Zawartość strony
Sprzedaż to specyficzna dziedzina, która wymaga ciągłego doskonalenia i aktualizowania swojej wiedzy. Zmieniający się świat zmusza nas do czytania coraz to nowych książek. Dzięki zdobytej wiedzy możemy zmieniać swoją taktykę sprzedażową, a rynek zweryfikuje nasze umiejętności.
Robert Cialdini w swojej książce o zasadach wywierania wpływu na ludzi przedstawił 7 opcji, w jaki sposób możemy wpływać na zmianę decyzji u ludzi i przekonać ich do zmiany zdania oraz poglądów. Opisuje także jak firmy manipulują nami w celu zainteresowania np. spółka giełdową.
Kolejną książką pomocną w nauce sprzedaży jest pozycja Dixona i Adamsona pod tytułem „Sprzedawaj jak challenger”. Autorzy przekonują, że sprzedaż to nie tylko budowanie dobrych relacji z klientem, ale także wystawianiu ich na wyzwania. Przedstawiają w niej także 5 profili, do jakich można przyporządkować handlowców.
Neil Rackham w swojej książce przekonuje, że opracowany przez niego model SPIN, wpływa zdecydowanie na jakość sprzedaży, a także ma znaczący wpływ na zamknięcie sprzedaży. Książka zawiera praktyczne przykłady pytań sprzedażowych, które w znacznym stopniu umożliwią sprzedaż każdemu handlowcowi.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
W jednej z książek podniesiony został temat coachingu dla sprzedawców. Obecne czasy to zdecydowanie gorący czas dla tego typu szkoleń. Także handlowcy sięgają po usługi tychże szkoleniowców. Książka ta przedstawia wiele zagadnień z zakresu doskonalenia zarówno handlowców, jak i kadry zarządzającej.
W „Biblii handlowca” Jeffreya Gitomera słynny autor przekonuje, że klient jest niezwykle ważnym partnerem biznesowym i błędem jest założenie, że można go okłamywać dla swoich zysków.
Książka jest warta zainteresowania, a sama nazwa mówi wiele o tym, czego możemy się po niej spodziewać. Autor dotyka także spraw sprzedaży w internecie co sprawia, iż jest ona bardzo na czasie.
Stawiając pierwsze kroki jako handlowiec, warto zainteresować się książką „Handlowanie to gra” Wojciecha Hamana i Jerzego Guta. Autorzy bardzo precyzyjnie pokazują cały proces sprzedaży, oraz wywierania wpływu na klienta i budowania z nim bardzo dobrych relacji. Nie musimy się także martwić o język, jakim jest napisana książka.
Każdy początkujący handlowiec bez problemu i z ogromną łatwością przeczyta ją ze zrozumieniem. Książka wskazuje handlowcowi, dlaczego ma postępować w dany sposób i jakie są tego zalety. Ta książka jest swego rodzaju szkoleniem dla chcącego spróbować swych sił w sprzedaży handlowca.
Co robić i jak się zachować podczas zawierania transakcji z klientem? Czy zadawać mu pytania, czy może dać możliwość przedstawienia swoich wymagań?
Tym zagadnieniem właśnie zajmuje się książka Boshworta i Zoldana „Mistrzowie sprzedaży – jak oni to robią?” Według autorów książki podstawowym czynnikiem powodzenia podczas sprzedaży jest stworzenie emocjonalnych opowieści w celu zbudowania trwałych relacji z klientem, opartych na pełnym zaufaniu oraz otwartości.
Autorzy przedstawiają bardzo precyzyjnie i drobiazgowo, jak stworzyć odpowiednie historie, które później skutecznie będą mogli wykorzystać podczas sprzedaży na spotkaniu z klientem.
Dzięki tej pozycji nauczymy się sprzedażowego storytellingu, a także będziemy mogli skorzystać z gotowych opowieści.
„Każdemu sprzedaż wszystko co zechcesz” autorstwa Joe Girarda to niewątpliwie jedna z najważniejszych, jak nie najważniejsza, pozycji, jakie powinien przeczytać handlowiec, pragnący być skutecznym sprzedawcą.
Autor książki jest wpisany do księgi rekordów Guinnessa za swoje oszałamiające wyniki sprzedażowe.
Wielką zaletą tej książki jest to, iż napisana jest bardzo szczerze.
Przedstawia zasady i metody, którymi kierował się podczas spotkania z klientem Girard. Pracując w salonie samochodowym sprzedawał dziennie nawet 4 samochody, co jest wynikiem przyprawiającym o zawrót głowy. Książkę czyta się bardzo szybko, ponieważ jest napisana prostym językiem. Możemy odnieść wrażenie, że czytamy dobrą książkę przygodową.
Autor daje w niej cenne rady, jak budować szczere relacje z klientem. Joe Girard miał dosyć specyficzne podejście do relacji z klientem.
Nigdy nie sprzedał mu samochodu, który ewidentnie nie pasował do jego potrzeb. W książce przedstawia swoją złotą zasadę, aby najpierw porozmawiać z nabywcą samochodu, wypytać go o jego preferencje, upodobania, a także potrzeby i dopiero wtedy dobrać odpowiednie auto dla niego.
Jeśli po takiej rozmowie uznał, że takiego pojazdu nie ma u siebie w salonie, to nie wciskał mu innego, ale potrafił wysłać kupującego do innego salonu, gdzie taki samochód się znajdował.
Uważał, że w ten sposób tracił na transakcji, ale nie tracił klienta. Jego zdaniem klient i tak wróci do niego, chcąc zakupić auto dla córki lub żony.
Na rynku możemy więc zakupić wiele książek o sprzedaży, które nauczą nas oraz pomogą nam sprzedawać jak rasowy handlowiec.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Najlepsze książki o sprzedaży dla handlowca i biznesmena?
Napisz w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)