Instagram konto firmowe

Jak dodawać hashtagi na instagramie
1 września, 2021
Rebranding
1 września, 2021
Instagram konto firmowe

Sporo osób wpisuje do wyszukiwarki hasło Instagram konto firmowe, więć z tej okazji przygotowaliśmy ten KOMPLEKSOWY poradnik.

Zapraszamy do czytania!

Obecnie praktycznie każdy posiada konto na instagramie, część osób przechodzi na profil firmowy. Dzięki temu mają dostęp do statystyk, mogą promować post, dodawać kontaktowy numer telefonu, czy adres e-mail, oraz oczywiście “magiczny” przycisk.

Każdy influencer musi posiadać profil na instagramie, ale nie konto osobiste. Chodzi o to drugie, czyli konto biznesowe na instagramie (lub konto twórcy), bo każda firma która chce nawiązać współpracę z marką czy influencerem chce mieć dostęp do statystyk.

W tym artykule odpowiedź na to jak założyć konto firmowe na instagramie i jak zalogować się na konto firmowe, żeby docelowy insta IG użytkownik postrzegał Ciebie jako profesjonalistę.

Co to jest i jak najlepiej działa konto firmowe na instagramie (profil biznesowy)

Instagram jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform internetowych. Dziennie jest odwiedzany przez kilkunastu tysięcy użytkowników jak nie milionów. Przy dużej liczbie obserwujących i swojej kreatywności można mieć bardzo dużo korzyści z prowadzenia takiego konta.

Zakładając w obecnych czasach swoją firmę, warto, jest sięgnąć do social mediów. Dzięki takim platformom jak Facebook, czy Instagram można nabyć nowych i stałych klientów dla swojej firmy. Sama firma również może się prężnie rozwinąć dzięki Instagramowi.

Dobrym krokiem jest założenie konta firmowego. Instagram konto firmowe, to nic innego jak kolejna korzyść dla swojej firmy. Warto dodać, że samo założenie takiego konta jest banalnie proste i szybkie. Co ważne jest też zupełnie darmowe. Prowadzenie takiego konta firmowego również jest bezpłatne. Jedynie wyjątkiem są płatne reklamy, dzięki którym można dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. Co zatem zrobić, by założyć takie konto? Są przynajmniej dwie możliwości.

Można już swoje utworzone wcześniej prywatne konto przekształcić na konto firmowe. Ważne jednak jest też, by konto firmowe było publiczne. Dzięki temu mamy większą szansę dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców. Następnie trzeba przejść na swoim profilu do opcji ustawienia i nacisnąć znaczek- przełącz na konto firmowe. W przypadku telefonów, które są obsługiwane przez system Android, będą trzy kropki przeważnie w prawym górnym rogu, a telefony, które korzystają z iOS, będą miały koło zębate.

Taka zmiana ustawienia zajmuje dosłownie parę sekund. Warto dodać, że korzyści płynące z utworzenia konta firmowe są nieporównywalne do tego, jakie ma się na koncie prywatnym. Drugą zaś opcją, którą można wykorzystać, jest utworzenie całkiem nowego kotna i od razu przeniesienie go, na konto firmowe. Wszystko zależy od tego, czy na swoim prywatnym koncie mamy już odbiorców. Jeśli tak, to lepiej jest tam utworzyć konto biznesowe, gdyż już mamy jakiś potencjalnych klientów, na kupno naszych produktów. Gdy jednak wiemy, że firma będzie miała całkiem inny profil, niż konto prywatne, to lepiej jest założyć Instagram od początku.

Niewątpliwą korzyścią, jaką się dostaje poprzez założenie firmowego konta, jest dostęp do Instagram Insights.

Daje on możliwość dostępu do platformy analitycznej. Dzięki temu wiemy, w jakim wieku są nasi odbiorcy. Znamy także płeć klientów, dzięki czemu możemy tworzyć produkty dopasowane pod konkretną płeć. Mogą to być na przykład kosmetyki damskie i męskie. Również ta funkcja pokazuje skąd, pochodzą nasi odbiorcy. Są to przydatne informacje, dzięki którym można nakierować odpowiednio produkty, które będą się sprzedawać.

Tworząc konto firmowe na Instagramie, zyskujemy także wgląd w zasięgi. Jest to bardzo ważna kwestia dla twórców. Dzięki tej funkcji można zobaczyć jakie posty, czy relacje wzbudzają największe zainteresowanie. Można także podejrzeć jaka liczba osób udostępniła Twoje relacje bądź posty. Jest też widoczna liczba użytkowników, która zapisała sobie Twoje posty, czy relacje. Każda taka reakcja użytkowników, zwiększa Twój Instagram, Dzięki zainteresowaniu pod danym postem, czy relacją Instagram sam będzie docierał do konkretnych, zainteresowanych użytkowników.

Przy tworzeniu postów na Instagramie firmowym bardzo ważne, oprócz samego zdjęcia są tak zwane hashtagi i opis. Opis produktu powinien być na tyle ciekawy, by użytkownik chciał po pierwsze go przeczytać w całości, a po drugie polubić i skomentować.

Im więcej polubień i komentarzy pod danym postem, tym trafia on do szerszego grona potencjalnych klientów. Nie należy także zapominać o hashtagach. Są one bardzo ważne i muszą być dobrane odpowiednio do opisu i zdjęcia. Dzięki takim hashtagom post, czy relacja jest widziana przez większe grono widzów. Wystarczy, że użytkownik wpisze dany hashtag na Instagramie i wyskoczą mu Twoje firmowe zdjęcia, czy relacje.

Przy prowadzeniu konta firmowego, ważne jest także relacja prywatna z widzami. By zatrzymać ich na dłużej przy swoim koncie, dobrze jest wchodzić w interakcje z widzami. Można polubić komentarz użytkownika pod swoim postem. Również jest opcja odpowiedzi na ten komentarz.

Także można napisać wiadomość prywatną. Dzięki temu użytkownicy, czy klienci będą widzieli, że osoba, która prowadzi firmę, dba o swoich przyszłych bądź obecnych klientów. By poszerzyć grono swoich odbiorców, dobrze jest także raz na jakiś czas robić konkursy, które zachęcają do udostępniania danego postu, czy relacji. Zazwyczaj takie konkursy robione są przed świętami Bożego Narodzenia. Warto także pamiętać, że ważna jest godzina dodania postu lub relacji. Najlepiej jest to robić wieczorem, gdy jest najwięcej ludzi dostępnych na Instagramie.

W weekendy jest pora mniej ważna, gdyż więcej osób ma czas na sprawdzanie Instagrama. Stosując wszystkie powyższe kroki, można bez problemu rozwinąć swoją firmę na Instagramie praktycznie bez żadnych kosztów. Jedynie trzeba tylko poświęcić swój czas na to, by dobrać odpowiednie zdjęcia i opisy, które trafią do użytkowników.

Czego ciekawego dowiedziałeś się z wpisu “Instagram konto firmowe”?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)