PR Public relations -co to? (marketing i dzia艂ania wizerunkowe) [cennik, definicja, przyk艂ady]

pr public relations

Public relations, czyli PR

Wiele os贸b uwa偶a, 偶e marketing i public relations maj膮 to samo znaczenie. Tymczasem pomi臋dzy tymi poj臋ciami wyst臋puj膮 istotne r贸偶nice. Zdecydowanie warto dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na ten temat. Jest to bardzo interesuj膮cy obszar wiedzy.

Co to Public Relations? Definicja.

Public relations definicja – skr贸t PR. To praktyka zarz膮dzania rozpowszechnianiem informacji mi臋dzy osob膮 lub organizacj膮 a spo艂ecze艅stwem. S艂u偶y do budowania relacji z opini膮 publiczn膮 i tworzenia pozytywnego wizerunku firmy lub osoby. Public relations zazwyczaj obejmuje tworzenie komunikat贸w prasowych, pisanie tre艣ci na strony internetowe i media spo艂eczno艣ciowe, organizowanie wydarze艅 i przeprowadzanie wywiad贸w.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Techniki public relations

Techniki public relations:

  • Tworzenie tre艣ci: Tworzenie przyci膮gaj膮cych uwag臋 tre艣ci, takich jak artyku艂y, raporty, wywiady, filmy i grafiki, kt贸re zawieraj膮 informacje o produktach i us艂ugach firmy.
  • Media relations: Budowanie dobrych stosunk贸w z dziennikarzami, tworzenie informacji prasowych, wysy艂anie komunikat贸w prasowych, organizowanie konferencji prasowych i uczestniczenie w przeprowadzanych wywiadach.
  • Event marketing: Organizacja wydarze艅, takich jak targi bran偶owe, imprezy towarzyskie i konferencje, w celu promowania produkt贸w i us艂ug firmy.
  • Badania spo艂eczne: Ocena opinii publicznej na temat produkt贸w i us艂ug firmy oraz monitorowanie dzia艂a艅 konkurencji.
  • Komunikacja wewn臋trzna: Informowanie pracownik贸w o nowych produktach, us艂ugach i programach firmy, wspieranie morale pracownik贸w, zarz膮dzanie zmianami, a tak偶e promowanie innowacyjnych pomys艂贸w.

Jakie s膮 cele public relations?

Cele public relations:

  • Zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki: budowanie wizerunku firmy poprzez wzmacnianie jej pozytywnego wizerunku w艣r贸d opinii publicznej.
  • Zwi臋kszenie lojalno艣ci klient贸w: poprzez budowanie zaanga偶owania i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami.
  • Budowanie zaufania: poprzez wyja艣nianie i wzmacnianie zaufania do firmy poprzez w艂a艣ciwe wykorzystanie materia艂贸w promocyjnych, w tym wsp贸艂prac臋 z mediami i ich wykorzystywanie do promowania marki.
  • Poprawa wynik贸w sprzeda偶y: poprzez budowanie pozytywnych relacji z klientami, a tak偶e wykorzystywanie odpowiednich narz臋dzi, takich jak reklamy, aby zwi臋kszy膰 wyniki sprzeda偶y.
  • Wzmacnianie relacji z interesariuszami: poprzez budowanie i utrzymywanie trwa艂ych relacji z interesariuszami, takimi jak klienci, partnerzy biznesowi, dostawcy i pracownicy.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jakie s膮 funkcje public relations?

Funkcje public relations:

  • Budowanie wizerunku marki: public relations polega na wytwarzaniu i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku marki. W tym celu mog膮 by膰 wykorzystywane r贸偶ne narz臋dzia, takie jak tworzenie i prowadzenie kampanii promocyjnych, zapewnienie medialnego zasi臋gu wydarze艅, a nawet organizacja wywiad贸w.
  • Media relations: public relations obejmuje r贸wnie偶 dzia艂ania w stosunku do medi贸w, w tym tworzenie komunikat贸w prasowych, opracowywanie strategii promocji, a nawet tworzenie i prowadzenie konferencji prasowych.
  • Zarz膮dzanie kryzysami: public relations obejmuje r贸wnie偶 zarz膮dzanie kryzysami, w tym reagowanie na skandale, oczyszczanie wizerunku marki i zarz膮dzanie komunikacj膮 z klientami.
  • Badania spo艂eczne: public relations obejmuje r贸wnie偶 badania opinii publicznej, kt贸re s艂u偶膮 do zapoznania si臋 z opiniami i nastrojami klient贸w i ustalenia, jak firma mo偶e dostosowa膰 si臋 do tych opinii.
  • Promocja produkt贸w: public relations obejmuje r贸wnie偶 dzia艂ania promocyjne produkt贸w, w tym tworzenie i wdra偶anie kampanii promocyjnych, wsp贸艂prac臋 z influencerami i tworzenie materia艂贸w reklamowych, aby zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki i zach臋ci膰 do zakupu.

Jakie s膮 narz臋dzia public relations przez kt贸re mo偶na wykonywa膰 dzia艂ania PR?

  • Tworzenie komunikat贸w prasowych i przekazu medi贸w
  • Ustanawianie po艂膮cze艅 z dziennikarzami
  • Budowanie sieci kontakt贸w w bran偶y
  • Zarz膮dzanie i monitorowanie medi贸w spo艂eczno艣ciowych
  • Organizowanie konferencji i spotka艅 z mediami
  • Tworzenie i zarz膮dzanie witrynami internetowymi
  • Promocja wydarze艅 i produkt贸w
  • Tworzenie i wydawanie publikacji
  • Organizowanie wywiad贸w z przedstawicielami firmy
  • Utrzymywanie pozytywnego obrazu firmy i jej produkt贸w

R贸偶nica pomi臋dzy marketingiem a public relations

W literaturze bran偶owej mo偶na znale藕膰 wiele r贸偶nic pomi臋dzy marketingiem a public relations. Marketing bardzo mocno skupia si臋 na danym produkcie albo us艂udze i na promowaniu tego produktu lub us艂ugi. Tymczasem public relations odwo艂uje si臋 bardziej do ca艂ej polityki przedsi臋biorstwa, dzia艂ania public relations skupiaj膮 si臋 na ca艂ym otoczeniu. PR ma za zadanie dostarczy膰 odbiorcy konkretn膮 wiedz臋 zwi膮zan膮 z produktem i firm膮.

Dzi臋ki temu potencjalny klient ma szans臋 dowiedzie膰 si臋 w szerszym kontek艣cie, czy firma spe艂ni jego oczekiwania. Oczywi艣cie osoby, kt贸re nie s膮 zorientowane w bran偶y reklamowej, nie do ko艅ca rozumiej膮 te偶 r贸偶nice pomi臋dzy marketingiem a public relations i jest to absolutnie zrozumia艂e.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Bardzo cz臋sto mo偶na spotka膰 si臋 z tym, 偶e marketing uto偶samiany jest te偶 z obs艂ug膮 klienta, sprzeda偶膮 i reklam膮. Wszystkie te dzia艂y w wielu firmach musz膮 ze sob膮 wsp贸艂pracowa膰. Im lepszy b臋dzie marketing danej us艂ugi albo produktu, tym wi臋ksza b臋dzie jego sprzeda偶. Marketing jest 艣ci艣le zwi膮zany z reklam膮. Przygotowanie udanej kampanii reklamowej jest zazwyczaj sukcesem wielu ludzi, mo偶e posiadaj膮 r贸偶ne talenty. Oczywi艣cie w tej bran偶y niezb臋dna jest kreatywno艣膰 i umiej臋tno艣膰 odczytywania ludzkich emocji oraz umiej臋tno艣膰 przewidywania, co spodoba si臋 ludziom w danym czasie.

pr definicja pr public relations

Dobry i z艂y PR

Bardzo cz臋sto mo偶na spotka膰 si臋 z takim stwierdzeniem, 偶e jakie艣 przedsi臋biorstwo lub instytucja ma dobry albo z艂y PR. Oznacza to, 偶e dana instytucja cieszy si臋 dobr膮 lub z艂膮 opini膮.

Na podstawie do艣wiadcze艅 z ostatnich lat mo偶na stwierdzi膰, 偶e Ko艣ci贸艂 Katolicki w Polsce ma bardzo z艂y PR. Przyczyn mo偶na szuka膰 na przyk艂ad w postawie polskich biskup贸w, kt贸rzy pope艂nili szereg b艂臋d贸w na r贸偶nych p艂aszczyznach. Znalezienie 藕r贸d艂a problemu zawsze jest pomocne, aby m贸c ten problem rozwi膮za膰 i p贸j艣膰 dalej.

Niezbyt dobr膮 opini臋 w艣r贸d spo艂ecze艅stwa maj膮 tak偶e instytucje takie jak na przyk艂ad Zak艂ad Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych, a tak偶e Narodowy Fundusz Zdrowia.

