Pixar Storytelling -22 zasady jakie używają w swoich filmach aby opowiadać historie [przykłady, definicja]

Pixar Storytelling -22 zasady jakie używają w swoich filmach aby opowiadać historie [przykłady, definicja]

Pixar Storytelling

Spojrzenie na najważniejsze zasady opowiadania historii, które wyznaczyli mistrzowie praktyki: Storytelling Pixar.

Możesz myśleć:

Dlaczego powinienem uczyć się lekcji z wytwórni filmów animowanych?

Ponieważ jakakolwiek jest twoja praca, zajmujesz się opowiadaniem historii.

Komunikacja to istota przyciągania ludzi do swojego sposobu myślenia.

A opowiadanie jest esencją komunikacji.

Pixar to firma, która od kilkudziesięciu lat potrafi nam opowiadać wspaniałe historie. Film po filmie, ich zdolność do wywołania szeregu emocji w ciągu 2 godzin jest niezwykła.

Pixar nie tylko nakręcił dziesiątki filmów, które zachwycały i bawiły widzów, ale stały się także wzorcami dobrego opowiadania historii.

Kiedy Toy Story trafiło do kin w 1995 roku, sięgnęło niebywałej popularności. Był to nie tylko pierwszy pełnometrażowy film animowany w pełni komputerowo, ale także pierwszy film fabularny, jaki kiedykolwiek wypuścił Pixar. Było to duże ryzyko i opłaciło się, zarówno jeśli chodzi o twórcze spełnienie w realizacji filmu, jak i o wpływy ze sprzedaży biletów.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Od tego czasu, zdecydowana większość filmów Pixara to sukcesy komercyjne. Oprócz wykorzystania pełnego potencjału animacji komputerowej, największym sekretem sukcesu jest sposób, w jaki opowiadają swoje historie.

Po latach domniemań i teorii, Emma Coats, z Pixara, podzieliła się 22 wskazówkami, sekretami i technikami, które firma stosuje, tworząc swoje historie.

Chociaż każda z tych 22 „zasad” ma do odegrania ważną rolę w tworzeniu świetnej historii, ten powyższy film od Insidera streszcza tę listę w 5 najważniejszych zasad, których należy przestrzegać, jeśli chcesz napisać świetny scenariusz, lub stworzyć opowieść dla swojej marki jako element brandingu.

22 zasady storytellingu Pixar

Oto wersja polska, a pod nią oryginał angielski:

  1. Podziwiasz postać za to, że bardziej stara się niż za jej sukcesy.
  2. Musisz pamiętać, co jest interesujące dla Ciebie jako publiczności, a nie co fajnie jest robić jako pisarz. Mogą być bardzo różne.
  3. Próbowanie tematu jest ważne, ale nie zobaczysz, o czym właściwie jest ta historia, dopóki nie dotrzesz do jej końca. Teraz przepisz.
  4. Struktura: Pewnego razu był sobie ____ . Codziennie______, . Ale pewnego dnia ________. Z tego powodu, _______. Z tego powodu,_______ . Aż w końcu ________.
  5. Upraszczaj. Skupiaj. Połącz charaktery. Przeskakuj. Poczujesz, że tracisz cenne rzeczy, ale to cię uwalnia.
  6. W czym twoja postać jest dobra, z czym czuje się dobrze? Rzuć w ich hisotrii coś przeciwnego. Rzuć im wyzwanie. Jak sobie radzą?
  7. Wymyśl swoje zakończenie, zanim odkryjesz swój środek. Na serio. Zakończenia są trudne, zacznij od pracy z góry.
  8. Zakończ swoją historię, odpuść, nawet jeśli nie jest idealna. W idealnym świecie masz jedno i drugie, ale idź dalej. Następnym razem będzie lepiej.
  9. Kiedy utkniesz, zrób listę tego, co NIE Zdarzyłoby się dalej. Wiele razy pojawi się materiał, który pozwoli Ci się przełamać.
  10. Rozłóż historie, które lubisz. To, co lubisz w nich, jest częścią ciebie; musisz to rozpoznać, zanim będziesz mógł tego użyć.
  11. Przelanie tego na papier pozwoli Ci zacząć to naprawiać. Jeśli pozostanie w Twojej głowie, to tylko doskonały pomysł, którym nigdy z nikim się nie podzielisz.
  12. Zdyskontuj pierwszą rzecz, która przychodzi ci do głowy. Tak samo drugą, trzecią, czwartą, piątą – pozbądź się oczywistości. Zaskocz się.
  13. Daj swoim bohaterom opinie. Pasywny charakter może wydawać się dla Ciebie łatwy podczas pisania, ale jest to trucizna dla odbiorców. Pasywny bohater jest nudny.
  14. Dlaczego musisz opowiadać TĘ historię? Czym płonie w tobie przekonanie, z którego czerpie twoja historia? To jest serce Twojego story.
  15. Gdybyś był swoją postacią, w tej sytuacji, jak byś się czuł? Uczciwość dodaje wiarygodności w niewiarygodnych sytuacjach.
  16. Jakie są stawki? Daj nam powód do kibicowania postaci. Co się stanie, jeśli im się nie powiedzie? Ułóż szanse przeciwko.
  17. Żadna praca nigdy się nie marnuje. Jeśli to nie działa, odpuść i przejdź dalej – wróci, by później się przydać.
  18. Musisz poznać siebie: różnicę między robieniem wszystkiego, co w twojej mocy, a zamieszaniem. Historia jest testowaniem, a nie udoskonalaniem.
  19. Zbiegi okoliczności, które wpędzają bohaterów w kłopoty, są świetne; zbiegi okoliczności, aby ich z tego wyciągnąć, to oszustwo.
  20. Ćwiczenie: weź elementy z filmu, których nie lubisz. Jak możesz je przestawić na to, co lubisz?
  21. Musisz identyfikować się ze swoją sytuacją/postaciami, nie możesz po prostu napisać „fajnie”. Co skłoniłoby CIEBIE do takiego działania?
  22. Jaka jest istota Twojej historii? Najbardziej ekonomiczne opowiadanie o tym? Jeśli o tym wiesz, możesz zacząc pisać z tego miejsca.
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Wersja angielska:

#1: You admire a character for trying more than for their successes.

#2: You gotta keep in mind what’s interesting to you as an audience, not what’s fun to do as a writer. They can be v. different.

#3: Trying for theme is important, but you won’t see what the story is actually about til you’re at the end of it. Now rewrite.

#4: Once upon a time there was ___. Every day, ___. One day ___. Because of that, ___. Because of that, ___. Until finally ___

#5: Simplify. Focus. Combine characters. Hop over detours. You’ll feel like you’re losing valuable stuff but it sets you free.

#6: What is your character good at, comfortable with? Throw the polar opposite at them. Challenge them. How do they deal?

#7: Come up with your ending before you figure out your middle. Seriously. Endings are hard, get yours working up front.

#8: Finish your story, let go even if it’s not perfect. In an ideal world you have both, but move on. Do better next time.

#9: When you’re stuck, make a list of what WOULDN’T happen next. Lots of times the material to get you unstuck will show up.

#10: Pull apart the stories you like. What you like in them is a part of you; you’ve got to recognize it before you can use it.

#11: Putting it on paper lets you start fixing it. If it stays in your head, a perfect idea, you’ll never share it with anyone.

#12: Discount the 1st thing that comes to mind. And the 2nd, 3rd, 4th, 5th – get the obvious out of the way. Surprise yourself.

#13: Give your characters opinions. Passive/malleable might seem likable to you as you write, but it’s poison to the audience.

#14: Why must you tell THIS story? What’s the belief burning within you that your story feeds off of? That’s the heart of it.

#15: If you were your character, in this situation, how would you feel? Honesty lends credibility to unbelievable situations.

#16: What are the stakes? Give us reason to root for the character. What happens if they don’t succeed? Stack the odds against.

#17: No work is ever wasted. If it’s not working, let go and move on – it’ll come back around to be useful later.

#18: You have to know yourself: the difference between doing your best & fussing. Story is testing, not refining.

#19: Coincidences to get characters into trouble are great; coincidences to get them out of it are cheating.

#20: Exercise: take the building blocks of a movie you dislike. How d’you rearrange them into what you DO like?

#21: You gotta identify with your situation/characters, can’t just write ‘cool’. What would make YOU act that way?

#22: What’s the essence of your story? Most economical telling of it? If you know that, you can build out from there.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!