Google Page Speed insights
Google PageSpeed Insights optymalizacja szybko艣膰 艂adowanie strony i wynik page speed
24 sierpnia, 2021
Pop up, sklep internetowy i konwersje (wyskakuj膮ce okienka pop-up newsletter)
25 sierpnia, 2021
Jak wypromowa膰 firm臋

Jak wypromowa膰 firm臋 w sieci

Sie膰 Internet jest obecnie nadrz臋dnym medium, z kt贸rego korzysta wi臋kszo艣膰 ludzi na ca艂ym 艣wiecie. W czasach wsp贸艂czesnych coraz rzadziej si臋ga si臋 po gazet臋 w wersji papierowej, czy telegazet臋 dost臋pn膮 w telewizji kablowej. Szukaj膮c us艂ug b膮d藕 produkt贸w ludzie w pierwszej kolejno艣ci wpisuj膮 poszukiwane frazy w sieci Internet. Dlatego wa偶na jest reklama firmy i jej oferty w Internecie. Ale jak wypromowa膰 firm臋 w sieci? Z jakich narz臋dzi marketingowych mog膮 przedsi臋biorcy skorzysta膰?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Czym jest reklama?

Zanim podejmiemy si臋 pr贸by zdefiniowana skutecznej reklamy i okre艣lenia w jaki spos贸b wypromowa膰 firm臋 w sieci Internet i jej produkty/us艂ugi nale偶y zastanowi膰 si臋 czym jest reklama. Poj臋cie reklama jest bardzo trudnym poj臋ciem do zdefiniowania. Z uwagi na r贸偶norodno艣膰 dost臋pnych definicji oraz z uwagi na dynamiczny charakter tego poj臋cia, kt贸re si臋 ci膮gle zmienia, reklam臋 ci臋偶ko jest zdefiniowa膰 w jednoznaczny spos贸b. Dynamiczny rozw贸j reklamy jest zwi膮zany z szybkim tempem rozwoju otaczaj膮cego nas 艣wiata, mi臋dzy innymi zwi膮zanego z rozwojem techniki, wprowadzaniem nowoczesnych innowacji technologicznych oraz wdra偶aniem innowacji w zakresie us艂ug marketingowych.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Reklama i marketing jako poj臋cia stosowane na co dzie艅 s膮 obecnie w polu zainteresowa艅 nauk, takich jak: ekonomia, estetyka, etyka, prawo, kulturoznawstwo, psychologia, socjologia oraz lingwistyka. Dzi臋ki takiemu du偶emu zainteresowaniu ze strony badaczy, poj臋cie reklama doczeka艂a si臋 wielu r贸偶norakich definicji. Mimo, i偶 w literaturze r贸偶nych nauk istnieje wiele definicji reklamy, to jest jeden wsp贸lny mianownik, kt贸ry 艂膮czy wszystkie te definicje. Wsp贸lnym mianownikiem wszystkich definicji jest jedno przes艂anie, kt贸re m贸wi o tym, 偶e reklama jest to informacja, komunikat o towarze, produkcie, kt贸ry ma za zadanie zach臋ci膰 konsumenta do jego nabycia. Reklama jest p艂atn膮 form膮 przedstawienia przez firm臋 oferuj膮c膮 towar, us艂ug臋 lub ide臋 w spos贸b popieraj膮cy. Komunikat ten jest przedstawiany w formie bezosobowej.

W dost臋pnej obecnie literaturze, definicja reklamy, kt贸ra zosta艂a przytoczona powy偶ej, jest aktualnie uwa偶ana za definicj臋 najbardziej precyzyjn膮 z punktu widzenia nauki o biznesie i ekonomii. M贸wi膮c o komunikatach reklamowych, warto jest tak偶e wspomnie膰 o g艂贸wnych zadaniach skutecznej kampanii reklamowej.

Internet obecnie jest g艂贸wnym oknem na 艣wiat ludzi. Coraz rzadziej cz艂owiek si臋ga po papierow膮 gazet臋, czy telegazet臋 dost臋pn膮 w telewizji kablowej. Szukaj膮c us艂ug b膮d藕 produkt贸w ludzie w pierwszej kolejno艣ci wpisuj膮 poszukiwane frazy w sieci Internet. Dlatego wa偶na jest reklama firmy i jej oferty w sieci Internet. Ale jak wypromowa膰 firm臋 w sieci? Z jakich narz臋dzi mog膮 przedsi臋biorcy skorzysta膰?

