Google rozszerzenia reklam (ads i adwords)

Cold calling
Cold calling -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
8 marca, 2022
Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords
Najcz臋stsze b艂臋dy w reklamach Google Ads Adwords
9 marca, 2022
Google rozszerzenia reklam sitelinks

Wed艂ug sporego badania Wordstream 艣rednia konwersja w Google ads wynosi 4.40%.

Google ads rozszerzenia reklam
Google ads rozszerzenia reklam

Jak wykorzysta膰 lepiej rozszerzenia reklam google ads? Na sukces kampanii Google Ad wp艂ywa wiele r贸偶nych czynnik贸w.

Je艣li naprawd臋 chcesz zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 i zasi臋g, musisz skorzysta膰 z rozszerze艅 reklam Google.

Nie do艣膰 偶e poprawiaj膮 jako艣膰 Twoich kampanii reklamowych, ale tak偶e zapewniaj膮 lepszy wygl膮d reklamy.

Wi臋c poni偶ej przydatne informacje o tym czym s膮, jak je skonfigurowa膰 i kt贸rych najlepiej u偶ywa膰.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to s膮 rozszerzenia reklam Google?

Rozszerzenia reklam Google adwords to dodatkowe „rzeczy”, kt贸re mo偶esz dodawa膰 i zmienia膰 w kampaniach reklamowych Google.

Google m贸wi, 偶e rozszerzenia reklamy mo偶e zwi臋kszy膰 CTR 艣rednio o 10-15 procent.

Ka偶dy rodzaj rozszerzenia, kt贸ry oferujemy, ma by膰 korzystny dla u偶ytkownik贸w, co oznacza wy偶szy CTR dla Ciebie. Zauwa偶yli艣my, 偶e po wdro偶eniu nowego rozszerzenia reklamy CTR wzrasta 艣rednio o 10鈥15%*.* Warto艣膰 ta zmienia si臋 m.in. w zale偶no艣ci od klienta, rodzaju firmy i typu rozszerzenia. Google nie mo偶e zagwarantowa膰 wzrostu CTR na tym poziomie (wzrost mo偶e te偶 w og贸le nie nast膮pi膰).

https://support.google.com/google-ads/answer/6167131

R贸偶ne rozszerzenia maj膮 odmienne zadania. W przypadku niekt贸rych mo偶esz doda膰 recenzje lub przycisk po艂膮czenia. Inne umo偶liwiaj膮 dodanie rabatu lub kr贸tkiej opinii.

Dlaczego powiniene艣 u偶ywa膰 rozszerze艅 reklam Google?

Rozszerzenia reklam Google maj膮 do zaoferowania wiele korzy艣ci.

Korzystaj膮c z rozszerze艅 reklam Google, zyskujesz:

Wi臋cej miejsca na reklam臋

Przestrze艅 reklamowa Google jest ograniczona, ale dzi臋ki rozszerzeniom reklam Google mo偶esz dosta膰 wi臋cej miejsca czyli tzw. „nieruchomo艣ci”, dodaj膮c tre艣膰 i wezwania do dzia艂ania.

Google rozszerzenia reklam
Google rozszerzenia reklam

Przyk艂ad powy偶ej pokazuje szczeg贸艂ow膮 reklam臋, kt贸ra oferuje widzom wi臋cej opcji, kt贸ra wydaje si臋 przez to bardziej atrakcyjna.

Wysokiej jako艣ci potencjalni klienci

Masz wi臋cej miejsca na reklam臋, co pozwala zaoferowa膰 wi臋cej informacji potencjalnym klientom. Jest to idealne rozwi膮zanie do filtrowania potencjalnych klient贸w.

Gdy u偶ytkownik ma mo偶liwo艣膰 zapoznania si臋 z wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 informacji, osoby najbardziej zainteresowane ofert膮 Twojej firmy prawdopodobnie zareaguj膮 na reklam臋.

Dlatego poniewa偶 reklamy z rozszerzeniem informuj膮 u偶ytkownik贸w, czego mog膮 si臋 spodziewa膰 po przej艣ciu do Twojej witryny, istnieje wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e dokonaj膮 konwersji na stronach docelowych po klikni臋ciu. Potencjalni klienci o niskiej jako艣ci zobacz膮, 偶e nie masz tego, czego potrzebuj膮, i nie klikn膮 w Twoj膮 reklam臋 czyli Ty nie wydasz pieni臋dzy na PPC na pr贸偶no.

Jak skonfigurowa膰 rozszerzenia reklam Google

Rozszerzenia reklam Google s膮 艂atwe do stworzenia. Oto co musisz zrobi膰:

  • zaloguj si臋 na swoje konto Google Ads
  • kliknij kart臋 Reklamy i rozszerzenia w lewej cz臋艣ci strony
  • kliknij Rozszerzenia
  • wybierz przycisk + w lewym g贸rnym rogu
  • wybierz odpowiedni膮 opcj臋 z menu rozwijanego
  • poni偶ej zdj臋cie:
Google rozszerzenia reklam sitelinks

Lista rozszerze艅 reklam Google

Obecnie mamy 11 rozszerze艅, kt贸re om贸wimy poni偶ej:

  1. Rozszerzenie linku do podstrony (Sitelinks)
  2. Rozszerzenie obja艣nie艅 (Callout Extensions)
  3. Rozszerzenie informacji w witrynie (Structured snippet extensions)
  4. Rozszerzenie graficzne
  5. Rozszerzenie po艂膮czenia (Call Extensions)
  6. Rozszerzenia formularzy kontaktowych (Lead Form Extensions)
  7. Rozszerzenie lokalizacji (Location Extensions)
  8. Rozszerzenie powi膮zanej lokalizacji (Affiliate Location Extensions)
  9. Rozszerzenie cen (Price Extensions)
  10. Rozszerzenie aplikacji (App Extensions)
  11. Rozszerzenie promocji (Promotion Extensions)

Rozszerzenia reklam Google s膮 wa偶ne, je艣li chcesz poprawi膰 konwersje z PPC, czyli p艂atnych kampanii.

Aby uzyska膰 najlepsze wyniki, upewnij si臋, 偶e u偶ywasz odpowiednich rozszerze艅. Powiniene艣 korzysta膰 z tych, kt贸re podnosz膮 wsp贸艂czynnik klikalno艣ci, obni偶aj膮 koszt klikni臋cia i zwi臋kszaj膮 ROI.

Oto niekt贸re z najlepszych opcji do wyboru:

  1. Linki do podstron (sitelinks)

U偶yj rozszerzenia reklamy Google Linki do podstron je艣li chcesz doda膰 r贸偶ne linki w swojej reklamie.

Mo偶esz u偶y膰 tych rozszerze艅, aby zach臋ci膰 u偶ytkownik贸w do wybrania miejsca, zamiast odwiedzania tylko Twojej strony g艂贸wnej lub strony docelowej po klikni臋ciu reklamy.

Linki do podstron to rozszerzenie reklam Google ads kt贸re umo偶liwia dodawanie dodatkowych link贸w do stron.

WordStream i ich raport m贸wi膮 jasno, 偶e reklamodawcy dostaj膮 gratis 8% wi臋kszy CTR.

Brzmi fajnie…

Sitelinks don鈥檛 have a huge impact, but for such a small amount of effort, you do get about an 8% uplift in your CTR.

https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/10/27/google-adwords-features

Mo偶e to by膰 spowodowane tym, 偶e dajesz u偶ytkownikom odpowiedzi jeszcze szybciej.

Mo偶esz wybra膰, czy chcesz doda膰 linki do podstron na poziomie konta, kampanii i grupy reklam. Zalecam, aby by艂y one jak najbardziej powi膮zane z ka偶d膮 kampani膮 lub grup膮 reklam.

Konfiguracja link贸w do podstron jest bardzo prosta, ale pami臋taj, 偶e jednocze艣nie mo偶esz u偶ywa膰 tylko czterech link贸w. Upewnij si臋, 偶e odzwierciedlaj膮 one Twoj膮 witryn臋, postaraj si臋, aby tekst linku by艂 kr贸tki i dodaj opisy, aby u偶ytkownicy mogli zobaczy膰, dodatkowe informacje co jest na ka偶dej z tych podstron.

