Jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i na stronie ecommerce (przykłady, definicja)

psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy
social media dla firm

W środowisku biznesowym, czy to profile firmowe, czy sklepy eCommerce trudno o zaangażowanie. Zobacz jak wygląda obecnie internet. Influencerzy, zasięgi… To świat w którym konsumenci mają prawie nieograniczony wybór, a bariery wejścia są niższe niż kiedykolwiek, przez co coraz trudniej jest nam konwertować nowych użytkowników i utrzymywać obecnych klientów.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Firmy zajmujące się handlem elektronicznym, czy usługami szukają teraz nowych sposobów zapewniania doskonałej obsługi klienta, aby wszyscy byli bardziej zadowoleni i lojalni. Zaangażowanie klienta jest ważnym aspektem ogólnego doświadczenia i odgrywa rolę w tworzeniu długoterminowych i znaczących relacji z odbiorcami.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność eCommerce, usługową, robisz to 10 lat czy dopiero zaczynasz, warto przyjrzeć się bliżej naszemu dzisiejszemu wpisowi na temat zaangażowania klientów.

zaangażowanie na mediach społecznościowych

Czym jest zaangażowanie klienta?

Zaangażowanie klienta to poziom interakcji i przywiązania do biznesu we wszystkich punktach kontaktu i przez cały cykl życia. Zaangażowanych klientów to przywiązanie emocjonalnie, jak i racjonalne.

Zaangażowani klienci maja dużo większy wpływ pod względem udziału w zyskowności, przychodach i rozwoju relacji. Jasne jest więc, że pogłębianie zaangażowania opłaca się w przychodach i relacji, czy budowaniu brandu. Ale jak Twoja firma może wyjść poza wartość zwykłej transakcji, aby pogłębić relację?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Istnieją trzy kluczowe strategie, a w sumie czynniki. Emocje, uczestnictwo i zachowanie użytkowników.

To właśnie na nich musimy się skupić, aby zwiększyć zaangażowanie klientów.

Wykorzystaj emocje, aby pogłębić więź z klientem

Emocje mają silny wpływ na postrzeganie konsumentów, ale wiele firm zajmujących się handlem elektronicznym tradycyjnie koncentruje się przede wszystkim na przekazie racjonalnym i opartym na produkcie. Zwracanie uwagi na to, co naprawdę Twoi klienci kojarzą z Twoją marką, otworzy możliwości nawiązania kontaktu na głębszym poziomie emocjonalnym.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Rozwijanie głębszych poziomów zaangażowania i emocji można również osiągnąć poprzez wspieranie przejrzystości i zaufania.

Copywriting jest tutaj również bardzo ważny. Pisząc treści na swojej stronie internetowej, używając tonu głosu, który jest autentyczny i prawdziwy, niezbyt nachalny lub sprzedajny, pomagasz swojej marce budować zaufanie odbiorców, zanim jeszcze dokonają zakupu.

Korzystanie z dowodu społecznego i recenzji na stronie może również pomóc w tworzeniu poczucia zaufania.

Używanie humoru to kolejna technika, która ma silny emocjonalny impuls. Przy odpowiednim użyciu nigdy nie zawodzi. Chociaż humor najlepiej sprawdza się w przypadku marek w reklamie w TV i mediach społecznościowych, nawet odrobina zabawy w treściach na blogu czy opisach produktu może sprawić, że Twoja marka będzie bardziej przystępna i bliższa konsumentowi.

Jednak pytanie brzmi: jak wykorzystać emocje klientów, aby skłonić ich do podjęcia preferowanego sposobu działania? Ta lista służąca do budowania zaangażowania emocjonalnego sprawdzi się świetnie:

  • Dowiedz się, jakie obecnie emocje wyzwala Twoja marka.
  • Określ, jakie emocje chcesz wywołać.
  • Słuchaj swoich klientów… UWAŻNIE.
  • Zidentyfikuj podświadome doświadczenia swoich klientów.
  • Zawsze prowadź interakcje, pytaj i angażuj.

Popraw zaangażowanie poprzez uczestnictwo

Innym sposobem na zwiększenie zaangażowania klientów jest zaproszenie ich do udziału nawet w najdrobniejszych kwestiach. Może to być tak proste, jak proszenie o sugestie i opinie, lub trochę bardziej czasochłonne, jak angażowanie klientów w wypełnianie ankiet, quizzów czy pomocy w udoskonalaniu produktów.

Media społecznościowe to kolejna okazja do zwiększenia zaangażowania klientów. Podstawy publikowania w mediach społecznościowych znamy wszyscy. Posty zwiększą świadomość i pozwolą klientom komentować.

Ale to nie koniec — używaj obrazów z możliwością zakupu na swoich kontach w mediach społecznościowych i osadzaj ikony które pozwalają na udostępnienia społecznościowe w swojej witrynie — na stronie produktu, stronie głównej lub dedykowanej stronie galerii zdjęć.

Większość platform mediów społecznościowych pozwala firmom dodawać sklepy w ich aplikacji (np sklep na FB czy IG).

Wykorzystaj zachowanie użytkowników, aby zwiększyć zaangażowanie w witrynie

Omówiliśmy wcześniej, w jaki sposób można wykorzystać emocje, aby zwiększyć zaangażowanie. Jednak równie ważne jest, aby przedsiębiorstwa skoncentrowały się na racjonalnym zwiększaniu zaangażowania klientów, co można osiągnąć poprzez zapewnienie ulepszonego doświadczenia. Ciągłe ulepszanie doświadczeń użytkowników na wymaga od przedsiębiorstw dogłębnego zagłębiania się w spostrzeżenia użytkowników, identyfikowania i rozwiązywania problemów oraz odkrywania, co ich interesuje lub odpycha. Można to zrobić za pomocą narzędzi, takich jak mapy ciepła (heatmap), nagrania odwiedzających, eye tracking i analiza formularzy.

Nagrania odwiedzających odtwarzają rzeczywiste interakcje, które każdy użytkownik podjął w Twojej witrynie. Te spostrzeżenia można wykorzystać do dalszej analizy lub sprawdzenia, czy jakikolwiek element na stronie internetowej rozprasza użytkownika lub w inny sposób stanowi problem.

Mapy ciepła podkreślają obszary maksymalnego zaangażowania na stronie internetowej, czy w sklepie online, a także wskazują martwe strefy. Przedsiębiorstwa mogą badać obszary o niskim zaangażowaniu i testować ulepszenia, które mogą obejmować:

  • Zwiększanie trafności CTA
  • Usuwanie opcji, które nie zwiększają zaangażowania
  • Dodanie nowych elementów, takich jak banery, w celu zwiększenia zaangażowania

Można przeprowadzić analizę formularza, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą z nimi w interakcję. Ta interakcja umożliwia pobieranie informacji z porzuceń dla poszczególnych pól, czasu potrzebnego na wypełnienie formularza, zignorowanych pól i tak dalej. Te dane mogą być dalej wykorzystywane do rozwiązywania problemów i optymalizacji formularzy internetowych w celu zwiększenia zaangażowania i konwersji.

Informacje zwrotne i spostrzeżenia zebrane z ankiet na stronie można również wykorzystać do poprawy zaangażowania użytkowników w witrynie. Na przykład, jeśli użytkownik spędza więcej niż sześć minut na stronie produktu, może zostać uruchomiona ankieta, aby dowiedzieć się, czy użytkownik zamierza coś kupić, czy szuka czegoś konkretnego.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak zaangażować pracowników do rozwiązywania problemów?

Zaangażowanie pracowników w rozwiązywanie problemów może przynieść wiele korzyści dla organizacji, takich jak zwiększenie innowacyjności, skuteczności i poprawa wyników biznesowych. Oto kilka sposobów, jak zmotywować pracowników do rozwiązywania problemów:

  1. Twórz otwartą atmosferę – Stwórz kulturę organizacyjną, która promuje otwartość i dzielenie się pomysłami. Daj pracownikom poczucie, że ich opinia jest ważna i słuchaj ich uwag.
  2. Daj przykład z góry – Zaczynając od kierownictwa, wszyscy pracownicy powinni widzieć, że szefowie są aktywnie zaangażowani w rozwiązywanie problemów i podejmują inicjatywy w tym zakresie.
  3. Motywuj pracowników – Twórz nagrody i motywacje, które zachęcą pracowników do aktywnego udziału w rozwiązywaniu problemów. To może być np. nagroda finansowa, awans, szkolenie czy wyjazd na konferencję.
  4. Zapewnij narzędzia – Udostępnij pracownikom narzędzia, które pomogą w rozwiązywaniu problemów, takie jak oprogramowanie do zarządzania projektami, narzędzia do analizy danych czy platformy do dzielenia się pomysłami.
  5. Wyzwania – Stwórz wyzwania, które zachęcą pracowników do rozwiązywania problemów. Może to być konkurs w rozwiązywaniu problemów biznesowych, wyzwanie innowacyjne lub maraton kodowania.
  6. Szkolenia – Organizuj szkolenia i warsztaty, które pomogą pracownikom rozwijać swoje umiejętności i poznawać nowe technologie i techniki w dziedzinie rozwiązywania problemów.
  7. Podejmuj działania – Kiedy pracownicy przedstawiają problemy, to ważne, aby działać na ich rozwiązanie. W przypadku, gdy ich pomysł zostanie zrealizowany, doceniaj ich pomysł i podziękuj za ich wkład.

Zaangażowanie pracowników w rozwiązywanie problemów wymaga czasu i ciągłej pracy, ale jeśli zrobisz to dobrze, to przyniesie to wiele korzyści dla twojej organizacji.

Wniosek: Jak zwiększyć zaangażowanie

Zwiększenie zaangażowania użytkowników jest kluczowe dla sukcesu w wielu dziedzinach, takich jak media społecznościowe, e-commerce, marketing internetowy czy edukacja online. Oto kilka sposobów, jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników:

  1. Twórz wartościowe treści – Twórz treści, które są ciekawe, interesujące i warte uwagi twojej grupy docelowej. Może to być w formie artykułów, zdjęć, wideo, infografik czy podcastów.
  2. Interakcja z użytkownikami – Stwórz atmosferę otwartej dyskusji, pytaj, odpowiadaj na pytania i komentarze, a także włączaj się w interakcje z użytkownikami. Pokaż, że interesujesz się ich opiniami i potrzebami.
  3. Konkursy i nagrody – Organizuj konkursy i oferuj nagrody użytkownikom za ich zaangażowanie, np. za udostępnienie posta, polubienie twojego profilu czy wzięcie udziału w ankiecie.
  4. Personalizacja – Personalizuj treści, aby lepiej dopasować się do potrzeb i zainteresowań użytkowników. Przykładowo, możesz dostarczać spersonalizowane oferty produktowe, rekomendacje, treści i inne.
  5. Współpraca z influencerami – Współpracuj z osobami, które mają duży wpływ na twoją grupę docelową, np. influencerami, blogerami czy celebrytami. To może pomóc w dotarciu do szerszej grupy odbiorców.
  6. Używaj grafiki i wideo – Grafiki i wideo są często bardziej przyciągające i wpływają na większe zaangażowanie użytkowników niż same teksty. Warto więc korzystać z tych narzędzi w swoich działaniach.
  7. Badaj swoją grupę docelową – Badaj i analizuj swoją grupę docelową, jej zainteresowania i potrzeby. Dzięki temu będziesz w stanie dostarczać bardziej dopasowane treści, a także wiedzieć, jakie działania przynoszą najlepsze wyniki.

Zwiększenie zaangażowania to proces ciągły i wymagający stałej pracy, ale dzięki tym sposobom możesz przyciągnąć i zainteresować swoją grupę docelową, budując pozytywną relację z użytkownikami.

Zaangażowanie klienta to nie tylko wskaźniki, które pokazują nam współczynniki klikalności, polubienia postów czy strony przeglądane w trakcie sesji. W przypadku przedsiębiorstw stymulowanie silnego zaangażowania to:

  • Pogłębianie emocjonalnego związku, jaki konsumenci mają z Twoją marką i wykorzystywanie emocji do zwiększania zaangażowania
  • Zachęcanie klientów do aktywnego udziału na naszych mediach społecznościowych, albo w witrynie
  • Wdrażanie danych i spostrzeżeń dotyczących zachowań użytkowników w celu śledzenia i ulepszania interakcji

Korzystanie z tych strategii i stosowanie ich w swojej firmie pomoże nie tylko nawiązać kontakt z obecnymi i przyszłymi klientami. Zwiększy lojalność klientów i częstotliwość zakupów, zachęci do promowania, a nawet pomoże w opracowywaniu i ulepszaniu produktów.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i na stronie ecommerce?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!