Zadania reklamy

G艂贸wne zadania ka偶dej reklamy to:

  • wzmacnianie wizerunku marki produktu poprzez aktywizacj臋 艣wiadomo艣ci o firmie, marce, co z kolei prowadzi do wzrostu sprzeda偶y;
  • wzmacnianie przychylnych postaw nabywc贸w wobec marki, produktu, poprzez cykliczne powtarzanie komunikat贸w reklamowych;
  • podtrzymywanie poziomu sprzeda偶y d贸br przez firm臋, nawet w obliczy innych kampanii konkurencyjnych przedsi臋biorstw, kt贸re oferuj膮 podobne lub takie same produkty;
  • reklama pe艂ni funkcj臋 edukacji – rynek bombardowany jest towarami i us艂ugami podobnymi lub bardzo takimi samymi, r贸偶ni膮 si臋 cen膮 i mark膮, z tego powodu najwi臋ksze koncerny, instytucje podejmuj膮 si臋 wyzwania edukacji dotychczasowych i potencjalnych klient贸w, wskazuj膮c, 偶e dotychczas kupowanych u nich towar jest lepszy, wy偶szej jako艣ci;
  • tworzy pozytywny image firmy.

Rodzaje reklamy

Reklama jest bardzo popularn膮 form膮 przekazu, dzi臋ki czemu doczeka艂a si臋 nie tylko wielu definicji z r贸偶nych punkt贸w widzenia, ale i szerokiej gamy klasyfikacji. Reklam臋 dzieli si臋 ze wzgl臋du na:

Spos贸b i 藕r贸d艂a finansowania, wyr贸偶nia si臋 :

  • Reklam臋 indywidualn膮,
  • Reklam臋 wsp贸ln膮.

Zasi臋g reklamy, dzielimy na :

  • Reklam臋 krajow膮,
  • Reklam臋 detaliczn膮.

Wyb贸r medi贸w, wyr贸偶ni膰 mo偶na :

  • Reklama zewn臋trzna,
  • Media niestandardowe,
  • Reklama prasowa,
  • Reklama telewizyjna,
  • Reklama radiowa,
  • Direct mail,
  • Reklama online.
    Najbardziej godn膮 uwagi form膮 reklamy jest przekaz w sieci Internet, czyli reklama online. Czym ona jest? Jakie niesie za sob膮 korzy艣ci? Jakie ma wady i zalety? O tym poni偶ej

Reklama internetowa, zwana tak偶e online

We wsp贸艂czesnych czasach, w dobie pe艂nej komputeryzacji oraz rozwini臋tej technologii. W czasach, w kt贸rych tworzone s膮 coraz to nowe, bardziej rozbudowane programy, gry komputerowe o imponuj膮cej grafice oraz portale internetowe o ciekawej i atrakcyjnej tematyce, wzrasta w dynamicznym tempie liczba odbiorc贸w przekaz贸w reklamowych.

Z uwagi na fakt, i偶 w sieci Internet mo偶liwy jest podzia艂 program贸w komputerowych, stron internetowych oraz gier komputerowych na liczne kategorie, reklamodawcy maj膮 mo偶liwo艣膰 dokona膰 wyboru w jakim miejscu w sieci pragn膮 wyemitowa膰 sw贸j przekaz reklamowy. Taka mo偶liwo艣ci jest bardzo korzystna z punktu widzenia ca艂ej kampanii, gdy偶 takie rozwi膮zanie minimalizuje ryzyko, 偶e reklama trafi na przypadkowego odbiorc臋, kt贸ry z powodu swoich preferencji nie b臋dzie produktem lub us艂ug膮 zainteresowany.

Kolejn膮 korzy艣ci膮 wynikaj膮c膮 z prowadzenia kampanii reklamowej w Internecie jest brak ogranicze艅 o charakterze czasoprzestrzennym. Istotn膮 cech膮 reklamy internetowej jest jej cel. Celem reklamy w sieci, nie jest nak艂onienie klienta do zakupu, lecz zach臋cenie go do klikania w banery reklamowe, linki, aby nieco wi臋cej dowiedzie膰 si臋 o produkcie, by si臋 z nim dok艂adnie zapozna膰. Taka relacja trwalej zapisze si臋 w pami臋ci odbiorcy przekazu.

Co z kolei zaowocuje trwa艂ymi relacjami mi臋dzy mark膮 a konsumentem. Reklama online to obecnie najbardziej popularna forma emitowania komunikat贸w, informacji reklamowych. Jest ona tak bardzo popularna i tak cz臋sto stosowana, gdy偶 trafia ona do szerokiego grona odbiorc贸w z grupy docelowej. W obecnych czasach niemal偶e ka偶dy cz艂owiek korzysta z sieci Internet. Dodatkowym plusem s膮 niskie koszty emisji reklamy w sieci. Ju偶 nawet ma艂a firma z niskim bud偶etem na reklam臋 i marketingu mo偶e sobie pozwoli膰 na tego typu przekaz.

Zatem podsumowujmy jakie s膮 wady i zalety reklamy online?

Zalety reklamy internetowej:

  • Reklama online mo偶e by膰 zajmuj膮ca, interaktywna i zapadaj膮ca w pami臋膰,
  • Trafia do selektywnej liczy os贸b, do okre艣lonej grupy docelowej, co minimalizuje szanse trafienia na przypadkowego odbiorc臋,
  • Brak zasad, przez co do Internetu trafia wszystko,
  • Ciekawe i chwytliwe kampanie mog膮 zosta膰 lajkowane i udost臋pnianie do szerszej grupy odbiorc贸w, to tak zwany efekt wirusa,
  • Du偶e pole do popisu dla reklamodawc贸w: mo偶na u偶y膰 efekt贸w d藕wi臋kowych, audiowizualnych, specjalnych,
  • Brak ogranicze艅.

Wady reklamy internetowej:

  • Brak mo偶liwo艣ci przeprowadzenia kompleksowych bada艅, kt贸re w spos贸b rzetelny mog艂yby zmierzy膰 skuteczno艣ci reklamy online,
  • Odbiorcami s膮 tylko osoby korzystaj膮ce z komputer贸w, smartphon贸w i innych narz臋dzi do korzystania z sieci Internet, przez co reklama nie trafi do odbiorc贸w, kt贸rzy nie s膮 zaznajomieni z korzystaniem z Internetu.

Jak skonstruowa膰 skuteczn膮 reklam臋?

Internet daje szerokie pole manewr贸w je艣li chodzi o reklam臋. Jednak 偶adna reklama nie b臋dzie skuteczna, je艣li b臋dzie 藕le skonstruowana. Istotnym elementem reklamy jest u偶yty w niej je偶yk, znaki werbalne i niewerbalne. Wyb贸r odpowiedniej konstrukcji sk艂adniowej po艂膮czonej z obrazem i d藕wi臋kiem, dla osi膮gni臋cia zamierzonego efektu jakimi jest przekonania kogo艣 do zakupu reklamowanego produktu jest nie lada wyzwaniem. M贸wi膮c o j臋zyku w reklamie nale偶y skupi膰 si臋 nie tylko na wypowiadanych s艂owach ale i na ca艂ym tle jakie towarzyszy przes艂aniu reklamy. Dlatego omawiaj膮c zagadnienie j臋zyka w reklamie nale偶y scharakteryzowa膰 zar贸wno werbalne znaki jak i niewerbalne aspekty reklamy.

Znaki niewerbalne w reklamie

Znaki niewerbalne pozwalaj膮 na uwidocznienie stan贸w emocjonalnych postaci, sytuacji. Bez znak贸w niewerbalnych przekaz werbalny by艂by niewystarczaj膮cy. W reklamie wyr贸偶nia si臋 trzy podgrupy znak贸w niewerbalnych, nale偶膮 do nich: poetyka obrazu, d藕wi臋ku i ruchu. Ka偶da z grup sk艂ada si臋 z co najmniej dw贸ch czynnik贸w jakie warunkuje dana poetyka. Poetyka obrazu jest podstawowym komponentem tworzenia reklamy. Obraz tworzony w spocie ma na celu przeniesienie widza w 艣wiat przedstawiony, tak by odbiorca poczu艂 si臋 jego cz臋艣ci膮, uto偶sami艂 si臋 z nim.

