Remarketing dynamiczny -co to jest i jak go skonfigurowa膰?

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny w Google Ads

Remarketing dynamiczny to jedna z najlepszych opcji na personalizacj臋 reklam.

Czyli osobom, kt贸re by艂y na naszej stronie wy艣wietlaj膮 si臋 grafiki produkt贸w, kt贸re ogl膮dali a nie kupili.

W dodatku marketerom oszcz臋dza mas臋 czasu i pozwala unika膰 b艂臋d贸w. Poniewa偶 o ile, mo偶esz zapanowa膰 nad ca艂ym procesem remarketingowym przy ma艂ej witrynie us艂ugowej, o tyle w du偶ym ecommerce jest to nierealne.

W przypadku ka偶dej witryny kt贸ra dzia艂a jako sklep internetowy coraz wa偶niejsze staje si臋 za艂o偶enie konta Google Merchant. Konta sprzedawc贸w staj膮 s膮 bardzo wa偶ne i pomocne w zwi臋kszaniu sprzeda偶y poprzez Google Ads (dawniej Google AdWords).

dsa google ads reklama adwords ppc

GMC pomaga tworzy膰:

  • reklamy PLA (ang. product listing ads, czyli reklamy z list膮 produkt贸w, tzw. Google Shopping),
  • rozszerzenia produkt贸w,
  • a tak偶e dzia艂ania remarketingowe.
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Ka偶dy kto dzia艂a w biznesie online wie, 偶e remarketing jest wa偶ny, poniewa偶 nie wszyscy potencjalni klienci, kt贸rzy odwiedzaj膮 Twoj膮 witryn臋, kupuj膮 od razu.

W dodatku konkurencja te偶 aktywnie dzia艂a z reklamami, dlatego musisz ca艂y czas si臋 przypomina膰 i wywiera膰 na odwiedzaj膮cych wp艂yw nie tylko przez wyszukiwark臋 Google i swoj膮 witryn臋, ale tak偶e poprzez sie膰 reklamow膮 Google.

Ludzie sp臋dzaj膮 o wiele wi臋cej czasu w YouTube czy innych domenach (jak np. blogi) w kt贸rych Google za pomoc膮 adsense mo偶e wy艣wietla膰 remarketing dynamiczny.

Wi臋kszo艣膰 przedsi臋biorc贸w ma „jako tako” skonfigurowany remarketing, ale generalnie jest to zrobione w prostym stylu, jak kilka baner贸w, kt贸re kieruj膮 na stron臋 g艂贸wn膮 sklepu, albo og贸lne strony kategorii.

Czyli tak ustawiony remarketing pokazuje 鈥瀢szystkim odwiedzaj膮cym鈥 ich witryn臋 i serwuje jeden og贸lny komunikat.

Niekt贸rzy id膮 o krok dalej i ustawiaj膮 retargeting (segmentuj膮 odwiedzaj膮cych ich witryn臋) pod tych, kt贸rzy porzucili koszyk lub odwiedzili stron臋 produktu.

I to ju偶 jest pocz膮tek tego co mo偶e Ci da膰 remarketing dynamiczny. Bo je艣li tych produkt贸w masz kilka to sobie poradzisz, ale co je艣li masz 2.000 produkt贸w? Albo 30.000? Czy zamierzasz utworzy膰 30.000 segment贸w odbiorc贸w (odwiedzili produkt, ale nie wyl膮dowali na stronie podzi臋kowania) i 30,000 unikalnych reklam graficznych?

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym si臋 r贸偶ni remarketing dynamiczny od klasycznego?

Najwi臋kszym b贸lem w tradycyjnym retargetingu by艂o tworzenie segment贸w i grafik pod ka偶dy produkt, o odpowiednich wymiarach. Remarketing dynamiczny Google Ads pozwala jednak unikn膮膰 tych problem贸w.

Algorytm Google dynamicznie b臋dzie teraz dla Ciebie kreowa艂 reklamy w kt贸rych b臋dzie kreacja zawieraj膮ca:

  • cen臋
  • zdj臋cie
  • opis (tekst reklamowy)

I to wszystko bazuje na zachowaniu u偶ytkownik贸w w Twojej witrynie!

Zobacz ile czasu zaoszcz臋dzisz i ile mniej b艂臋d贸w pope艂nisz ustawiaj膮c segmenty z odpowiednimi grafikami.

