Dr Jakob Nielsen jest zwolennikiem dbania o użytkowników online i dyrektorem Grupy Nielsen Norman, którą założył wraz z dr Donaldem A. Normanem (były wiceprezes ds. badań w Apple Computer). Dr Nielsen ukończył Duński Uniwersytet Techniczny, posiada stopień doktora informatyki (specjalizacja: projektowanie interfejsu użytkownika) i od lat 90 zajmuje się użytecznością serwisów internetowych.
Wynalazł kilka metod użyteczności, w tym ocenę heurystyczną (tzw. heurystyki Nielsenowskie). Posiada 79 patentów w Stanach Zjednoczonych, głównie na sposoby ułatwienia korzystania z Internetu.
Użytkownicy spędzają większość czasu na innych stronach. Oznacza to, że użytkownicy wolą, aby Twoja witryna działała tak samo, jak wszystkie inne witryny, które już znają.
Czyli:
Discount Usability Engineering (w dosłownym tłumaczeniu na j.polski tania inżynieria użyteczności) stworzona została przez Jakoba Nielsena. Jest efektywną kosztowo metodą oceny użyteczności opartą na trzech technikach:
Wymagają one często mniej zasobów i czasu niż formalne testy użyteczności.
Użyteczność odnosi się do skuteczności, wydajności i satysfakcji użytkownika podczas korzystania z systemu.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Słowem kluczowym, które doskonale opisuje proces optymalizacji konwersji, jest efektywność. W końcu chodzi o zwiększenie współczynnika konwersji naszej strony internetowej poprzez jak najmniejszą zmianę (dla kogoś, kto dopiero niedawno zaczął korzystać z analityki internetowej, chcę od razu wyjaśnić, że współczynnik konwersji to współczynnik, po jakim określamy czy użytkownicy naszej witryny realizują zamierzone/wyznaczone dla nich cele np. proporcja użytkowników witryny, którzy wypełniają formularze kontaktowe do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę).
Jeśli ulepszymy pewne elementy na naszej stronie internetowej, lub jeśli wdrożymy nowe funkcje i osiągniemy większy współczynnik konwersji to właśnie wykonaliśmy część zadań z dziedziny CRO (ale o tym przeczytasz w innym naszym wpisie).
Ogólna optymalizacja wygląda tak, że wybieramy konwersję, np. użytkownik składa zamówienie, zapisuje się do newslettera, kupuje produkt itp, ale ty jako analityk CRO najpierw musisz wiedzieć, co poprawić, a następnie jak wdrożyć usprawnienia, które zwiększą Twój współczynnik konwersji. Jednym stwierdzeniem: przeprowadzasz audyt doświadczenia użytkownika (UX).
W 1990 Jakob Nielsen i Ralf Molichem przedstawił 10 heurystyk, czyli zasad interakcji człowiek-maszyna. Omówione wtedy heurystyki nielsenowskie mają zastosowanie do dnia dzisiejszego a coraz częściej są rozpatrywane nie tylko w kontekście samego UX, ale także w połączeniu z SEO dając popularne SXO.
10 heurystyk Nielsena:
Pamiętaj, że najlepsze są małe zmiany.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jakob Nielsen – UX, UI, heurystyki Nielsena?
Napisz w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)