Instastory

Lokalny przewodnik
21 sierpnia, 2021
Formaty zdjęć
21 sierpnia, 2021

Krucha popularność w sieci- jak zatrzymać ją na dłużej?

Nie da się ukryć, że Internet rządzi naszym życiem i niemal nie da się uniknąć jego wpływu na naszą codzienność. Ma swój udział w prawie każdej aktywności i jest coraz bardziej nieodzowny w spędzaniu wolnego czasu i rozrywce.

Ogromną i niegasnącą popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju portale społecznościowe, umożliwiające tworzenie sieci znajomości, udostępnianie informacji i przeglądanie treści publikowanych przez innych. Rzesze fanów skupiają konta osobiste celebrytów, sportowców, instruktorów fitness, dietetyków, podróżników, ale coraz częściej także zwykłych ludzi, którzy pokazują w sieci swoją codzienność, hobby czy dzielą się radami i polecają produkty.

Osoby takie, nazywane influencerami mają naprawdę dużą siłę oddziaływania na opinie i poglądy swoich odbiorców. Często są uważani za „ekspertów” w danej dziedzinie, a niemal wszystko, co mówią i polecają, uważane jest za wiarygodne i wartościowe. Siła takich kont jest niesamowita i potrafi zgromadzić setki tysięcy obserwatorów, którzy w każdym aspekcie popierają i ufają swojemu idolowi, kupują polecane przez niego kosmetyki czy ubrania.

Od pewnego czasu, oprócz standardowych zdjęć (utrzymywanych zwykle w spójnej stylistyce i w charakterystycznym dla danego użytkownika stylu) bardzo popularne jest udostępnianie tak zwanych relacji. Posiadacz popularnego konta może dzielić się w nich swoimi przemyśleniami, odpowiadać na pytania fanów czy po prostu relacjonować swoje aktywności.

W jednej z najpopularniejszy obecnie aplikacji społecznościowych, jaką jest Instagram, jest to możliwe w tzw. Instastory. Co ciekawe, często to właśnie relacja jest pierwszym spotkaniem z nowym kontem i to na jego podstawie użytkownik decyduje, czy chce obejrzeć także jego profil i posty.

Czym są relacje? To krótkie filmiki nagrywane z wyprzedzeniem lub udostępniane na żywo, lub zdjęcia widoczne w formie slajdów. Jeden tzw. kafelek trwa jedynie 15 sekund, jednak można dodać ich wiele. Relacja znika po pewnym czasie, choć wybrane filmy można zapisywać do oglądania przez cały czas.

Jeśli chcesz zostać gwiazdą serwisu społecznościowego lub po prostu masz coś ciekawego do przekazania i czujesz, że Twój profil może się komuś spodobać lub przydać- nie możesz pominąć tworzenia instarelacji. Czym zainteresować odbiorców, by aktywnie śledzili Twoje poczynania w sieci? Każdy influencer ma swój styl i sposób na tworzenie relacji oraz swoje zwyczaje, co do rzeczy, jakie tam pokazuje.

Dużą popularnością cieszą się filmy pokazujące życie codzienne bez obróbki i scenariusza, w czasie rzeczywistym. To one pokazują człowieka takim, jakim jest, jak się zachowuje i wypowiada. Taka forma kontaktu z obserwatorami zdecydowanie zmniejsza dystans, pozwala poniekąd zajrzeć w codzienność idola i towarzyszyć mu w jego dniu. Obserwatorzy chętnie uaktywniają się także, gdy idol zapyta ich o opinię czy radę. Służą do tego specjalne ankiety oraz „okienka” pozwalające wysłać do autora wiadomości odnosząc się bezpośrednio do danej relacji. Użytkownicy lubią także uczestniczyć w relacjach na żywo, podczas których mogą zadawać pytania.

O czym jeszcze trzeba pamiętać? Postaraj się dodawać relacje regularnie, tak aby stali obserwatorzy wiedzieli, kiedy mogą na nie liczyć, a nowi mieli okazję Cię dzięki nim poznać. Istnieją całe harmonogramy, które mają pomóc w pozyskiwaniu i utrzymywaniu publiczności.


Spróbuj się wyróżnić, aby to Twoja relacja zapadła w pamięć pośród dziesiątek innych. Wybierz spójny i stały styl dla swoich relacji. Wybierz charakterystyczny filtr, szablon, czcionkę. Na pewno przyda się także własne logo. Bardzo ważne są też hashtagi, ponieważ dzięki nim Twoje stories mogą być znalezione przez ludzi, którzy jeszcze Cię nie obserwują. Jest to możliwe w zakładce “eksploruj”. W jednej stories może dodać nawet 10 hashtagów, a to daje całkiem duży potencjał do zostania odkrytym.


Twórz okazje do interakcji- zadawaj pytania, pytaj o opinie czy rady. Dzięki temu obserwatorzy poczują się ważni i aktywni w Twojej twórczości.


Jeśli polecasz ciekawe miejsce np. fajny sklep czy pyszną restaurację- dodaj lokalizację. Wówczas znajdą Cię użytkownicy, którzy szukali postu czy relacji właśnie o tym miejscu i możliwe, że zostaną z Tobą na dłużej. To samo tyczy się polecenia produktów i oznaczenia miejsc, gdzie można je kupić.


Spróbuj podbić zainteresowanie relacją, która dopiero ma się pojawić, prezentując najpierw jej „zwiastun” np. w formie zagadki. Pokaż tylko fragment filmu lub kawałek zamazanego zdjęcia z pytaniem, co może przedstawiać lub informacją, że całość będzie można zobaczyć w danej godzinie. Zabieg taki spowoduje, że zainteresowani obserwatorzy zapamiętają Cię i wrócą, by obejrzeć całość, gdy będzie już dostępna. Możesz także przygotować krzyżówkę lub rebus, którego hasło zdradzi temat najbliższego posta na profilu. Jeśli na swoim profilu promujesz własne produkty i ich sprzedaż zainteresuj widzów qiuzem wiedzy, który pomoże zbudować świadomość marki, sprawdzić wiedzę konsumentów oraz obserwujących na jej temat.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)