Przychodnie lekarskie, kt贸re obs艂uguj膮 pacjent贸w w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia, to zazwyczaj miejsca niezbyt lubiane przez ludzi, kt贸rzy zg艂aszaj膮 szereg uwag co do ich funkcjonowania. Nieuprzejmy personel i nieko艅cz膮ce si臋 kolejki to tylko niekt贸re problemy. Czy mo偶na wskaza膰 instytucj臋, kt贸ra ma dobry PR?

Bardzo cz臋sto mieszka艅cy danego miasteczka wypowiadaj膮 si臋 bardzo pozytywnie o jakim艣 sklepie albo szkole. Bardzo dobrze, kiedy osoby wypowiadaj膮ce dane opinie potrafi膮 uzasadni膰 swoje stanowisko. Trzeba poda膰 argumenty, kt贸re 艣wiadcz膮 na korzy艣膰 lub niekorzy艣膰 danego miejsca.

answer the public

Studia podyplomowe i kursy

Prac臋 w dziale marketingu albo w dziale PR mo偶na zdoby膰 na r贸偶ne sposoby. Wiele os贸b trafia do takich firm z przypadku, bez konkretnego bran偶owego wykszta艂cenia. Okazuje si臋, 偶e dana osoba potrafi bardzo dobrze pisa膰, tworzy atrakcyjne dla odbiorcy teksty. Wymy艣lenie has艂a reklamowego wcale nie jest proste, poniewa偶 musi to by膰 has艂o, kt贸re odniesie marketingowy sukces, aby kampania reklamowa mog艂a zosta膰 uznana za udan膮.

Nie da si臋 ukry膰, 偶e s膮 takie kampanie reklamowe, kt贸re zapad艂y w pami臋膰 klientom. Do dzi艣 cytowane jest has艂o „Pij mleko, b臋dziesz wielki”, a wspania艂a 艣wi膮teczna reklama z ci臋偶ar贸wkami coca-coli podbija serca ludzi i wywo艂uje wzruszenie w ich sercach. Marzeniem ka偶dej osoby pracuj膮cej w dziale marketingu i reklamy jest stworzenie takiej reklamy, aby ludzie m贸wili o niej po wielu latach. Trzeba pami臋ta膰 o tym, 偶e ka偶da marka ma sw贸j archetyp.

Najlepiej, aby pracownicy dzia艂u marketingu identyfikowali si臋 z mark膮 i z produktami, kt贸re maj膮 zamiar reklamowa膰. Osoby spokojne i rozwa偶ne nie do ko艅ca b臋d膮 potrafi艂y odnale藕膰 si臋 w艣r贸d atmosfery szale艅stwa i chaosu.

W pewnym momencie trzeba b臋dzie zacz膮膰 udawa膰. Oczywi艣cie je偶eli kto艣 ma talent, mo偶e z sukcesem przez wiele lat pracowa膰 dla takiej firmy. Kursy bran偶owe i studia podyplomowe z pewno艣ci膮 mog膮 da膰 olbrzymi膮 wiedz臋 oraz obycie w bran偶y.

Na studiach podyplomowych mo偶na spotka膰 wyk艂adowc贸w z ogromn膮 praktyk膮, kt贸rzy bardzo ch臋tnie podziel膮 si臋 ze studentami swoimi do艣wiadczeniami. Je艣li chodzi o kursy, to najlepiej uczy膰 si臋 od praktyk贸w, czyli od os贸b, kt贸re w tej bran偶y prowadz膮 swoje firmy i obs艂u偶y艂y ju偶 wielu klient贸w.

lejek content marketingowy sales funnel

Praca w dziale reklamy

Praca w dziale reklamy wymaga ogromnej kreatywno艣ci, poniewa偶 ka偶dy klient wymaga, aby wymy艣lone dla niego has艂o reklamowe oraz ca艂a kampania reklamowa by艂y unikatowe. Dlatego te偶 osoby pracuj膮ce w wydziale marketingu i reklamy szybko mog膮 sta膰 si臋 ofiar膮 wypalenia zawodowego. W tej sytuacji niezw艂ocznie trzeba skonsultowa膰 si臋 z psychologiem i przedyskutowa膰 dalsze kroki. Cz臋sto okazuje si臋, 偶e konieczny jest tylko kr贸tki urlop, aby spojrze膰 na sam膮 spraw臋 z dystansu.

Praca w dziale reklamy jest prac膮 na wysokich obrotach, bardzo cz臋sto zdarzaj膮 si臋 nadgodziny i praca poza standardowymi godzinami. Finalizowanie kampanii reklamowej wi膮偶e si臋 z tym, 偶e wiele os贸b musi pracowa膰 na najwy偶szych obrotach, aby na czas upora膰 si臋 ze wszystkimi podj臋tymi zobowi膮zaniami. Zalet膮 jest fakt, 偶e z regu艂y mo偶na pracowa膰 zdalnie, z domu.

