Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów, oferta, cennik, przykłady, definicja)

Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)
Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)

Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)

Dzisiaj przedstawię 5 sposobów jak podnieść jakość leadów. Większość z nich będzie miała u Ciebie zastosowanie (oceniam w ślepo), ale nie wszystkie. Są to ogólne zasady, możliwe że niektóre z tych punktów wykonujesz już bardzo dobrze więc nie będziesz się musiał na nich skupiać.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Zanim zagłębimy się w szczegóły, ważne jest, aby pamiętać, że istnieją dwa rodzaje ołowiu, które możesz chcieć poprawić:

  • MQL: Kwalifikowany lead marketingowo
  • SQL: Kwalifikowany lead sprzedażowo

Więc bez przedłużania omówmy jak ponieś jakoś leadów, czyli nasze lead quality.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak pozyskać leada?

Aby pozyskać leada, można wykorzystać następujące strategie:

  1. Content marketing – Tworzenie wartościowych treści, takich jak blogi, artykuły, infografiki i filmy, które pomagają zainteresować potencjalnych klientów i zachęcają ich do pozostawienia swoich danych kontaktowych w zamian za dostęp do dodatkowych informacji.
  2. Landing page – Strona docelowa, na której potencjalni klienci są zachęcani do pozostawienia swoich danych kontaktowych w zamian za dostęp do określonej treści lub oferty.
  3. Formularze – Umieszczanie formularzy na stronie internetowej lub w komunikatach e-mail, które pozwalają potencjalnym klientom pozostawić swoje dane kontaktowe.
  4. Webinaria i wydarzenia online – Organizowanie bezpłatnych webinariów lub wydarzeń online, które pozwala potencjalnym klientom uzyskać dodatkowe informacje i pozostawić swoje dane kontaktowe.
  5. Referral marketing – Nagradzanie istniejących klientów za polecanie usług lub produktów swoim znajomym.

Ważne jest, aby pamiętać o przestrzeganiu przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, takich jak ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO), podczas pozyskiwania leadów.

Lepsze targetowanie

Targetować możesz na różne sposoby, w zależności od platformy którą używasz. Każda daje inne opcje. Możesz to robić od lokalizacji, kodu pocztowego, po poziom zamożności (tylko na niektórych!), po różne zainteresowania, słowa kluczowe czy stanowiska zawodowe (np Linkedin).

Oczywiście jeśli działasz lokalnie to targetujesz tylko dany obszar geograficzny, ale dodaj do tego różne zainteresowania, wiek, płeć itp. aby wykonać proste testy A/B/X.

Liczba etapów jakie muszą pokonać

Jeśli prospekt musi przejść przez wiele etapów to naturalnie będzie bardziej kwalifikowany niż osoba która jest kierowana na Landing Page na którym od razu ma wysłać email, albo zadzwonić. Na przykład u nas jest kilka lejków, jedne zakładają umówienie w kilku krokach spotkania na calendly, większość formularzy typu squeeze zawiera dodatkowe pola takie jak budżet, czy obrót roczny a to wszystko po to aby zniechęcić typowych klikaczy i firmy z którymi współpracą nie jesteśmy zainteresowani.

Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)
Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)

Rodzaj oferty

Główną różnicą jest rodzaj oferty. Czyli czy jest to darmowy opt-in, darmowy lead magnet, może ktoś kupuje produkt wejściowy w bardzo niskiej cenie… każdy lead będzie wtedy inaczej nastawiony. Większą konwersję i zainteresowanie będziesz zawsze miał od ludzi którzy już kupili coś od Ciebie.

Może to być nawet coś takiego.

Może zestaw przepisów kulinarnych, może przykładowa dieta albo rozpiska treningu. Może kurs online, ebook…

Formularze

Mało znanym trickiem jest też używanie formularzy aplikacyjnych. Np osoba musi wypełnić dosłownie dwa, trzy pola i przescrollować w dół strony całkiem sporo. Pomaga to odstraszać osoby które nie są tak na prawdę zainteresowane. Do aplikacji możesz dodać kilka pól wyboru a,b,c,d itp.

Model biznesowy i lead flow

To jest bardzo ważne:

Rodzaj oferty musi być dostosowany do Twojego modelu biznesowego, przy czym przy jego ustalaniu zaczynasz szeroko i schodzisz w dół.

Czyli jeśli tworzysz dopiero lejek do generowania leadów to zaczynasz od takiego aby mieć flow, czyli jak najwięcej danych i dopiero później zaczynasz zawężać.

Indoktrynacja i lead nurturing

Oczywiście następnie zaczynasz indoktrynację i lead nurturing. Dopiero po takim całym cyklu jesteś w stanie ocenić jakość całego procesu.

Więc zapamiętaj, zaczynasz pracować nad jakością leadów dopiero jeśli masz ich tyle że nie starczy Ci czasu na rozmowy i sprzedaż, plus w dodatku są one słabej jakości ponieważ po drodze będziesz też tracił niestety tych którzy dobrze mogliby skonwertować.

A może lead magnet?

Aby oszczędzić sobie czasu i swojemu zespołowi sprzedaży, możesz generować leady nie kierując od razu do ofert, czy formularza ale do sekwencji edukacyjno-informacyjnej. Czyli np najpierw osoba ląduje na LP z wideo, nagraniem webinaru, albo ma do pobrania raport/ebook/pdf.

W nim pozycjonujesz siebie na fachowca i autorytet w dziedzinie, ale jasno mówisz jakie wymagania musi spełniać dana osoba albo firma żeby z Tobą współpracować.

Jak obliczyć koszt pozyskania leada?

Koszt pozyskania leada (CPL) można obliczyć, dzieląc całkowite wydatki na marketing i sprzedaż przez liczbę pozyskanych leadów w tym samym okresie czasowym. Wzór do obliczania CPL wygląda następująco:

CPL = Wydatki na marketing i sprzedaż / Liczba pozyskanych leadów

Warto pamiętać, że wydatki na marketing i sprzedaż powinny być skorelowane z działaniami, które prowadzą do pozyskania leadów, aby uzyskać wiarygodne wyniki. CPL jest ważnym wskaźnikiem, ponieważ pozwala firmom określić, ile muszą wydać, aby pozyskać jednego leada i wyciągnąć wnioski na temat efektywności ich działań marketingowych i sprzedażowych.

Jak podnieść jakość leadów? Lead quality.

Istnieje kilka sposobów na podniesienie jakości leadów:

  1. Celowanie w odpowiednie grupy docelowe: Dostarczanie oferty do odpowiednich grup docelowych zwiększa szansę na pozyskanie leadów, którzy są bardziej zainteresowani i gotowi do zakupu.
  2. Używanie wysokiej jakości treści: Tworzenie wartościowej i przydatnej treści, takiej jak blogi, artykuły i infografiki, pomaga zwiększyć zaufanie i zainteresowanie potencjalnych leadów.
  3. Optymalizacja strony internetowej: Strona internetowa powinna być łatwa w użyciu i zawierać wszystkie potrzebne informacje o produkcie lub usłudze. Warto też zadbać o jej przyjazny dla użytkownika design.
  4. Weryfikacja leadów: Weryfikacja leadów pozwala na określenie, które z nich są najbardziej wartościowe i skłonne do zakupu. Można to zrobić przez zadawanie pytań lub udzielanie informacji o produkcie lub usłudze.
  5. Współpraca z innymi firmami: Współpraca z innymi firmami może pomóc w pozyskiwaniu leadów, ponieważ można wspólnie promować produkt lub usługę.

Implementacja tych strategii pozwala na podniesienie jakości leadów, co przekłada się na wyższe wskaźniki sprzedaży i większą rentowność.

Podsumowując:

Kupuj tani ruch i filtruj według swojego modelu biznesowego.

Skoro czytasz wpis pt. Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów) to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Co sądzisz o wpisie pt. Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)fryzacja, ucyfrowienie? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest lead w sprzedaży?

Lead w sprzedaży to osoba lub firma, która wyraża zainteresowanie produktem lub usługą, pozostawiając swoje dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu. Lead jest potencjalnym klientem, który jest już zainteresowany oferowanym produktem lub usługą i jest skłonny do dalszych działań, takich jak udział w webinarze lub wypełnienie formularza. Pozyskanie leada jest ważnym etapem w procesie sprzedaży, ponieważ umożliwia dalsze budowanie relacji z potencjalnymi klientami i zachęcanie ich do zakupu produktu lub usługi.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!