Zawartość strony
Jeśli chcesz zacząć się reklamować czy to w Internecie, czy w mediach tradycyjnych jak prasa, lub telewizja, to jednym z twoich pierwszych pytań są koszty. Niestety samo pytanie, ile kosztuje reklamowanie się w Internecie, często prowadzi do wielu mylących odpowiedzi. Na tej stronie postaramy się wyjaśnić zamieszanie związane z kosztami reklamy online.
Najlepszą odpowiedzią – nawet jeśli jest najbardziej frustrującą – jest „to zależy”. Reklama online obejmuje bardzo szeroki zakres możliwości, w tym PPC, media społecznościowe, SEO, e-mail marketing, content marketing, reklamy displayowe i inne. Każdy z tych kanałów obejmuje różne modele i przedziały cenowe. Dlatego poniżej omówimy szczegółowo każde medium. Na razie mała grafika odnośnie stawek za kliknięcie w Google ads dla rynku w USA:
Reklama Youtube cena: Jest ona rozliczana najczęściej w modelu Cost Per Click, czyli opłaty są naliczane za kliknięcie w reklamę. Chociaż można oczywiście ustawić również model CPM, czyli za tysiąć odtworzeń (działa to dobrze do budowania świadomości w grupach remarketingowych). Koszt obejrzenia reklamy na youtube w zależności od celu waha się najczęściej pomiędzy 0.02 do 0.35 zł. Także możemy przyjąć że średnio 20 groszy i tyle możesz stosować do obliczeń na „brudno” jeśli chcesz szybko wycenić jakąś kampanię. Warto żebyś jeszcze pamiętał iż płacisz za kliknięcie, a nie za obejrzenie całej reklamy.
Te niższe stawki 1,2, czy 3 grosze za obejrzenie raczej możesz stosować jako CPM, czyli jeśli Twój target to branding, natomiast reklamy skierowane na konwersje są dużo droższe i zależą od branży w której działasz.
Reklama Google Ads cena: w zależności jaki jest Twój cel reklamowy i nisza w której działasz te kwoty będą się różnić, ale pokażę Ci jak łatwo możesz oszacować kampanię w google ads.
W ten sposób możesz oszacować ile kosztuje średnio kliknięcie dla danych fraz. I teraz jeśli masz kliknięcia po 3 zł liczysz odpowiednio. Dla przykładu, chcesz mieć 10.000 wejść na stronę swojego produktu, lub usługi w miesiącu więc mnożysz to przez średni CPC i masz kwotę 30.000 zł.
Posłużę się cytatem z samego panelu google ads:
„Stawka za górę strony (wąski zakres)” przedstawia węższy zakres stawek, które reklamodawcy w przeszłości płacili za wyświetlenia słów kluczowych na górze strony (na podstawie Twojej lokalizacji i ustawień w sieci wyszukiwania). Średni CPC Twoich słów kluczowych może mieć inną wartość.
„Stawka za górę strony (wysoki zakres)” przedstawia wyższy zakres stawek, które reklamodawcy w przeszłości płacili za wyświetlenia słów kluczowych na górze strony (na podstawie Twojej lokalizacji i ustawień w sieci wyszukiwania). Średni CPC Twoich słów kluczowych może mieć inną wartość.
Reklama Facebook cena: Zacznijmy od tego jaki jest minimalny dzienny próg i dopiero później ile kliknięć, lub konwersji możemy w jego ramach uzyskać.
Otóż, aby uruchomić reklamę na facebooku potrzebujesz plus/minus ekwiwalent jednego dolara dziennie. W przeciwnym wypadku dostaniesz informację, że budżet jest zbyt mały i nie uruchomisz jej.
Natomiast jeśli chodzi o stawki za kliknięcie to weź pod uwagę jedną rzecz. W kolumnach na facebooku masz ustawione CPC, ale nie jest to CPC w link, tylko w reklamę. Z tego powodu osoby mówią że cpc w porównaniu w z google jest dużo tańszy, bo pokazuje im często 5, czy 10 groszy. W rzeczywistości nie sprawdzają dokładnie danych, bo gdy proszę ich aby w kolumnach dodali CPC w link to nagle koszty kliknięć stają się porównywalne do tych z google ads i mit taniej reklamy na facebooku pryska.
Odpowiadając na pytanie ile kosztuje reklama na fb oczywiście mówię tu o konwersjach, jeśli chodzi o cele reklamowe „ruch” to będzie on naturalnie tańszy niż „sprzedaż”, ale zaufaj mi. Nie warto.
Reklama TV w telewizji cena:
Jest to uzależnione od kilku czynników:
Jak podaje portal gowork.pl, to za emisję 30-sekundowego spotu na TVN przed popularnymi „Faktami” zapłacić musimy ponad 54 tysiące złotych.