Skoro czytasz wpis pt. Google rozszerzenia reklam (ads i adwords) 鈥 jak zacz膮膰 zimne telefony to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

  1. Rozszerzenie informacji w witrynie (Structured Snippets)

Uzyskuj膮 one 35,1 procent wszystkich klikni臋膰, co czyni je idealnym aby zwi臋kszy膰 ruch organiczny.

Featured snippets account for a 35.1% share of all clicks.

The featured snippet and knowledge panel SERP give a better click-through rate together.

Users click on featured snippets that seem 鈥渋nformative鈥.

Users who prefer the regular search results listings don鈥檛 click on featured snippets.

鈥淧eople also ask鈥 boxes are an unpopular choice showing the lowest amount of clicks.

24% of users consider a featured snippet as an 鈥楢d鈥 and don鈥檛 click on it.

https://www.searchenginewatch.com/2020/12/03/research-insights-role-of-featured-snippets-in-website-traffic-boost/

Rozszerzenia reklam Google z rozszerzeniami informacji w witrynie przydaj膮 si臋 do wyr贸偶nienia Twoich produkt贸w, us艂ug i popularnych funkcji, kt贸rych mog膮 szuka膰 u偶ytkownicy.

W ten spos贸b mo偶esz pokaza膰 kilka r贸偶nych opcji, kt贸re b臋d膮 mieli u偶ytkownicy. Dzi臋ki temu wyszukuj膮cy b臋d膮 wiedzie膰, wi臋cej zanim jeszcze odwiedz膮 Twoj膮 witryn臋.

Pomaga to nie tylko zapewni膰 dodatkow膮 warto艣膰, ale tak偶e zniech臋ci膰 potencjalnie s艂abych klient贸w przed klikni臋ciem. W ko艅cu chcesz mie膰 pewno艣膰, 偶e uzyskujesz w艂a艣ciwe klikni臋cia, a nie tylko du偶a niekonwertuj膮c膮 liczb臋.

Aby skonfigurowa膰 rozszerzenia informacji dla swoich reklam, pami臋taj o:

  • potrzebujesz minimum 3 warto艣ci
  • ka偶dy fragment ma limit 25 znak贸w
  • lepiej aby艣 mia艂 mniej jak 12 znak贸w na telefonie kom贸rkowym
  1. Rozszerzenia po艂膮cze艅

Je艣li chcesz aby u偶ytkownicy od razu do Ciebie dzwonili to u偶yj rozszerzenia reklamy po艂膮cze艅 Google. To prosty spos贸b na dodanie numeru telefonu i opcji bezpo艣redniego po艂膮czenia w adsach.

Rozszerzenia po艂膮cze艅 dzia艂aj膮 najlepiej na urz膮dzeniach mobilnych, na kt贸rych u偶ytkownicy mog膮 po prostu klikn膮膰 numer i od razu zadzwoni膰 do Ciebie, bezpo艣rednio z wyszukiwarki.

  1. Rozszerzenia formularza kontaktowego

Formularze kontaktowe mog膮 u艂atwi膰 generowanie lead贸w.

Rozszerzenia reklam Google z formularzem kontaktowym umo偶liwiaj膮 wstawienie do reklamy formularza w celu zebrania wa偶nych informacji.

Rozszerzenie reklamy Google z formularzem kontaktowym u艂atwia klientom nawi膮zanie kontaktu z Twoj膮 firm膮 i konwersj臋. Po prostu klikaj膮 link do strony Google, kt贸ra ma ju偶 wype艂nione informacje o tre艣ci. Co艣 jak lead ads na facebooku.

Mo偶esz u偶ywa膰 formularzy kontaktowych w kampaniach w sieci wyszukiwania, wideo, Discovery i displayowych. Google przechowuje zebrane leady przez maksymalnie 30 dni i umo偶liwia ich pobranie jako pliki .CSV.

Mo偶esz wykorzysta膰 te dane, aby lepiej zrozumie膰, w jaki spos贸b klienci anga偶uj膮 si臋 w Twoj膮 firm臋. Korzystaj膮c z tych informacji, mo偶esz tak偶e budowa膰 lejki marketingowe lub tworzy膰 listy remarketingowe, aby uzyska膰 bardziej ukierunkowane podej艣cie.

  1. Rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenia reklam lokalizacji Google s膮 do艣膰 proste. Umo偶liwiaj膮 dodanie adresu fizycznego w reklamie, a poniewa偶 prawie 50% wszystkich wyszukiwa艅 w Google dotyczy informacji lokalnych, mo偶e to generowa膰 doskona艂e wyniki.

Jest to idealne rozwi膮zanie dla firm, kt贸rych model sprzeda偶owy polega na osobistych wizytach. Rozszerzenia lokalizacji u艂atwiaj膮 klientom znalezienie Twojej lokalizacji i odwiedzenie Ciebie.

Jest jeszcze jedna korzy艣膰. Rozszerzenia lokalizacji dzia艂aj膮 nawet w przypadku firm, kt贸re dzia艂aj膮 g艂贸wnie online.

Umieszczanie adresu w p艂atnych kampaniach reklamowych to 艣wietny spos贸b na pokazanie, 偶e Twoja firma jest wiarygodna. Ludzie s膮 bardziej sk艂onni zaufa膰 Twojej firmie, je艣li jeste艣 otwarty i pokazujesz gdzie dzia艂asz i jak mog膮 Ci臋 znale藕膰.

Dzi臋ki rozszerzeniu reklamy Google z lokalizacj膮 Twoja firma zmienia si臋 z czego艣 niejednoznacznego w co艣 osobistego i namacalnego. Nic dziwnego, 偶e ludzie wol膮 firmy, kt贸re wydaj膮 si臋 prawdziwe, co oznacza, 偶e 鈥嬧媌ycie autentycznym sprawi, 偶e b臋d膮 bardziej sk艂onni do kupowania od Ciebie.

  1. Rozszerzenie powi膮zanej lokalizacji

Mo偶esz u偶ywa膰 rozszerze艅 reklam Google dla powi膮zanej lokalizacji, je艣li jeste艣 sprzedawc膮 lub producentem, kt贸rego produkty s膮 sprzedawane w punktach sprzeda偶y detalicznej. Rozszerzenie powi膮zanej lokalizacji mog膮 pom贸c Ci dotrze膰 do klient贸w, gdy szukaj膮 Twoich produkt贸w.

Dzi臋ki temu rozszerzeniu Google wy艣wietli najbli偶sz膮 lokalizacj臋, w kt贸rej produkt jest sprzedawany, jako adres lub na google maps.

Rozszerzenia reklam Google powi膮zanej lokalizacji s膮 艂atwe w konfiguracji i sprawiaj膮, 偶e Twoja firma wydaje si臋 bardziej dost臋pna, co u艂atwia klientom podj臋cie decyzji o zakupie z Twojej firmy.

  1. Rozszerzenia cen

Wi臋kszo艣膰 os贸b podczas zakup贸w online kieruje si臋 cen膮.

Wyobra藕 sobie, jak 艂atwo mo偶esz u艂atwi膰 zakupy swoim klientom, je艣li dodasz ceny produkt贸w bezpo艣rednio w reklamie. Gdy u偶ytkownicy klikn膮 lub dotkn膮 okre艣lonej ceny w Twojej reklamie, przejd膮 bezpo艣rednio do tej strony produktu w Twoim sklepie ecommerce.

Jest te偶 dodatkowy plus.

Twoje produkty i us艂ugi z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem przyci膮gn膮 zainteresowanych klient贸w, je艣li otwarcie poka偶esz swoje ceny. Dlaczego?

Ot贸偶 zmniejsza to prawdopodobie艅stwo, 偶e kto艣 kliknie przypadkowo w Twoj膮 reklam臋, sprawdzi ceny, a nast臋pnie zdecyduje si臋 nie dokona膰 zakupu, poniewa偶 by艂e艣 za drogi. Pomo偶e Ci to pozyska膰 wi臋cej kwalifikowanych potencjalnych klient贸w i zmaksymalizowa膰 bud偶et.

Rozszerzenie cen dostarcza r贸wnie偶 szczeg贸艂owych informacji o Twoich ofertach i kieruje klient贸w bezpo艣rednio na stron臋 produktu/us艂ugi.

Im mniej k艂opot贸w, tym lepiej.

  1. Rozszerzenia aplikacji

Ponad 50 proc. u偶ytkownik贸w u偶ywa swoich telefon贸w kom贸rkowych do korzystania z internetu. Dodatkowo wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w mobilnych woli aplikacje od stron mobilnych. Samemu jestem tego dobrym przyk艂adem poniewa偶 bardzo rzadko u偶ywam telefonu do przegl膮dania stron www. Robi臋 to tylko na komputerze. Smartfona u偶ywam do aplikacji i social media.

Je艣li ma to sens dla Twojej firmy to warto aby艣 mia艂 swoj膮 aplikacj臋. Mo偶esz wtedy wykorzysta膰 rozszerzenie aplikacji reklamowej, aby zach臋ci膰 u偶ytkownik贸w do jej pobrania.

Aplikacje zapewniaj膮 lepsze wra偶enia u偶ytkownika, wi臋c zwi臋kszasz prawdopodobie艅stwo, 偶e klienci sp臋dz膮 u Ciebie wi臋cej czasu i potencjalnie znajd膮 co艣, co ich zainteresuje.

  1. Rozszerzenia promocji

Ka偶dy kocha przeceny i obni偶ki.

Rozszerzenie promocji (Promotion Extensions) Google pozwala wyr贸偶ni膰 wszelkie oferty. Dzi臋ki temu mo偶esz wy艣wietli膰 cen臋, procent rabatu, oferty sprzeda偶y i inne dane, aby przyci膮gn膮膰 zainteresowanie klient贸w.

Dzi臋ki temu potencjalny klient jest bezpo艣rednio przekierowywany do oferty bez konieczno艣ci poruszania si臋 po witrynie, oszcz臋dzaj膮c du偶o czasu i k艂opot贸w.

Te rozszerzenia s膮 cz臋sto u偶ywane do oferowania specjalnych promocji 艣wi膮tecznych, takich jak 鈥濸owr贸t do szko艂y鈥, 鈥濩zarny pi膮tek鈥 i 鈥濷ferta Miko艂aja鈥.

S膮 one 艂atwe w u偶yciu i aktualizowaniu, a jednocze艣nie dostarczaj膮 wielu danych o u偶ytkownikach, aby lepiej zrozumie膰 ich zachowania zakupowe.

  1. Rozszerzenia obja艣nie艅

Rozszerzenie obja艣nie艅 reklamy Google jest do艣膰 wszechstronne 鈥 mo偶esz go u偶ywa膰 do r贸偶nych rzeczy.

Mo偶esz opisa膰 rodzaje oferowanych produkt贸w, promowa膰 aktualnie posiadan膮 ofert臋 specjaln膮 lub wskaza膰 konkretne informacje.

Ponadto s膮 艂atwe do dostosowania i jeszcze bardziej u艂atwiaj膮 wyr贸偶nienie niekt贸rych kluczowych ofert biznesowych.

Aby skutecznie z nich korzysta膰, upewnij si臋, 偶e s膮 one specyficzne dla Twojego konta i kampanii.

Rozszerzenie pomaga zorientowa膰 si臋, kim jest Tw贸j rynek docelowy i jak szybko przyci膮gn膮膰 ich uwag臋. Im wi臋cej warto艣ci i informacji, kt贸re poka偶esz, nie tylko przyci膮gnie uwag臋, ale tak偶e sk艂oni ich do klikni臋cia w Twojej witrynie.

Wniosek: rozszerzenia Google Ads

Google rozszerzenia reklam mog膮 by膰 艣wietnym sposobem na maksymalizacj臋 skuteczno艣ci kampanii reklamowych.

Chocia偶 mo偶liwo艣膰 wyboru tak wielu mo偶e pocz膮tkowo wydawa膰 si臋 przyt艂aczaj膮ca, spr贸buj zacz膮膰 od jednego z nich. 艢led藕 swoje wyniki, a nast臋pnie eksperymentuj z innymi.

Pami臋taj, 偶e Google rozszerzenia reklam to narz臋dzia, kt贸re maj膮 pom贸c Ci skuteczniej dociera膰 do klient贸w, wi臋c upewnij si臋, 偶e pozna艂e艣 sposoby, aby ten proces dzia艂a艂 najlepiej dla Ciebie.

Je艣li brzmi to zbyt skomplikowanie, rozwa偶 wsp贸艂prac臋 z nasza agencj膮 SEO UniqueSEO!

Kt贸rego Google rozszerzenia reklam wypr贸bujesz dzisiaj?

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)