Pixar Storytelling -22 zasady jakie u偶ywaj膮 w swoich filmach+[1 BONUS]

Co to jest pomocna tre艣膰 (helpful content) wed艂ug Google?
24 sierpnia, 2022
Co zrobi膰, aby strona by艂a widoczna w Google?+[1 BONUS]
28 sierpnia, 2022
Pixar Storytelling

Spojrzenie na najwa偶niejsze zasady opowiadania historii, kt贸re wyznaczyli mistrzowie praktyki: Storytelling Pixar.

Mo偶esz my艣le膰:

Dlaczego powinienem uczy膰 si臋 lekcji z wytw贸rni film贸w animowanych?

Poniewa偶 jakakolwiek jest twoja praca, zajmujesz si臋 opowiadaniem historii.

Komunikacja to istota przyci膮gania ludzi do swojego sposobu my艣lenia.

A opowiadanie jest esencj膮 komunikacji.

Pixar to firma, kt贸ra od kilkudziesi臋ciu lat potrafi nam opowiada膰 wspania艂e historie. Film po filmie, ich zdolno艣膰 do wywo艂ania szeregu emocji w ci膮gu 2 godzin jest niezwyk艂a.

Pixar nie tylko nakr臋ci艂 dziesi膮tki film贸w, kt贸re zachwyca艂y i bawi艂y widz贸w, ale sta艂y si臋 tak偶e wzorcami dobrego opowiadania historii.

Kiedy Toy Story trafi艂o do kin w 1995 roku, si臋gn臋艂o niebywa艂ej popularno艣ci. By艂 to nie tylko pierwszy pe艂nometra偶owy film animowany w pe艂ni komputerowo, ale tak偶e pierwszy film fabularny, jaki kiedykolwiek wypu艣ci艂 Pixar. By艂o to du偶e ryzyko i op艂aci艂o si臋, zar贸wno je艣li chodzi o tw贸rcze spe艂nienie w realizacji filmu, jak i o wp艂ywy ze sprzeda偶y bilet贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Od tego czasu, zdecydowana wi臋kszo艣膰 film贸w Pixara to sukcesy komercyjne. Opr贸cz wykorzystania pe艂nego potencja艂u animacji komputerowej, najwi臋kszym sekretem sukcesu jest spos贸b, w jaki opowiadaj膮 swoje historie.

Po latach domniema艅 i teorii, Emma Coats, z Pixara, podzieli艂a si臋 22 wskaz贸wkami, sekretami i technikami, kt贸re firma stosuje, tworz膮c swoje historie.

Chocia偶 ka偶da z tych 22 鈥瀦asad鈥 ma do odegrania wa偶n膮 rol臋 w tworzeniu 艣wietnej historii, ten powy偶szy film od Insidera streszcza t臋 list臋 w 5 najwa偶niejszych zasad, kt贸rych nale偶y przestrzega膰, je艣li chcesz napisa膰 艣wietny scenariusz, lub stworzy膰 opowie艣膰 dla swojej marki jako element brandingu.

22 zasady storytellingu Pixar

Oto wersja polska, a pod ni膮 orygina艂 angielski:

