Lead magnet

Google shopping
26 sierpnia, 2021
Ecommerce SEO
26 sierpnia, 2021

Lead Magnet – czym jest i jak go wykorzystać?

Współcześnie zdobywanie leadów w internecie to nie jest proste zadanie. Mimo tego, że istnieje wiele podstawowych, aczkolwiek starych metod generowania leadów to bez zastosowania nowoczesnych i innowacyjnych technik niemożliwe będzie spełnienie oczekiwań pozyskiwania nowych klientów. Należy podkreślić, że internauci nie poświęcają swojej uwagi w sieci zbyt dużej ilości rzeczom, co tylko bardziej utrudnia proces zdobywania uwagi potencjalnych klientów. Z uwagi, że obecnie w sieci dostępnych jest bardzo dużo darmowych materiałów, które można bez problemu pozyskać, to nie przynoszą one odpowiednich rezultatów. Najczęściej pozyskane w ten sposób nowe kontakty są bardzo mało jakościowe. Zatem w jaki sposób nakłonić aktywnych użytkowników do trwałego pozostawienia własnych danych do celów sprzedażowych i marketingowych?

Lead Magnet – czym jest i jakie są rodzaje?

Wykorzystywane w sieci lead magnety to narzędzia marketingowe, dzięki którym możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów. Zamieszczane w nich treści mają za zadanie przyciągnąć jak największą ilość użytkowników. Doskonałym przykładem są szablony, e-booki czy filmy szkoleniowe, które każdy z użytkowników może pozyskać w zamian za udostępnienie pewnych danych kontaktowych. Technika do pozyskiwania nowych klientów, którą są lead magnety, doskonale sprawdza się w wielu branżach. Szczególnie ogromną popularnością cieszy się w sklepach internetowych. W zamian za rzeczywiste korzyści dla klientów tak jak prezenty, kupony oraz konkursy możliwe jest pozyskanie interesujących nas danych. Niemniej powodzenie tej metody zależy od wielu czynników, ale przede wszystkim od charakteru prezentów czy wielkości konkursów w porównaniu do wrażliwości danych osobowych i kontaktowych, jakie chce się pozyskać.

Obecnie na szeroko pojętym rynku internetowym wyróżnia się cztery najważniejsze rodzaje lead magnetów, dzięki którym pozyskuje się nowych klientów. Pierwszym rodzajem są edukacyjne lead magnets, które dostarczają użytkownikom informacji, jakie wpływają na zwiększenie ich poziomu wiedzy w danej dziedzinie. Drugi rodzaj stanowią lead magnets oferujące użytkownikom rozrywkę oraz inspiracje. Trzecim rodzajem są lead magnets budujące społeczność dające możliwość stworzenia mniejszej bądź większej społeczności osób podzielających te same zainteresowania. Ostatnia grupa to przydatne lead magnets, które przeznaczone są do rozwiązywania problemów użytkowników.

Tworzenie skutecznego lead magnet – o czym należy pamiętać?

Tworzenie skutecznej strategii lead magnet to zadanie, które nie należy do kategorii tych najprostszych. Wykorzystanie odpowiednich argumentów, które mają przekonać nowych użytkowników do pozostawienia swoich danych to zaledwie początek. Liczy się także odpowiednie opakowanie takich argumentów, aby użytkownicy widzieli więcej korzyści w pozostawieniu danych niżeli potencjalnych szkód. Jednak do tego potrzebna jest skuteczna strategia. O czym należy pamiętać w momencie tworzenia lead magnets?

Dostępność, czyli upewnienie się, iż oferowane lad megnets nie są oferowane za darmo na innych platformach. Ponadto trzeba pomyśleć o właściwych pomysłach w zakresie tworzenia lead magnets, które nie tylko przyciągną uwagę potencjalnych użytkowników, ale również sprawią, iż będą oni chcieli zostać na stronie, a w efekcie pozostawić swoje dane.  

Małe pliki co bezpośrednio odnosi się do contentu, który powinien być łatwy w odczytaniu dla użytkowników. Zbyt długie treści bądź e-booki nie sprawdzają się dobrze. Z pewnością większość użytkowników nie zabierze się za lekturę, co spowoduje odwrotny efekt od oczekiwanego. Tym samym należy postawić na krótką, skondensowaną i ciekawą treść, która w jednym bądź dwóch zdaniach przekona użytkownika do pozostania na stronie.

Promocja contentu to kolejny ważny element skutecznego lead magnet. Chodzi o nieustanną promocję stworzonych lead megnets. Nie chodzi w tym momencie o spamowanie, a skuteczne zachęcanie. W celu skutecznego promowania treści warto zainteresować się nowoczesnymi technikami, ale najbardziej skuteczne okażą się pewnie media społecznościowe. Z kolei w momencie posiadania bardziej rozbudowanej bazy użytkowników można wykorzystać powiadomienia o charakterze web push.

Szybka reakcja i konkurencja stanowią bardzo ważne czynniki powodzenia opracowanej strategii lead magnets. Targetowana grupa docelowa nie tylko potrzebuje unikalnych i ciekawych treści, ale również szybkich rozwiązań na zadawane przez użytkowników pytania. Tym samym zbyt duże oczekiwanie na odpowiedź, sprawi, że większość użytkowników straci zainteresowanie. Z kolei dokładne zapoznanie się z konkurencją pozwoli w lepszym rozeznaniu się w rynku, w jakim się działa. Najważniejsze w tym aspekcie jest to, co mamy do zaoferowania potencjalnym klientom, czego nie posiada nasza konkurencja. Ponadto znajomość zasobów konkurencji pozwoli na uniknięcie często zjawiska, jakim jest powielanie treści. Najważniejsza jest unikalność, która stanowi fundament wszystkich podejmowanych działań.

Jakość contentu to element, który musi stać na najwyższym poziomie. Mimo tego, że obecnie w sieci można znaleźć, bardzo dużo różnych treści na podobne tematy to właśnie jakość odróżnia najlepsze treści od tych drugiej i trzeciej kategorii. W odniesieniu do pozyskiwania nowych użytkowników chodzi o to, aby tworzone lead magnets były nie tylko wartościowe, ale również oferowały coś, czego nie oferuje konkurencja. Wysokiej jakości content pomimo nowoczesnych technik promocyjnych, zawsze będzie bronił się sam.

Opracowywanie strategii marketingowych do sprzedaży produktów i usług w internecie stanowi nie lada wyzwanie, przede wszystkim dla początkujących przedsiębiorców. Niemniej współcześnie każdy, kto zajmuje się sprzedażą, wie że unikalna i skuteczna strategia to punkt wyjściowy do generowanie zysków z prowadzonego biznesu internetowego. Dlatego opracowując skuteczną strategię marketingową, należy pamiętać, aby zawarte w niej były lead magnets, ponieważ to nadal bardzo skuteczne narzędzia. Właściwie zaprojektowane nie tylko przyciągają klientów, ale oferując wysokiej jakości content dają jednocześnie natychmiastowe rezultaty. Poza tym są to bardzo proste mechanizmy, które rzetelnie przyczyniają się do większego zainteresowania klientów.

Najważniejsze kanały w zbieraniu leadów

Z pewnością wielu początkujących przedsiębiorców, którzy sprzedają usługi i produkty zastanawia się, w jaki sposób dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Na początku ciężko jest zainwestować w gotowe rozwiązania, jakie oferują agencje marketingowe. Dlatego zazwyczaj kończy się to poszukiwaniem na własną rękę najbardziej skutecznych i tanich sposobów pozwalających docierać do użytkowników. Tym samym w celu poinformowania obecnych i przyszłych użytkowników o nowym e-booku czy szkoleniu warto skorzystać z najbardziej skutecznych kanałów.

Leady od Google Ads to zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych kanałów, dzięki którym możliwe jest generowanie leadów. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze uruchomienie kampanii jest bardzo intuicyjne i szybkie, dlatego w ciągu pierwszych dni można już zacząć pozyskiwać leady. Ponadto Google Ads oferują stały dostęp do monitorowania statystyk, co pozwala na sprawdzenie, które z banerów są najchętniej klikane przez użytkowników. Z kolei wiele rozbudowanych elementów pozwala na automatyczne informowanie wszystkich odwiedzających stronę o nowych materiałach.

Innym, także świetnym rozwiązaniem może być Facebook Ads? co pozwoli na dotarcie do odbiorców z poziomu serwisu społecznościowego. Dlatego prowadzenie profili w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram z pewnością pomoże w dotarciu do większej ilości odbiorców. Promowanie własnych materiałów, treści, produktów czy usług w kanałach społecznościowych stanowi doskonałe uzupełnienie kampanii marketingowych, które prowadzone są z wykorzystaniem Google Ads.

Ostatnim najczęściej wykorzystywanym kanałem promocji może być  e-mailing, dzięki któremu możliwe będzie przekazanie lead magnetów drogą mailową. Jednak aby takie działania były skuteczne, należy upewnić się, że ten kanał funkcjonuje jak należy, a więc wysyła materiały na czas, tak by były aktualne dla zainteresowanych użytkowników.

Lead magnet – jak przekonać użytkowników do pobrania?

W ogólnym rozumieniu najważniejszym zadaniem lead magnetów jest przyciągnięcie jak największej ilości użytkowników do oferowanych treści i pozostawienia przez nich danych kontaktowych. W jaki sposób skutecznie ich przyciągać? Przede wszystkim należy wzbudzać zainteresowanie i ciekawość potencjalnych klientów. Wiąże się to z tworzeniem skutecznych treści, które zatrzymają użytkowników na stronie. Dlatego treści, które są im oferowane, muszą być nie tylko ciekawe, ale również unikalne. Takie, których jeszcze nie zdążyła zaoferować konkurencja. Ponadto w momencie tworzenia lead magnets należy nie myśleć o nich wyłączenie w kategoriach darmowych materiałów, ponieważ ich rola jest inna, taka jak budowanie długofalowej i skutecznej strategii pozyskiwania użytkowników.

Dlatego, aby możliwe było pozyskanie jak największej ilości aktywnych użytkowników, chętnych na oferowane przez nas treści należy od początku budować swoją pozycję eksperta za pomocą dzielenia się częścią własnego know-how. Ponadto należy na bieżąco zapoznawać klientów z oferowanymi przez nas produktami i usługami. Trzeba oczywiście robić to w ciekawy, a nie nachalny sposób. Konieczne jest tworzenie materiałów, które także będą edukowały naszych klientów w zakresie właściwego zrozumienia funkcjonowania naszej firmy oraz rozumienia oferowanych przez nas produktów i usług. Wszystkie powyższe informacje i przedstawione czynniki muszą być jasno i rzetelnie uwzględnione w naszej strategii marketingowej. Tylko z solidną strategią i podejmowaniem przemyślanych decyzji, a także tworzeniem ciekawych i skutecznych treści możliwe jest osiągnięcie zakładanych celów.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)