Zawartość strony
Marketing społeczny to bardzo specyficzna gałąź marketingu, której zadaniem jest zapewnianie korzyści nie tylko reklamującemu się podmiotowi, ale i całemu społeczeństwu.
Stąd też w przekazach marketingu społecznego bardzo często poruszane są ważne problemy i kwestie, które dotyczą całego społeczeństwa. Przedstawione są w ten sposób, by móc wpłynąć na przyjmowane przez odbiorców postawy i zachowania.
Marketing społeczny bardzo często porusza takie problemy jak ochrona środowiska, zmiany klimatyczne, prawa kobiet czy też zdrowy styl życia. W jaki sposób podejmować działania marketingu społecznego, by charakteryzowały się one wysoką skutecznością?
Z racji tego, że marketing społeczny porusza naprawdę istotne kwestie, powinien on dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. W zależności od tego, na jakie kanały zdecyduje się reklamodawca, warto wziąć pod uwagę to, do jakiej grupy docelowej można się poprzez te kanały dostać.
Jest to bardzo istotne, jeśli prowadzona kampania ma być adresowana do konkretnych osób. Przykładowo – agencje, które chcą zainteresować tematem młodych użytkowników, bardzo często sięgają po media społecznościowe. Z kolei tematy ważne dla osób w podeszłym wieku powinny być promowane w tradycyjnych mediach, takich jak radio, telewizja czy też gazety codzienne.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Sam przekaz komunikacji powinien być przygotowany w bardzo staranny i precyzyjny sposób.
Z racji tego, że problemy poruszane w kampaniach bardzo często są delikatne i trudne, samo zapoznawanie z nimi odbiorców powinno być pełne wyczucia i zrozumienia. Przekaz zawarty w kampanii musi być zrozumiały dla wszystkich odbiorców, a także dogłębnie omawiać problem i zapadać w pamięć. Zasięg akcji można poszerzać poprzez stopniowe dawkowanie kanałów dotarcia..
Marketing społeczny to forma marketingu, która ma na celu promowanie zachowań społecznie pożądanych, jak również podnoszenie świadomości społecznej w ważnych kwestiach, takich jak zdrowie publiczne, ochrona środowiska, bezpieczeństwo i wiele innych.
Oto kilka przykładów kampanii marketingu społecznego:
Te przykłady pokazują, że marketing społeczny może być używany do promowania ważnych kwestii społecznych i zmiany zachowań społecznych w pozytywny sposób.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że marketing społeczny ma bardzo silną wartość edukacyjną. Może on także uświadamiać odbiorców na temat różnego rodzaju problemów. Stąd też warto zaplanować kampanię w ten sposób, by zachęcić ludzi do konkretnego działania. Niezależnie od tego, o jaki ważny społeczny problem chodzi, warto zadbać o edukację odbiorców, a także dać im przestrzeń na odpowiednią reakcję. Można zaproponować odbiorcom pomoc ekspertów, którzy chętnie udzielą im wsparcie w danym temacie.
Aby upewnić się, że dana kampania marketingu społecznego jest naprawdę skuteczna, należy bacznie obserwować odbiorców i zmianę ich nawyków. Niesamowicie istotny jest monitoring kampanii, zadawanie pytań odbiorcom, a także analiza ich zachowań. Warto pamiętać o tym, że kampania może być promowana przez różnego rodzaju akcje – spotkania, na których będzie można omówić problem, rozmowy z ekspertami, a także wsparcie psychologiczne.
Osoby zajmujące się organizacją kampanii marketingu społecznego powinny pamiętać o tym, że filmowe kampanie społeczne mogą skorzystać z bezpłatnego czasu antenowego, dzięki czemu można dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców. Media tradycyjne to tylko część możliwości, jakie gwarantuje współczesny świat, jeśli chodzi o marketing społeczny. Agencje reklamowe mogą skorzystać z możliwości współpracy ze znanymi osobami, reklam outdoorowych, aplikacji, a także mediów społecznościowych. Można także spróbować dotrzeć ze swoim przekazem do miejsc związanych z edukacją – szkół czy też przedszkoli.
Podczas gdy marketing komercyjny ma za zadanie podsycanie w potencjalnych klientach chęci zakupu konkretnego towaru bądź usługi, zadaniem marketingu społecznego jest zmiana zachowania jak największej ilości odbiorców. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że pomimo istotnych różnic, marketing społeczny i komercyjny mogą się przenikać, czerpać od ciebie i inspirować.
W marketingu społecznym najbardziej istotną kwestią jest dobro odbiorców. Z kolei marketing komercyjny silnie nakierowany jest na sprzedaż konkretnych produktów.
Można powiedzieć, że główna różnica pomiędzy marketingiem komercyjnym a społecznym, to ich cele.
Największe światowe koncerny w marketingu społecznym dostrzegły także ogromny potencjał reklamowy. Dzięki temu powstają różnego rodzaju kampanie, które mają pokazać społeczeństwu, że dana firma jest zarządzana w sposób etyczny, odpowiedzialny i troszczy się o społeczeństwo.
Dlatego też największe światowe marki w swoich reklamach kładą nacisk na promocję zdrowia, ekologię, a także zdrowie psychiczne. W ten sposób chcą się pokazać jako przedsiębiorstwo, które pragnął ulepszać świat.
Oczywiście, działania te stanowią formę promocji przedsiębiorstwa. Badania jasno wykazały, że firmy, które prowadzą działania prospołeczne, cieszą się o wiele większym uznaniem konsumentów.
Najczęściej wyróżniamy podział na:
Firmy angażują się w marketing społeczny z różnych powodów, takich jak:
Warto jednak pamiętać, że angażowanie się w kampanie społeczne powinno wynikać z autentycznego zaangażowania firmy w ważne kwestie społeczne, a nie jedynie z chęci poprawy wizerunku lub zysków.
Podsumowując marketing społeczny to bardzo ciekawa gałąź marketingu, która w przeciwieństwie do marketingu komercyjnego, skupia się na ulepszaniu świata. Oczywiście, mogą wiązać się z nim pewne korzyści dla marki, niemniej jednak to dobro społeczeństwa zawsze jest tutaj na pierwszym miejscu.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing społeczny, a komercyjny -czyli jak zaangażować w kampanię?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)