Marketing społeczny, a komercyjny -czyli jak zaangażować w kampanię

Opisy kategorii seo
Marketing w małej firmie -jak go prowadzić, aby zarabiać
4 czerwca, 2022
Grafika rastrowa
Marketing przemysłowy -co to jest, cele i jak to zrobić [definicja]
4 czerwca, 2022
Testy AB
Marketing społeczny

Czym jest marketing społeczny i co zrobić, by był skuteczny?

Marketing społeczny to bardzo specyficzna gałąź marketingu, której zadaniem jest zapewnianie korzyści nie tylko reklamującemu się podmiotowi, ale i całemu społeczeństwu.

Stąd też w przekazach marketingu społecznego bardzo często poruszane są ważne problemy i kwestie, które dotyczą całego społeczeństwa. Przedstawione są w ten sposób, by móc wpłynąć na przyjmowane przez odbiorców postawy i zachowania.

Marketing społeczny bardzo często porusza takie problemy jak ochrona środowiska, zmiany klimatyczne, prawa kobiet czy też zdrowy styl życia. W jaki sposób podejmować działania marketingu społecznego, by charakteryzowały się one wysoką skutecznością?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Kto jest odbiorcą marketingu społecznego?

Z racji tego, że marketing społeczny porusza naprawdę istotne kwestie, powinien on dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. W zależności od tego, na jakie kanały zdecyduje się reklamodawca, warto wziąć pod uwagę to, do jakiej grupy docelowej można się poprzez te kanały dostać.

Marketing wartości społecznych

Jest to bardzo istotne, jeśli prowadzona kampania ma być adresowana do konkretnych osób. Przykładowo – agencje, które chcą zainteresować tematem młodych użytkowników, bardzo często sięgają po media społecznościowe. Z kolei tematy ważne dla osób w podeszłym wieku powinny być promowane w tradycyjnych mediach, takich jak radio, telewizja czy też gazety codzienne.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Sam przekaz komunikacji powinien być przygotowany w bardzo staranny i precyzyjny sposób.

Z racji tego, że problemy poruszane w kampaniach bardzo często są delikatne i trudne, samo zapoznawanie z nimi odbiorców powinno być pełne wyczucia i zrozumienia. Przekaz zawarty w kampanii musi być zrozumiały dla wszystkich odbiorców, a także dogłębnie omawiać problem i zapadać w pamięć. Zasięg akcji można poszerzać poprzez stopniowe dawkowanie kanałów dotarcia..

Marketing społeczny i jego cele

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że marketing społeczny ma bardzo silną wartość edukacyjną. Może on także uświadamiać odbiorców na temat różnego rodzaju problemów. Stąd też warto zaplanować kampanię w ten sposób, by zachęcić ludzi do konkretnego działania. Niezależnie od tego, o jaki ważny społeczny problem chodzi, warto zadbać o edukację odbiorców, a także dać im przestrzeń na odpowiednią reakcję. Można zaproponować odbiorcom pomoc ekspertów, którzy chętnie udzielą im wsparcie w danym temacie.

Aby upewnić się, że dana kampania marketingu społecznego jest naprawdę skuteczna, należy bacznie obserwować odbiorców i zmianę ich nawyków. Niesamowicie istotny jest monitoring kampanii, zadawanie pytań odbiorcom, a także analiza ich zachowań. Warto pamiętać o tym, że kampania może być promowana przez różnego rodzaju akcje – spotkania, na których będzie można omówić problem, rozmowy z ekspertami, a także wsparcie psychologiczne.

Sposoby działania marketingu społecznego

Osoby zajmujące się organizacją kampanii marketingu społecznego powinny pamiętać o tym, że filmowe kampanie społeczne mogą skorzystać z bezpłatnego czasu antenowego, dzięki czemu można dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców. Media tradycyjne to tylko część możliwości, jakie gwarantuje współczesny świat, jeśli chodzi o marketing społeczny. Agencje reklamowe mogą skorzystać z możliwości współpracy ze znanymi osobami, reklam outdoorowych, aplikacji, a także mediów społecznościowych. Można także spróbować dotrzeć ze swoim przekazem do miejsc związanych z edukacją – szkół czy też przedszkoli.

Czym się różni marketing komercyjny od marketingu społecznego?

Podczas gdy marketing komercyjny ma za zadanie podsycanie w potencjalnych klientach chęci zakupu konkretnego towaru bądź usługi, zadaniem marketingu społecznego jest zmiana zachowania jak największej ilości odbiorców. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że pomimo istotnych różnic, marketing społeczny i komercyjny mogą się przenikać, czerpać od ciebie i inspirować.

W marketingu społecznym najbardziej istotną kwestią jest dobro odbiorców. Z kolei marketing komercyjny silnie nakierowany jest na sprzedaż konkretnych produktów.

Można powiedzieć, że główna różnica pomiędzy marketingiem komercyjnym a społecznym, to ich cele.

Największe światowe koncerny w marketingu społecznym dostrzegły także ogromny potencjał reklamowy. Dzięki temu powstają różnego rodzaju kampanie, które mają pokazać społeczeństwu, że dana firma jest zarządzana w sposób etyczny, odpowiedzialny i troszczy się o społeczeństwo.

Dlatego też największe światowe marki w swoich reklamach kładą nacisk na promocję zdrowia, ekologię, a także zdrowie psychiczne. W ten sposób chcą się pokazać jako przedsiębiorstwo, które pragnął ulepszać świat.

Oczywiście, działania te stanowią formę promocji przedsiębiorstwa. Badania jasno wykazały, że firmy, które prowadzą działania prospołeczne, cieszą się o wiele większym uznaniem konsumentów.

Rodzaje marketingu społecznego

Najczęściej wyróżniamy podział na:

  • marketing ekologiczny,
  • marketing związany z dobroczynnością,
  • marketing sponsorski.

Podsumowując marketing społeczny to bardzo ciekawa gałąź marketingu, która w przeciwieństwie do marketingu komercyjnego, skupia się na ulepszaniu świata. Oczywiście, mogą wiązać się z nim pewne korzyści dla marki, niemniej jednak to dobro społeczeństwa zawsze jest tutaj na pierwszym miejscu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing społeczny, a komercyjny -czyli jak zaangażować w kampanię?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)