Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuję?

google pagerank
Wszystko, co musisz wiedzieć o Google PageRank (dlaczego nadal ma znaczenie)
19 lipca, 2021
założyciele google twórcy
Co to jest Google (historia + jak zarabiają)
26 lipca, 2021
Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuję? 2

Aby zwiększyć widoczność w Google, wiele firm tworzy wizytówkę firmy w Google (oficjalnie nazywaną profilem firmy). Po angielsku używa się najczęściej skrót GMB, czyli Google My Business. Jeśli jesteś jednym z właścicieli firm, możesz nie zdawać sobie sprawy, że tworzenie profilu firmy nie daje Ci możliwości automatycznego generowania leadów i tutaj też musisz zadbać o SEO.

Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:

Szkolenie Facebook Ads

Jak więc możesz zarządzać swoim profilem firmy w Google? Odpowiedź brzmi, że oprócz utworzenia bezpłatnego profilu firmy, musisz również osobno utworzyć bezpłatne konto Google Moja Firma dla tego profilu.

google moja firma

Aby zarządzać profilem firmy, potrzebujesz oddzielnego konta Google Moja Firma.

Konto Google Moja Firma to jedyny sposób, w jaki możesz zgłosić prawo własności do profilu firmy, uzyskać do niego prawa do zarządzania i odblokować dodatkowe bezpłatne funkcje zwiększające widoczność w Google. W tym poście omówię wszystko, co musisz wiedzieć o Google Moja Firma, w tym:

  • Czym jest Google Moja Firma
  • Jak skutecznie korzystać z Google Moja Firma
  • Jak korzystać z Google Moja Firma w kontekście SEO
  • Jak utworzyć konto Google Moja Firma Business

Czytaj dalej, aby włączyć to bezpłatne i potężne narzędzie do swojego zestawu narzędzi marketingowych!

Co to jest Google Moja Firma?

Jak wspomniałem, Google Moja Firma to narzędzie, które umożliwia zarządzanie i optymalizację profilu firmy w Google. Aby wyjaśnić, czym jest Google Moja Firma i jak działa, najpierw upewnijmy się, że wiemy, czym jest profil firmy.

Profil Twojej firmy to termin Google określający wizytówkę Twojej firmy w Google. Profile firm pojawiają się w Mapach Google i w lokalnych wynikach wyszukiwania Google.

Profile firm w wyszukiwarce Google wyglądają tak:

Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuję? 3

Utworzenie profilu firmy to to samo, co dodanie miejsca do Map Google — co może zrobić każdy (w tym przypadkowy nieznajomy lub automatyczny generator wpisów). Wszystko, czego wymaga Google, to nazwa firmy, lokalizacja i kategoria. Gdy Google potwierdzi, że nie jest to duplikat, utworzy profil firmy dla tej lokalizacji. Profil firmy jest wtedy otwarty dla konsumentów, którzy mogą zostawiać recenzje, dodawać zdjęcia, zadawać pytania, a nawet odpowiadać na pytania. Profil firmy może również zostać wypełniony informacjami, które Google pobiera z całej sieci.

Oznacza to, że profil firmy może istnieć samodzielnie, oprócz konta Google Moja Firma. Niezależnie od tego, czy utworzyłeś własny profil firmy, czy nie, nie masz możliwości zarządzania wyświetlanymi informacjami ani zbieranymi opiniami.

W tym miejscu wkracza Google Moja Firma. Tworząc konto Google Moja Firma, możesz bezpłatnie uzyskiwać dostęp do profilu swojej firmy w Google, dostosowywać go, zarządzać i ulepszać, a wszystko to nadal za darmo, ale czytaj dalej.

Jak używać Google Moja Firma do marketingu lokalnego

Ustaliliśmy więc, że Google Moja Firma nie jest profilem Twojej firmy, ale raczej narzędziem, dzięki któremu ulepszasz profil firmy, aby zwiększyć jego widoczność i skuteczność. Omówmy cztery podstawowe sposoby wykorzystania tej usługi Google Moja Firma, aby uczynić swój profil w wizytówce Google lepszym narzędziem marketingu lokalnego.

Angażuj się z konsumentami

Klienci mogą wchodzić w interakcję z profilem Twojej firmy na wiele sposobów, a Ty korzystasz z konta Google Moja Firma, aby nawiązać z nimi kontakt. Możesz odpowiadać na recenzje, odpowiadać na pytania, włączać bezpośrednie wiadomości i konfigurować powiązane alerty. Możesz nawet używać Google Moja Firma do publikowania postów w profilu swojej firmy, podobnie jak w przypadku Facebooka i innych platform mediów społecznościowych.

Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuję? 4

Panel Google Moja Firma to miejsce, w którym możesz odpowiadać na opinie, publikować posty i odpowiadać na pytania zadawane w profilu Twojej firmy.

Wyróżnij swoją firmę

Sam profil firmy zawiera ograniczone informacje o Twojej firmie. Ale w panelu konta Google Moja Firma możesz podać godziny otwarcia, link do swojej witryny, produkty i ceny, atrybuty i inne szczegóły, które sprawią, że Twoja firma będzie wyjątkowa. Będziesz także korzystać z usługi Google Moja Firma, aby w razie potrzeby wprowadzać zmiany i aktualizacje.

Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuję? 5

Kompletny profil firmy oferuje pełny wygląd Twojej firmy, w tym jej najlepsze funkcje, bezpośrednio w SERP googla.

Uzyskaj wgląd

Możesz użyć panelu Google Moja Firma, aby uzyskać kluczowe informacje na temat odbiorców i wyników wyszukiwania lokalnego. Na karcie danych analitycznych platformy możesz zobaczyć zapytania, których używają klienci, aby znaleźć profil Twojej firmy, czy znaleźli Cię w Mapach Google lub wyszukiwarce Google, zestawienie działań podjętych w Twojej wizytówce oraz wyniki Twoich zdjęć w porównaniu z innymi profilami w Twojej kategorii. Pamiętaj też, że istnieją sposoby śledzenia kliknięć z profilu firmy za pomocą parametrów UTM i Google Analytics.

Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuję? 6

Wykonaj lokalne SEO

Tak jak Google ma algorytmy do rankingu swoich reklam i stron internetowych, ma również algorytm do rankingu profili firm. Za pomocą panelu Google Moja Firma możesz włączyć słowa kluczowe do profilu swojej firmy i przeprowadzić inne optymalizacje, aby poprawić pozycję w wynikach lokalnych, co omówimy w dalszej części.

Pozycjonowanie Google Moja Firma -SEO

Profile firm Google są dynamiczne. Nie tylko zmieniają formularz w zależności od platformy, ale Google ustala również priorytety sekcji Twojego profilu zgodnie z wyszukiwanym hasłem, a także rodzajem informacji najważniejszych dla konsumentów w Twojej kategorii.

Przede wszystkim musisz pamiętać żeby posiadać informacje do ustalenia priorytetów i słowa kluczowe, które należy posiadać w swoim profilu. Tak jak Ty (lub Twoja agencja) używalibyście systemu zarządzania treścią, takiego jak WordPress, do optymalizacji swojej witryny pod kątem wyszukiwarek, Google Moja Firma służy do optymalizacji profilu i poszerzenia zasięgu.

Cóż, ponieważ optymalizacja pod kątem Google jest zasadniczo optymalizacją pod kątem wyszukiwarek, wszystko sprowadza się do tych samych trzech rzeczy: targetowania, jakości informacji i zaufania.

Targetowanie

Aby korzystać z Google Moja Firma pod SEO, pamiętaj o uwzględnieniu odpowiednich słów kluczowych w profilu swojej firmy, aby móc powiedzieć Google, na co chcesz się pozycjonować. Używaj ich w swoim opisie firmy, odpowiedziach na recenzje, odpowiedziach na pytania oraz w publikowanych postach. Pamiętaj, aby włączyć je naturalnie, tak jak w przypadku każdej innej strategii SEO.

Utrzymuj jakość informacji

Kompletność i dokładność profilu Twojej firmy wpływa na jej pozycję, więc pamiętaj o podaniu wymaganych informacji w każdej sekcji panelu Google Moja Firma. Szczególnie ważne są tutaj Twoje dane kontaktowe, specjalne godziny pracy i atrybuty.

Trust, czyli budowanie zaufania

Ostateczne podejście do korzystania z Google Moja Firma pod SEO odwołuje się do komponentu zaufania algorytmu Google. Dbaj o aktualność i dokładność informacji w miarę rozwoju firmy. Utrzymuj stały napływ recenzji i odpowiadaj na nie. Zasygnalizuj Google, że jesteś aktywny, regularnie przesyłając zdjęcia i publikując posty w profilu swojej firmy w Google Moja Firma.

SEO jest ważne dla każdej firmy, ale szczególnie dla małych firm, które mogą korzystać z pozycjonowania lokalnego, aby konkurować z dużymi konkurentami w SERPach. Google jeszcze bardziej ułatwia lokalne SEO dzięki solidnym profilom firm, więc konto Google Moja Firma jest niezbędne dla każdej firmy, która stara się zmaksymalizować widoczność na swoim lokalnym rynku.

Uwaga: jeśli nie masz pewności, jak dostosować swoje konto Google Moja Firma zapraszamy do kontaktu.

Jak zarejestrować się w Google Moja Firma logowanie

Aby uzyskać konto Google Moja Firma, wejdź na google.com/business, co przeprowadzi Cię przez kolejne etapy tworzenia konta. Upewnij się, że masz dostęp do istniejącego profilu firmy.

Pamiętaj też, że utworzenie konta Google Moja Firma nie daje automatycznego dostępu do profilu Twojej firmy. Po utworzeniu i zalogowaniu się na konto Google Moja Firma musisz znaleźć swój oddzielny profil firmy w Mapach Google, a następnie wybrać opcję „Zgłoś tę firmę” lub „Jesteś właścicielem tej firmy?”. link widoczny bezpośrednio w profilu. Gdy zakończysz ten proces, Twoje konto Google Moja Firma zostanie połączone z profilem Twojej firmy i będzie zarządzane przez Ciebie.


Wizytówka Google jak zrobić

Rozumiejąc dokładnie, czym jest Google Moja Firma, jak działa i jak z niego korzystać, możesz teraz zobaczyć, że korzystanie z tego bezpłatnego narzędzia żeby stworzyć wizytówkę to nie tylko dobry pomysł na lokalny marketing, ale konieczność. Załóż i uruchom swoje konto Google Moja Firma już teraz, aby profil Twojej firmy mógł przyćmić konkurencję i przyciągnąć więcej klientów w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Koniecznie ZOBACZ:

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)