Zawartość strony
Content marketing jest jednym z najlepszych narzędzi pod względem kosztów, żeby napędzać sprzedaż i generować nowe leady.
Ale kluczem w zrozumieniu swojego content marketingu jest to że Twoje rezultaty są ściśle powiązane z jakością Twoich treści.
Więc w tym wpisie przekaże 5 zasad jak pisać ciekawe opowiadania czyli jak tworzyć ciekawy content.
Zacznijmy!
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Z tej strony Rafał Szrajnert, właściciel UniqueSEO. Miło mi że tu jesteś.
Wiem że tworzenie contentu może czasami wydawać się trudnym zajęciem, ale uwierz mi… warto to robić.
W szczególności jeśli zapamiętasz że treści które tworzysz są warte rezultatu ponieważ budujesz swój biznes.
Obejrzyj wideo na youtube pt. Jak pisać ciekawe opowiadania, Marketing treści na blog, stronę internetową lub do reklam
Jako szkielet opowieści posłużę się analizą Freytaga. Gustaw Freytag było to niemiecki dramaturgopisarz (nie wiem czy tak się mówi!).
Według niego historię można dobrze opowiedzieć dzięki 5 krokom.
Idealnie byłoby się trzymać tego szkieletu opowiadania podczas tworzenia treści, ale w poradnikach i tekstach technicznych jest to bardzo trudne. Niemniej zachęcam. A teraz już bardziej praktyczne tipy, jak „usiądziesz do tworzenia”.
Pora na ciekawe tipy żeby tworzyć ciekawsze story i opowiadania:
Skoro Twój potencjalny klient znalazł ten materiał w sieci (pomińmy na razie czy za pomocą SEO, czy udostępnień w social media) to jego celem jest zapoznanie się z tematem który zobaczył w Twoim artykule.
To rozumie się teraz samo przez siebie. Więc unikaj pisania o czymś innym, co niestety robi teraz wiele osób. Widać to w szczególności w branży kulinarnej kiedy „seo wjedzie za mocno”. Wpisałeś w google przepis na szalotkę, wchodzisz w link i zamiast przepisu, do którego musisz scrollować przez całą stronę masz informacje takie co to są jabłka, jakie mamy gatunki jabłek, co to jest szarlotka, co to jest ciasto, historia wypieków i wreszcie… na sam koniec przepis!
Pamiętaj też o krótkich paragrafach. Nasze oko znacznie lepiej skanuje tekst niż czyta jak coś jest napisane drobnym maczkiem.
Kolejny krok to zmiana stylu pisma. Wiem czego uczyłeś się w szkole, ale taki styl pisania jest nudny. Powinieneś używać stylu konwersacyjnego. Czyli pisz tak jakbyś rozmawiał z drugą osobą.
Bo rozmowa wciąga, a czytanie instrukcji do pilota napisanej w trzeciej osobie już nie.
Nie wstydź się poprawiać. Kiedy czytasz ponownie to dostrzeżesz wiele błędów.
Najwięksi pisarze i najlepsi copywriterzy nieustannie czytają ponownie i nanoszą poprawki w swoich tekstach.
Zastanów się wtedy czy wszystko opisałeś tak jak chciałeś, czy gdzieś nie schodzisz za bardzo z głównego tematu i czy nie lejesz miejscami wody.
Bardzo skutecznym tip’em którego wielu niestety nie chce się zbyt często stosować jest czytanie na głos. Większość z nas subwokalizuje, czyli czytamy w myślach. Sęk w tym że takie czytanie powoduje że często inaczej odbieramy tekst.
I jeszcze jedno.
Gramatyka.
Dostępnych jest wiele narzędzi online w tym celu.
Nie będę wymieniał żadnego konkretnego, wybierz takie które będzie dla Ciebie najwygodniejsze.
Bez znaczenia czy piszesz opowiadanie, czy wpis na blogu. Dawaj konkrety i coś co można zastosować.
W przypadku materiału który ma promować Twoją firmę jest tu jeszcze coś co działa świetnie.
Jeśli czytelnik dostanie wskazówki, lub metody które może wypróbować od razu, to z chęcią będzie wracał po więcej.
A im więcej razy do Ciebie wróci, tym większe zaufanie i wzrasta skłonność do zakupu.
Jedną z najlepszych taktyk aby ktoś od Ciebie kupował, jest dawanie szybkich rezultatów.
Materiały wizualne są świetne. Najlepiej jeśli masz swoje, ale z braku laku stockowe grafiki mogą być.
Dzięki temu czytelnik lepiej będzie integrował się z Twoim contentem, a im lepsze doznania tym lepsze wyniki.
Świetnie działają infografiki które podsumowują całą treść.
Pamiętaj że na wstępie obiecałeś odpowiedzieć na pytanie. Upewnij się więc że to robisz. W internecie niestety pełno jest artykułów czy filmów na youtube, gdzie autor w sumie gada od rzeczy. Ty tracisz czas i musisz dalej szukać. Zapamiętujesz taką osobę, lub firmę i już w przyszłości nie klikasz w ich materiały.
Jeśli chcesz wzbogacić swój content czy opowiadanie to zastanów się z perspektywy czytelnika czego oczekuje.
Jeśli nie możesz nic wymyślić to wpisz daną frazę w google i zobacz co podpowiada Ci sama wyszukiwarka.
Jeśli wejdziesz w ich buty to nie będziesz musiał już czytać wpisów jak ten, czyli jak pisać ciekawe opowiadania.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |