Pomysł na Lead magnet marketing (skuteczny magnes na leady)

Google shopping ads zakupy, feed produktowy i kampania (reklama, integracja)
26 sierpnia, 2021
Pozycjonowanie Ecommerce SEO – sklep internetowy i marketing x10 optymalizacja e-commerce
26 sierpnia, 2021
Lead magnet
Lead magnet

Lead Magnet ÔÇô czym jest i jak go wykorzysta─ç?

Wsp├│┼écze┼Ťnie zdobywanie lead├│w w internecie to nie jest proste zadanie.

Przekszta┼écenie odwiedzaj─ůcych witryn─Ö w klient├│w ÔÇö jak wszyscy wiemy ÔÇö nie jest proste.

Cz─Östo jest to d┼éugotrwa┼éy proces, kt├│ry wymaga ci─ůg┼éego przekonywania potencjalnych klient├│w (lub lead├│w).

Proces ten okre┼Ťlany jest mianem Lead Nurturing, kt├│ry rozpoczyna si─Ö od zbierania lead├│w. A im wi─Öcej lead├│w, tym wi─Öksza szansa na konwersj─Ö wi─Ökszej liczby klient├│w!

Mimo tego, ┼╝e istnieje wiele podstawowych, aczkolwiek starych metod generowania lead├│w to bez zastosowania nowoczesnych i innowacyjnych technik niemo┼╝liwe b─Ödzie spe┼énienie oczekiwa┼ä pozyskiwania nowych klient├│w. Nale┼╝y podkre┼Ťli─ç, ┼╝e internauci nie po┼Ťwi─Öcaj─ů swojej uwagi w sieci zbyt du┼╝ej ilo┼Ťci rzeczom, co tylko bardziej utrudnia proces zdobywania uwagi potencjalnych klient├│w.

Jak wi─Öc zwi─Ökszy─ç liczb─Ö lead├│w?

Jedn─ů z odpowiedzi jest ÔÇ×za pomoc─ů magnesu prowadz─ůcegoÔÇŁ.

Jak sama nazwa wskazuje, lead magnet pomaga przyci─ůgn─ů─ç leady.

Lead magnesy mog─ů mie─ç kluczowe znaczenie w skutecznej strategii generowania lead├│w, a ten post pomo┼╝e Ci je wdro┼╝y─ç we w┼éa┼Ťciwy spos├│b. Om├│wili┼Ťmy dziesi─Ö─ç wskaz├│wek, kt├│rych mo┼╝esz u┼╝y─ç do zbudowania superskutecznych lead magnet├│w.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Z uwagi, ┼╝e obecnie w sieci dost─Öpnych jest bardzo du┼╝o darmowych materia┼é├│w, kt├│re mo┼╝na bez problemu pozyska─ç, to nie przynosz─ů one odpowiednich rezultat├│w. Najcz─Ö┼Ťciej pozyskane w ten spos├│b nowe kontakty s─ů bardzo ma┼éo jako┼Ťciowe. Zatem w jaki spos├│b nak┼éoni─ç aktywnych u┼╝ytkownik├│w do trwa┼éego pozostawienia w┼éasnych danych do cel├│w sprzeda┼╝owych i marketingowych?

Lead Magnet ÔÇô czym jest i jakie s─ů rodzaje?

Wykorzystywane w sieci lead magnety to narz─Ödzia marketingowe, dzi─Öki kt├│rym mo┼╝liwe jest pozyskiwanie nowych klient├│w. Zamieszczane w nich tre┼Ťci maj─ů za zadanie przyci─ůgn─ů─ç jak najwi─Öksz─ů ilo┼Ť─ç u┼╝ytkownik├│w. Doskona┼éym przyk┼éadem s─ů szablony, e-booki czy filmy szkoleniowe, kt├│re ka┼╝dy z u┼╝ytkownik├│w mo┼╝e pozyska─ç w zamian za udost─Öpnienie pewnych danych kontaktowych. Technika do pozyskiwania nowych klient├│w, kt├│r─ů s─ů lead magnety, doskonale sprawdza si─Ö w wielu bran┼╝ach. Szczeg├│lnie ogromn─ů popularno┼Ťci─ů cieszy si─Ö w sklepach internetowych.

W zamian za rzeczywiste korzy┼Ťci dla klient├│w tak jak prezenty, kupony oraz konkursy mo┼╝liwe jest pozyskanie interesuj─ůcych nas danych. Niemniej powodzenie tej metody zale┼╝y od wielu czynnik├│w, ale przede wszystkim od charakteru prezent├│w czy wielko┼Ťci konkurs├│w w por├│wnaniu do wra┼╝liwo┼Ťci danych osobowych i kontaktowych, jakie chce si─Ö pozyska─ç.

Obecnie na szeroko poj─Ötym rynku internetowym wyr├│┼╝nia si─Ö cztery najwa┼╝niejsze rodzaje lead magnet├│w, dzi─Öki kt├│rym pozyskuje si─Ö nowych klient├│w. Pierwszym rodzajem s─ů edukacyjne lead magnets, kt├│re dostarczaj─ů u┼╝ytkownikom informacji, jakie wp┼éywaj─ů na zwi─Ökszenie ich poziomu wiedzy w danej dziedzinie. Drugi rodzaj stanowi─ů lead magnets oferuj─ůce u┼╝ytkownikom rozrywk─Ö oraz inspiracje. Trzecim rodzajem s─ů lead magnets buduj─ůce spo┼éeczno┼Ť─ç daj─ůce mo┼╝liwo┼Ť─ç stworzenia mniejszej b─ůd┼║ wi─Ökszej spo┼éeczno┼Ťci os├│b podzielaj─ůcych te same zainteresowania. Ostatnia grupa to przydatne lead magnets, kt├│re przeznaczone s─ů do rozwi─ůzywania problem├│w u┼╝ytkownik├│w.

Tworzenie skutecznego lead magnet ÔÇô o czym nale┼╝y pami─Öta─ç?

Tworzenie skutecznej strategii lead magnet to zadanie, kt├│re nie nale┼╝y do kategorii tych najprostszych. Wykorzystanie odpowiednich argument├│w, kt├│re maj─ů przekona─ç nowych u┼╝ytkownik├│w do pozostawienia swoich danych to zaledwie pocz─ůtek. Liczy si─Ö tak┼╝e odpowiednie opakowanie takich argument├│w, aby u┼╝ytkownicy widzieli wi─Öcej korzy┼Ťci w pozostawieniu danych ni┼╝eli potencjalnych szk├│d. Jednak do tego potrzebna jest skuteczna strategia. O czym nale┼╝y pami─Öta─ç w momencie tworzenia lead magnets?

Dost─Öpno┼Ť─ç, czyli upewnienie si─Ö, i┼╝ oferowane lad megnets nie s─ů oferowane za darmo na innych platformach. Ponadto trzeba pomy┼Ťle─ç o w┼éa┼Ťciwych pomys┼éach w zakresie tworzenia lead magnets, kt├│re nie tylko przyci─ůgn─ů uwag─Ö potencjalnych u┼╝ytkownik├│w, ale r├│wnie┼╝ sprawi─ů, i┼╝ b─Öd─ů oni chcieli zosta─ç na stronie, a w efekcie pozostawi─ç swoje dane.  

Ma┼ée pliki co bezpo┼Ťrednio odnosi si─Ö do contentu, kt├│ry powinien by─ç ┼éatwy w odczytaniu dla u┼╝ytkownik├│w. Zbyt d┼éugie tre┼Ťci b─ůd┼║ e-booki nie sprawdzaj─ů si─Ö dobrze. Z pewno┼Ťci─ů wi─Ökszo┼Ť─ç u┼╝ytkownik├│w nie zabierze si─Ö za lektur─Ö, co spowoduje odwrotny efekt od oczekiwanego. Tym samym nale┼╝y postawi─ç na kr├│tk─ů, skondensowan─ů i ciekaw─ů tre┼Ť─ç, kt├│ra w jednym b─ůd┼║ dw├│ch zdaniach przekona u┼╝ytkownika do pozostania na stronie.

Promocja contentu to kolejny wa┼╝ny element skutecznego lead magnet. Chodzi o nieustann─ů promocj─Ö stworzonych lead megnets. Nie chodzi w tym momencie o spamowanie, a skuteczne zach─Öcanie. W celu skutecznego promowania tre┼Ťci warto zainteresowa─ç si─Ö nowoczesnymi technikami, ale najbardziej skuteczne oka┼╝─ů si─Ö pewnie media spo┼éeczno┼Ťciowe. Z kolei w momencie posiadania bardziej rozbudowanej bazy u┼╝ytkownik├│w mo┼╝na wykorzysta─ç powiadomienia o charakterze web push.

Szybka reakcja i konkurencja stanowi─ů bardzo wa┼╝ne czynniki powodzenia opracowanej strategii lead magnets. Targetowana grupa docelowa nie tylko potrzebuje unikalnych i ciekawych tre┼Ťci, ale r├│wnie┼╝ szybkich rozwi─ůza┼ä na zadawane przez u┼╝ytkownik├│w pytania. Tym samym zbyt du┼╝e oczekiwanie na odpowied┼║, sprawi, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç u┼╝ytkownik├│w straci zainteresowanie. Z kolei dok┼éadne zapoznanie si─Ö z konkurencj─ů pozwoli w lepszym rozeznaniu si─Ö w rynku, w jakim si─Ö dzia┼éa.

Najwa┼╝niejsze w tym aspekcie jest to, co mamy do zaoferowania potencjalnym klientom, czego nie posiada nasza konkurencja. Ponadto znajomo┼Ť─ç zasob├│w konkurencji pozwoli na unikni─Öcie cz─Östo zjawiska, jakim jest powielanie tre┼Ťci. Najwa┼╝niejsza jest unikalno┼Ť─ç, kt├│ra stanowi fundament wszystkich podejmowanych dzia┼éa┼ä.

Jako┼Ť─ç contentu to element, kt├│ry musi sta─ç na najwy┼╝szym poziomie. Mimo tego, ┼╝e obecnie w sieci mo┼╝na znale┼║─ç, bardzo du┼╝o r├│┼╝nych tre┼Ťci na podobne tematy to w┼éa┼Ťnie jako┼Ť─ç odr├│┼╝nia najlepsze tre┼Ťci od tych drugiej i trzeciej kategorii. W odniesieniu do pozyskiwania nowych u┼╝ytkownik├│w chodzi o to, aby tworzone lead magnets by┼éy nie tylko warto┼Ťciowe, ale r├│wnie┼╝ oferowa┼éy co┼Ť, czego nie oferuje konkurencja. Wysokiej jako┼Ťci content pomimo nowoczesnych technik promocyjnych, zawsze b─Ödzie broni┼é si─Ö sam.

Opracowywanie strategii marketingowych do sprzeda┼╝y produkt├│w i us┼éug w internecie stanowi nie lada wyzwanie, przede wszystkim dla pocz─ůtkuj─ůcych przedsi─Öbiorc├│w. Niemniej wsp├│┼écze┼Ťnie ka┼╝dy, kto zajmuje si─Ö sprzeda┼╝─ů, wie ┼╝e unikalna i skuteczna strategia to punkt wyj┼Ťciowy do generowanie zysk├│w z prowadzonego biznesu internetowego.

Dlatego opracowuj─ůc skuteczn─ů strategi─Ö marketingow─ů, nale┼╝y pami─Öta─ç, aby zawarte w niej by┼éy lead magnets, poniewa┼╝ to nadal bardzo skuteczne narz─Ödzia. W┼éa┼Ťciwie zaprojektowane nie tylko przyci─ůgaj─ů klient├│w, ale oferuj─ůc wysokiej jako┼Ťci content daj─ů jednocze┼Ťnie natychmiastowe rezultaty. Poza tym s─ů to bardzo proste mechanizmy, kt├│re rzetelnie przyczyniaj─ů si─Ö do wi─Ökszego zainteresowania klient├│w.

Lead magnet rodzaje i przykłady

Oto obszerna lista różnych możliwych lead magnetów, podzielonych na segmenty według typu odbiorców:

Eksperci, guru, konsultanci i coache

  • E-booki
  • Mini-kursy przez e-mail
  • Seria wideo
  • Nagranie audio, podcast
  • Darmowy kurs/webinar (bezp┼éatna edukacja w dowolnym formacie)
  • Quizz lub test

Handel elektroniczny (ecommerce)

  • Darmowy kupon/kod rabatowy
  • Darmowa dostawa
  • Darmowy prezent przy pierwszym zam├│wieniu
  • Tre┼Ťci edukacyjne o tym, jak osi─ůgn─ů─ç/zbudowa─ç co┼Ť z tego, co sprzedajesz
  • Przewodnik
  • Cz┼éonkostwo (spraw, aby potencjalni klienci poczuli si─Ö wyj─ůtkowo, zapro┼Ť ich do swojej grupy VIP, kt├│ra zapewnia bonusy, porady itp.)
  • Materia┼éy edukacyjne zwi─ůzane z potrzeb─ů, kt├│r─ů rozwi─ů┼╝─ů Twoim produktem.

Oprogramowanie/SaaS

  • Bezp┼éatna wersja pr├│bna
  • Konto Freemium
  • Wersja demo

Dzia┼éalno┼Ť─ç us┼éugowa

  • Darmowe kupony
  • Tre┼Ťci edukacyjne
  • X rzeczy, kt├│re musisz wiedzie─ç przed Y
  • Darmowe narz─Ödzia online (planowanie, kalkulator online itp.)

Przetestuj swoje lead magnety

Testy A/B s─ů niezb─Ödne do okre┼Ťlenia, czy lead magnet dzia┼éa dla czy nie.

Nawet je┼Ťli lead magnet przyci─ůga do Ciebie znaczn─ů liczb─Ö lead├│w, nie mo┼╝esz by─ç pewien, czy jest to najlepszy wynik, jaki mo┼╝esz osi─ůgn─ů─ç.

Najważniejsze kanały w zbieraniu leadów

Z pewno┼Ťci─ů wielu pocz─ůtkuj─ůcych przedsi─Öbiorc├│w, kt├│rzy sprzedaj─ů us┼éugi i produkty zastanawia si─Ö, w jaki spos├│b dotrze─ç do okre┼Ťlonej grupy odbiorc├│w. Na pocz─ůtku ci─Ö┼╝ko jest zainwestowa─ç w gotowe rozwi─ůzania, jakie oferuj─ů agencje marketingowe. Dlatego zazwyczaj ko┼äczy si─Ö to poszukiwaniem na w┼éasn─ů r─Ök─Ö najbardziej skutecznych i tanich sposob├│w pozwalaj─ůcych dociera─ç do u┼╝ytkownik├│w. Tym samym w celu poinformowania obecnych i przysz┼éych u┼╝ytkownik├│w o nowym e-booku czy szkoleniu warto skorzysta─ç z najbardziej skutecznych kana┼é├│w.

Leady od Google Ads to zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych kana┼é├│w, dzi─Öki kt├│rym mo┼╝liwe jest generowanie lead├│w. Dzieje si─Ö tak z kilku powod├│w. Po pierwsze uruchomienie kampanii jest bardzo intuicyjne i szybkie, dlatego w ci─ůgu pierwszych dni mo┼╝na ju┼╝ zacz─ů─ç pozyskiwa─ç leady. Ponadto Google Ads oferuj─ů sta┼éy dost─Öp do monitorowania statystyk, co pozwala na sprawdzenie, kt├│re z baner├│w s─ů najch─Ötniej klikane przez u┼╝ytkownik├│w. Z kolei wiele rozbudowanych element├│w pozwala na automatyczne informowanie wszystkich odwiedzaj─ůcych stron─Ö o nowych materia┼éach.

Innym, tak┼╝e ┼Ťwietnym rozwi─ůzaniem mo┼╝e by─ç Facebook Ads? co pozwoli na dotarcie do odbiorc├│w z poziomu serwisu spo┼éeczno┼Ťciowego. Dlatego prowadzenie profili w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych takich jak Facebook czy Instagram z pewno┼Ťci─ů pomo┼╝e w dotarciu do wi─Ökszej ilo┼Ťci odbiorc├│w. Promowanie w┼éasnych materia┼é├│w, tre┼Ťci, produkt├│w czy us┼éug w kana┼éach spo┼éeczno┼Ťciowych stanowi doskona┼ée uzupe┼énienie kampanii marketingowych, kt├│re prowadzone s─ů z wykorzystaniem Google Ads.

Ostatnim najcz─Ö┼Ťciej wykorzystywanym kana┼éem promocji mo┼╝e by─ç  e-mailing, dzi─Öki kt├│remu mo┼╝liwe b─Ödzie przekazanie lead magnet├│w drog─ů mailow─ů. Jednak aby takie dzia┼éania by┼éy skuteczne, nale┼╝y upewni─ç si─Ö, ┼╝e ten kana┼é funkcjonuje jak nale┼╝y, a wi─Öc wysy┼éa materia┼éy na czas, tak by by┼éy aktualne dla zainteresowanych u┼╝ytkownik├│w.

Lead magnet ÔÇô jak przekona─ç u┼╝ytkownik├│w do pobrania?

W og├│lnym rozumieniu najwa┼╝niejszym zadaniem lead magnet├│w jest przyci─ůgni─Öcie jak najwi─Ökszej ilo┼Ťci u┼╝ytkownik├│w do oferowanych tre┼Ťci i pozostawienia przez nich danych kontaktowych. W jaki spos├│b skutecznie ich przyci─ůga─ç? Przede wszystkim nale┼╝y wzbudza─ç zainteresowanie i ciekawo┼Ť─ç potencjalnych klient├│w.

Wi─ů┼╝e si─Ö to z tworzeniem skutecznych tre┼Ťci, kt├│re zatrzymaj─ů u┼╝ytkownik├│w na stronie. Dlatego tre┼Ťci, kt├│re s─ů im oferowane, musz─ů by─ç nie tylko ciekawe, ale r├│wnie┼╝ unikalne. Takie, kt├│rych jeszcze nie zd─ů┼╝y┼éa zaoferowa─ç konkurencja. Ponadto w momencie tworzenia lead magnets nale┼╝y nie my┼Ťle─ç o nich wy┼é─ůczenie w kategoriach darmowych materia┼é├│w, poniewa┼╝ ich rola jest inna, taka jak budowanie d┼éugofalowej i skutecznej strategii pozyskiwania u┼╝ytkownik├│w.

Jak stworzy─ç lead magnets (konwersja)

Dlatego, aby mo┼╝liwe by┼éo pozyskanie jak najwi─Ökszej ilo┼Ťci aktywnych u┼╝ytkownik├│w, ch─Ötnych na oferowane przez nas tre┼Ťci nale┼╝y od pocz─ůtku budowa─ç swoj─ů pozycj─Ö eksperta za pomoc─ů dzielenia si─Ö cz─Ö┼Ťci─ů w┼éasnego know-how. Ponadto nale┼╝y na bie┼╝─ůco zapoznawa─ç klient├│w z oferowanymi przez nas produktami i us┼éugami.

Trzeba oczywi┼Ťcie robi─ç to w ciekawy, a nie nachalny spos├│b. Konieczne jest tworzenie materia┼é├│w, kt├│re tak┼╝e b─Öd─ů edukowa┼éy naszych klient├│w w zakresie w┼éa┼Ťciwego zrozumienia funkcjonowania naszej firmy oraz rozumienia oferowanych przez nas produkt├│w i us┼éug. Wszystkie powy┼╝sze informacje i przedstawione czynniki musz─ů by─ç jasno i rzetelnie uwzgl─Ödnione w naszej strategii marketingowej. Tylko z solidn─ů strategi─ů i podejmowaniem przemy┼Ťlanych decyzji, a tak┼╝e tworzeniem ciekawych i skutecznych tre┼Ťci mo┼╝liwe jest osi─ůgni─Öcie zak┼éadanych cel├│w.

Zapami─Ötaj schemat. Osoba odwiedzaj─ůca Tw├│j squeeze page zostawia sw├│j adres e-mail wype┼éniaj─ůc formularz w zamian za bezp┼éatny produkt/ebook/raport/pdf itp. W tym momencie zapisuje si─Ö na automatyczny newsletter marketing. Docelowo przeprowadzasz webinar sprzeda┼╝owy. Osoba ma wtedy okazj─Ö pozna─ç czym si─Ö zajmujesz i co sprzedajesz. Zostawiaj─ůc sw├│j adres email zgadza si─Ö otrzymywa─ç wiadomo┼Ťci.Kolejna sprawa to staraj si─Ö optymalizowa─ç sw├│j landing page.

Pomysł na lead magnet

Nie masz pomys┼é├│w? Dobry lead magnet skusi do dzia┼éania. Opr├│cz wspomnianych wcze┼Ťniej mo┼╝e to by─ç kupon rabatowy, infografika, kalkulator, ebook, pdf, kod rabatowy, case study czy quiz. Mo┼╝esz wykorzysta─ç jeszcze wiele. Dzia┼éa to ┼Ťwietnie w social media, e-commerce, gdy prowadzisz podcast…

Pami─Ötaj aby sukcesywnie powi─Öksza─ç swoj─ů list─Ö i zdobywa─ç ruch w Twojej firmie. Sprawny marketer wie jak cenny jest ka┼╝dy subskrybent mailingowy wi─Öc stara si─Ö stworzy─ç Twoj─ů stron─Ö pod jeden konkretny cel. Zapis na list─Ö!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca┼ékowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot─Ö┼╝niejsze nowe sposoby ┼╝eby zredukowa─ç koszty pozyskania nowych klient├│w i wystrzeli─ç w kosmos sw├│j ROAS z reklamÔÇŽ i dodatkowo osi─ůgn─ů─ç tak─ů sprzeda┼╝ jak nigdy dot─ůd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)