Wiele firm wymaga jednak uczestniczenia w stacjonarnych zebraniach, na kt贸rych ustalane s膮 kluczowe kwestie, je艣li chodzi o przebieg kampanii reklamowej. Cz艂owiek, kt贸ry decyduje si臋 na prac臋 w bran偶y reklamowej, powinien orientowa膰 si臋 we wsp贸艂czesnych trendach. Idealnie, je偶eli taki cz艂owiek interesuje si臋 wszystkim, co dzieje si臋 wok贸艂 niego.

Chodzi o takie obszary jak polityka, muzyka, film. Czasami trzeba dobra膰 odpowiednich aktor贸w do reklamy, a czasami trzeba poprosi膰 o pomoc kogo艣 ze 艣wiata Internetu. Znajomo艣膰 tego, co dzieje si臋 wok贸艂, jest bardzo pomocna.

Co ludzie s膮dz膮 o reklamach?

Zdaniem spo艂ecze艅stwa zdecydowana wi臋kszo艣膰 reklam jest nudna i tylko niepotrzebnie zajmuje czas antenowy. Trzeba jednak przyzna膰, 偶e od czasu do czasu zdarza si臋 wybitna reklama, kt贸ra zapada w pami臋膰 odbiorc贸w.

Nie ma regu艂y, czasami jest to reklama z bardzo znanym aktorem albo postaci膮 ze 艣wiata show-biznesu, a czasami w tej reklamie nie wyst臋puje nikt znany. Aby reklama mog艂a zosta膰 wy艣wietlona w telewizji, trzeba zap艂aci膰 za to sporo pieni臋dzy. Trzeba przyzna膰, 偶e mog膮 sobie pozwoli膰 na to tylko najbogatsze firmy, najbogatsze koncerny. Ma艂e firmy szukaj膮 raczej innych mo偶liwo艣ci dotarcia do klienta.

St膮d te偶 reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych, gdzie nie trzeba ponosi膰 wysokich koszt贸w, a czasem nawet reklama jest darmowa. Najlepsz膮 reklam膮 jest oczywi艣cie dobre zdanie klient贸w o danej marce, produktach b膮d藕 us艂ugach. Je偶eli jeden zadowolony klient przeka偶e tak膮 informacj臋 innym klientom, to firma mo偶e spodziewa膰 si臋 kolejnych zam贸wie艅 i zakup贸w.

Czasami reklamy daj膮 fa艂szywy obraz o danej us艂udze b膮d藕 produkcie. W Polsce zosta艂y powo艂ane specjalne instytucje, kt贸re maj膮 za zadanie strzec tego, aby reklamy przedstawia艂y tylko prawdziwe informacje. Jest to tak偶e wa偶ne z punktu widzenia etyki. W reklamach nie mog膮 na przyk艂ad wyst臋powa膰 lekarze, kt贸rzy reklamuj膮 konkretne leki b膮d藕 suplementy diety.

Jest to zakazane przez polskie prawo. Je偶eli reklama b臋dzie wprowadza艂a klienta w b艂膮d, klient ma prawo zg艂osi膰 ten fakt do specjalnej instytucji, kt贸ra zbada ca艂膮 spraw臋. Kiedy firma decyduje si臋 na konkretn膮 form臋 reklamy, zdecydowanie warto spojrze膰 na przygotowany konspekt oczami zwyk艂ego klienta, kt贸ry nie posiada specjalistycznej wiedzy w tym temacie i mo偶e nie rozumie膰 specjalistycznych poj臋膰.

PR polityk贸w

Politycy staraj膮 si臋 z ca艂ych si艂, aby ludzie mieli o nich dobre zdanie. Tylko wtedy maj膮 szans臋 na wygran膮 w najbli偶szych wyborach. Obietnice wyborcze czasami bywaj膮 obietnicami bez pokrycia, ale r贸wnie偶 wtedy politycy staraj膮 si臋 t艂umaczy膰, dlaczego nie uda艂o im si臋 dotrzyma膰 tego co zobowi膮zali si臋 zrobi膰. Wizerunek polityka jest bardzo istotny dla spo艂ecze艅stwa.

Nie bez powodu politycy i inne osoby, kt贸re oczekuj膮 zaufania spo艂ecznego, zazwyczaj ubieraj膮 granatowe garnitury i niebieskie koszule. Wygl膮d takich polityk贸w z regu艂y jest nienaganny, nie mog膮 oni pozwoli膰 sobie na przyk艂ad na pogniecione spodnie b膮d藕 marynark臋. W 艣wiecie polityki pierwsze wra偶enie jest niezwykle istotne, dlatego te偶 wszystkie kobiety maj膮 wykonany delikatny makija偶 i zadbane paznokcie. Wpadki w tej bran偶y s膮 niedopuszczalne.

Oczywi艣cie r贸wnie偶 osoby pracuj膮ce na wysokich stanowiskach na przyk艂ad w korporacjach musz膮 zadba膰 o sw贸j wizerunek. Firma ustala dress code, czyli specjalny spos贸b ubierania si臋, specjalne regu艂y, wed艂ug kt贸rych trzeba post臋powa膰 w danym przedsi臋biorstwie. Czasami regu艂y te dotycz膮 tylko okre艣lonych sytuacji takich jak na przyk艂ad spotkanie z klientem.

Jak firma mo偶e zadba膰 o dobry PR?

Jest wiele sposob贸w, aby firma mog艂a poprawi膰 sw贸j wizerunek w oczach pracownik贸w oraz otoczenia. Dzia艂ania skoncentrowane na Spo艂ecznej Odpowiedzialno艣ci Biznesu zawsze s膮 op艂acalne. Najlepiej zaanga偶owa膰 si臋 w dzia艂ania miejscowej spo艂eczno艣ci. Lokalna spo艂eczno艣膰 z pewno艣ci膮 doceni tak膮 inicjatyw臋. Mo偶na wesprze膰 aktywno艣膰 Uniwersytetu Trzeciego Wieku, wspom贸c spotkania senior贸w albo matek z dzie膰mi b膮d藕 wyposa偶y膰 lokaln膮 szko艂臋 albo przedszkole.

艢wietnie sprawdza si臋 tak偶e pomaganie klubom sportowym, poniewa偶 jest to inwestowanie w kultur臋 fizyczn膮. Bardzo wa偶ne dla firmy jest dbanie o swoich pracownik贸w, wyp艂acanie na czas wynagrodzenia, a tak偶e szacunek prze艂o偶onych wobec podw艂adnych.

Nale偶y ustali膰 jasny regulamin w pracy, aby wszyscy pracownicy wiedzieli, jakie s膮 zasady uzyskania wy偶szej pensji, premii oraz awans贸w. Brak niedom贸wie艅 w tej kwestii z pewno艣ci膮 spowoduje, 偶e pracownicy b臋d膮 zadowoleni ze swojej pracy i zmniejszy si臋 rotacja. O dobry wizerunek firmy dbaj膮 wszyscy, pocz膮wszy od szefa i os贸b na najwy偶szych stanowiskach, a sko艅czywszy na pani sprz膮taczce. Bardzo wa偶ne jest w艂a艣ciwe obsadzenie stanowisk takich jak recepcjonista czy te偶 ochroniarze.

Trudno wymaga膰 od os贸b pracuj膮cych na najni偶szych stanowiskach wysokich kompetencji, ale u艣miech i kultura osobista wymagana jest od ka偶dego, niezale偶nie od zajmowanej pozycji w firmie.

Definicja pr

Definicja pr jest prosta. PR to ca艂okszta艂t ustosunkowa艅 spo艂ecznych do dzia艂alno艣ci danego przedsi臋biorstwa, organizacji, instytucji; dzia艂alno艣膰 osoby, firmy, instytucji w celu osi膮gni臋cia dobrych stosunk贸w z innymi osobami, firmami itd.

Wi臋c strategiczny wyd藕wi臋k musi posiada膰 ton komunikacyjny. Pr-owiec ma ci臋偶kie zadanie. Jak widzisz content marketing musi i艣膰 w zgodzie z media relations i strategi膮 social media. Docelowy pozytywny wizerunek firmy to jeden z g艂贸wnych cel贸w jaki ma do wykonania agencja public relations.

Pami臋ta膰 trzeba 偶e istnieje jeszcze tzw. kryzysowy pr, czyli wtedy gdy co艣 posz艂o nie tak i trzeba to naprawi膰. Influencer marketing mo偶e w pewien spos贸b wp艂yn膮膰 na pr wizerunkowy, ale to ca艂a strategia digital musi dzia艂a膰 sp贸jnie.
Reputacja w biznesie, za spraw膮 dzia艂ania pr (oczywi艣cie nie myli膰 z public affairs;-) ) to proces d艂ugofalowy. Bo kreowanie wizerunku Twojej firmy odbywa si臋 ca艂y czas.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
PR Public relations -co to? (marketing i dzia艂ania wizerunkowe) [cennik, definicja, przyk艂ady]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej