Jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i na stronie ecommerce

Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Powiadomienia push – co to, jak działają + sprawdzone metody
6 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Jak odpowiadać na negatywne opinie o swojej firmie lub produkcie
7 maja, 2022
psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy
social media dla firm

W środowisku biznesowym, czy to profile firmowe, czy sklepy eCommerce trudno o zaangażowanie. Zobacz jak wygląda obecnie internet. Influencerzy, zasięgi… To świat w którym konsumenci mają prawie nieograniczony wybór, a bariery wejścia są niższe niż kiedykolwiek, przez co coraz trudniej jest nam konwertować nowych użytkowników i utrzymywać obecnych klientów.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Firmy zajmujące się handlem elektronicznym, czy usługami szukają teraz nowych sposobów zapewniania doskonałej obsługi klienta, aby wszyscy byli bardziej zadowoleni i lojalni. Zaangażowanie klienta jest ważnym aspektem ogólnego doświadczenia i odgrywa rolę w tworzeniu długoterminowych i znaczących relacji z odbiorcami.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność eCommerce, usługową, robisz to 10 lat czy dopiero zaczynasz, warto przyjrzeć się bliżej naszemu dzisiejszemu wpisowi na temat zaangażowania klientów.

zaangażowanie na mediach społecznościowych

Czym jest zaangażowanie klienta?

Zaangażowanie klienta to poziom interakcji i przywiązania do biznesu we wszystkich punktach kontaktu i przez cały cykl życia. Zaangażowanych klientów to przywiązanie emocjonalnie, jak i racjonalne.

Zaangażowani klienci maja dużo większy wpływ pod względem udziału w zyskowności, przychodach i rozwoju relacji. Jasne jest więc, że pogłębianie zaangażowania opłaca się w przychodach i relacji, czy budowaniu brandu. Ale jak Twoja firma może wyjść poza wartość zwykłej transakcji, aby pogłębić relację?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Istnieją trzy kluczowe strategie, a w sumie czynniki. Emocje, uczestnictwo i zachowanie użytkowników.

To właśnie na nich musimy się skupić, aby zwiększyć zaangażowanie klientów.

Wykorzystaj emocje, aby pogłębić więź z klientem

Emocje mają silny wpływ na postrzeganie konsumentów, ale wiele firm zajmujących się handlem elektronicznym tradycyjnie koncentruje się przede wszystkim na przekazie racjonalnym i opartym na produkcie. Zwracanie uwagi na to, co naprawdę Twoi klienci kojarzą z Twoją marką, otworzy możliwości nawiązania kontaktu na głębszym poziomie emocjonalnym.

Rozwijanie głębszych poziomów zaangażowania i emocji można również osiągnąć poprzez wspieranie przejrzystości i zaufania.

Copywriting jest tutaj również bardzo ważny. Pisząc treści na swojej stronie internetowej, używając tonu głosu, który jest autentyczny i prawdziwy, niezbyt nachalny lub sprzedajny, pomagasz swojej marce budować zaufanie odbiorców, zanim jeszcze dokonają zakupu.

Korzystanie z dowodu społecznego i recenzji na stronie może również pomóc w tworzeniu poczucia zaufania.

Używanie humoru to kolejna technika, która ma silny emocjonalny impuls. Przy odpowiednim użyciu nigdy nie zawodzi. Chociaż humor najlepiej sprawdza się w przypadku marek w reklamie w TV i mediach społecznościowych, nawet odrobina zabawy w treściach na blogu czy opisach produktu może sprawić, że Twoja marka będzie bardziej przystępna i bliższa konsumentowi.

Jednak pytanie brzmi: jak wykorzystać emocje klientów, aby skłonić ich do podjęcia preferowanego sposobu działania? Ta lista służąca do budowania zaangażowania emocjonalnego sprawdzi się świetnie:

  • Dowiedz się, jakie obecnie emocje wyzwala Twoja marka.
  • Określ, jakie emocje chcesz wywołać.
  • Słuchaj swoich klientów… UWAŻNIE.
  • Zidentyfikuj podświadome doświadczenia swoich klientów.
  • Zawsze prowadź interakcje, pytaj i angażuj.

Popraw zaangażowanie poprzez uczestnictwo

Innym sposobem na zwiększenie zaangażowania klientów jest zaproszenie ich do udziału nawet w najdrobniejszych kwestiach. Może to być tak proste, jak proszenie o sugestie i opinie, lub trochę bardziej czasochłonne, jak angażowanie klientów w wypełnianie ankiet, quizzów czy pomocy w udoskonalaniu produktów.

Media społecznościowe to kolejna okazja do zwiększenia zaangażowania klientów. Podstawy publikowania w mediach społecznościowych znamy wszyscy. Posty zwiększą świadomość i pozwolą klientom komentować.

Ale to nie koniec — używaj obrazów z możliwością zakupu na swoich kontach w mediach społecznościowych i osadzaj ikony które pozwalają na udostępnienia społecznościowe w swojej witrynie — na stronie produktu, stronie głównej lub dedykowanej stronie galerii zdjęć.

Większość platform mediów społecznościowych pozwala firmom dodawać sklepy w ich aplikacji (np sklep na FB czy IG).

Wykorzystaj zachowanie użytkowników, aby zwiększyć zaangażowanie w witrynie

Omówiliśmy wcześniej, w jaki sposób można wykorzystać emocje, aby zwiększyć zaangażowanie. Jednak równie ważne jest, aby przedsiębiorstwa skoncentrowały się na racjonalnym zwiększaniu zaangażowania klientów, co można osiągnąć poprzez zapewnienie ulepszonego doświadczenia. Ciągłe ulepszanie doświadczeń użytkowników na wymaga od przedsiębiorstw dogłębnego zagłębiania się w spostrzeżenia użytkowników, identyfikowania i rozwiązywania problemów oraz odkrywania, co ich interesuje lub odpycha. Można to zrobić za pomocą narzędzi, takich jak mapy ciepła (heatmap), nagrania odwiedzających, eye tracking i analiza formularzy.

Nagrania odwiedzających odtwarzają rzeczywiste interakcje, które każdy użytkownik podjął w Twojej witrynie. Te spostrzeżenia można wykorzystać do dalszej analizy lub sprawdzenia, czy jakikolwiek element na stronie internetowej rozprasza użytkownika lub w inny sposób stanowi problem.

Mapy ciepła podkreślają obszary maksymalnego zaangażowania na stronie internetowej, czy w sklepie online, a także wskazują martwe strefy. Przedsiębiorstwa mogą badać obszary o niskim zaangażowaniu i testować ulepszenia, które mogą obejmować:

  • Zwiększanie trafności CTA
  • Usuwanie opcji, które nie zwiększają zaangażowania
  • Dodanie nowych elementów, takich jak banery, w celu zwiększenia zaangażowania

Można przeprowadzić analizę formularza, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą z nimi w interakcję. Ta interakcja umożliwia pobieranie informacji z porzuceń dla poszczególnych pól, czasu potrzebnego na wypełnienie formularza, zignorowanych pól i tak dalej. Te dane mogą być dalej wykorzystywane do rozwiązywania problemów i optymalizacji formularzy internetowych w celu zwiększenia zaangażowania i konwersji.

Informacje zwrotne i spostrzeżenia zebrane z ankiet na stronie można również wykorzystać do poprawy zaangażowania użytkowników w witrynie. Na przykład, jeśli użytkownik spędza więcej niż sześć minut na stronie produktu, może zostać uruchomiona ankieta, aby dowiedzieć się, czy użytkownik zamierza coś kupić, czy szuka czegoś konkretnego.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Wniosek

Zaangażowanie klienta to nie tylko wskaźniki, które pokazują nam współczynniki klikalności, polubienia postów czy strony przeglądane w trakcie sesji. W przypadku przedsiębiorstw stymulowanie silnego zaangażowania to:

  • Pogłębianie emocjonalnego związku, jaki konsumenci mają z Twoją marką i wykorzystywanie emocji do zwiększania zaangażowania
  • Zachęcanie klientów do aktywnego udziału na naszych mediach społecznościowych, albo w witrynie
  • Wdrażanie danych i spostrzeżeń dotyczących zachowań użytkowników w celu śledzenia i ulepszania interakcji

Korzystanie z tych strategii i stosowanie ich w swojej firmie pomoże nie tylko nawiązać kontakt z obecnymi i przyszłymi klientami. Zwiększy lojalność klientów i częstotliwość zakupów, zachęci do promowania, a nawet pomoże w opracowywaniu i ulepszaniu produktów.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i na stronie ecommerce?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)