Jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i na stronie ecommerce
Zawartość strony
W środowisku biznesowym, czy to profile firmowe, czy sklepy eCommerce trudno o zaangażowanie. Zobacz jak wygląda obecnie internet. Influencerzy, zasięgi… To świat w którym konsumenci mają prawie nieograniczony wybór, a bariery wejścia są niższe niż kiedykolwiek, przez co coraz trudniej jest nam konwertować nowych użytkowników i utrzymywać obecnych klientów.
Firmy zajmujące się handlem elektronicznym, czy usługami szukają teraz nowych sposobów zapewniania doskonałej obsługi klienta, aby wszyscy byli bardziej zadowoleni i lojalni. Zaangażowanie klienta jest ważnym aspektem ogólnego doświadczenia i odgrywa rolę w tworzeniu długoterminowych i znaczących relacji z odbiorcami.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność eCommerce, usługową, robisz to 10 lat czy dopiero zaczynasz, warto przyjrzeć się bliżej naszemu dzisiejszemu wpisowi na temat zaangażowania klientów.
Zaangażowanie klienta to poziom interakcji i przywiązania do biznesu we wszystkich punktach kontaktu i przez cały cykl życia. Zaangażowanych klientów to przywiązanie emocjonalnie, jak i racjonalne.
Zaangażowani klienci maja dużo większy wpływ pod względem udziału w zyskowności, przychodach i rozwoju relacji. Jasne jest więc, że pogłębianie zaangażowania opłaca się w przychodach i relacji, czy budowaniu brandu. Ale jak Twoja firma może wyjść poza wartość zwykłej transakcji, aby pogłębić relację?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Istnieją trzy kluczowe strategie, a w sumie czynniki. Emocje, uczestnictwo i zachowanie użytkowników.
To właśnie na nich musimy się skupić, aby zwiększyć zaangażowanie klientów.
Emocje mają silny wpływ na postrzeganie konsumentów, ale wiele firm zajmujących się handlem elektronicznym tradycyjnie koncentruje się przede wszystkim na przekazie racjonalnym i opartym na produkcie. Zwracanie uwagi na to, co naprawdę Twoi klienci kojarzą z Twoją marką, otworzy możliwości nawiązania kontaktu na głębszym poziomie emocjonalnym.
Rozwijanie głębszych poziomów zaangażowania i emocji można również osiągnąć poprzez wspieranie przejrzystości i zaufania.
Copywriting jest tutaj również bardzo ważny. Pisząc treści na swojej stronie internetowej, używając tonu głosu, który jest autentyczny i prawdziwy, niezbyt nachalny lub sprzedajny, pomagasz swojej marce budować zaufanie odbiorców, zanim jeszcze dokonają zakupu.
Korzystanie z dowodu społecznego i recenzji na stronie może również pomóc w tworzeniu poczucia zaufania.
Używanie humoru to kolejna technika, która ma silny emocjonalny impuls. Przy odpowiednim użyciu nigdy nie zawodzi. Chociaż humor najlepiej sprawdza się w przypadku marek w reklamie w TV i mediach społecznościowych, nawet odrobina zabawy w treściach na blogu czy opisach produktu może sprawić, że Twoja marka będzie bardziej przystępna i bliższa konsumentowi.
Jednak pytanie brzmi: jak wykorzystać emocje klientów, aby skłonić ich do podjęcia preferowanego sposobu działania? Ta lista służąca do budowania zaangażowania emocjonalnego sprawdzi się świetnie:
Innym sposobem na zwiększenie zaangażowania klientów jest zaproszenie ich do udziału nawet w najdrobniejszych kwestiach. Może to być tak proste, jak proszenie o sugestie i opinie, lub trochę bardziej czasochłonne, jak angażowanie klientów w wypełnianie ankiet, quizzów czy pomocy w udoskonalaniu produktów.
Media społecznościowe to kolejna okazja do zwiększenia zaangażowania klientów. Podstawy publikowania w mediach społecznościowych znamy wszyscy. Posty zwiększą świadomość i pozwolą klientom komentować.
Ale to nie koniec — używaj obrazów z możliwością zakupu na swoich kontach w mediach społecznościowych i osadzaj ikony które pozwalają na udostępnienia społecznościowe w swojej witrynie — na stronie produktu, stronie głównej lub dedykowanej stronie galerii zdjęć.
Większość platform mediów społecznościowych pozwala firmom dodawać sklepy w ich aplikacji (np sklep na FB czy IG).
Omówiliśmy wcześniej, w jaki sposób można wykorzystać emocje, aby zwiększyć zaangażowanie. Jednak równie ważne jest, aby przedsiębiorstwa skoncentrowały się na racjonalnym zwiększaniu zaangażowania klientów, co można osiągnąć poprzez zapewnienie ulepszonego doświadczenia. Ciągłe ulepszanie doświadczeń użytkowników na wymaga od przedsiębiorstw dogłębnego zagłębiania się w spostrzeżenia użytkowników, identyfikowania i rozwiązywania problemów oraz odkrywania, co ich interesuje lub odpycha. Można to zrobić za pomocą narzędzi, takich jak mapy ciepła (heatmap), nagrania odwiedzających, eye tracking i analiza formularzy.
Nagrania odwiedzających odtwarzają rzeczywiste interakcje, które każdy użytkownik podjął w Twojej witrynie. Te spostrzeżenia można wykorzystać do dalszej analizy lub sprawdzenia, czy jakikolwiek element na stronie internetowej rozprasza użytkownika lub w inny sposób stanowi problem.
Mapy ciepła podkreślają obszary maksymalnego zaangażowania na stronie internetowej, czy w sklepie online, a także wskazują martwe strefy. Przedsiębiorstwa mogą badać obszary o niskim zaangażowaniu i testować ulepszenia, które mogą obejmować:
Można przeprowadzić analizę formularza, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą z nimi w interakcję. Ta interakcja umożliwia pobieranie informacji z porzuceń dla poszczególnych pól, czasu potrzebnego na wypełnienie formularza, zignorowanych pól i tak dalej. Te dane mogą być dalej wykorzystywane do rozwiązywania problemów i optymalizacji formularzy internetowych w celu zwiększenia zaangażowania i konwersji.
Informacje zwrotne i spostrzeżenia zebrane z ankiet na stronie można również wykorzystać do poprawy zaangażowania użytkowników w witrynie. Na przykład, jeśli użytkownik spędza więcej niż sześć minut na stronie produktu, może zostać uruchomiona ankieta, aby dowiedzieć się, czy użytkownik zamierza coś kupić, czy szuka czegoś konkretnego.
Zaangażowanie klienta to nie tylko wskaźniki, które pokazują nam współczynniki klikalności, polubienia postów czy strony przeglądane w trakcie sesji. W przypadku przedsiębiorstw stymulowanie silnego zaangażowania to:
Korzystanie z tych strategii i stosowanie ich w swojej firmie pomoże nie tylko nawiązać kontakt z obecnymi i przyszłymi klientami. Zwiększy lojalność klientów i częstotliwość zakupów, zachęci do promowania, a nawet pomoże w opracowywaniu i ulepszaniu produktów.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i na stronie ecommerce?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |