Marketing partnerski -czym jest i jak go stosować? (przykłady, definicja)

Marketing partnerski -czym jest i jak go stosować? (przykłady, definicja)

marketing partnerski

Jakie zalety ma marketing partnerski?

W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszy się marketing partnerski.

Należy pamiętać, że w ramach marketingu można wyróżnić kilka nurtów, ponieważ nie jest to dziedzina jednorodna.

Jednym z nurtów jest właśnie marketing partnerski, określany również jako marketing relacji, powiązań oraz związków.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym jest marketing partnerski?

W tym artykule wyjaśnimy, czym dokładnie jest marketing partnerski (relacji), a także wymienimy jego najważniejsze zalety.

Ten rodzaj marketingu skupia się głównie na komunikacji indywidualnej z klientem. Podstawowym celem jest oczywiście podtrzymanie relacji między firmą, a klientem.

Jest to współpraca, na której każda ze stron korzysta.

Wiele osób zastanawia się, czy warto działać w obszarze marketingu partnerskiego.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Warto mieć na uwadze, że coraz większego znaczenia nabiera podejście do klienta.

Uzasadnienie jest też logiczne, ponieważ ciężej jest zdobyć nowego klienta, niż podtrzymać lojalność już istniejącego.

Lojalni klienci nie będą robić zakupów u konkurencji, ale wrócą do danego sklepu.

Całkiem możliwe, że taki klient poleci też firmę rodzinie lub znajomym, ponieważ ma z nią same pozytywne odczucia.

Warto dodać, że tradycyjny marketing nie jest w stanie sięgnąć tam, gdzie marketing partnerski. Jeden i ten sam przekaz nie odpowiada na potrzeby określonych segmentów rynku, które są dosyć różnorodne.

Jednostronny przekaz informacji to właśnie tradycyjny marketing. Nie ma tam miejsca na feedback oraz wiadomość zwrotną od klienta. Przez to nie mamy pełnego obrazu skuteczności naszych działań, a także wglądu w reakcje klientów. Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że wraz z upływem czasu zmieniają się preferencje konsumentów.

Tradycyjny marketing może mieć problem z dokładnym zidentyfikowaniem tych zmian, przez co reakcja często jest opóźniona.

Należy pamiętać, że zainteresowania klienta stawiane są w centrum w przypadku marketingu partnerskiego.

To klient jest najważniejszym czynnikiem w tej relacji, dlatego przekazywane są informacje kluczowe z punktu widzenia konsumenta, a nie nadawcy.

Nie ma większego sensu kierować tej samej wiadomości do wszystkich osób. Lepiej oprzeć wiadomość o wiedzę o kliencie, którą mamy do dyspozycji.

Można nawet nawiązywać do kontaktów z przedsiębiorstwem, czyli między innymi poprzednich zakupów. W ten sposób można przedstawić klientowi ciekawą ofertę, która będzie nawiązywać do jego potrzeb oraz zainteresowań.

Historia marketingu partnerskiego

Nie można jednak przestraszyć klienta nadmierną inwigilacją, dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność, żeby przypadkiem nie przesadzić w epatowaniu informacjami na temat konsumenta.

Ten rodzaj marketingu nastawiony jest przede wszystkim na relację długofalową i takie same działania.

Najlepiej korzystać z usług sprawdzonych i renomowanych firm, które wiele lat działają na rynku i cieszą się pozytywną opinią wśród klientów.

W rzeczywistości marketing partnerski wykorzystuje specyficzne drogi dotarcia.

Duże możliwości personalizacji daje przede wszystkim e-mail. Umożliwia przekazanie konkretnych treści, a także wyselekcjonowanie określonej grupy odbiorców.

Warto jasno podkreślić, że koncepcja marketingu partnerskiego powstała w latach 80-tych XX wieku.

W oparciu o satysfakcję i lojalność nabywcy budowane są długotrwałe relacje z klientami.

Definicja marketingu relacji obejmuje tworzenie oraz umacnianie relacji z podmiotami, z którymi mamy biznesowe relacje.

W realizowaniu strategicznych celów biznesowych oraz marketingowych ma pomagać właśnie marketing partnerski.

Cel marketingu relacji

Warto dodać, że już w latach 60-tych XX wieku w krajach skandynawskich pojawiły się pierwsze próby zdefiniowania i opisania marketingu relacji.

Dopiero w kolejnej dekadzie marketing relacyjny doczekał się odrębnego określenia. Można śmiało powiedzieć, że bardzo silnym zmianom ulegał rynek przez ostatnie kilkadziesiąt lat.

Przedsiębiorcy musieli zmienić dotychczasowe podejście i znaleźć nowe sposoby dystrybucji i skalowania biznesu.

Tylko w ten sposób możliwe było dotarcie do nowych klientów. Odpowiedzią na rosnącą konkurencję rynkową w różnych sektorach stał się marketing relacji.

Niestety cały czas rosły oczekiwania klientów, a ich pozyskiwanie stawało się coraz droższe.

Celem marketingu partnerskiego jest przede wszystkim lojalizacja klientów.

Strategia marki musi być starannie przemyślana, jeśli mamy zamiar zwiększyć retencję konsumentów.

Osoby, które już kiedyś kupiły dany produkt zdecydowanie chętniej zakupią nowy. Te mechanizmy są doskonale wykorzystywane przez marketing partnerski.

Warto mieć na uwadze, że również marketing relacji czerpie wiele z psychologii. To właśnie na znajomości drugiej osoby opiera się utrzymywanie długofalowych relacji.

Liczy się aktywne słuchanie oraz reagowanie na feedback.

Należy pamiętać, że marketing partnerski wykorzystuje różne triki, które mają sprawić, że klient faktycznie poczuje się ważny.

Podstawą marketingu partnerskiego jest przemyślana strategia. Dobre poznanie marki jest poważnym wyzwaniem dla marketingowców. Warto dodać, że wiele korzyści niesie ze sobą marketing partnerski.

Na czym polega orientacja marketingu partnerskiego?

Orientacja marketingu partnerskiego polega na ustanowieniu długoterminowych relacji biznesowych między dwoma lub więcej firmami w celu promowania wzajemnych produktów lub usług. W ramach takiego modelu jedna firma (zwana reklamodawcą) płaci innym firmom (zwanych partnerami lub afiliantami) prowizję za przyciągnięcie nowych klientów lub za sprzedaż produktów lub usług poprzez linki partnerskie.

Orientacja marketingu partnerskiego jest skutecznym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć zasięg swojej oferty i pozyskać nowych klientów, bez konieczności ponoszenia kosztów reklamowych w tradycyjnym znaczeniu. W tym modelu reklamodawca płaci prowizję jedynie za wyniki, co oznacza, że nie ma kosztów, jeśli nie ma sprzedaży lub akwizycji nowych klientów.

W orientacji marketingu partnerskiego kluczowe jest nawiązywanie i utrzymywanie relacji z partnerami biznesowymi, którzy mają dostęp do grupy docelowej, którą chce dotrzeć reklamodawca. Prowadzenie działań marketingowych w oparciu o partnerów wymaga dobrze przygotowanego programu partnerskiego, który określa warunki współpracy, w tym prowizje, harmonogramy płatności, zasady monitorowania i raportowania wyników. Ważne jest także prowadzenie skutecznej komunikacji i motywowanie partnerów do podejmowania działań promocyjnych.

Co jest najważniejsze w marketingu relacji?

W marketingu relacji najważniejsze jest budowanie i utrzymywanie długoterminowych relacji z klientami, które opierają się na zaufaniu, zrozumieniu ich potrzeb i oczekiwań, a także na dostarczaniu wartościowych i spersonalizowanych rozwiązań.

Koncepcja marketingu relacji zakłada, że bardziej opłacalne jest zainwestowanie w utrzymanie dotychczasowych klientów niż w zdobywanie nowych. Dlatego też, w marketingu relacji istotne jest pozyskiwanie wiedzy o klientach i korzystanie z tej wiedzy do budowania relacji opartych na indywidualnych potrzebach i preferencjach. Komunikacja z klientami powinna być spersonalizowana i uwzględniać ich indywidualne potrzeby, a w konsekwencji prowadzić do budowania zaangażowania i lojalności wobec marki.

Innym ważnym elementem marketingu relacji jest dbanie o obsługę klienta na każdym etapie cyklu życia klienta. Kluczowe jest tu zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta, szybkie i skuteczne rozwiązywanie problemów, a także dążenie do ciągłego poprawiania jakości świadczonych usług.

Ostatecznie, skuteczna strategia marketingu relacji powinna prowadzić do budowania długoterminowych relacji biznesowych, wzrostu lojalności klientów, zwiększenia wartości życiowej klienta oraz generowania korzyści finansowych dla firmy.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing partnerski, przykłady, wady i zalety?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!