Remarketing dynamiczny -co to jest i jak go skonfigurować?

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny w Google Ads

Remarketing dynamiczny to jedna z najlepszych opcji na personalizację reklam.

Czyli osobom, które były na naszej stronie wyświetlają się grafiki produktów, które oglądali a nie kupili.

W dodatku marketerom oszczędza masę czasu i pozwala unikać błędów. Ponieważ o ile, możesz zapanować nad całym procesem remarketingowym przy małej witrynie usługowej, o tyle w dużym ecommerce jest to nierealne.

W przypadku każdej witryny która działa jako sklep internetowy coraz ważniejsze staje się założenie konta Google Merchant. Konta sprzedawców stają są bardzo ważne i pomocne w zwiększaniu sprzedaży poprzez Google Ads (dawniej Google AdWords).

dsa google ads reklama adwords ppc

GMC pomaga tworzyć:

  • reklamy PLA (ang. product listing ads, czyli reklamy z listą produktów, tzw. Google Shopping),
  • rozszerzenia produktów,
  • a także działania remarketingowe.
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Każdy kto działa w biznesie online wie, że remarketing jest ważny, ponieważ nie wszyscy potencjalni klienci, którzy odwiedzają Twoją witrynę, kupują od razu.

W dodatku konkurencja też aktywnie działa z reklamami, dlatego musisz cały czas się przypominać i wywierać na odwiedzających wpływ nie tylko przez wyszukiwarkę Google i swoją witrynę, ale także poprzez sieć reklamową Google.

Ludzie spędzają o wiele więcej czasu w YouTube czy innych domenach (jak np. blogi) w których Google za pomocą adsense może wyświetlać remarketing dynamiczny.

Większość przedsiębiorców ma „jako tako” skonfigurowany remarketing, ale generalnie jest to zrobione w prostym stylu, jak kilka banerów, które kierują na stronę główną sklepu, albo ogólne strony kategorii.

Czyli tak ustawiony remarketing pokazuje „wszystkim odwiedzającym” ich witrynę i serwuje jeden ogólny komunikat.

Niektórzy idą o krok dalej i ustawiają retargeting (segmentują odwiedzających ich witrynę) pod tych, którzy porzucili koszyk lub odwiedzili stronę produktu.

I to już jest początek tego co może Ci dać remarketing dynamiczny. Bo jeśli tych produktów masz kilka to sobie poradzisz, ale co jeśli masz 2.000 produktów? Albo 30.000? Czy zamierzasz utworzyć 30.000 segmentów odbiorców (odwiedzili produkt, ale nie wylądowali na stronie podziękowania) i 30,000 unikalnych reklam graficznych?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym się różni remarketing dynamiczny od klasycznego?

Największym bólem w tradycyjnym retargetingu było tworzenie segmentów i grafik pod każdy produkt, o odpowiednich wymiarach. Remarketing dynamiczny Google Ads pozwala jednak uniknąć tych problemów.

Algorytm Google dynamicznie będzie teraz dla Ciebie kreował reklamy w których będzie kreacja zawierająca:

  • cenę
  • zdjęcie
  • opis (tekst reklamowy)

I to wszystko bazuje na zachowaniu użytkowników w Twojej witrynie!

Zobacz ile czasu zaoszczędzisz i ile mniej błędów popełnisz ustawiając segmenty z odpowiednimi grafikami.

Jak działa remarketing dynamiczny?

Oto jak działa dynamiczny remarketing w Google Ads:

Musisz skonfigurować w swojej witrynie dostosowany tag remarketingowy, który będzie pobierał numery identyfikacyjne produktów z Twojego kanału sprzedawcy i przekazywał je do Google. Dlatego konieczne jest założenie konta Google Merchant Center.

Następnie Google dopasuje te identyfikatory produktów do Twojego pliku danych GMC i użyje tych danych do dostosowywania do Twoich „dynamicznych reklam displayowych”.

Remarketing dynamiczny ustawia się w skrócie w ten sposób:

  • musisz połączyć konto Google Ads z GMC, w którym dodajesz plik danych (plik z informacjami o wszystkich Twoich produktach ze sklepu). Następnie włączasz funkcję remarketingu dynamicznego (zobaczysz odpowiednie pole).
  • następnie dodajesz na stronę globalny tagu witryny (na wszystkie podstrony) i fragmentu kodu zdarzenia (na podstrony, na których mierzysz zachowanie i działania użytkownika, np. strona koszyka, podziękowanie za zamównie, produkt itp.). Tag remarketingowy witryny i kod zdarzenia znajdziesz w panelu Google Ads w narzędzia → zarządzanie odbiorcami → źródła danych o odbiorcach → Tag Google Ads. Poprzez to strona będzie mogła przekazywać do Google Ads informacje na jakiej stronie jest użytkownik, jakie produkty przegląda itp.

Aby umieścić w swojej witrynie kilka tagów remarketingowych polecam Google Tag Manager. Implementacja wymaga trochę wiedzy o kodowaniu, ale jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, prawdopodobnie poradzisz sobie samemu. Natomiast jeśli masz duży sklep internetowy to masz prawdopodobnie u siebie na etacie programistę/marketera.

Gdy wszystko zostanie prawidłowo zaimplementowane, musisz skonfigurować kampanie remarketingowe w Google Ads. Tak jak w przypadku każdej reklamy, musisz skonfigurować grupę odbiorców, na którą chcesz kierować reklamy. Aby to zrobić, przejdź do „zarządzanie odbiorcami”, i wybierz odpowiednią listę remarketingową.

Remarketing dynamiczny -co to jest i jak go skonfigurować? 1

Przykładowo listy remarketingowe możesz sporządzać na osoby, które:

  • wykonały jakieś działanie na stronie, np. kliknęły w numer telefonu
  • trafiły na stronę wchodząc na nią z konkretnej podstrony
  • przeglądały na stronie określoną ilość podstron
  • odwiedziły stronę określoną ilość razy
  • odwiedziły konkretną podstronę w Twojej witrynie
  • trafiły na stronę z określonego urządzenia
  • trafiły na stronę z określonego źródła ruchu, np. z FB
  • dokonały lub nie dokonały zakupu
  • spędziły na stronie określoną ilość czasu

Jak utworzyć kampanię remarketingu dynamicznego w sieci reklamowej. Jak zrobić remarketing Google Ads?

cel kampanii google ads
  1. Zaloguj się na konto Google Ads.
  2. Kliknij Menu -> Kampanie.
  3. Kliknij ikonę plus + i „Nowa kampania”.
  4. Jako cel kampanii ustaw Sprzedaż.
  5. Jako typ kampanii wybierz Sieć reklamowa.
  6. Wpisz adres URL witryny, którą chcesz promować za pomocą reklam dynamicznych.
  7. Wpisz nazwę kampanii tak abyś wiedział że to remarketing dynamiczny.
  8. Kliknij Dalej.
  9. Wpisz budżetu i sposób określania stawek,
  10. Kliknij Dalej.
  11. Na stronie „Ustawienia kampanii” kliknij Więcej ustawień.
  12. Rozwiń fragment „Reklamy dynamiczne”.
  13. Następnie wybierz Wykorzystaj plik danych reklam dynamicznych, co pozwoli tworzyć reklamy spersonalizowane.
  14. W menu wybierz typ działalności odpowiedni do pliku danych.
  15. Jeśli np. prowadzisz remarketing ubrań w swoim e-commerce, to wybierz Handel detaliczny.
  16. W sekcji „Kierowanie” wybierz opcje kierowania.
  17. Sprawdź czy wszystko dobrze ustawiłeś i kliknij Utwórz kampanię.
  18. Twoje elastyczne reklamy displayowe zaczną się wyświetlać.

Moja uwaga: Korzystaj także z Google Analytics i pamiętaj aby włączyć moduł e-ommerce.

Kampania Performance Max Google

Jak zrobić i jak działa remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny jest formą reklamy online, która pozwala na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już odwiedzili twoją stronę internetową. Celem jest przypomnienie im o twojej ofercie i zachęcenie ich do powrotu i dokonania zakupu.

Aby zrobić remarketing dynamiczny, potrzebujesz następujących kroków:

  1. Utwórz konto Google Ads: Możesz to zrobić bezpłatnie na stronie Google Ads.
  2. Skonfiguruj kod śledzenia: Wprowadź kod śledzenia do swojej strony internetowej, aby śledzić, którzy użytkownicy ją odwiedzają.
  3. Stwórz listę remarketingową: Utwórz listę użytkowników, którzy odwiedzili twoją stronę internetową i zdecyduj, jakie grupy chcesz targetować.
  4. Stwórz reklamy: Stwórz reklamy, które będą wyświetlane użytkownikom na twojej liście remarketingowej. Możesz wybierać spośród wielu formatów reklam, takich jak banery, wideo lub reklamy tekstowe.
  5. Ustaw budżet: Określ, ile chcesz wydać na reklamy i jak często chcesz je wyświetlać.

Po skonfigurowaniu remarketingu dynamicznego twoje reklamy będą wyświetlane użytkownikom, którzy odwiedzili twoją stronę internetową. Dzięki temu możesz skutecznie przypominać im o swoich produktach lub usługach i zachęcać ich do powrotu i dokonania zakupu.

Dlaczego remarketing dynamiczny jest tak dobry dla biznesu?

Spośród powracających użytkowników średnia wartość zamówienia zawsze jest wyższa niż nowych użytkowników, a średni współczynnik konwersji jest także o wiele lepszy niż na zimnym ruchu. Ponowne zaangażowanie to sprawdzony na podstawie danych klucz do wzrostu dochodowości firm, a remarketing dynamiczny to ponowne zaangażowanie w jeszcze lepszej wersji, bo dostosowane do naszych upodobań.

Remarketing dynamiczny jest kluczowym czynnikiem sukcesu szczególnie w bardzo konkurencyjnych branżach dla każdej witryny e-commerce.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!