Jak dzia艂a remarketing dynamiczny?

Oto jak dzia艂a dynamiczny remarketing w Google Ads:

Musisz skonfigurowa膰 w swojej witrynie dostosowany tag remarketingowy, kt贸ry b臋dzie pobiera艂 numery identyfikacyjne produkt贸w z Twojego kana艂u sprzedawcy i przekazywa艂 je do Google. Dlatego konieczne jest za艂o偶enie konta Google Merchant Center.

Nast臋pnie Google dopasuje te identyfikatory produkt贸w do Twojego pliku danych GMC i u偶yje tych danych do dostosowywania do Twoich 鈥瀌ynamicznych reklam displayowych鈥.

Remarketing dynamiczny ustawia si臋 w skr贸cie w ten spos贸b:

  • musisz po艂膮czy膰 konto Google Ads z GMC, w kt贸rym dodajesz plik danych (plik z informacjami o wszystkich Twoich produktach ze sklepu). Nast臋pnie w艂膮czasz funkcj臋 remarketingu dynamicznego (zobaczysz odpowiednie pole).
  • nast臋pnie dodajesz na stron臋 globalny tagu witryny (na wszystkie podstrony) i fragmentu kodu zdarzenia (na podstrony, na kt贸rych mierzysz zachowanie i dzia艂ania u偶ytkownika, np. strona koszyka, podzi臋kowanie za zam贸wnie, produkt itp.). Tag remarketingowy witryny i kod zdarzenia znajdziesz w panelu Google Ads w narz臋dzia 鈫 zarz膮dzanie odbiorcami 鈫 藕r贸d艂a danych o odbiorcach 鈫 Tag Google Ads. Poprzez to strona b臋dzie mog艂a przekazywa膰 do Google Ads informacje na jakiej stronie jest u偶ytkownik, jakie produkty przegl膮da itp.

Aby umie艣ci膰 w swojej witrynie kilka tag贸w remarketingowych polecam Google Tag Manager. Implementacja wymaga troch臋 wiedzy o kodowaniu, ale je艣li prowadzisz witryn臋 e-commerce, prawdopodobnie poradzisz sobie samemu. Natomiast je艣li masz du偶y sklep internetowy to masz prawdopodobnie u siebie na etacie programist臋/marketera.

Gdy wszystko zostanie prawid艂owo zaimplementowane, musisz skonfigurowa膰 kampanie remarketingowe w Google Ads. Tak jak w przypadku ka偶dej reklamy, musisz skonfigurowa膰 grup臋 odbiorc贸w, na kt贸r膮 chcesz kierowa膰 reklamy. Aby to zrobi膰, przejd藕 do „zarz膮dzanie odbiorcami”, i wybierz odpowiedni膮 list臋 remarketingow膮.

Remarketing dynamiczny -co to jest i jak go skonfigurowa膰? 1

Przyk艂adowo listy remarketingowe mo偶esz sporz膮dza膰 na osoby, kt贸re:

  • wykona艂y jakie艣 dzia艂anie na stronie, np. klikn臋艂y w numer telefonu
  • trafi艂y na stron臋 wchodz膮c na ni膮 z konkretnej podstrony
  • przegl膮da艂y na stronie okre艣lon膮 ilo艣膰 podstron
  • odwiedzi艂y stron臋 okre艣lon膮 ilo艣膰 razy
  • odwiedzi艂y konkretn膮 podstron臋 w Twojej witrynie
  • trafi艂y na stron臋 z okre艣lonego urz膮dzenia
  • trafi艂y na stron臋 z okre艣lonego 藕r贸d艂a ruchu, np. z FB
  • dokona艂y lub nie dokona艂y zakupu
  • sp臋dzi艂y na stronie okre艣lon膮 ilo艣膰 czasu

Jak utworzy膰 kampani臋 remarketingu dynamicznego w sieci reklamowej. Jak zrobi膰 remarketing Google Ads?

