim klientem docelowym?]
  • Problem [z jakim problemem obecnie boryka si臋 klient?]
  • Rozwi膮zanie [jak rozwi膮偶esz problem?]

Wi臋cej przyk艂ad贸w UVP

Shopify

  • Shopify is everything you need to sell everywhere.
  • The platform commerce is built on
  • Anyone, anywhere, can start a business.
unikalna propozycja warto艣ci przyk艂ad

Jak widzisz unikalna propozycja warto艣ci kreuje ich jako jedyne rozwi膮zanie je艣li chcesz prowadzi膰 ecomerce online.

Slack

Slack to narz臋dzie do wsp贸艂pracy dla zespo艂贸w z prost膮, 艂atw膮 w u偶yciu platform膮 i mo偶liwo艣ci膮 wysy艂ania b艂yskawicznych wiadomo艣ci. Platforma jest r贸wnie lubiana przez zespo艂y korporacyjne i start-upy ze wzgl臋du na jej zdolno艣膰 do utrzymywania p艂ynno艣ci pracy, bez wzgl臋du na codzienne bariery lub z艂o偶ono艣膰 projektu.

Wszystko, co robi firma, zale偶y od ich propozycji warto艣ci: Slack oszcz臋dza czas, omijaj膮c bariery komunikacyjne. Ich produkt ma na celu 艂agodzenie b贸lu zwi膮zanego ze wsp贸ln膮 prac膮 online 鈥 a nawet sprawia, 偶e jest to zabawne.

unikalna propozycja warto艣ci przyk艂ad UVP
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Propozycja warto艣ci, Value Proposition UVP. Czyli jak odwiedzaj膮cych przeku膰 w klient贸w

Podsumowanie

Nawet po zako艅czeniu tworzenia propozycji warto艣ci, kt贸ra wyra藕nie rozwi膮zuje problemy klient贸w nie oznacza to, 偶e Twoja praca jest zako艅czona!

Wa偶ne jest, aby testowa膰, testowa膰, i jeszcze raz testowa膰 ka偶d膮 propozycj臋 warto艣ci, aby upewni膰 si臋, 偶e jest tak 艣wietna, jak to tylko mo偶liwe, i 偶e ma najlepsz膮 z po艣r贸d swoich konkurent贸w.

Co wi臋cej, najlepsze propozycje warto艣ci b臋d膮 zmienia艂y si臋 wraz z Twoj膮 mark膮, produktami, klientami i trendami rynkowymi, wi臋c by膰 mo偶e b臋dziesz musia艂 ponownie oceni膰 swoj膮 propozycj臋 warto艣ci, aby sprawdzi膰, czy jest ona nadal wa偶na i istotna w miar臋 rozwoju Twojej firmy i spo艂eczno艣ci.

S艂uchaj膮c swoich klient贸w w czasie rzeczywistym, b臋dziesz w stanie utrzyma膰 odpowiedni i przekonuj膮cy UVP, kt贸ry b臋dzie konwertowa艂 tak d艂ugo, jak Twoja firma dzia艂a.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie? A mo偶e znasz jeszcze jakie艣 ciekawe propozycje warto艣ci? Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)