  1. Podziwiasz posta膰 za to, 偶e bardziej stara si臋 ni偶 za jej sukcesy.
  2. Musisz pami臋ta膰, co jest interesuj膮ce dla Ciebie jako publiczno艣ci, a nie co fajnie jest robi膰 jako pisarz. Mog膮 by膰 bardzo r贸偶ne.
  3. Pr贸bowanie tematu jest wa偶ne, ale nie zobaczysz, o czym w艂a艣ciwie jest ta historia, dop贸ki nie dotrzesz do jej ko艅ca. Teraz przepisz.
  4. Struktura: Pewnego razu by艂 sobie ____ . Codziennie______, . Ale pewnego dnia ________. Z tego powodu, _______. Z tego powodu,_______ . A偶 w ko艅cu ________.
  5. Upraszczaj. Skupiaj. Po艂膮cz charaktery. Przeskakuj. Poczujesz, 偶e tracisz cenne rzeczy, ale to ci臋 uwalnia.
  6. W czym twoja posta膰 jest dobra, z czym czuje si臋 dobrze? Rzu膰 w ich hisotrii co艣 przeciwnego. Rzu膰 im wyzwanie. Jak sobie radz膮?
  7. Wymy艣l swoje zako艅czenie, zanim odkryjesz sw贸j 艣rodek. Na serio. Zako艅czenia s膮 trudne, zacznij od pracy z g贸ry.
  8. Zako艅cz swoj膮 histori臋, odpu艣膰, nawet je艣li nie jest idealna. W idealnym 艣wiecie masz jedno i drugie, ale id藕 dalej. Nast臋pnym razem b臋dzie lepiej.
  9. Kiedy utkniesz, zr贸b list臋 tego, co NIE Zdarzy艂oby si臋 dalej. Wiele razy pojawi si臋 materia艂, kt贸ry pozwoli Ci si臋 prze艂ama膰.
  10. Roz艂贸偶 historie, kt贸re lubisz. To, co lubisz w nich, jest cz臋艣ci膮 ciebie; musisz to rozpozna膰, zanim b臋dziesz m贸g艂 tego u偶y膰.
  11. Przelanie tego na papier pozwoli Ci zacz膮膰 to naprawia膰. Je艣li pozostanie w Twojej g艂owie, to tylko doskona艂y pomys艂, kt贸rym nigdy z nikim si臋 nie podzielisz.
  12. Zdyskontuj pierwsz膮 rzecz, kt贸ra przychodzi ci do g艂owy. Tak samo drug膮, trzeci膮, czwart膮, pi膮t膮 鈥 pozb膮d藕 si臋 oczywisto艣ci. Zaskocz si臋.
  13. Daj swoim bohaterom opinie. Pasywny charakter mo偶e wydawa膰 si臋 dla Ciebie 艂atwy podczas pisania, ale jest to trucizna dla odbiorc贸w. Pasywny bohater jest nudny.
  14. Dlaczego musisz opowiada膰 T臉 histori臋? Czym p艂onie w tobie przekonanie, z kt贸rego czerpie twoja historia? To jest serce Twojego story.
  15. Gdyby艣 by艂 swoj膮 postaci膮, w tej sytuacji, jak by艣 si臋 czu艂? Uczciwo艣膰 dodaje wiarygodno艣ci w niewiarygodnych sytuacjach.
  16. Jakie s膮 stawki? Daj nam pow贸d do kibicowania postaci. Co si臋 stanie, je艣li im si臋 nie powiedzie? U艂贸偶 szanse przeciwko.
  17. 呕adna praca nigdy si臋 nie marnuje. Je艣li to nie dzia艂a, odpu艣膰 i przejd藕 dalej 鈥 wr贸ci, by p贸藕niej si臋 przyda膰.
  18. Musisz pozna膰 siebie: r贸偶nic臋 mi臋dzy robieniem wszystkiego, co w twojej mocy, a zamieszaniem. Historia jest testowaniem, a nie udoskonalaniem.
  19. Zbiegi okoliczno艣ci, kt贸re wp臋dzaj膮 bohater贸w w k艂opoty, s膮 艣wietne; zbiegi okoliczno艣ci, aby ich z tego wyci膮gn膮膰, to oszustwo.
  20. 膯wiczenie: we藕 elementy z filmu, kt贸rych nie lubisz. Jak mo偶esz je przestawi膰 na to, co lubisz?
  21. Musisz identyfikowa膰 si臋 ze swoj膮 sytuacj膮/postaciami, nie mo偶esz po prostu napisa膰 鈥瀎ajnie鈥. Co sk艂oni艂oby CIEBIE do takiego dzia艂ania?
  22. Jaka jest istota Twojej historii? Najbardziej ekonomiczne opowiadanie o tym? Je艣li o tym wiesz, mo偶esz zacz膮c pisa膰 z tego miejsca.
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Wersja angielska:

#1: You admire a character for trying more than for their successes.

#2: You gotta keep in mind what鈥檚 interesting to you as an audience, not what鈥檚 fun to do as a writer. They can be v. different.

#3: Trying for theme is important, but you won鈥檛 see what the story is actually about til you鈥檙e at the end of it. Now rewrite.

#4: Once upon a time there was ___. Every day, ___. One day ___. Because of that, ___. Because of that, ___. Until finally ___

#5: Simplify. Focus. Combine characters. Hop over detours. You鈥檒l feel like you鈥檙e losing valuable stuff but it sets you free.

#6: What is your character good at, comfortable with? Throw the polar opposite at them. Challenge them. How do they deal?

#7: Come up with your ending before you figure out your middle. Seriously. Endings are hard, get yours working up front.

#8: Finish your story, let go even if it鈥檚 not perfect. In an ideal world you have both, but move on. Do better next time.

#9: When you鈥檙e stuck, make a list of what WOULDN鈥橳 happen next. Lots of times the material to get you unstuck will show up.

#10: Pull apart the stories you like. What you like in them is a part of you; you鈥檝e got to recognize it before you can use it.

#11: Putting it on paper lets you start fixing it. If it stays in your head, a perfect idea, you鈥檒l never share it with anyone.

#12: Discount the 1st thing that comes to mind. And the 2nd, 3rd, 4th, 5th 鈥 get the obvious out of the way. Surprise yourself.

#13: Give your characters opinions. Passive/malleable might seem likable to you as you write, but it鈥檚 poison to the audience.

#14: Why must you tell THIS story? What鈥檚 the belief burning within you that your story feeds off of? That鈥檚 the heart of it.

#15: If you were your character, in this situation, how would you feel? Honesty lends credibility to unbelievable situations.

#16: What are the stakes? Give us reason to root for the character. What happens if they don鈥檛 succeed? Stack the odds against.

#17: No work is ever wasted. If it鈥檚 not working, let go and move on – it鈥檒l come back around to be useful later.

#18: You have to know yourself: the difference between doing your best & fussing. Story is testing, not refining.

#19: Coincidences to get characters into trouble are great; coincidences to get them out of it are cheating.

#20: Exercise: take the building blocks of a movie you dislike. How d鈥檡ou rearrange them into what you DO like?

#21: You gotta identify with your situation/characters, can鈥檛 just write 鈥榗ool鈥. What would make YOU act that way?

#22: What鈥檚 the essence of your story? Most economical telling of it? If you know that, you can build out from there.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)