Google ads remarketing dynamiczny i segmenty danych (przykłady, definicja)

Google ads remarketing dynamiczny i segmenty danych (przykłady, definicja)

google ads remarketing

Remarketing jest chętnie wykorzystywany przez wiele firm z całego świata. Taka opcja pozwala lepiej rozwijać markę oraz zwiększać wpływy sprzedażowe. Warto dowiedzieć się, czym jest ta funkcja w Google Ads.

cel kampanii google ads

Jak Zrobić Kampanię Remarketingową w Google Ads? (RLSA)

Remarketing w Google Ads można zrobić na kilka sposobów.

  • Jako remarketing dynamiczny (konieczne jest zainstalowanie w GTM tagu „google Ads remarketing”)
  • Za pomocą google analytics
  • z kanału youtube
  • użytkownicy aplikacji
  • z innych źródeł, jak na przykład listy klientów

Od czego zacząć?

  • W GA4 włącz Google signals
  • Połącz swoje konto google ads z google analytics
  • Stwórz grupy i listy w ga4
  • Dodaj listy z analyticsa do Google Ads
  • W kampaniach w Ads’ach używaj opcji „W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą”

Krok po kroku:

Wejdź w Googla Analytics 4 w zakładkę „Administracja”. Następnie ->Ustawienia danych -> Gromadzenie danych -> Zbieranie danych w Google Signals (włącz) -> zjedź na sam dól i potwierdź „Potwierdzenie dotyczące zbierania danych użytkownika”

Połącz teraz konto Google Analytics z Google Ads.

Połącz konto Youtube.

Teraz stwórz w GA4 listy odbiorców.

Wejdź:

Administracja -> Odbiorcy -> Nowi odbiorcy

Możesz też to zrobić w Google Ads.

Zawsze polecam zainstalować tag remarketingowy.

Dodaj także tag łączący konwersje.

Następnie wejdź w „narzędzia i ustawienia” -> Zasoby wspólne -> Zarządzanie odbiorcami -> Segmenty -> kliknij znak plusa „utwórz nową listę remarketingową” -> użytkownicy witryny

Czym są działania remarketingowe?

Warto najpierw powiedzieć, że Google Ads to potężne narzędzie reklamowe. Oferuje ono bardzo dużo różnych reklamach dla każdych form biznesu.

Dlatego opcja Google Ads jest często wykorzystywana, zwłaszcza w branży e-commerce, lecz nie tylko.

Okazuje się, że jednym z najczęściej stosowanych typów reklam jest remarketing.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Mowa tutaj o reklamach, które podążają za konsumentem.

Warto zaznaczyć, że jest to bardzo dobry typ reklamy. Pomaga on utrwalić markę w świadomości konsumenta, co jest bardzo ważne. Ponadto taki rodzaj reklamy wpływa pozytywnie na sprzedaż firmy.

Dlatego wiele osób stawia na remarketing Google Ads.

Remarketing w Google Ads. Jak poprawnie?

Dzięki niemu można skutecznie zadbać o firmę. Jest to bardzo popularne narzędzie stosowane nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach.

Warto zaznaczyć, że reklamy Google wyświetlają się na setkach tysięcy witryn internetowych. Wszystko oparte jest o program Google AdSense.

W ten sposób reklamy mogą się wyświetlać nie tylko na niszowych blogach, ale także na największych serwisach informacyjnych, a ponadto ogłoszeniowych.

Trzeba też wiedzieć, że bardzo dużo internautów nie dokonuje zakupu produktu bądź usługi przy pierwszym kontakcie z witryną internetową. Jak się okazuje, kluczem do sukcesu jest nierzadko powrót do potencjalnych klientów. Do tego celu trzeba zastosować właściwy przekaz reklamowy na każdym etapie ścieżki zakupowej, co jest bardzo istotne.

Nie wolno też zapomnieć o ludziach, którzy już wcześniej zrealizowali zakup na danej witrynie internetowej. Często ich pozytywne opinie przyczyniają się do pozyskania nowych klientów. Wiele osób zastanawia się, jak wyglądają reklamy w remarketingu.

Okazuje się, że mogą one przybierać na przykład formę banerów reklamowych bądź reklam elastycznych.

Mowa tutaj o tekście z dołączoną reklamą graficzną. Jest to bardzo skuteczne działanie, które pozwala pozyskiwać nowych klientów. Trzeba też wiedzieć, żeby warto stosować oba typy reklam.

Jeżeli mowa konkretnie o reklamach graficznych, można mieć o wiele większą kontrolę nad formą przekazu marketingowego, jednakże wszystko odbywa się kosztem zasięgu. Dlatego reklamy w formie elastycznej o wiele częściej i chętniej są wyświetlane przez wyszukiwarkę Google.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Bardzo dużo osób nie wie, komu wyświetlają się reklamy remarketingowe.

Jeżeli mowa o odbiorcach reklam danej strony internetowej, można zauważyć różnicę między tradycyjną reklamą graficzną Google Ads, a remarketingiem, o czym nie każdy wie.

Tradycyjne reklamy kierowane są do osób z określonej wcześniej przez Google bazy użytkowników, co jest dość istotne. Ponadto wszystkie działania marketingowe oparte są o zainteresowanie konsumenta.

Listy remarketingowe

Każdy powinien wiedzieć, że w przypadku remarketingu kierujemy je na listy remarketingowe. Mowa tutaj o bazie użytkowników zbudowanej nie przez serwis Google, lecz przez właściciela witryny internetowej. W takiej sytuacji to on musi wcześniej stworzyć bazę użytkowników. Trzeba wszystko zapełnić osobami, które trafiły wcześniej na konkretną witryną internetową.

Warto zaznaczyć, że za każdym razem, gdy nowy konsument odwiedzi daną stronę internetową, jest on zapisywany na liście remarketingowej na koncie Google Ads, co jest bardzo pomocne.

Tego typu sposób pozwala budować sporą listę remarketingową. Takie działania wykorzystywane są przez wiele firm, zarówno mniejszych, jak i większych.

Obecnie można stworzyć bardzo dużo list remarketingowych. Powinny być one oparte o zachowanie użytkowników na konkretnej witrynie internetowej.

Co bardzo ciekawe, w przypadku sklepów w internecie, można stworzyć listę ludzi, którzy dodali jakiś produkt do koszyka, lecz nie dokonali kupna. Kolejno możliwe jest zaoferowani im kuponu zniżkowego przy zastosowaniu reklam.

Takie działanie marketingowe jest bardzo skuteczne.

Remarketing dynamiczny google ads

Trzeba też dodać remarketing dynamiczny.

Jest on przeznaczony przede wszystkim dla branży e-commerce. Mowa tutaj o reklamach wyświetlających takie produkty, które wcześniej dany użytkownik przeglądał na konkretnej witrynie internetowej.

To jest fenomenem remarketingu, który oparty jest także o działania Google Ads.

Dzięki niemu można przypomnieć o stronie internetowej ludziom, którzy wykazali kiedyś wstępne zainteresowanie danym produktem bądź usługą. Bardzo istotna jest podstawowa kampania remarketingowa na koncie Google Ads.

Wiele firm z całego świata z niej korzysta. Przekłada się to na wysokie dochody firmy, dlatego warto rozważyć zaimplementowanie remarketingu Google Ads w swojej firmie.

Z pewnością w ten sposób można pozyskać więcej klientów.

Warto zaznaczyć, że remarketing stosowany jest nie tylko przez małe oraz średnie firmy, ale także przez globalne korporacje. Jest to niesamowicie skuteczna forma marketingowa, która wpływa pozytywnie na rozwój sklepu.

Jak zrobić Remarketing w Google Ads?

Stwórz kampanię tak jak to robisz do tej pory. W pewnym momencie dojdziesz do punktu „Osoby: do kogo chcesz dotrzeć”. Wybierz opcję „W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją stroną”.

Teraz możesz wybrać listy odbiorców, na które chcesz kierować swoje reklamy.

Co to jest remarketing?

Remarketing to rodzaj kampanii reklamowej prowadzonej w ramach programu różnych sieci mediowych. Kampanie tego rodzaju wykorzystuje się w celu ponownego wyświetlania przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili już kiedyś Twoją stronę, lub oglądali produkt, czy dodali go do koszyka, lecz nie kupili.

W świecie reklamy displayowej remarketing to sposób, by ponownie aktywować klientów.

Co to jest remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny to forma reklamy, w której firmy wyświetlają dynamiczne reklamy produktów lub usług użytkownikom, którzy już odwiedzili ich stronę internetową lub wcześniej interaktowali z reklamami. W przeciwieństwie do tradycyjnego remarketingu, reklamy dynamiczne są tworzone automatycznie na podstawie zachowań użytkowników i ich zainteresowań, a także produktów lub usług, które wcześniej oglądali na stronie internetowej.

Remarketing dynamiczny jest dostępny za pośrednictwem platformy Google Ads i umożliwia wyświetlanie reklam display i aplikacji mobilnych na różnych platformach, takich jak Google, YouTube, Gmail i inne. Reklamy są wyświetlane na podstawie zachowań użytkowników i ich zainteresowań, a także produktów lub usług, które wcześniej oglądali na stronie internetowej.

Remarketing dynamiczny jest skuteczną formą reklamy, ponieważ umożliwia firmom prezentowanie użytkownikom kontekstualnie związanych produktów lub usług, co może prowadzić do wyższej konwersji i większej sprzedaży. Może także pomóc firmom budować trwałe relacje z klientami, ponieważ reklamy są dostosowywane do ich indywidualnych potrzeb i zainteresowań.

Czym jest RLSA?

RLSA, to skrót od Remarketing List for Search Ads. Po polsku listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Google ads remarketing dynamiczny i segmenty danych?

Napisz w komentarzu.

Google Ads Remarketing to forma marketingu, w której firmy reklamują swoje produkty lub usługi użytkownikom, którzy już odwiedzili ich stronę internetową lub wcześniej interaktowali z reklamami. Jest to forma retargetowania, w której firmy wykorzystują dane o zachowaniach użytkowników na swojej stronie internetowej lub w Internecie, aby lepiej targetować swoje reklamy i przypomnieć im o swoich produktach lub usługach.
Google Ads Remarketing jest dostępny za pośrednictwem platformy Google Ads i umożliwia tworzenie i wyświetlanie reklam w formie display, wideo i aplikacji mobilnych na różnych platformach, takich jak Google, YouTube, Gmail i inne. Reklamy są wyświetlane na podstawie zachowań użytkowników i ich zainteresowań, dzięki czemu są one bardziej skuteczne i trafne.
Google Ads Remarketing jest skuteczną formą marketingu, ponieważ umożliwia firmom dotarcie do użytkowników, którzy już wcześniej wyrazili zainteresowanie ich produktami lub usługami. Może to prowadzić do wyższej konwersji i większej sprzedaży, a także do budowania trwałych relacji z klientami.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!