Zawartość strony
Zazwyczaj, kiedy mówimy o konwersjach w e-Commerce, skupiamy się na liczbie wygenerowanej sprzedaży. Bo przecież generowanie większej sprzedaży jest głównym celem sklepów internetowych.
Mówiąc bardziej szczegółowo to przekształcenie odwiedzających w kupujących jest kluczem do sukcesu Twojej firmy.
Głównemu celowi zakupu zawsze towarzyszą mniejsze cele. Eksperci od konwersji nazywają te małe cele mikrokonwersjami.
Mikrokonwersje to mało widoczne działania, które prowadzą użytkowników do celu końcowego, czyli makrokonwersji (naszego zakupu czy w przypadku usług podpisania umowy).
W tym wpisie skoncentrujemy się na poprawie mikrokonwersji, które mogą zwiększyć ogólną konwersję Twoich stron.
Mikrokonwersja to działanie, które prowadzi Twoich klientów do większego celu, czyli makrokonwersji.
Mikrokonwersje to działanie lub zestaw działań, które silnie wskazują, że użytkownik idzie w kierunku zyskownego działania w Twojej witrynie. Na przykład, jeśli jesteś sklepem eCommerce, rejestracja nowego użytkownika na newsletter z kodem rabatowym, będzie nazywana mikrokonwersją.
Typowe mikrokonwersje to:
Niewielu odwiedzających kupi produkt w Twojej witrynie podczas pierwszej wizyty.
Każdy odwiedzający który dokonuje konwersji to tak na prawdę zbiór mikrokonwersji.
Poniżej główne powody, które obrazują znaczenie mikrokonwersji i ich wpływ na ogólny współczynnik konwersji.
Mikrokonwersje pomagają nakreślić obraz odwiedzających i ich działania.
Trudne jest wymyślenie sposobu na segmentację użytkowników, gdy masz zróżnicowaną pulę odwiedzających z różnych źródeł i sporo produktów/kategorii. Ale konieczne jest zrozumienie docelowego ruchu. Ludzie mogą wchodzić na Twoją witrynę z różnych powodów.
Mikrokonwersje pomagają zidentyfikować idealnych odwiedzających, na których należy się skupić.
Kiedy kategoryzujesz działania odwiedzających na swojej stronie jako mikrokonwersje, zyskujesz możliwość zebrania wielu informacji o nich.
Mikrokonwersja daje Ci możliwość zidentyfikowania najważniejszych obszarów i optymalizacji.
Na przykład, dodanie do koszyka to jeden z etapów ścieżki konwersji. Jeśli widzisz, że coś jest nie tak i dużo ludzi dodaje do koszyka, ale nie przechodzi do kasy to wiesz że jest to słabe ogniwo i tutaj właśnie powinieneś się skupić z testami A/B. Oczywiście ten etap sam w sobie jest mikrokonwersją – krytycznym obszarem, który wymaga korekty.
Kiedy masz już idealną grupę odwiedzających, ważne jest, abyś cały czas podtrzymywał relacje z tymi, którzy Ciebie poznali.
Dla przykładu osoby które zapisały się na Twój newsletter, albo pobrały lead magnet.
Takie mikrokonwersje są idealne aby zbierać kontakty i budować wokół siebie świadomość marki.
Dla przykładu sam rabat z newslettera może również prowadzić do transakcji lub umożliwić komunikację z odwiedzającym za pośrednictwem e-mail, zwiększając w ten sposób szansę na konwersję.
Ta strategia mikrokonwersji jest wykorzystywana przez wiele sklepów internetowych.
Jedną z głównych kategorii zaliczanych do mikrokonwersji są klienci rejestrujący się w firmach z branż usług mających na celu utrzymanie relacji z Twoją firmą. Np mikrokonwersje to:
Wyższy współczynnik konwersji w tych przypadkach oznacza, że Twoi odbiorcy są na dobrej drodze do poznania Ciebie i w przyszłości skorzystania z Twoich usług.
Te mikrokonwersje są dobrym wskaźnikiem wszystkich kanałów. Większe zaangażowanie pokazuje silne powiązanie i to, jak Twoje treści są istotne dla odbiorców.
Mogło ci to już zaświtać w głowie. Mikrokonwersje to doskonały sposób na opracowanie różnych ścieżek konwersji dla Twojej firmy w internecie.
Zastanów się przez chwilę, o czym już wspominałem kilka razy. Mikro konwersje są to działania, które prowadzą ludzi do większego celu.
Analizując odpowiedni zestaw mikrokonwersji, możesz określić drogę, jaką podąża Twój idealny klient.
Zobacz jak wygląda przykładowy lejek w e-commerce, czyli seria mikrokonwersji:
Widzisz więc jak podróż klienta w e-Commerce składa się z serii mikrokonwersji. Łącząc te mikrokonwersje, możesz zoptymalizować lejek konwersji dla swojego biznesu.
Kiedy dzielisz podróż klienta na różne mikrocele, możesz skoncentrować się na poprawie każdego aspektu i pośrednio na poprawie swoich większych zalóżeń, a co za tym idzie dostosowujesz strategie.
Mikro konwersje mogą i powinny odgrywać istotną rolę w Twoich działaniach marketingowych. Pomagają śledzić skuteczność każdego kanału marketingowego, z którego korzystasz. Korzystając z mikrokonwersji, możesz wiele!
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Mikrokonwersja -małe kroki do dużej sprzedaży (mini i mikro cele)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |