Zawartość strony
PIM to nic innego jak system, który wprowadza innowacje do zarządzania informacjami o danym produkcie. Warto poznać to rozwiązanie, po to, aby zmaksymalizować swoje zyski w ecommerce.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
PIM (Product Information Management) to system zarządzania informacjami o produktach, który umożliwia centralizację, zarządzanie i dystrybucję danych produktowych na różnych kanałach sprzedaży. System PIM zbiera, przechowuje, aktualizuje i udostępnia informacje o produktach, takie jak zdjęcia, opisy, specyfikacje, ceny i wiele innych.
W e-commerce system PIM jest bardzo ważny, ponieważ umożliwia skuteczne zarządzanie informacjami o produktach i ich dystrybucję na różnych kanałach sprzedaży, takich jak sklepy internetowe, platformy e-commerce, rynki online, aplikacje mobilne i wiele innych. Dzięki temu system PIM pomaga w poprawie jakości danych produktowych, zwiększeniu ich spójności, zmniejszeniu błędów i usprawnieniu procesów zarządzania produktami.
System PIM umożliwia także łatwe zarządzanie dużymi ilościami danych produktowych, dzięki czemu przedsiębiorstwa mogą szybciej i sprawniej aktualizować informacje o produktach, dostosowywać je do różnych kanałów sprzedaży, a także personalizować oferty produktowe dla różnych grup docelowych.
W skrócie, system PIM jest bardzo ważnym narzędziem w e-commerce, które pomaga przedsiębiorstwom w skutecznym zarządzaniu informacjami o produktach i zwiększeniu ich sprzedaży poprzez lepsze i bardziej spójne wykorzystanie danych produktowych na różnych kanałach sprzedaży.
PIM z ang. Product Information Management, to niezwykle przydatne rozszerzenie, które pomaga zarządzać informacjami o produktach. Używa się je jako dodatek do systemu e-commerce i pozwala ono na wygodniejsze i dużo prostsze obsługiwanie danych dotyczących asortymentu.
Warto poznać tajniki tego rozszerzenia, ponieważ wprowadzenie go w swoim sklepie internetowym może przynieść wiele dobrego.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Obecnie klienci pożądają odpowiednio długich opisów produktu, z których będzie można dowiedzieć się jak najwięcej. Konsumenci kochają informacje na temat tego co kupują, nawet jeśli połowa z nich jest niezrozumiała.
Odbiorcy nie chcą niepotrzebnie marnować czasu na zdobywanie informacji o produkcie w sieci, dlatego też należy zadbać o to, aby każdy produkt był dokładnie opisany. Potencjalny klient powinien znaleźć odpowiednie informacje na naszej stronie, a nie marnować czas na poszukiwanie specyfikacji na innych stronach.
Warto nadmienić, że klient, który opuści sklep, najprawdopodobniej do niego nie wróci, ponieważ znajdzie produkt na stronie konkurencji, która ma odpowiednie opisy.
Rozwinięcie skrótu PIM oznacza program do zarządzania informacjami o produkcie. Jest to zbiór procesów, które mają na celu stworzenie jak najbardziej efektywnego rozwiązania mającego na celu zarządzanie danymi o produkcie.
PIM sprawdza się głównie w branży e-commerce, szczególnie w formie rozliczeń B2B i B2C, ponieważ wtedy można wykorzystać najbardziej jego potencjał. Jest to zestaw przetestowanych i niezwykle efektywnych praktyk, które można wdrożyć. Co ważne, obecnie PIM jest bardzo rozwijany, dlatego też jest on dostępny w ramach aplikacji, które pozwalają zarządzać informacjami o sprzedawanych produktach.
PIM to niezwykle prosty do wdrożenia dodatek, który pozwala zarządzać i gromadzić informacje dotyczące rzeczy dostępnych w sklepie. Jest to również opcja do wykorzystania informacji o produktach, dzięki której można ułatwić dystrybucję produktu na stronach internetowych innych sklepów.
Narzędzia dostępne w PIM to rozwiązania, dzięki którym można stworzyć bazę służącą do zarządzania danymi na temat każdego artykułu z osobna. Upraszcza on proces tworzenia oraz utrzymywania produktów w różnych kanałach sprzedaży.
Pierwszym etapem jest oczywiście zbieranie informacji na temat produktu.
Gdzie je znaleźć?
Wystarczy przejrzeć strony innych sklepów lub też producenta, który umieszcza specyfikację na swojej stronie internetowej. Kolejnym bardzo ważnym krokiem będzie uzupełnienie informacji o produkcie na stronie naszego sklepu.
Ważne jest to, aby treści były poprawne pod względem estetycznym oraz językowym. Jeśli nie ma się odpowiednich umiejętności do tego, jak wprowadzić to rozwiązanie w swoim sklepie, to zaleca się skorzystanie z usług firm, które zajmują się tego typu zadaniami. Na stronie swojego sklepu warto mieć treści wysokiej jakości, ponieważ zapewnia to lepszy odbiór wśród klientów.
Przestrzeganie zasad biznesowych oraz wszelkich procedur prowadzi do tego, że klienci mogą łatwiej zlokalizować naszą stronę.
Co dalej? Ostatnim etapem jest udostępnienie informacji wzbogaconych o specyfikacje produktu w każdym kanale dystrybucji, z którego korzysta się w danym momencie. Mogą to być platformy e-commerce, ale też katalogi dostępne w trybie online czy bez internetu.
PIM to rozwiązanie bardzo przydatne i może być potrzebne przede wszystkim firmom, które działają na szerokiej płaszczyźnie. Jeśli Twoja sprzedaż odbywa się w wielu sklepach, to jest to rozwiązanie właśnie dla Ciebie.
Warto zaznaczyć, że e-commerce jest bardzo podobny do PIM, ponieważ również opiera się na wielu kanałach sprzedaży.
PIM oferuje coś więcej, ponieważ można go używać jako źródło danych do systemów zewnętrznych, które mogą stanowić idealne rozwiązanie dla firm, które posiadają wiele źródeł danych o posiadanym asortymencie.
Wiele przedsiębiorstw, które są właścicielami zbiorów danych, będzie potrzebowało pracownika odpowiedzialnego za tworzenie treści, czyli copywritera.
Wprowadzenie PIM w swojej firmie wymaga od właścicieli wiele poświęcenia, dotyczącego przede wszystkim zmiany podziału obowiązków w firmie. Dotyczyło to będzie również konieczności zatrudnienia dodatkowych osób, które znają języki obce.
Jak wiadomo, obecnie handel nie ogranicza się tylko do jednego kraju, dlatego też trzeba patrzeć szerzej i kierować swoje usługi również do innych krajów.
Pracownicy znający języki obce będą doskonałą pomocą.
Jeśli odczuwa się problem dotyczący jakości informacji o produktach sprzedawanych w sklepie, to warto zastosować PIM, ponieważ jest to szeroka baza, z której korzystać będzie można również w przyszłości.
PIM powinno iść w parze z odpowiednim pozycjonowaniem, ponieważ zły dobór słów kluczowych może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego i poziom dystrybucji nie poprawi się.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. PIM – czym są narzędzia Product Information Management ?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)