Jak dodawać hashtagi na instagramie

Marketing w wyszukiwarkach
1 września, 2021
Instagram konto firmowe
1 września, 2021
Jak dodawać hashtagi na instagramie

Oto jak dodawać hashtagi na instagramie:

Każdy chce być najpopularniejszy wśród własnych znajomych w social media. Żeby osiągnąć cel trzeba wiedzieć jak używać hashtagów żeby zebrać wokół siebie społeczność.

Szybkie i ważne informacje. Najpopularniejsze hashtagi nie zawsze są najlepsze, ponieważ Twój post szybko “zniknie” w gąszczu nowych.

Inspiracje może dać Tobie twitter

Liczba hashtagów jest ograniczona. Limit na instagramie to 30 hashtagów

Jeśli ktoś coś chce znaleźć to wpisuje hasztag, przez co może wyszukiwać interesujące informacje

Jeśli chcesz coś publikować to obowiązkowo musisz wiedzieć jak dobierać hashtagi na instagramie.

Insta czyli IG to wspaniałe narzędzie. Profil na instagramie może zebrać nowych followersów, czyli nowych obserwujących (aka nowych odbiorców), jeśli dodasz kilka przemyślanych hashtagów pod zdjęciem.

Niektórzy tworzą nawet swój hashtag, najczęściej z nazwą firmy lub jakiegoś eventu, np #uniqueSEO

Aby zwiększyć zasięg posta warto też dodać znacznik i lokalizację. Oczywiście warto używać ich z głową, aby Twoje zdjęcia na instagramie przyciągały tylko takich odbiorców jakich chcesz. Media społecznościowe to wspaniałe narzędzie. A jeśli chcesz bardziej konkretne informacje jak dodawać hashtagi na instagramie to czytaj dalej ten post!

Instagram konto firmowe

Pytanie jest proste: jakie hashtagi wybrać.

Hashtagi na Instagramie pozwalają dotrzeć do szerszej grupy osób. Pomagają one w wyróżnieniu ważnych komunikatów. Po dotknięciu hashtagu wyświetlą się wszystkie zdjęcia, które zostały nim oznaczone.

Pewnie zastanawiasz się jak dodawać hashtagi na Instagramie. Wytłumaczę Ci, jak to robić.

Na początek wyjaśnijmy sobie, co to jest hashtag. Hasthag to słowo lub wyrażenie poprzedzone symbolem # bez użycia spacji, może również zawierać cyfry, lecz niedozwolone są znaki specjalne i interpunkcyjne (np. $,!,?,@). Hashtagi powinny być jednak odpowiednio powiązane z treścią i zdjęciami.

Na Instagramie jest do limit tagów, więc nie jest możliwe, aby dodać więcej niż 30 hashagów pod jednym postem. Najwyższe zasięgi na Instagramie osiągają posty oznaczone liczbą 27 hashtagów.

Jeśli chodzi o język, w jakim powinno się posługiwać hashtagami na naszym koncie, to jest to kwestia tego, w jakim języku prowadzisz swój profil, jeśli Twoje konto jest prowadzone w języku polskim, to używaj polskich hashtagów, nie będzie problemu jeśli dodasz kilka hashtagów w języku angielskim lub jeszcze innym.. Ale niech to będą 3-4 hashtagi.

Jeśli hashtag ma być łatwy do zapamiętania, to nie należy przesadzać z ilością wyrazów, więc tutaj prostota będzie dobrym rozwiązaniem, czyli np. #wakacje. Dodając wielowyrazowy hashtag np. #wakacjenadmorzem sami obcinamy sobie zasięgi, ponieważ użytkownicy Instagrama używają krótkich hashtagów i nie mamy szans z długimi hasthagami na podniesienie sobie zasięgów.

W hashtagach można też pisać lokalizację, czyli np. jeśli wstawiamy zdjęcie z Krakowa należy dodać np. #kraków.
Nie używaj najbardziej popularnych hashtagów, ponieważ używając tych popularnych trafisz do niewielu osób lub nawet do nikogo, szukaj mniejszych niż 1milion i takich, które wielkością będą pasowały do Twojego profilu.
Ciągłe korzystanie z tych samych hashtagów niestety nie przyniesie nic dobrego, gdyż docierasz ciągle do odbiorców, którzy już Cię śledzą oraz Instagram niestety może uznać Cie za bota. Świetną metodą na to, aby hashtagi się nie powtarzały będzie stworzenie “paczek z hashtagami” w notatkach w swoim telefonie. Te “paczki” to pogrupowane hashtagi (np. po 27 hashtagów), pomogą Ci one szybko opublikować zdjęcie ponieważ będziesz już mieć je gotowe oraz nie będą się one powtarzać. Wykorzystuj zestaw tagów, który dał Ci duży zasięg i sprawdzaj ich efektywność, ale nie możesz tym przesadzić. W tym przypadku musisz próbować metodą prób i błędów.
Ten temat nie może być przez Ciebie ominięty- zawsze sprawdzaj, czy dany hashtag jest aktywny, bo istnieją też zbanowane hashtagi, aby sprawdzić czy dany hashtag nie jest na czarnej liście należy wpisać go w wyszukiwarkę Instagrama, wtedy wyświetli się Nam komunikat, że nie można go obserwować oraz, że treści z nim związane zostały ukryte. Można też je sprawdzić w Google, ale zajmuje to więcej czasu ponieważ czasami trzeba przelecieć kilka artykułów aby znaleźć zakazany hashtag. Jeśli użyjesz zablokowanego hashtagu to nie będziesz docierać do innych osób.

Liczy się też godzina publikacji posta. Nie chodzi o to czy wstawisz zdjęcie o 17;00 czy o 20;00 lecz o pierwszą godzinę od publikacji Twojego wpisu na Instagramie. Jest ona kluczowa, ponieważ najpierw Twój post trafia do Twoich znajomych i to ich reakcja jest kluczowa, jeśli zdobędziesz dużo serduszek i komentarzy, to algorytm Instagrama uzna, że to, co opublikowałeś jest dobre. Świetnym sposobem jest wplecenie w Twoje posty pytania, na które w komentarzach ludzie będą mogli udzielić odpowiedzi. Im więcej czasu mija od publikacji, tym mniejsza szansa na wybicie się z Twoim zdjęciem z wybranymi przez Ciebie hashtagami.
Dobrze dobrane hashtagi pod względem ich znaczenia i wielkości umożliwiają Twojemu postowi ukazanie się w top 9 na stronie hashtagu, którego użyłeś. Takie posty mogą tam “wisieć” kilka dni, tygodni lub w najlepszym przypadku kilka miesięcy. Aby Twój post znalazł się w top 9 musi on uzyskać średnią ilość polubień posta (każdy hashtag ma inną liczbę). Jest to bardzo ciężkie zadanie, ale warto popracować nas tym.
Warto sprawdzać statystyki, ponieważ mówią one o tym, ile osób zobaczyło Twoją publikację i gdzie ją znaleźli. Dadzą Ci one podpowiedź co możesz zmienić w swoich opisach lub na swoim profilu.
Jeśli nie przychodzą Ci do głowy żadne hashtagi, które będą pasowały do Twojego profilu oraz do zdjęcia, to możesz skorzystać z różnych stron, na których jest wiele propozycji, są też różne aplikacje, w których są zamieszczone hashtagi. Pamiętając o zasadach wyżej wymienionych naprawdę można dużo sobie pomóc jeśli chodzi o konto na Instagramie.

Podsumowując to tak naprawdę hasthagi to jedynie dodatek do Instagrama, ponieważ to dobre zdjęcia i opisy mają zachęcać odbiorców do dania nam follow i serduszka! Jeśli przyciągniemy dużą liczbę odbiorców tylko hashtagami, to w żaden sposób nie będą oni reagować na resztę zdjęć na profilu czyli nie będą mieli wpływu na zasięgi, więc trzeba też się skupić na innych aspektach, a nie tylko na hashtagach, bo hashtagi to niestety tylko część sukcesu.

Prawda że teraz jak już wiesz jak dodawać hashtagi na instagramie to wydaje się to dziecinnie proste?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)