Na poetyk臋 obrazu sk艂ada si臋: linia, barwa, 艣wiat艂ocie艅 i kompozycja. Poetyka ruchu jest integraln膮 cz臋艣ci膮 reklamy. dynamika, ruch jest bardzo istotnym elementem reklamy, gdy偶 pozwala przyku膰 uwag臋 widza ekspresj膮 i wyrazem. Projekcja ruchu wyst臋puje w przypadku reklamy telewizyjnej. Fotografia ruchu odnosi si臋 do reklamy prasowej, zewn臋trznej.

Ruch adwolatywny (uchwycenie d藕wi臋ku dynamicznych przedmiot贸w, postaci) wykorzystany jest w reklamie radiowej. Rozr贸偶nia si臋 nast臋puj膮ce elementy poetyki ruchu, oto one: projekcja ruchu, fotografia ruchu i ruch adwolatywny. Ostatnim elementem jest poetyka d藕wi臋ku. D藕wi臋k nadaje reklamie 偶ywszego znaczenia, sk艂ania niekiedy do refleksji, pozwala na utrwalenie w pami臋ci marki oferowanego produktu. Wyr贸偶nia si臋 dwa rodzaje d藕wi臋k贸w wykorzystywanych w reklamie: d藕wi臋k wyobra偶ony i przywo艂any, zwany tak偶e jako adwolatywny.

D藕wi臋k wyobra偶ony to d藕wi臋k, z kt贸rym mamy do czynienia w przypadku reklamy audiowizualnej. Sk艂ania odbiorc臋 do uzupe艂nienia sobie nie wklejonych przez reklamodawc臋 d藕wi臋k贸w, cho膰 obraz sugeruje 偶e takowy w reklamie powinien si臋 znale藕膰, np. wygl膮d roze艣mianej twarzy. D藕wi臋k przywo艂any, zwany inaczej jako adwolatywny, to d藕wi臋k, kt贸ry wykorzystuje si臋 w reklamie radiowej i audiowizualnej, polega na tym, 偶e reklamuje si臋 ten sam produkt ale za pomoc膮 dw贸ch rodzaj贸w reklamy, w kt贸rych stosuje si臋 ten sam przekaz, tre艣膰.

Znaki werbalne u偶ywane na potrzeby reklamy

Omawiaj膮c znaki werbalne u偶ywane w reklamie, nale偶y szczeg贸lnie skupi膰 swoj膮 uwag臋 na poj臋ciu slogan reklamowy. Slogan jest to zwi臋z艂a, bardzo kr贸tka forma wypowiedzi, kt贸ra jest zarazem wyrazista i wymowna. Slogan z uwagi na fakt, i偶 jest skierowany do odbiorc贸w masowych, to musi by膰 dopasowany j臋zykowo do r贸偶nych os贸b, kt贸rych wsp贸lnym mianownikiem jest przynale偶no艣膰 do jednej grupy docelowej. Wypowied藕 ta powinna by膰 nacechowana emocjonalnie. Zadaniem sloganu jest zach臋cenie odbiorc贸w przekazu do nabycia produktu b膮d藕 us艂ugi, kt贸re s膮 reklamowane przy jego pomocy.

M贸wi膮c o j臋zyku werbalnym reklamy szczeg贸ln膮 uwag臋 nale偶y skupi膰 na sloganie reklamowym. Slogan to kr贸tka, zwi臋z艂a, a zarazem bardzo wymowna i wyrazista forma s艂owna. Skierowana jest do odbiorcy masowego, co oznacza 偶e jest j臋zykowo dostosowana do r贸偶nych os贸b z tej samej grupy docelowej. Nacechowany jest emocjonalnie. Slogan ma na celu zach臋cenie do nabycia towaru lub us艂ugi reklamowanej za jego pomoc膮. Bardzo cz臋sto slogan reklamowy jest na przemian u偶ywany z terminem has艂o. Jest to mylne. Has艂o nakazuje do jakiego艣 dzia艂ania, najcz臋艣ciej wyra偶ony jest w trybie rozkazuj膮cym.

Za艣 slogan stwierdza jakie艣 zjawisko, sytuacj臋, fakt i tylko zach臋ca do skorzystania us艂ugi czy kupna towaru, nie nakazuje. Cechy dobrego sloganu reklamowego :

  • powinien sk艂ania膰 odbiorc臋 do refleksji, wyci膮gni臋cia swoich wniosk贸w, s艂owem powinien by膰 sugestywny,
  • powinien odznacza膰 si臋 oryginaln膮 formu艂膮 j臋zykow膮,
  • powinien zadziwia膰 nieoczekiwanymi zwi膮zkami wyrazowymi,
  • powinien 艂atwo zapada膰 w pami臋膰 odbiorcy,
  • powinien by膰 niepowtarzalny na tyle, by nie mo偶na by艂o do niego dopasowa膰 podobnego has艂a czy sloganu.

Jak wypromowa膰 firm臋 w sieci?

Internet daje wiele mo偶liwo艣ci. Reklamodawcy mog膮 wrzuca膰 przekazy reklamowe na portalach internetowych, serwisach og艂oszeniowych, mediach spo艂eczno艣ciowych, forach internetowych, w przegl膮darkach typu google. Mog膮 wrzuca膰 reklamy w formie tylko tre艣ci pisanej, w formie obraz nieruchomy plus tre艣膰 lub w formie ca艂ych spot贸w reklamowych. Ka偶da z form tradycyjnej reklamy mo偶e by膰 prze艂o偶ona na reklam臋 internetow膮. Mo偶liwo艣ci jest sporo i nie s膮 one niczym nieograniczone. Nie wa偶ne jest gdzie reklama b臋dzie si臋 pojawia膰 w sieci, wa偶ne jest by by艂a ona czytelna i przykuwaj膮ca wzrok odbiorcy. W sieci jest du偶o tre艣ci, dlatego ka偶dy reklamowy przekaz musi mie膰 ten pazur, efekt „艁A艁”, by nie zgin膮艂 w艣r贸d innych tre艣ci. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e 偶eby reklama by艂a skuteczna musi si臋 cyklicznie powtarza膰, w przeciwnym wypadku przestanie ona trafia膰 do docelowych odbiorc贸w.

呕eby promowa膰 firm臋 musisz wykorzysta膰 kilka narz臋dzi. Facebook ads, google ads (dawniej google adwords), linkedin, instagram, ca艂o艣ciowo social media. Dodatkowo optymalizacja SEO, content promocyjny, wizyt贸wka google, profil firmowy, a to wszystko aby bran偶a wiedzia艂a 偶e jeste艣 ekspertem.

Dzi臋ki temu b臋dziesz zapraszany na eventy, podcasty, wywiady i zyskasz nowych klient贸w. Ludzie sami b臋d膮 Ciebie wyszukiwa膰. A wyszukiwarka google kogo inne b臋dzie pokazywa膰 jak nie Ciebie na has艂a brandowe?

Sprytne prawda?Cel biznesowy spe艂niony. A Tw贸j branding bran偶owy przez d艂ugie miesi膮ce b臋dzie nap臋dza艂 Tobie klient贸w. Daj si臋 pozna膰. Twoja witryna to Twoja wizyt贸wka, to tam pozyskasz leady i b臋dziesz sprzedawa艂 je艣li posiadasz e-commerce.

Jak promowa膰 firm臋, reklamowa膰 skutecznie (marketing spo艂eczno艣ciowy)

Zadbaj ju偶 teraz o widoczno艣膰 swojej firmy w internecie. U偶ytkownik musi wiedzie膰 偶e jest w dobrym miejscu.

Zadbaj o sw贸j biznes, bo jak nie ty to kto to zrobi?A teraz pos艂uchaj.Chcemy skutecznie promowa膰 Twoj膮 firm臋 w internecie. Niewa偶ne w jakiej bran偶y dzia艂asz.

Czy chcesz wypromowa膰 firm臋 budowlan膮, us艂ugow膮 czy sklep internetowy.Zrobimy to.

A konwersja jest dla nas najwa偶niejsza. Wi臋c zam贸w teraz marketing internetowy i dzia艂ania promocyjne a my zapewnimy Tobie ruch na stronie i content marketing kt贸ry przekszta艂ci odwiedzaj膮cych w kupuj膮cych.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)