Mikrokonwersja -małe kroki do dużej sprzedaży (3 mini cele, przykłady, definicja)


Mikrokonwersja -małe kroki do dużej sprzedaży
Zawartość strony
Zazwyczaj, kiedy mówimy o konwersjach w e-Commerce, skupiamy się na liczbie wygenerowanej sprzedaży. Bo przecież generowanie większej sprzedaży jest głównym celem sklepów internetowych.
Mówiąc bardziej szczegółowo to przekształcenie odwiedzających w kupujących jest kluczem do sukcesu Twojej firmy.
Głównemu celowi zakupu zawsze towarzyszą mniejsze cele. Eksperci od konwersji nazywają te małe cele mikrokonwersjami.
Mikrokonwersje to mało widoczne działania, które prowadzą użytkowników do celu końcowego, czyli makrokonwersji (naszego zakupu czy w przypadku usług podpisania umowy).
W tym wpisie skoncentrujemy się na poprawie mikrokonwersji, które mogą zwiększyć ogólną konwersję Twoich stron.
Co to jest mikrokonwersja – Definicja
Mikrokonwersja to działanie, które prowadzi Twoich klientów do większego celu, czyli makrokonwersji.
Mikrokonwersje to działanie lub zestaw działań, które silnie wskazują, że użytkownik idzie w kierunku zyskownego działania w Twojej witrynie. Na przykład, jeśli jesteś sklepem eCommerce, rejestracja nowego użytkownika na newsletter z kodem rabatowym, będzie nazywana mikrokonwersją.
Mikrokonwersja to cel marketingowy, który polega na zdefiniowaniu określonego działania podejmowanego przez użytkownika na stronie internetowej, które wskazuje na to, że użytkownik wykonał pożądaną przez marketera akcję.
Mikrokonwersja nie jest głównym celem biznesowym, ale stanowi krok w drodze do realizacji celów biznesowych, na przykład zakupu produktu, zapisania się na newsletter lub wypełnienia formularza.
Przykłady mikrokonwersji to m.in. kliknięcia na przyciski, wyświetlenie filmiku promocyjnego, pobranie materiału, rejestracja na webinarze, itp.
Mikrokonwersje są ważne, ponieważ umożliwiają marketerom śledzenie postępów w realizacji celów i pomagają w identyfikacji obszarów, które wymagają optymalizacji w celu zwiększenia konwersji. Mikrokonwersje są również wykorzystywane w kampaniach remarketingowych, ponieważ pozwalają na skierowanie bardziej precyzyjnych ofert reklamowych do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie produktem lub usługą.
Typowe mikrokonwersje to:
- Zapis do newslettera
- Dodawanie produktów do koszyka
- Pobieranie e-booka
- Pobieranie case study lub poradnika
- Subskrypcja
- Odwiedzanie określonych stron, na przykład strony produktu, strony kategorii, itd.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Dlaczego powinieneś monitorować swoje mikrokonwersje?
Niewielu odwiedzających kupi produkt w Twojej witrynie podczas pierwszej wizyty.
Każdy odwiedzający który dokonuje konwersji to tak na prawdę zbiór mikrokonwersji.
Poniżej główne powody, które obrazują znaczenie mikrokonwersji i ich wpływ na ogólny współczynnik konwersji.
Zrozumienie zachowania odwiedzających
Mikrokonwersje pomagają nakreślić obraz odwiedzających i ich działania.
Trudne jest wymyślenie sposobu na segmentację użytkowników, gdy masz zróżnicowaną pulę odwiedzających z różnych źródeł i sporo produktów/kategorii. Ale konieczne jest zrozumienie docelowego ruchu. Ludzie mogą wchodzić na Twoją witrynę z różnych powodów.
Mikrokonwersje pomagają zidentyfikować idealnych odwiedzających, na których należy się skupić.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Analiza kluczowych obszarów pod kątem optymalizacji konwersji
Kiedy kategoryzujesz działania odwiedzających na swojej stronie jako mikrokonwersje, zyskujesz możliwość zebrania wielu informacji o nich.
Mikrokonwersja daje Ci możliwość zidentyfikowania najważniejszych obszarów i optymalizacji.
Na przykład, dodanie do koszyka to jeden z etapów ścieżki konwersji. Jeśli widzisz, że coś jest nie tak i dużo ludzi dodaje do koszyka, ale nie przechodzi do kasy to wiesz że jest to słabe ogniwo i tutaj właśnie powinieneś się skupić z testami A/B. Oczywiście ten etap sam w sobie jest mikrokonwersją – krytycznym obszarem, który wymaga korekty.
Umożliwienie lead nurturing i edukację potencjalnych klientów
Kiedy masz już idealną grupę odwiedzających, ważne jest, abyś cały czas podtrzymywał relacje z tymi, którzy Ciebie poznali.
Dla przykładu osoby które zapisały się na Twój newsletter, albo pobrały lead magnet.
Takie mikrokonwersje są idealne aby zbierać kontakty i budować wokół siebie świadomość marki.
Dla przykładu sam rabat z newslettera może również prowadzić do transakcji lub umożliwić komunikację z odwiedzającym za pośrednictwem e-mail, zwiększając w ten sposób szansę na konwersję.
Ta strategia mikrokonwersji jest wykorzystywana przez wiele sklepów internetowych.
Pomiar efektywności kanału komunikacji
Jedną z głównych kategorii zaliczanych do mikrokonwersji są klienci rejestrujący się w firmach z branż usług mających na celu utrzymanie relacji z Twoją firmą. Np mikrokonwersje to:
- Subskrybowanie Twojego kanału YouTube, obserwowanie profilu na Facebooku lub IG
- Zapisywanie się do newslettera e-mail
- Zezwalanie na powiadomienia push
Wyższy współczynnik konwersji w tych przypadkach oznacza, że Twoi odbiorcy są na dobrej drodze do poznania Ciebie i w przyszłości skorzystania z Twoich usług.
Te mikrokonwersje są dobrym wskaźnikiem wszystkich kanałów. Większe zaangażowanie pokazuje silne powiązanie i to, jak Twoje treści są istotne dla odbiorców.
Budowanie właściwych lejków konwersji
Mogło ci to już zaświtać w głowie. Mikrokonwersje to doskonały sposób na opracowanie różnych ścieżek konwersji dla Twojej firmy w internecie.
Zastanów się przez chwilę, o czym już wspominałem kilka razy. Mikro konwersje są to działania, które prowadzą ludzi do większego celu.
Analizując odpowiedni zestaw mikrokonwersji, możesz określić drogę, jaką podąża Twój idealny klient.

Zobacz jak wygląda przykładowy lejek w e-commerce, czyli seria mikrokonwersji:
- Osoba wchodzi na stronę główną
- Wyszukuje preferowany produkt (mikrokonwersja).
- Wchodzi na stronę produktu (mikrokonwersja).
- Dodaje produkt do koszyka (mikrokonwersja).
- Rejestruje nowe konto lub loguje się do obecnego (mikrokonwersja).
- Płaci (makrokonwersja).
Widzisz więc jak podróż klienta w e-Commerce składa się z serii mikrokonwersji. Łącząc te mikrokonwersje, możesz zoptymalizować lejek konwersji dla swojego biznesu.

Podsumowanie
Kiedy dzielisz podróż klienta na różne mikrocele, możesz skoncentrować się na poprawie każdego aspektu i pośrednio na poprawie swoich większych zalóżeń, a co za tym idzie dostosowujesz strategie.
Mikro konwersje mogą i powinny odgrywać istotną rolę w Twoich działaniach marketingowych. Pomagają śledzić skuteczność każdego kanału marketingowego, z którego korzystasz. Korzystając z mikrokonwersji, możesz wiele!

A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Mikrokonwersja -małe kroki do dużej sprzedaży (mini i mikro cele)?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: