Pixar Storytelling -22 zasady jakie używają w swoich filmach aby opowiadać historie [przykłady, definicja]
![Pixar Storytelling -22 zasady jakie używają w swoich filmach aby opowiadać historie [przykłady, definicja] 1 Pixar Storytelling](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/storytelling-pixar-opowiadanie-histori-819x1024.png)
Spojrzenie na najważniejsze zasady opowiadania historii, które wyznaczyli mistrzowie praktyki: Storytelling Pixar.
Możesz myśleć:
Dlaczego powinienem uczyć się lekcji z wytwórni filmów animowanych?
Ponieważ jakakolwiek jest twoja praca, zajmujesz się opowiadaniem historii.
Komunikacja to istota przyciągania ludzi do swojego sposobu myślenia.
A opowiadanie jest esencją komunikacji.
Pixar to firma, która od kilkudziesięciu lat potrafi nam opowiadać wspaniałe historie. Film po filmie, ich zdolność do wywołania szeregu emocji w ciągu 2 godzin jest niezwykła.
Pixar nie tylko nakręcił dziesiątki filmów, które zachwycały i bawiły widzów, ale stały się także wzorcami dobrego opowiadania historii.
Kiedy Toy Story trafiło do kin w 1995 roku, sięgnęło niebywałej popularności. Był to nie tylko pierwszy pełnometrażowy film animowany w pełni komputerowo, ale także pierwszy film fabularny, jaki kiedykolwiek wypuścił Pixar. Było to duże ryzyko i opłaciło się, zarówno jeśli chodzi o twórcze spełnienie w realizacji filmu, jak i o wpływy ze sprzedaży biletów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
![Pixar Storytelling -22 zasady jakie używają w swoich filmach aby opowiadać historie [przykłady, definicja] 2 darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/darmowy-newsletter-marketingowy-i-SEO-SEM-Reklamy-PPC.png)
Od tego czasu, zdecydowana większość filmów Pixara to sukcesy komercyjne. Oprócz wykorzystania pełnego potencjału animacji komputerowej, największym sekretem sukcesu jest sposób, w jaki opowiadają swoje historie.
Po latach domniemań i teorii, Emma Coats, z Pixara, podzieliła się 22 wskazówkami, sekretami i technikami, które firma stosuje, tworząc swoje historie.
Chociaż każda z tych 22 „zasad” ma do odegrania ważną rolę w tworzeniu świetnej historii, ten powyższy film od Insidera streszcza tę listę w 5 najważniejszych zasad, których należy przestrzegać, jeśli chcesz napisać świetny scenariusz, lub stworzyć opowieść dla swojej marki jako element brandingu.
22 zasady storytellingu Pixar
Oto wersja polska, a pod nią oryginał angielski:
- Podziwiasz postać za to, że bardziej stara się niż za jej sukcesy.
- Musisz pamiętać, co jest interesujące dla Ciebie jako publiczności, a nie co fajnie jest robić jako pisarz. Mogą być bardzo różne.
- Próbowanie tematu jest ważne, ale nie zobaczysz, o czym właściwie jest ta historia, dopóki nie dotrzesz do jej końca. Teraz przepisz.
- Struktura: Pewnego razu był sobie ____ . Codziennie______, . Ale pewnego dnia ________. Z tego powodu, _______. Z tego powodu,_______ . Aż w końcu ________.
- Upraszczaj. Skupiaj. Połącz charaktery. Przeskakuj. Poczujesz, że tracisz cenne rzeczy, ale to cię uwalnia.
- W czym twoja postać jest dobra, z czym czuje się dobrze? Rzuć w ich hisotrii coś przeciwnego. Rzuć im wyzwanie. Jak sobie radzą?
- Wymyśl swoje zakończenie, zanim odkryjesz swój środek. Na serio. Zakończenia są trudne, zacznij od pracy z góry.
- Zakończ swoją historię, odpuść, nawet jeśli nie jest idealna. W idealnym świecie masz jedno i drugie, ale idź dalej. Następnym razem będzie lepiej.
- Kiedy utkniesz, zrób listę tego, co NIE Zdarzyłoby się dalej. Wiele razy pojawi się materiał, który pozwoli Ci się przełamać.
- Rozłóż historie, które lubisz. To, co lubisz w nich, jest częścią ciebie; musisz to rozpoznać, zanim będziesz mógł tego użyć.
- Przelanie tego na papier pozwoli Ci zacząć to naprawiać. Jeśli pozostanie w Twojej głowie, to tylko doskonały pomysł, którym nigdy z nikim się nie podzielisz.
- Zdyskontuj pierwszą rzecz, która przychodzi ci do głowy. Tak samo drugą, trzecią, czwartą, piątą – pozbądź się oczywistości. Zaskocz się.
- Daj swoim bohaterom opinie. Pasywny charakter może wydawać się dla Ciebie łatwy podczas pisania, ale jest to trucizna dla odbiorców. Pasywny bohater jest nudny.
- Dlaczego musisz opowiadać TĘ historię? Czym płonie w tobie przekonanie, z którego czerpie twoja historia? To jest serce Twojego story.
- Gdybyś był swoją postacią, w tej sytuacji, jak byś się czuł? Uczciwość dodaje wiarygodności w niewiarygodnych sytuacjach.
- Jakie są stawki? Daj nam powód do kibicowania postaci. Co się stanie, jeśli im się nie powiedzie? Ułóż szanse przeciwko.
- Żadna praca nigdy się nie marnuje. Jeśli to nie działa, odpuść i przejdź dalej – wróci, by później się przydać.
- Musisz poznać siebie: różnicę między robieniem wszystkiego, co w twojej mocy, a zamieszaniem. Historia jest testowaniem, a nie udoskonalaniem.
- Zbiegi okoliczności, które wpędzają bohaterów w kłopoty, są świetne; zbiegi okoliczności, aby ich z tego wyciągnąć, to oszustwo.
- Ćwiczenie: weź elementy z filmu, których nie lubisz. Jak możesz je przestawić na to, co lubisz?
- Musisz identyfikować się ze swoją sytuacją/postaciami, nie możesz po prostu napisać „fajnie”. Co skłoniłoby CIEBIE do takiego działania?
- Jaka jest istota Twojej historii? Najbardziej ekonomiczne opowiadanie o tym? Jeśli o tym wiesz, możesz zacząc pisać z tego miejsca.
![Pixar Storytelling -22 zasady jakie używają w swoich filmach aby opowiadać historie [przykłady, definicja] 3 diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/09/diagram-marketingowy-jak-budowac-swiadomosc-za-pomoca-reklam-social-media-Google-Ads-i-SEO.png)
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Wersja angielska:
#1: You admire a character for trying more than for their successes.
#2: You gotta keep in mind what’s interesting to you as an audience, not what’s fun to do as a writer. They can be v. different.
#3: Trying for theme is important, but you won’t see what the story is actually about til you’re at the end of it. Now rewrite.
#4: Once upon a time there was ___. Every day, ___. One day ___. Because of that, ___. Because of that, ___. Until finally ___
#5: Simplify. Focus. Combine characters. Hop over detours. You’ll feel like you’re losing valuable stuff but it sets you free.
#6: What is your character good at, comfortable with? Throw the polar opposite at them. Challenge them. How do they deal?
#7: Come up with your ending before you figure out your middle. Seriously. Endings are hard, get yours working up front.
#8: Finish your story, let go even if it’s not perfect. In an ideal world you have both, but move on. Do better next time.
#9: When you’re stuck, make a list of what WOULDN’T happen next. Lots of times the material to get you unstuck will show up.
#10: Pull apart the stories you like. What you like in them is a part of you; you’ve got to recognize it before you can use it.
#11: Putting it on paper lets you start fixing it. If it stays in your head, a perfect idea, you’ll never share it with anyone.
#12: Discount the 1st thing that comes to mind. And the 2nd, 3rd, 4th, 5th – get the obvious out of the way. Surprise yourself.
#13: Give your characters opinions. Passive/malleable might seem likable to you as you write, but it’s poison to the audience.
#14: Why must you tell THIS story? What’s the belief burning within you that your story feeds off of? That’s the heart of it.
#15: If you were your character, in this situation, how would you feel? Honesty lends credibility to unbelievable situations.
#16: What are the stakes? Give us reason to root for the character. What happens if they don’t succeed? Stack the odds against.
#17: No work is ever wasted. If it’s not working, let go and move on – it’ll come back around to be useful later.
#18: You have to know yourself: the difference between doing your best & fussing. Story is testing, not refining.
#19: Coincidences to get characters into trouble are great; coincidences to get them out of it are cheating.
#20: Exercise: take the building blocks of a movie you dislike. How d’you rearrange them into what you DO like?
#21: You gotta identify with your situation/characters, can’t just write ‘cool’. What would make YOU act that way?
#22: What’s the essence of your story? Most economical telling of it? If you know that, you can build out from there.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
![Pixar Storytelling -22 zasady jakie używają w swoich filmach aby opowiadać historie [przykłady, definicja] 5 Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/05/Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca-1024x601.jpg)
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: