Zawartość strony
Menadżer firmy na Facebooku (ang. Business Manager) to narzędzie, które pozwala na zarządzanie stronami firmowymi oraz kampaniami reklamowymi na Facebooku w jednym miejscu. Dzięki niemu możesz kontrolować, jakie osoby mają dostęp do Twojego konta reklamowego oraz stron, a także określać poziom uprawnień dla poszczególnych użytkowników.
Menadżer firmy pozwala na tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi, w tym na tworzenie grup reklamowych, kreowanie reklam, ustalanie budżetów reklamowych, a także na monitorowanie wyników reklam. Pozwala również na integrację zewnętrznych narzędzi z Facebookiem, takich jak narzędzia analityczne czy platformy e-commerce.
Menadżer firmy jest szczególnie przydatny dla firm, które mają wiele kont reklamowych i stron na Facebooku, ponieważ pozwala na łatwe zarządzanie nimi w jednym miejscu i na udzielanie dostępu innym osobom.
Jak wyjaśnia sam Facebook, Business Manager służy jako punkt kompleksowej obsługi do zarządzania narzędziami biznesowymi, zasobami biznesowymi i dostępem pracowników do tych zasobów.
Zasadniczo jest to miejsce do zarządzania wszystkimi działaniami marketingowymi i reklamowymi na Facebooku. Tutaj możesz także kontrolować dostęp wielu użytkowników do dodatkowych zasobów, takich jak konto na Instagramie i katalogi produktów.
Aby założyć menedżera firmy na Facebooku, wykonaj poniższe kroki:
To już wszystko! Teraz masz menedżera firmy na Facebooku, dzięki któremu możesz zarządzać swoją stroną i kampaniami reklamowymi w jednym miejscu. Pamiętaj, że menedżer firmy może obsługiwać wiele kont reklamowych i stron Facebooka, co pozwala na łatwe zarządzanie nimi i udzielanie dostępu innym osobom.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dzięki temu Twoja działalność biznesowa jest oddzielona od profilu osobistego, więc nie musisz się martwić o publikowanie w niewłaściwym miejscu (lub rozpraszanie się memami czy filmami ze słodkimi kotkami, gdy próbujesz pracować).
Dodatkowo współpracownicy nie widzą Twoich osobistych informacji na Facebooku – tylko Twoje imię i nazwisko, służbowy adres e-mail oraz strony i konta reklamowe.
Oto jak założyć menedżera firmy na Facebooku:
Pierwszym etapem zakładania Business Managera jest założenie konta. Będziesz musiał użyć osobistego profilu na Facebooku, aby potwierdzić swoją tożsamość, ale jak wspomniano powyżej, Twoi współpracownicy i partnerzy nie będą mieli dostępu do danych osobowych na tym koncie.
Wejdź na business.Facebook.com i kliknij duży niebieski przycisk Utwórz konto w prawym górnym rogu.
Wprowadź nazwę swojej firmy, swoje imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail, którego chcesz używać do zarządzania kontem Facebook Business Manager, a następnie kliknij Dalej.
Wpisz dane swojej firmy: adres, numer telefonu i witrynę internetową. Musisz również określić, czy będziesz używać tego konta Business Managera do promowania własnej firmy, czy do świadczenia usług innym firmom (np. jako agencja).
Gdy skończysz, kliknij Prześlij.
Poszukaj w skrzynce odbiorczej wiadomości o temacie „Potwierdź swój firmowy adres e-mail”.
W wiadomości kliknij Potwierdź teraz.
Proste.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Aby dodać stronę firmową do menedżera firmy na Facebooku, wykonaj poniższe kroki:
Teraz Twoja strona firmowa jest dodana do menedżera firmy na Facebooku, dzięki czemu możesz zarządzać nią w jednym miejscu razem z innymi stronami i kampaniami reklamowymi. Pamiętaj, że możesz dodać do menedżera firmy wiele stron i przypisać różne role do różnych osób lub agencji.
Chociaż możesz używać Business Managera do zarządzania stronami klientów na Facebooku i kontami reklamowymi, ważne jest, aby używać opcji Poproś o dostęp zamiast opcji Dodaj stronę.
Aby dodać swoją stronę na Facebooku do Facebook Business Managera:
W panelu Business Manager kliknij Dodaj stronę, a następnie w wyskakującym okienku kliknij ponownie Dodaj stronę.
Zacznij wpisywać nazwę swojej strony biznesowej na Facebooku w polu tekstowym.
Jeśli masz więcej niż jedną stronę na Facebooku powiązaną ze swoją firmą, dodaj pozostałe strony.
W panelu Business Manager kliknij Dodaj osoby.
W wyskakującym okienku wprowadź firmowy adres e-mail członka zespołu, którego chcesz dodać. Może to obejmować pracowników, wykonawców zewnętrznych lub partnerów biznesowych.
Możesz zdecydować, czy przyznać tym osobom ograniczony dostęp do konta (wybierz dostęp dla pracowników) lub pełny dostęp (wybierz dostęp administracyjny).
Możesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje w następnym etapie. Pamiętaj, aby dodać osoby, używając ich służbowych adresów e-mail. Następnie kliknij Dalej.
W menu po lewej stronie kliknij Strony.
Wybierz strony, nad którymi ma pracować ten członek zespołu. Dostosuj dostęp danej osoby.
Wróć do menu po lewej stronie i kliknij Konta reklamowe. Ponownie dostosuj dostęp użytkownika.
Gdy skończysz, kliknij Zaproś.
W menu po lewej stronie zobaczysz także opcje dodawania osób do katalogów i aplikacji, ale na razie możesz je pominąć.
Aby dodać więcej członków zespołu, kliknij opcję Dodaj więcej osób. Gdy skończysz, kliknij Gotowe.
Teraz musisz poczekać, aż każda z osób przyjmie zaproszenie do zespołu Facebook Business Manager.
Każdy z nich otrzyma wiadomość e-mail z informacjami o przyznanym im dostępie i linkiem do rozpoczęcia, ale dobrym pomysłem byłoby wysłanie im osobistej notatki lub bezpośrednie poinformowanie, że im dajesz dostęp i powinni spodziewać się automatycznej wiadomości e-mail z linkiem.
Możesz zobaczyć wszystkie swoje oczekujące prośby z pulpitu nawigacyjnego i wycofać je w dowolnym momencie dla osób, które nie odpowiedziały.
Jeśli ktoś z dostępem opuści Twoją firmę lub przejdzie na inną rolę, możesz cofnąć jej uprawnienia.
Oto jak:
W menu po lewej stronie kliknij Osoby.
Kliknij imię i nazwisko odpowiedniej osoby. Aby usunąć je ze swojego zespołu, kliknij Usuń.
W panelu Business Manager kliknij Ustawienia.
Wybierz dodaj osoby do tego konta reklamowego.
W panelu Business Manager kliknij Ustawienia, dalej kliknij Konta na Instagramie, a następnie kliknij Dodaj.
W wyskakującym okienku wprowadź swoje dane logowania do Instagrama i kliknij Zaloguj się.
Aby założyć konto reklamowe na Facebooku, wykonaj poniższe kroki:
To już wszystko! Teraz masz konto reklamowe na Facebooku, dzięki któremu możesz tworzyć kampanie reklamowe i docierać do swojej grupy docelowej na Facebooku. Pamiętaj, że konto reklamowe jest zintegrowane z menedżerem firmy na Facebooku, co pozwala na łatwe zarządzanie kampaniami reklamowymi i stronami Facebooka w jednym miejscu.
Aby dodać metodę płatności do menedżera firmy na Facebooku, wykonaj poniższe kroki:
Teraz Twoja metoda płatności jest dodana do menedżera firmy na Facebooku i możesz z niej korzystać podczas tworzenia kampanii reklamowych. Pamiętaj, że możesz dodać więcej niż jedną metodę płatności i ustawić jedną z nich jako domyślną. Możesz również edytować lub usunąć swoje metody płatności w każdej chwili, przechodząc do sekcji „Płatności” w menedżerze firmy.
Istnieje wiele powodów, dla których warto korzystać z Menedżera firmy na Facebooku. Oto niektóre z nich:
W skrócie, Menedżer firmy na Facebooku oferuje wiele zalet dla biznesów, które chcą łatwo zarządzać swoimi kontami, kampaniami reklamowymi i pracownikami w jednym miejscu, zwiększyć swoją wydajność i osiągnąć lepsze wyniki biznesowe.
Teraz, gdy Twoje konto jest już skonfigurowane (polecam jeszcze zainstalować pixel facebook- wpis znajdziesz też na moim blogu) pora uruchomić pierwszą reklamę na Facebooku.
Również na ten temat w sekcji bloga znajdziesz pełny przewodnik, który wyjaśni całą strategię i szczegółowe informacje, które musisz znać, aby tworzyć atrakcyjne i skuteczne reklamy na Facebooku.
Więc teraz po prostu przeprowadzę Cię przez kroki, które musisz wykonać, aby utworzyć i uruchomić reklamę w Business Managerze.
Najszybsza droga wygląda tak:
Na pulpicie nawigacyjnym swojej strony, czyli fanpage na FB masz do tego dostęp!
Wybierz cel kampanii, kieruj reklamy do odbiorców (jakich? stargetuj starannie), ustaw budżet i harmonogram oraz wybierz określone typy reklam i miejsca docelowe, postępując zgodnie z instrukcjami krok po kroku.
I to wszystko! Dzięki niewielkiemu wysiłkowi włożonemu dzisiaj, masz wszystko scentralizowane w jednym miejscu i jesteś gotowy do korzystania z Facebook Business Managera, aby w pełni wykorzystać swoje reklamy na Facebooku i działania marketingowe.
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zmienia się marketing na Facebooku?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Sporo już się dowiedziałeś w tym artykule. Polecamy dodatkowo facebook business suite. Podsumowując social media to świetne narzędzie i jako administrator swojego profilu już to wiesz. Jeśli chcesz pomożemy Ci skonfigurować konto w menedżerze firmy i piksel.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)