Mikrokonwersja -małe kroki do dużej sprzedaży (3 mini cele)

mapy ciepła gorąca heatmap hotjar
Heatmap, co to jest i jak działają heat maps w analityce internetowej
6 maja, 2022
psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy
Psychologia marketing, jak je połączyć żeby 10x swój biznes
6 maja, 2022
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
Mikrokonwersja Mikrokonwersje

Mikrokonwersja -małe kroki do dużej sprzedaży

Zazwyczaj, kiedy mówimy o konwersjach w e-Commerce, skupiamy się na liczbie wygenerowanej sprzedaży. Bo przecież generowanie większej sprzedaży jest głównym celem sklepów internetowych.

Mówiąc bardziej szczegółowo to przekształcenie odwiedzających w kupujących jest kluczem do sukcesu Twojej firmy.

Głównemu celowi zakupu zawsze towarzyszą mniejsze cele. Eksperci od konwersji nazywają te małe cele mikrokonwersjami.

Mikrokonwersje to mało widoczne działania, które prowadzą użytkowników do celu końcowego, czyli makrokonwersji (naszego zakupu czy w przypadku usług podpisania umowy).

W tym wpisie skoncentrujemy się na poprawie mikrokonwersji, które mogą zwiększyć ogólną konwersję Twoich stron.

Co to jest mikrokonwersja – Definicja

Mikrokonwersja to działanie, które prowadzi Twoich klientów do większego celu, czyli makrokonwersji.

Mikrokonwersje to działanie lub zestaw działań, które silnie wskazują, że użytkownik idzie w kierunku zyskownego działania w Twojej witrynie. Na przykład, jeśli jesteś sklepem eCommerce, rejestracja nowego użytkownika na newsletter z kodem rabatowym, będzie nazywana mikrokonwersją.

Typowe mikrokonwersje to:

  • Zapis do newslettera
  • Dodawanie produktów do koszyka
  • Pobieranie e-booka
  • Pobieranie case study lub poradnika
  • Subskrypcja
  • Odwiedzanie określonych stron, na przykład strony produktu, strony kategorii, itd.

Dlaczego powinieneś monitorować swoje mikrokonwersje?

Niewielu odwiedzających kupi produkt w Twojej witrynie podczas pierwszej wizyty.

Każdy odwiedzający który dokonuje konwersji to tak na prawdę zbiór mikrokonwersji.

Poniżej główne powody, które obrazują znaczenie mikrokonwersji i ich wpływ na ogólny współczynnik konwersji.

Zrozumienie zachowania odwiedzających

Mikrokonwersje pomagają nakreślić obraz odwiedzających i ich działania.

Trudne jest wymyślenie sposobu na segmentację użytkowników, gdy masz zróżnicowaną pulę odwiedzających z różnych źródeł i sporo produktów/kategorii. Ale konieczne jest zrozumienie docelowego ruchu. Ludzie mogą wchodzić na Twoją witrynę z różnych powodów.

Mikrokonwersje pomagają zidentyfikować idealnych odwiedzających, na których należy się skupić.

Analiza kluczowych obszarów pod kątem optymalizacji konwersji

Kiedy kategoryzujesz działania odwiedzających na swojej stronie jako mikrokonwersje, zyskujesz możliwość zebrania wielu informacji o nich.

Mikrokonwersja daje Ci możliwość zidentyfikowania najważniejszych obszarów i optymalizacji.

Na przykład, dodanie do koszyka to jeden z etapów ścieżki konwersji. Jeśli widzisz, że coś jest nie tak i dużo ludzi dodaje do koszyka, ale nie przechodzi do kasy to wiesz że jest to słabe ogniwo i tutaj właśnie powinieneś się skupić z testami A/B. Oczywiście ten etap sam w sobie jest mikrokonwersją – krytycznym obszarem, który wymaga korekty.

Umożliwienie lead nurturing i edukację potencjalnych klientów

Kiedy masz już idealną grupę odwiedzających, ważne jest, abyś cały czas podtrzymywał relacje z tymi, którzy Ciebie poznali.

Dla przykładu osoby które zapisały się na Twój newsletter, albo pobrały lead magnet.

Takie mikrokonwersje są idealne aby zbierać kontakty i budować wokół siebie świadomość marki.

Dla przykładu sam rabat z newslettera może również prowadzić do transakcji lub umożliwić komunikację z odwiedzającym za pośrednictwem e-mail, zwiększając w ten sposób szansę na konwersję.

Ta strategia mikrokonwersji jest wykorzystywana przez wiele sklepów internetowych.

Pomiar efektywności kanału komunikacji

Jedną z głównych kategorii zaliczanych do mikrokonwersji są klienci rejestrujący się w firmach z branż usług mających na celu utrzymanie relacji z Twoją firmą. Np mikrokonwersje to:

  • Subskrybowanie Twojego kanału YouTube, obserwowanie profilu na Facebooku lub IG
  • Zapisywanie się do newslettera e-mail
  • Zezwalanie na powiadomienia push

Wyższy współczynnik konwersji w tych przypadkach oznacza, że ​​Twoi odbiorcy są na dobrej drodze do poznania Ciebie i w przyszłości skorzystania z Twoich usług.

Te mikrokonwersje są dobrym wskaźnikiem wszystkich kanałów. Większe zaangażowanie pokazuje silne powiązanie i to, jak Twoje treści są istotne dla odbiorców.

Budowanie właściwych lejków konwersji

Mogło ci to już zaświtać w głowie. Mikrokonwersje to doskonały sposób na opracowanie różnych ścieżek konwersji dla Twojej firmy w internecie.

Zastanów się przez chwilę, o czym już wspominałem kilka razy. Mikro konwersje są to działania, które prowadzą ludzi do większego celu.

Analizując odpowiedni zestaw mikrokonwersji, możesz określić drogę, jaką podąża Twój idealny klient.

Podstawy biznesu

Zobacz jak wygląda przykładowy lejek w e-commerce, czyli seria mikrokonwersji:

  • Osoba wchodzi na stronę główną
  • Wyszukuje preferowany produkt (mikrokonwersja).
  • Wchodzi na stronę produktu (mikrokonwersja).
  • Dodaje produkt do koszyka (mikrokonwersja).
  • Rejestruje nowe konto lub loguje się do obecnego (mikrokonwersja).
  • Płaci (makrokonwersja).

Widzisz więc jak podróż klienta w e-Commerce składa się z serii mikrokonwersji. Łącząc te mikrokonwersje, możesz zoptymalizować lejek konwersji dla swojego biznesu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Kiedy dzielisz podróż klienta na różne mikrocele, możesz skoncentrować się na poprawie każdego aspektu i pośrednio na poprawie swoich większych zalóżeń, a co za tym idzie dostosowujesz strategie.

Mikro konwersje mogą i powinny odgrywać istotną rolę w Twoich działaniach marketingowych. Pomagają śledzić skuteczność każdego kanału marketingowego, z którego korzystasz. Korzystając z mikrokonwersji, możesz wiele!

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Mikrokonwersja -małe kroki do dużej sprzedaży (mini i mikro cele)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)