Zawartość strony
Jakob Nielsen to duński inżynier i badacz interakcji człowiek-komputer. Jest uważany za jednego z pionierów projektowania interfejsów użytkownika i optymalizacji doświadczeń użytkownika w internecie.
Nielsen urodził się w 1957 roku w Kopenhadze. Ukończył studia na Uniwersytecie w Aarhus, gdzie uzyskał doktorat z dziedziny informatyki w 1990 roku. Następnie rozpoczął pracę w Bellcore (obecnie Telcordia Technologies), gdzie zajmował się badaniami w zakresie interakcji człowiek-komputer.
W 1998 roku Nielsen założył firmę Nielsen Norman Group, w której specjalizuje się w projektowaniu interfejsów użytkownika, badaniach UX oraz szkoleniach z zakresu projektowania UX. Jego praca koncentruje się na tym, jak projektować strony internetowe i aplikacje, aby były łatwe w użytkowaniu, intuicyjne i skuteczne w osiąganiu celów biznesowych.
Nielsen jest autorem wielu książek i artykułów na temat projektowania interfejsów użytkownika, a jego badania i publikacje stanowią ważny wkład w rozwój tej dziedziny.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Dr Jakob Nielsen jest zwolennikiem dbania o użytkowników online i dyrektorem Grupy Nielsen Norman, którą założył wraz z dr Donaldem A. Normanem (były wiceprezes ds. badań w Apple Computer). Dr Nielsen ukończył Duński Uniwersytet Techniczny, posiada stopień doktora informatyki (specjalizacja: projektowanie interfejsu użytkownika) i od lat 90 zajmuje się użytecznością serwisów internetowych.
Wynalazł kilka metod użyteczności, w tym ocenę heurystyczną (tzw. heurystyki Nielsenowskie). Posiada 79 patentów w Stanach Zjednoczonych, głównie na sposoby ułatwienia korzystania z Internetu.
Użytkownicy spędzają większość czasu na innych stronach. Oznacza to, że użytkownicy wolą, aby Twoja witryna działała tak samo, jak wszystkie inne witryny, które już znają.
Czyli:
Discount Usability Engineering (w dosłownym tłumaczeniu na j.polski tania inżynieria użyteczności) stworzona została przez Jakoba Nielsena. Jest efektywną kosztowo metodą oceny użyteczności opartą na trzech technikach:
Wymagają one często mniej zasobów i czasu niż formalne testy użyteczności.
Użyteczność odnosi się do skuteczności, wydajności i satysfakcji użytkownika podczas korzystania z systemu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Słowem kluczowym, które doskonale opisuje proces optymalizacji konwersji, jest efektywność. W końcu chodzi o zwiększenie współczynnika konwersji naszej strony internetowej poprzez jak najmniejszą zmianę (dla kogoś, kto dopiero niedawno zaczął korzystać z analityki internetowej, chcę od razu wyjaśnić, że współczynnik konwersji to współczynnik, po jakim określamy czy użytkownicy naszej witryny realizują zamierzone/wyznaczone dla nich cele np. proporcja użytkowników witryny, którzy wypełniają formularze kontaktowe do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę).
Jeśli ulepszymy pewne elementy na naszej stronie internetowej, lub jeśli wdrożymy nowe funkcje i osiągniemy większy współczynnik konwersji to właśnie wykonaliśmy część zadań z dziedziny CRO (ale o tym przeczytasz w innym naszym wpisie).
Ogólna optymalizacja wygląda tak, że wybieramy konwersję, np. użytkownik składa zamówienie, zapisuje się do newslettera, kupuje produkt itp, ale ty jako analityk CRO najpierw musisz wiedzieć, co poprawić, a następnie jak wdrożyć usprawnienia, które zwiększą Twój współczynnik konwersji. Jednym stwierdzeniem: przeprowadzasz audyt doświadczenia użytkownika (UX).
W 1990 Jakob Nielsen i Ralf Molichem przedstawił 10 heurystyk, czyli zasad interakcji człowiek-maszyna. Omówione wtedy heurystyki nielsenowskie mają zastosowanie do dnia dzisiejszego a coraz częściej są rozpatrywane nie tylko w kontekście samego UX, ale także w połączeniu z SEO dając popularne SXO.
10 heurystyk Nielsena:
Pamiętaj, że najlepsze są małe zmiany.
Jakob Nielsen, duński inżynier i badacz interakcji człowiek-komputer, przedstawił wiele zasad projektowania stron internetowych, w tym dotyczących tworzenia strony głównej. Poniżej przedstawiam 10 zasad tworzenia strony głównej według Jakoba Nielsena:
Powyższe zasady projektowania strony głównej mogą pomóc w zapewnieniu użytkownikom pozytywnego doświadczenia związanego z korzystaniem z Twojej strony internetowej.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jakob Nielsen – UX, UI, heurystyki Nielsena?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)