Jak Napisa膰 E Mail Przyk艂ady MOCNYCH Konwersji

Psychologia sprzeda偶y -dlaczego ludzie maj膮 od nas kupowa膰?
8 maja, 2022
Opisy kategorii seo
Upsell cross sale -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
8 maja, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Jak napisa膰 e mail przyk艂ady

Jak Napisa膰 E Mail Przyk艂ady MOCNYCH Konwersji

Je艣li chodzi o generowanie lead贸w lub komunikacj臋 z klientami, e-mail marketing jest nadal preferowanym medium dla wielu firm.

e-mail marketing i seo, statystyki otwar膰

I nie bez powodu. Prawie 70% marketer贸w twierdzi, 偶e ich dzia艂ania e-mail marketingowe zapewniaj膮 zdrowy zwrot z inwestycji.

Jednak marketing e-mailowy mo偶e by膰 skuteczny tylko wtedy, gdy wiesz, jak przygotowa膰 prawie idealne wiadomo艣ci e-mail; takie, kt贸re u偶ytkownicy lubi膮 znajdowa膰 w swojej skrzynce odbiorczej.

Optymalizacja ka偶dego elementu wiadomo艣ci e-mail mo偶e przynie艣膰 wiele spostrze偶e艅 i mo偶liwo艣ci ulepsze艅, aby osi膮gn膮膰 cele biznesowe.

W tym po艣cie przeanalizujemy i przyjrzymy si臋 pi臋ciu komponentom wiadomo艣ci e-mail oraz poka偶emy Tobie, jak tworzy膰 takie newslettery, kt贸re inni b臋d膮 z ch臋ci膮 czyta膰. Oto elementy typowego e-maila, kt贸re om贸wimy w tym po艣cie:

  • Temat
  • Imi臋 nadawcy
  • Obrazy w wiadomo艣ci e-mail
  • Tekst emaila
  • Wezwanie do dzia艂ania

Wi臋c zacznijmy, „Jak Napisa膰 E Mail Przyk艂ady MOCNYCH Konwersji”.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Temat

Temat/nag艂贸wek wiadomo艣ci e-mail jest najwa偶niejszym czynnikiem dla u偶ytkownik贸w, aby w og贸le zdecydowali si臋 otworzy膰 wiadomo艣膰 od Ciebie. Bez wzgl臋du na to, jak 艣wietn膮 tre艣膰 zawiera Twoja wiadomo艣ci, je艣li temat nie zach臋ci u偶ytkownik贸w do otwarcia wiadomo艣ci e-mail, to wyl膮duje w koszu.

Powiniene艣 po艣wi臋ci膰 tyle samo wysi艂ku na przemy艣lenie tematu wiadomo艣ci e-mail, co podczas tworzenia samego tekstu. Oto kilka wa偶nych czynnik贸w, kt贸re nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 przed napisaniem tematu:

D艂ugo艣膰 tematu

Zbyt d艂ugi wiersz mo偶e nie pojawi膰 si臋 w ca艂o艣ci w skrzynce odbiorczej u偶ytkownika. Zbyt kr贸tki wiersz mo偶e nie zawiera膰 informacji o tym, co e-mail ma do zaoferowania.

Chocia偶 nie ma magicznej liczby okre艣laj膮cej najbardziej efektywn膮 d艂ugo艣膰 tematu wiadomo艣ci, niekt贸re badania daj膮 nam punkt odniesienia.

Badanie z BuZZsumo pokazuje, 偶e nag艂贸wki w reklamach, kt贸re maj膮 oko艂o 15 s艂贸w s膮 najbardziej popularne i zapewnia to najwy偶sz膮 szybko艣膰 odczytu.

Ile s艂贸w w nag艂贸wku?

Co wi臋cej, 43% e-maili jest otwieranych najpierw na urz膮dzeniach mobilnych.

Rozs膮dnie by艂oby u偶y膰 jeszcze kr贸tszych temat贸w, je艣li Twoi u偶ytkownicy korzystaj膮 g艂贸wnie z urz膮dze艅 mobilnych. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e najpopularniejsze telefony kom贸rkowe pozwalaj膮 wy艣wietli膰 tylko 30-40 znak贸w w tym polu.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Wykorzystywanie element贸w psychologicznych

Napisz teksty temat贸w zawieraj膮ce wyzwalacze psychologiczne, kt贸re wp艂ywaj膮 na zachowanie kupuj膮cego. Na przyk艂ad:

Ciekawo艣膰

Mo偶esz wzbudzi膰 ciekawo艣膰 w艣r贸d u偶ytkownik贸w, nie ujawniaj膮c ca艂kowicie, co e-mail ma do zaoferowania. Mo偶e to sk艂oni膰 u偶ytkownik贸w do otwarcia wiadomo艣ci, aby znale藕膰 odpowied藕.