cel kampanii google ads
  1. Zaloguj si臋 na konto Google Ads.
  2. Kliknij Menu -> Kampanie.
  3. Kliknij ikon臋 plus + i „Nowa kampania”.
  4. Jako cel kampanii ustaw Sprzeda偶.
  5. Jako typ kampanii wybierz Sie膰 reklamowa.
  6. Wpisz adres URL witryny, kt贸r膮 chcesz promowa膰 za pomoc膮 reklam dynamicznych.
  7. Wpisz nazw臋 kampanii tak aby艣 wiedzia艂 偶e to remarketing dynamiczny.
  8. Kliknij Dalej.
  9. Wpisz bud偶etu i spos贸b okre艣lania stawek,
  10. Kliknij Dalej.
  11. Na stronie 鈥濽stawienia kampanii鈥 kliknij Wi臋cej ustawie艅.
  12. Rozwi艅 fragment 鈥濺eklamy dynamiczne鈥.
  13. Nast臋pnie wybierz Wykorzystaj plik danych reklam dynamicznych, co pozwoli tworzy膰 reklamy spersonalizowane.
  14. W menu wybierz typ dzia艂alno艣ci odpowiedni do pliku danych.
  15. Je艣li np. prowadzisz remarketing ubra艅 w swoim e-commerce, to wybierz Handel detaliczny.
  16. W sekcji 鈥濳ierowanie鈥 wybierz opcje kierowania.
  17. Sprawd藕 czy wszystko dobrze ustawi艂e艣 i kliknij Utw贸rz kampani臋.
  18. Twoje elastyczne reklamy displayowe zaczn膮 si臋 wy艣wietla膰.

Moja uwaga: Korzystaj tak偶e z Google Analytics i pami臋taj aby w艂膮czy膰 modu艂 e-ommerce.

Kampania Performance Max Google

Jak zrobi膰 i jak dzia艂a remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny jest form膮 reklamy online, kt贸ra pozwala na wy艣wietlanie reklam u偶ytkownikom, kt贸rzy ju偶 odwiedzili twoj膮 stron臋 internetow膮. Celem jest przypomnienie im o twojej ofercie i zach臋cenie ich do powrotu i dokonania zakupu.

Aby zrobi膰 remarketing dynamiczny, potrzebujesz nast臋puj膮cych krok贸w:

  1. Utw贸rz konto Google Ads: Mo偶esz to zrobi膰 bezp艂atnie na stronie Google Ads.
  2. Skonfiguruj kod 艣ledzenia: Wprowad藕 kod 艣ledzenia do swojej strony internetowej, aby 艣ledzi膰, kt贸rzy u偶ytkownicy j膮 odwiedzaj膮.
  3. Stw贸rz list臋 remarketingow膮: Utw贸rz list臋 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy odwiedzili twoj膮 stron臋 internetow膮 i zdecyduj, jakie grupy chcesz targetowa膰.
  4. Stw贸rz reklamy: Stw贸rz reklamy, kt贸re b臋d膮 wy艣wietlane u偶ytkownikom na twojej li艣cie remarketingowej. Mo偶esz wybiera膰 spo艣r贸d wielu format贸w reklam, takich jak banery, wideo lub reklamy tekstowe.
  5. Ustaw bud偶et: Okre艣l, ile chcesz wyda膰 na reklamy i jak cz臋sto chcesz je wy艣wietla膰.

Po skonfigurowaniu remarketingu dynamicznego twoje reklamy b臋d膮 wy艣wietlane u偶ytkownikom, kt贸rzy odwiedzili twoj膮 stron臋 internetow膮. Dzi臋ki temu mo偶esz skutecznie przypomina膰 im o swoich produktach lub us艂ugach i zach臋ca膰 ich do powrotu i dokonania zakupu.

Dlaczego remarketing dynamiczny jest tak dobry dla biznesu?

Spo艣r贸d powracaj膮cych u偶ytkownik贸w 艣rednia warto艣膰 zam贸wienia zawsze jest wy偶sza ni偶 nowych u偶ytkownik贸w, a 艣redni wsp贸艂czynnik konwersji jest tak偶e o wiele lepszy ni偶 na zimnym ruchu. Ponowne zaanga偶owanie to sprawdzony na podstawie danych klucz do wzrostu dochodowo艣ci firm, a remarketing dynamiczny to ponowne zaanga偶owanie w jeszcze lepszej wersji, bo dostosowane do naszych upodoba艅.

Remarketing dynamiczny jest kluczowym czynnikiem sukcesu szczeg贸lnie w bardzo konkurencyjnych bran偶ach dla ka偶dej witryny e-commerce.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Remarketing dynamiczny -co to jest i jak go skonfigurowa膰?
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej