Pokolenie Z -jak się reklamować i robić marketing, żeby sprzedawać [nowe dane, przykłady, definicja]

Pokolenie Z -jak się reklamować i robić marketing, żeby sprzedawać [nowe dane, przykłady, definicja]

FAQ Frequently Asked Questions

Jak się reklamować, aby generacja Z od nas kupowała?

Ponieważ pokolenie Z staje się siłą, z którą należy się liczyć wśród konsumentów, marki muszą sprostać ich oczekiwaniom. A jak się okazuje są one dość wysokie, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ mówimy o pierwszym pokoleniu cyfrowych konsumentów.

pokolenie Z marketing reklama
Aby odpowiedzieć na kluczowe pytania związane z tym jaki przekaz najlepiej trafia do pokolenia Z i jak można im sprzedawać, przejrzałem ostatnio sporo badań na ten temat (tak jak to jedno od creatopy).

Zacznijmy od podstaw.

Kim jest pokolenie Z?

Urodzeni w latach 1996–2012. Obecnie wpływ pokolenia Z i rosnąca siła nabywcza już sterują tym w jaki sposób, marki komunikują się i reklamują w Internecie.

Prawie 50% z nich cały czas jest online, niezależnie od tego, czy korzystają z mediów społecznościowych (ich podstawowych środków komunikacji), pisania na komunikatorach, przeglądania sklepów e-commerce czy oglądają treści przesyłane strumieniowo.

Biorąc to wszystko pod uwagę, musimy zagłębić się w ich preferencje dotyczące zakupów, mediów społecznościowych i reklamy.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co to znaczy pokolenie z?

Termin „pokolenie z” odnosi się do pokolenia urodzonego w latach 90. i na początku XXI wieku, czyli około lat 1996/7-2012, choć granice czasowe różnią się w zależności od źródła. Nazwa „pokolenie z” pochodzi od słowa „z”, które odnosi się do generacji, która dorastała w świecie cyfrowym, z wysoko zaawansowanymi technologiami i internetem, które stały się dla nich naturalnym środowiskiem. Wpływ technologii na ich życie i sposób myślenia jest jednym z głównych czynników, które różnią „pokolenie z” od poprzednich pokoleń, takich jak pokolenie X czy Y. Osoby z tego pokolenia są często określane jako bardzo związane z technologią, społecznie świadome, różnorodne i dynamiczne, a także skłonne do zmian i innowacji.

Ogólne cechy i statystyki generacji Z

Przejrzyjmy kilka podstawowych informacji o pokoleniu Z.

  • To najbardziej zróżnicowane pokolenie w historii

Jak być może wiesz, pokolenie Z to osoby urodzone między 1996 a 2012 rokiem. To, co może nie być tak dobrze znane, to fakt, że są to najbardziej zróżnicowane jednostki w historii.

Np. w Stanach Zjednoczonych, aż 1/4 jest pochodzenia latynoskiego:

Pokolenie Z -jak się reklamować i robić marketing, żeby sprzedawać [nowe dane, przykłady, definicja] 1
  • Lubią pracować, ale nie długo i ciężko

Wszelkie statystyki mówią jasno, że nie mają nic przeciwko pracy, ale też nie angażują się zbytnio. Czyli jest to typowa postawa pracownika etatowego.

  • Stanowią, aż 40% globalnej liczby konsumentów

Wydają średniorocznie, aż 360 miliardów dolarów. I to przekłada się na 40% globalnej liczby zakupów. Są więc potężną grupą.

  • Nawyki zakupowe pokolenia Z

Skoro, aż tyle kupują i mają taką moc zakupową to naturalną wydaje się teraz, chęć poznania co kieruje ich pobudkami, a także jak kupują.

Jeśli poznasz odpowiedź na te pytania, to uda Ci się pojąć najważniejsze kroki jakie trzeba podjąć w biznesie.

Pierwsza rzecz, którą musimy wiedzieć to:

  • Mają stabilne źródło przychodów

Na pytanie, czy mają stabilne źródło dochodów, ponad 70% respondentów odpowiada, że tak. Nie oznacza to, że reszta w ogóle nie ma dochodów. Wielu z pokolenia Z jest nadal studentami, więc polegają na pracach dorywczych, takich jak odsprzedaż przedmiotów, praca z influencerami lub inne typu barman, lub roznoszenie ulotek. Wiele z tych dochodów przeznaczają również na oszczędności. Z racji, że mieszkają w dużej części z rodzicami, lub w akademikach to te pieniądze mogą przeznaczać na zakupy.

  • Nie są impulsywnymi kupującymi

Mogłeś myśleć, że skoro przesiadują w social mediach i „przepalają” swój czas na mało produktywne zajęcia, to też wydają łatwo pieniądze, ale tak nie jest.

Prawie 50% z nich kupuje dopiero wtedy, kiedy czegoś na prawdę potrzebują:

Pokolenie Z -jak się reklamować i robić marketing, żeby sprzedawać [nowe dane, przykłady, definicja] 2
Trudno określić tego przyczynę. W Polsce może dlatego, że część z nich jest jeszcze dziećmi pokolenia, które wychowywało się w czasach komuny i pamiętają, jak było trudno. Z tego powodu mogli zaszczepić oszczędność u swoich dzieci. Ale to tylko moje przypuszczenia.
  • Są odpowiedzialni społecznie

Pokolenie Z to grupa o silnych poglądach na różne tematy społeczne. Oczywiście chcą kupować od marek, które angażują się w poprawę społeczeństwa i środowiska, a to głównie oni są motorem napędowym „eco friendly”.

Niezależnie od tego, czy oznacza to zachęcanie do recyklingu, ochronę środowiska, czy zajmowanie stanowiska w sprawie równości i sprawiedliwości rasowej, trzeba wkomponować te elementy w strategię swojej marki. Ważne jest, aby być szczerym i zaangażować się w takie działania.

Pokolenie Z a social media i preferencje marketingowe

Można powiedzieć, że urodzili się ze smartfonem w ręku.

Z tego powodu większość wolnego czasu poza pracą i nauką spędzają w mediach społecznościowych.

Ile dokładnie?

  • Z reguły na social media poświęcają od 1 do 5 godzin dziennie

Tylko 11% z ankietowanych spędza mniej jak 1 godzinę.

Pokolenie Z -jak się reklamować i robić marketing, żeby sprzedawać [nowe dane, przykłady, definicja] 3
W jaki sposób zatem używają social media?
  • Media społecznościowe służą im do czytania opinii i kupowana

W przypadku kiedy inne generacje używają internetu do czytania opinii i kupowania w sklepach stacjonarnych, pokolenie Z dokonuje już takiego kupna online.

Chcesz wiedzieć co ich motywuje do kupna?

Zobacz:

co motywuje od kupna w internecie

Strategia zakupowa

Minusem ich persony marketingowej jest to, że ich czas uwagi jest bardzo krótki, co oznacza, że Twoja marka ma zaledwie kilka sekund, aby wywrzeć wrażenie. Musisz znaleźć dodatkowe kreatywne sposoby na wykorzystanie tego bardzo krótkiego okna czasu.

  • Uwielbiają IG, TikTok i instagram. Natomiast Facebook i Snapchat już mniej.

Może to wynikać z tego, że lubią tworzyć treści samodzielnie lub dlatego, że konsumują dwa razy więcej treści wideo niż milenialsi i właśnie na tych platformach je znajdują.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co działa w marketingu pokolenia Z?

Dobrze by było wiedzieć co robić, aby nie przepalać budżetu reklamowego.

Oto więc zestawienie:

DziałaNie działa
UGC: co działa i do czego Twoja firma powinna dążyć, to treści tworzone przez użytkowników, w tym przez influencerów, ponieważ ludzie z pokolenia Z są bardziej skłonni do tworzenia z nimi autentycznych relacji.Reklama korporacyjna: Chcą, aby marki mówiły ich językiem i odrzucają wszelkie działania sztywno-brandingowe. Będąc pierwszym cyfrowym pokoleniem konsumentów, nauczyli się rozpoznawać nieautentyczność i odrzucają wszystko, co wydaje im się fałszywe, nieistotne, wprowadzające w błąd lub nieszczere.
Liczy się dla nich aspekt wizualny, więc zainwestuj w ładne grafiki, zdjęcia, filmy.Clickbait.
Telewizja, wideo, prasa drukowana.Nie do końca sprawdza się personalizacja, z obawy na incydenty z wyciekami danych.
Prawdziwe i transparentne marki.
Budowanie zaufania.

Co jeszcze trzeba wiedzieć o pokoleniu Z?

Pokolenie Z to pierwsza cyfrowa generacja użytkowników, która większość czasu spędza w sieci i ma stabilne dochody. Ale dbają również o społeczeństwo i chętnie wspierają marki, których wartości są zgodne z ich własnymi.

Marki, które rozumieją, co wyróżnia ich spośród milenialsów i odpowiednio dostosowują swoje strategie marketingowe, to te, które odniosą sukces na dłuższą metę.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!