Z kolei spot przy transmisji Mistrzostw Świata w skokach narciarskich na TVP (data emisji 28 lutego 2021) kosztował aż 91,5 tys. zł.
Oczywiście są to najwyższe stawki, bo tak jak powiedziałem zależy to główne od godzin emisji. Można zejść nawet do ceny kilku tysięcy złotych.
Reklama w radiu cena: aby podać dokładnie posłużę się cennikiem RMF, który jest dostępny oficjalnie online. Otóż najtaniej wypada sobota od godziny 2:00 do 4:59, cena 150 zł + VAT.
Najdroższe godziny to te w trakcie dnia. Przedział od 11.000 do 22.100 zł + VAT w dni robocze, weekendy znacznie taniej.
Reklama instagram cena: nie ma tutaj jednej określonej ceny, a stawka zależy od wielu czynników tak jak w przypadku reklamy na facebooku. Czyli od wyniku jakości reklamy, grupy docelowej i umiejscowienia takiej reklamy. Warto nadmienić, że instagram jest droższy niż FB.
Przy czym jeśli ktoś będzie Ci okazywał jak nisko potrafi zejść za kliknięcie miej na uwadze, że nie jest to raczej cel na „sprzedaż/konwersje” a raczej „maksymalizuj liczbę kliknięć”, plus pokazuje Ci CPC w reklamę, a nie CPC w link.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama Linkedin cena: Minimalny dzienny budżet oscyluje w granicach około 10 $ więc jeśli rozliczasz się w PLN to zależy od aktualnego kursu, przyjmijmy około 38-46 zł zł. Oczywiście nie opłaca się włączać reklamy na kilka dni, a dać czas algorytmom na naukę. W dodatku same stawki za kliknięcia wychodzą więcej niż na FB więc dokładnie to przemyśl. Z drugiej strony nie ma platformy, która pozwala tak dokładnie targetować osoby na kierowniczych stanowiskach.
Reklama Pinterest cena: Wiele osób twierdzi, że reklama na Pintereście jest tańsza w porównaniu z Facebookiem. Może to być jednak względne. Dzieje się tak, ponieważ na Pintereście jest mniejsza konkurencja, co sprawia, że poszukiwanie haseł o dużej liczbie wyszukiwań jest bardziej przystępne.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Reklama tiktok cena: Pamiętaj, że w systemie TikTok Ads minimalny koszt jaki musisz ponieść za wyświetlenie kampanii reklamowych wynosi 50€. W momencie jak będziesz czytał ten wpisy, owy limit może zostać zniesiony, ale nie polecamy nigdy reklamowania się za „parę złotych”, ponieważ na żadnej platformie nie zbudujesz bazy do remarketingu.
Reklama w gazecie cena: koszt takiej reklamy różni się oczywiście od nakładu i wielkości formatu. W tych mniej popularnych cena za 1/2 strony to kilkaset złotych, w reklamach ogólnopolskich (miesięczniki), może to być nawet 250.000 zł.
Oto od czego zależ koszt reklamy w gazecie:
Reklama wideo cena: Filmy promocyjne, czy reklamowe kosztują od 2000zł netto wzwyż. Koszty zależą od wielu czynników:
Z reguły taki optymalny budżet „minimalny” to od 5.000 do 15.000 zł.
Natomiast jeśli mówimy już o profesjonalnych reklamach do stacji telewizyjnych z aktorami to zaczynam od kwot 100.000 zł w górę. Tutaj dostajesz najlepszą ekipę, m.in. mistrz oświetlenia, asystent kamery, dźwiękowiec, wózkarz, charakteryzator czy kostiumograf, a całość jest kręcona na profesjonalnych kamerach filmowych.
Pozycjonowanie sklepu cena: Pozycjonowanie stron internetowych to długofalowo najtańsza metoda pozyskiwania nowych klientów i rzecz to szczególnie cenna dla sklepów internetowych. Z reguły minimalne pakiety zaczynają się od około 1000zł, ale nie licz na zbyt oszałamiające rezultaty.
Zastanów się. Każda nisza jest obecnie bardzo konkurencyjna. Inne sklepy w Twojej branży od kilku lat wydają po 5.000 miesięcznie. Chyba nie myślisz że za 1000 zł/msc wyprzedzisz ich w 3 miesiące?
Pozycjonowanie strony internetowej cena: przeczytaj cały materiał we wpisie ile kosztuje pozycjonowanie
SEO cena: search engine optimization to długofalowo najtańsza metoda pozyskiwania klientów w internecie, ale koszty pozycjonowania witryny zależą głównie od niszy w której działasz i jak mocna jest konkurencja.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Ile kosztuje reklama w internecie, gazecie, czy telewizji? (pełny cennik)?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)