Je艣li u偶ytkownik nie ma powodu, by s膮dzi膰, 偶e akcja (otwarcie wiadomo艣ci e-maila) ujawni co艣 warto艣ciowego, to pozostanie nieprzeczytany.

Ciekawo艣膰 mo偶e dobrze wsp贸艂pracowa膰 z kampaniami e-mailowymi, poniewa偶 u偶ytkownicy s膮 艣wiadomi Twojej marki i maj膮 kontekst dla Twojej firmy.

Pilno艣膰

Mo偶esz u偶y膰 pilno艣ci w swoich tematach, aby u偶ytkownicy otwierali Twoje e-maile.

Oferuj swoim u偶ytkownikom lukratywne oferty o ograniczonym czasie wa偶no艣ci. Wzmianka o tym w temacie mo偶e zmusi膰 u偶ytkownik贸w do otwarcia wiadomo艣ci, aby nie przegapi膰 oferty.

Co艣 ekskluzywnego

Oferuj spersonalizowane tre艣ci, rabaty, oferty promocyjne lub inne wyj膮tkowe zach臋ty. Je艣li wiersz tematu wspomina, 偶e e-mail zawiera co艣 ekskluzywnego dla u偶ytkownik贸w, poczuj膮 si臋 docenieni i sprawdz膮, czym jest ta ekskluzywna oferta.

Testowanie r贸偶nych temat贸w

Nie mo偶esz z g贸ry wiedzie膰, kt贸ry b臋dzie mia艂 najwy偶szy wsp贸艂czynnik otwar膰 i CTR.

Wiersz tematu, kt贸ry sprawdzi艂 si臋 doskonale w przypadku jednej firmy, mo偶e nie zadzia艂a膰 w przypadku wiadomo艣ci dla innej firmy. Wszystko zale偶y od Twoich odbiorc贸w i tego, czego pragn膮.

Mo偶esz jednak dowiedzie膰 si臋, co dzia艂a najlepiej. Po prostu testuj wersje A/B/X.

Nazwa nadawcy

Cz臋sto firmy u偶ywaj膮 nazwy firmy, nazwy marki, nazwy produktu, nazwiska osoby lub po prostu adresu e-mail jako nazwy nadawcy wiadomo艣ci e-mail. Niestety przy ustalaniu nazwy nadawcy nie po艣wi臋ca si臋 z regu艂y zbyt wiele uwagi.

Ignorowanie nazw nadawc贸w mo偶e Ciebie jednak drogo kosztowa膰.

O znaczeniu nazwy nadawcy wiadomo艣ci e-mail 艣wiadczy fakt, 偶e ponad 40% u偶ytkownik贸w zg艂asza wiadomo艣ci e-mail jako spam tylko na podstawie nazwy nadawcy.

Najlepszym wyborem nazwy nadawcy dla Twoich e-maili powinno by膰 to, do czego Twoi u偶ytkownicy odnosz膮 si臋 najbardziej.

Dla du偶ych firm u偶ywanie nazwy marki jako nazwy nadawcy wydaje si臋 oczywistym wyborem. Jednak w przypadku mniejszych firm u偶ywanie nazwiska ich za艂o偶yciela 鈥 kt贸ry prawdopodobnie ma wi臋kszy zasi臋g 鈥 wraz z nazw膮 marki mo偶e prowadzi膰 do lepszej otwieralno艣ci poczty e-mail.

Obrazy w e-mailach

Obrazy sta艂y si臋 dzi艣 istotn膮 cz臋艣ci膮 e-maili.

Jednak ich u偶ywanie w wiadomo艣ciach e-mail wymaga uwzgl臋dnienia wielu czynnik贸w.

Liczba obraz贸w

Ile obraz贸w to za du偶o? Zale偶y wszystko od rodzaju wiadomo艣ci i odbiorc贸w, do kt贸rych kierujesz reklamy. Patrz膮c na skuteczno艣膰 poprzednich kampanii e-mailowych, mo偶esz okre艣li膰 liczb臋 obraz贸w, z kt贸rymi Twoi u偶ytkownicy czuj膮 si臋 najbardziej komfortowo.

Tak偶e sprawd藕 u siebie ile doda膰 obrazk贸w w wiadomo艣ci e-mail tak aby zapewnia艂y najwy偶szy wsp贸艂czynnik klikalno艣ci.

Korzystanie z tag贸w Alt

Wiele klient贸w poczty e-mail nie wy艣wietla automatycznie obraz贸w w wiadomo艣ciach e-mail. Wymagaj膮 od u偶ytkownik贸w klikni臋cia przycisku 鈥濿y艣wietl obrazy鈥, aby pobra膰 obrazy. Kiedy u偶ytkownicy tego nie zrobi膮, dostan膮 pusty e-mail pozbawiony grafik.

Jednak znaczniki HTML alt nadal mog膮 pom贸c w wy艣wietlaniu informacji w wiadomo艣ci e-mail. Na przyk艂ad tekst alternatywny pozwala wy艣wietla膰 tekst zamiast obraz贸w, gdy klient poczty ich nie wy艣wietli.

U偶ywanie r贸偶nych format贸w plik贸w

Istnieje wiele format贸w plik贸w obraz贸w, kt贸rych mo偶na u偶ywa膰 w wiadomo艣ciach e-mail.

Najcz臋艣ciej u偶ywane w Internecie to JPG i png. Oba maj膮 swoje zalety i wady, a wyb贸r powinien zale偶e膰 od Twoich wymaga艅.

My polecamy dodawanie r贸wnie偶 GIF’贸w.

email marketing

Jak Napisa膰 Tre艣膰 E Mail

Przyci膮gaj膮cy wzrok temat i kilka ciekawych obraz贸w mo偶e zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik otwar膰 wiadomo艣ci e-mail.

Ale je艣li tekst e-maila 鈥 rzeczywista tre艣膰 鈥 jest nieskuteczna, nie uzyskasz ani klikni臋膰, ani konwersji. Dostarczanie 藕le napisanych wiadomo艣ci jest gwarantowan膮 艣cie偶k膮 do s艂abych wsp贸艂czynnik贸w konwersji.

Oto kilka sposob贸w, aby upewni膰 si臋, 偶e tre艣膰 wiadomo艣ci e-mail jest na najwy偶szym poziomie.

Napisz tekst do 艂atwego zeskanowania

Powszechnie wiadomo, 偶e internauci nie czytaj膮 wszystkiego co widz膮 w Internecie w ca艂o艣ci. Niezale偶nie od tego, czy jest to artyku艂, czy e-mail, u偶ytkownicy przegl膮daj膮 tre艣ci, pr贸buj膮c zidentyfikowa膰 warto艣ciowe i 艂atwe do asymilowania fragmenty tre艣ci.

Tw贸j tekst wiadomo艣ci e-mail powinien zawiera膰 paragrafy do skanowania, kt贸re u偶ytkownicy mog膮 艂atwo przejrze膰. Najlepiej:

  • Napisz kr贸tkie paragrafy
  • U偶yj listy
  • Wyr贸偶nij g艂贸wne tre艣ci za pomoc膮 kontrastuj膮cych kolor贸w
  • U偶ywaj fraz zamiast ca艂ych zda艅

Nie u偶ywaj zbyt du偶o nag艂贸wk贸w w emailu (to nie blog)

Nie chcesz myli膰 u偶ytkownik贸w.

W przypadku wielu nag艂贸wk贸w u偶ytkownicy b臋d膮 mieli trudno艣ci ze zrozumieniem hierarchii informacji. Co jest najwa偶niejsze, a co nie. U偶ytkownicy nie b臋d膮 wiedzie膰, na czym si臋 skupi膰.

Gdy Tw贸j e-mail zawiera tylko kilka nag艂贸wk贸w, uwaga u偶ytkownik贸w jest skutecznie skierowana na nich.

Unikaj spamerskich s艂贸w

Istniej膮 pewne s艂owa, kt贸re mog膮 uruchamia膰 filtry spamu klient贸w poczty e-mail, np. 鈥瀏warancja zwrotu pieni臋dzy鈥, 鈥瀊ezp艂atny鈥, „za darmo” itp.

Nadmierne umieszczanie takich s艂贸w w tre艣ci wiadomo艣ci e-mail mo偶e spowodowa膰 wyl膮dowanie wiadomo艣ci w folderze ze spamem.

Poni偶ej znajduje si臋 kilka s艂贸w na kt贸re musisz uwa偶a膰:

  • Zarabiaj$$$
  • Zarabiaj pieni膮dze
  • Medycyna
  • Najni偶sza cena
  • Straci膰
  • Zwrot
  • Zakup
  • 50% zni偶ki
  • Kliknij tutaj
  • Zadzwo艅 teraz
  • Subskrybuj
  • Premia
  • Zni偶ka
  • Informacje, o kt贸re prosi艂e艣
  • Wa偶ne informacje
  • Gwarancja
  • Specjalna promocja
  • 艢wietna oferta
  • Zam贸w teraz

Wyra藕nie okre艣l korzy艣ci

Bardziej ni偶 informacje o Twoim produkcie lub us艂udze, u偶ytkownicy s膮 zainteresowani poznaniem korzy艣ci, jakie z tego uzyskaj膮. Tw贸j tekst wiadomo艣ci e-mail musi informowa膰 o zaletach funkcji kt贸re oferujesz.

Wezwanie do dzia艂ania

Wi臋c u偶ytkownicy otworzyli Twoj膮 wiadomo艣膰 e-mail, przejrzeli obrazy i zawarto艣膰. Co nast臋pnie?

Potrzebujesz ich do podj臋cia pewnych dzia艂a艅, kt贸re przek艂adaj膮 si臋 na konwersj臋. Konwersj膮 mo偶e by膰 dowolna konwersja oparta na Twojej kampanii: przej艣cie do witryny, pobranie zasob贸w, realizacja porzuconego zam贸wienia )kampania odzyskuj膮ca porzucone koszyki) itp.

Mo偶esz skierowa膰 u偶ytkownik贸w do podj臋cia takich dzia艂a艅 za pomoc膮 przycisku wezwania do dzia艂ania (CTA).

Post臋puj zgodnie z poni偶szymi praktykami, aby wyr贸偶ni膰 przycisk CTA.

Zminimalizuj liczb臋 CTA

Twoje e-maile powinny mie膰 tylko jeden cel do spe艂nienia (w przeciwnym razie jest to e-mail bez okre艣lonego celu).

Dodatkowo ka偶dy email powinien zawiera膰 tylko jeden (lub najwy偶ej dwa) przyciski CTA. Pomaga to u偶ytkownikom 艂atwo zidentyfikowa膰 CTA, zwi臋kszaj膮c szanse na konwersj臋.

Spraw, aby wezwanie do dzia艂ania by艂o widoczne

By膰 mo偶e najwa偶niejszym atrybutem przycisku CTA jest jego widoczno艣膰.

Je艣li przycisk CTA zlewa si臋 z t艂em, to czytaj膮cy nie wy艂apie wzrokiem podczas skanowania, 偶e to jest link.

W idealnym przypadku przycisk CTA powinien mie膰 wok贸艂 siebie wystarczaj膮c膮 ilo艣膰 bia艂ego miejsca i musi mie膰 kontrastuj膮cy kolor z t艂em.

U偶yj odpowiedniego tekstu wezwania do dzia艂ania

Przyciski CTA w wiadomo艣ciach e-mail musz膮 by膰 bezpo艣rednio zwi膮zane z celem wiadomo艣ci e-mail. Tekst wezwania do dzia艂ania powinien skutecznie informowa膰 u偶ytkownik贸w o konkretnych dzia艂aniach, jakie ma podj膮膰. U偶ywaj膮c praktycznego wyra偶enia, mo偶esz sk艂oni膰 u偶ytkownik贸w do wykonania tej konwersji.

Jak Napisa膰 E Mail Przyk艂ady
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie Jak Napisa膰 E Mail + Przyk艂ady

Gotowy na optymalizacj臋 e-maili marketingowych?

Skorzystaj z wskaz贸wek z tego wpisu, aby zoptymalizowa膰 e-maile marketingowe i zwi臋kszy膰 liczb臋 konwersji. Nie zapomnij poinformowa膰 nas o swoich historiach sukcesu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jak Napisa膰 E Mail Przyk艂ady MOCNYCH Konwersji?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)