Zawartość strony
Często pomija się znaczenie tworzenia organicznej strategii B2B w mediach społecznościowych, ale Twoja obecność w social media przyczynia się do wizerunku i tworzenia obecności Twojej marki. Więc dzisiaj musimy poruszyć rozwijanie Linkedin konto firmowe (jak je założyć i zdobywać klientów).
Na pewno wiesz jak łatwo osiągać efekty z płatnego marketingu w mediach społecznościowych, ale nie każdy może być tak przekonany o wartości organicznego marketingu na Linkedin i zatrudnianiu osoby, która przejmie tę rolę.
W tym miejscu pojawia się ten artykuł. Przeprowadzę Cię przez proces tworzenia świetnej strategii organicznej, która działa na Linkedin!
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Tak to działa. To nie jest tylko teoria, to jest poradnik o tym, jak dzięki pomocy naszego działu od treści i projektowania sprawiłem, że LinkedIn kilku firm naszych klientów B2B rozrósł się do ponad 10.000 obserwujących i to dla każdego z nich!
W związku z tym, sami wkrótce zaczynamy z naszym profilem, więc zapraszam do jego obserwacji tutaj.
Wykorzystaj tę wiedzę i przekształć własną strategię marketingową w organicznych mediach społecznościowych w duży sukces, który sprawi, że wszyscy w Twojej firmie docenią siłę organicznych mediów społecznościowych i przyczynią się do jej sukcesu.
Najtrudniejszy jest pierwszy krok, ale trzeba to zrobić. Zanim zaczniesz opracowywać strategię, musisz określić, na jakich kanałach mediów społecznościowych Twoja firma chce się skoncentrować.
W przypadku organizacji B2B, dla których pracowaliśmy, postanowiliśmy skupić się głównie na LinkedIn organicznym, ponieważ był/jest platformą, która najlepiej sprawdza się w B2B.
Więc najpierw musisz zacząć od tego, co lubię nazywać mózgiem twojej strategii — tworzenia celów i wskazywania docelowych odbiorców. Kiedy już określisz mózg swojej strategii — wszystko inne ułoży się na swoim miejscu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dla organizacji B2B, dla której pracowałem, zdecydowaliśmy, że chcemy osiągnąć 3 rzeczy:
Media społecznościowe, naszych klientów, zanim zaczęliśmy nad nimi pracę, były zbiorem rzeczy, głównie promocyjnych i nie pokazujących tak naprawdę organizacji. Chcieliśmy, aby ich treści w mediach społecznościowych odzwierciedlały zabawną, przystępną firmę, którą byli.
Większość organizacji B2B prezentuje się w bardzo sztywny sposób w Internecie, nawet jeśli nie jest to prawdą, a przynajmniej, organizacja zachowuje się zupełnie inaczej w stosunku do swoich pracowników i klientów. Chcieliśmy pokazać odbiorcom w mediach społecznościowych, jak to jest być pracownikiem i klientem marki.
Mieliśmy nieoptymalne wskaźnik zaangażowania organicznego na LinkedIn, mimo że były powyżej standardowego 1% w branży B2B, wiedziałem, że ich profile mają potencjał, aby wejść do strefy najlepszych i dorównać wskaźnikom zaangażowania B2C.
To może być jeden z największych celów, jakie mieliśmy dla naszych klientów na LinkedIn. Miałem również osobisty cel, aby rozwinąć ich kanały i zwiększyć autorytet marek.
Skończyło się na tym, że każda marka stała się bardziej ludzka, ale to historia, którą opiszę w innym artykule.
Oczywiście nie byłoby uczciwe powiedzieć: „Hej, spójrz na naszą agencję, jesteśmy ekspertami w budowaniu zasięgów na Linkedin” bez powiedzenia, jak te strategie zadziałały.
Oto fragment, na który wszyscy czekaliście.
Co się stało:
Wskaźnik organicznego zaangażowania wzrósł u każdego klienta, odkąd po raz pierwszy zaczęliśmy wdrażać swoją strategię w mediach społecznościowych. Warto zauważyć, że rósł stabilnie, a tego ogromnego wyniku nie zbudowano w jeden dzień.
Jak zazwyczaj mówię, rozwój mediów społecznościowych wymaga czasu, a nie zachęcisz ludzi do zaangażowania się, publikując nudne treści.
Uwielbiam zwiększać zaangażowanie, udostępniając więcej ciekawych postów, w tym historie sukcesów pracowników lub organizowanych wydarzeń.
Świetnie też działają posty typu „z życia firmy”.
Pokazanie ludzkiej strony Twojej firmy to fantastyczny sposób na zwiększenie zaangażowania i szczerze polecam to każdemu menedżerowi mediów społecznościowych, który chce odnieść sukces dzięki swojej firmie.
Zwiększanie liczby obserwujących na stronie B2B LinkedIn jest trudne i nie stanie się to z dnia na dzień.
Mogę brzmieć jak zdarta płyta, ale to prawda.
Liczby nie kłamią.
Dzięki temu, że Twoja marka jest bardziej przyjazna, pouczająca i pomocna, Twoja liczba rośnie w mediach społecznościowych. Pokazuje również, że Twoja marka dba o swoich odbiorców i chce pomagać, a nie tylko wciskać treści sprzedażowe.
Publikowanie treści sprzedażowych w mediach społecznościowych nie zaprowadzi Cię daleko, nikt nie chce kupować czegoś od marki, z którą nie ma związku.
Pomyśl o wszystkim, co kiedykolwiek kupiłeś, kupujesz rzeczy od marek, którym ufasz, prawda?
Cóż, nie inaczej jest w przypadku kupujących B2B.
Dlatego musisz stworzyć strategię, która pozytywnie połączy się z Twoimi kupującymi w mediach społecznościowych.
Więc jak założyć i prowadzić company page na Linkedin?
By stworzyć stronę firmową na LinkedIn:
Ważne, jest aby umieścić wszystkie podstawowe informacje na temat firmy.
Employer branding, czy employee branding to dodatkowe doskonałe metody budowania społeczności.
Możesz wykorzystywać dodatkowo zasięg swoich pracowników i ich obserwujących.
Nie działasz wtedy sam, ale z całą drużyną!
Opowiadamy o tym na dedykowanych szkoleniach z Linkedin.
Jeśli jesteś zainteresowany to po prostu napisz do nas email.
Aby mierzyć ROI działań na LinkedIn, warto skupić się na analizie wskaźników takich jak wzrost liczby obserwujących, zaangażowanie w postaci komentarzy, udostępnień i polubień, jak również ruch kierowany z LinkedIn na stronę internetową firmy. Kluczowe może być również śledzenie konwersji i zapytań handlowych generowanych poprzez profil na LinkedIn.
Na LinkedIn szczególnie skuteczne mogą być treści wideo, artykuły eksperckie, case study oraz posty blogowe ukazujące wiedzę branżową i ekspertyzę firmy. Ponadto, angażowanie się w dyskusje na grupach branżowych i publikowanie postów z wartością dodaną dla specjalistów z danej branży mogą zwiększyć widoczność i autorytet profilu.
LinkedIn Articles to doskonałe narzędzie do dzielenia się głębszą wiedzą i wglądami na tematy branżowe, co może pomóc w budowaniu autorytetu marki. Publikowanie regularnych, dobrze napisanych artykułów, które rozwiązują problemy czy odpowiadają na pytania grupy docelowej, może zwiększyć zaufanie i uznanie dla firmy wśród profesjonalistów na LinkedIn.
Organiczny marketing w mediach społecznościowych jest najtrudniejszą drogą marketingową, ponieważ wymaga czasu, ale jest również NAJLEPSZĄ drogą, ponieważ jest mniej konkurencji i ponieważ możesz nawiązać kontakt z odbiorcami.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 112
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)